SAS ved at gå konkurs ?
|
yindee |
Skrevet d. 24-11-2012 01:03
|
Bruger
Antal indlæg: 3630
Tilmeldt: 20.02.09
Status:
Offline
|
skipper skrev:
SAS er vel knappest ved at gå konkurs kun på grund af de ansattes lønninger, mon ikke der findes en inkompetent ledelse der har et stort ansvar for situationen, men stadig sidder og tjener en fed løn?
Mange af kabinepersonalet har sagt op, og konsekvensen kan blive at der bliver ansat personale fra lavtlønslande som Polen der ikke har danske overenskomster.
Men hvad fanden, bare det er billigt, og det ikke er en selv det går ud over
Og hvis der stadig er nogen der ikke har fattet hvad det her drejer sig om, så bare vent og se hvad de har i posen til jer små egoister der håber på det kun er de andre der skal gå ned i løn.
Der var engang, som eventyret startede med.
Det var dengang de bildte os ind at vi skulle støtte U-landende så de kunne kommme op på vort løn niveau.
I stedet er det os der nu skal ned på deres niveau.
Men nu skal vi være glade og ikke snakke negativt ikke?
Skal vi være glade, ok så er vi det, for som skipper skriver, den dag kommer hvor alle får det samme i pension eller løn alle vil få mindstesatsen. Sådan, så er der intet vi kan brokke os over, alle er lige, alle får lige meget, hip hip hurra for det |
|
|
|
BentBP |
Skrevet d. 24-11-2012 10:40
|
Bruger
Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 22.03.11
Status:
Offline
|
Hej.
Ja det er røv & nøgler , modtag den løn , eller vi ansætter bare en fra f.eks Polen , det er da trist , det går den vej , vores fagforeninger kan ikke rigtigt gøre noget , de bliver jo svækket af , at folk melder sig ud , fordi der er andre , der er billigere med kontigentet , LORTELAND.
God weekend , trods alt. |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 24-11-2012 12:31
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
Status:
Offline
|
BentBP skrev:
Hej.
Ja det er røv & nøgler , modtag den løn , eller vi ansætter bare en fra f.eks Polen , det er da trist , det går den vej , vores fagforeninger kan ikke rigtigt gøre noget , de bliver jo svækket af , at folk melder sig ud , fordi der er andre , der er billigere med kontigentet , LORTELAND.
God weekend , trods alt.
Ja,-hvem mon stemte for medlemskab af EU og den fri bevægelsesfrihed for arbejdskraft ?? |
|
|
|
sam |
Skrevet d. 24-11-2012 16:30
|
Bruger
Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 24.05.10
Status:
Offline
|
Jeg har lige modtaget et brev fra et dansk firma,der tilbyder mig østeuropæisk arbejdskraft til 90 kr. +moms pr. time.
Det er helt legal.
Det gælder for østeuropæisk arbejdskraft her i Danmark : de betaler ikke een eneste krone i skat- de må tjene op til over 300000 kr. før de betaler dansk skat og så er der selvfølgeliog børnepenge til alle børne derhjemme.
Sådan er det bare og ny har Helle og hendes regering lige vedtaget,at denne regel også gælder flygtninge.
Nej vi må se i øjnene,at de høje danske lønninger og det høje skattetryk, vil flytte arbejde væk fra Danmark eller blive udført af østeuropæisk arbejdskraft.
PS! hvem leverer morgenavisen i danske brevkasser? gæt een gang! |
|
|
|
BentBP |
Skrevet d. 24-11-2012 18:41
|
Bruger
Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 22.03.11
Status:
Offline
|
Hej AL48.
Du skrev "Ja,-hvem mon stemte for medlemskab af EU og den fri bevægelsesfrihed for arbejdskraft ??"
Det gjorde bønderne
Jeg har i hvert fald , ikke stemt for medlemskab af EU. |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 25-11-2012 04:33
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
Status:
Offline
|
BentBP skrev:
Hej AL48.
Du skrev "Ja,-hvem mon stemte for medlemskab af EU og den fri bevægelsesfrihed for arbejdskraft ??"
Det gjorde bønderne
Jeg har i hvert fald , ikke stemt for medlemskab af EU.
Rigtig nok,-pudsigt:-Hvor er alle "JA-sigerne"??
Dengang burde vi have oprettet en "Nordisk Union".- Jeg har "sgutte" noget til fælles med hverken grækere eller italienere. |
|
|
|
elmer |
Skrevet d. 25-11-2012 07:39
|
Bruger
Antal indlæg: 159
Tilmeldt: 12.10.09
Status:
Offline
|
hej
se her
SAS kan være tæt på at miste tilladelse til at drive flyselskab
16-11-2012
SAS’ økonomiske vanskeligheder er så store, at luftfartsmyndighederne ifølge EU-reglerne er tæt på at kunne inddrage selskabets tilladelse til at drive luftfartsselskab. Trafikstyrelsen har dog ikke kontrolleret selskabets økonomi i mere end et halvt år.
http://www.check-...leID=70149
|
|
|
|
jager |
Skrevet d. 26-11-2012 15:41
|
Bruger
Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
Status:
Offline
|
AL 48 skrev:
BentBP skrev:
Hej AL48.
Du skrev "Ja,-hvem mon stemte for medlemskab af EU og den fri bevægelsesfrihed for arbejdskraft ??"
Det gjorde bønderne
Jeg har i hvert fald , ikke stemt for medlemskab af EU.
Rigtig nok,-pudsigt:-Hvor er alle "JA-sigerne"??
Dengang burde vi have oprettet en "Nordisk Union".- Jeg har "sgutte" noget til fælles med hverken grækere eller italienere.
jeg har sku heller ikke noget tilfælles med svenskerne og finnerne
jager |
|
|
|
jager |
Skrevet d. 26-11-2012 15:47
|
Bruger
Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
Status:
Offline
|
der må jo være noget helt galt med SAS siden de ikke kan lave penge. hvorfor kan norwegian lave penge når de sælger billetterne til det halve af SAS?
jeg syntes det er fint de ansatte er gået med til en lønnedgang, men jeg tror bare det er som hvis de pisser i bukserne, SAS lukker det er bare et spørgsmål om tid hvis selvfølgelig det ikke lige skulle ske at de 3 regeringer smed et par milliarder i det. altså vores penge.
jager |
|
|
|
kro90 |
Skrevet d. 26-11-2012 19:44
|
Bruger
Antal indlæg: 74
Tilmeldt: 02.04.09
Status:
Offline
|
Hej Jager
Tja det kan skyldes mange ting at Norwegian kan lave penge på et marked hvor hverken Iberia, SAS, KLM elle Lufthansa kan, det kan b.la skyldes: Nye fly, der bruger mindre brandstof, Flyver kun på ruter der er fuld belægning på, har ingen transport garanti dvs. du kan ikke købe en billet København - Oslo - Bangkok som een samlet billet, dvs at du selv står med problemet når flyet fra København er aflyst eller forsinket til Oslo. De får ingen erstatningsrejse eller kompentation.
Noget andet er underbetaling eller omgåelse af fagforeningernes krav.
Se f.eks. denne artikel.
Sådan kan priserne jo også holdes nede.
Klippet fra: http://www.busine...
Norwegian benytter sig blandt andet af estiske Arpi og irske Parc Aviation, der ifølge flere kilder i Norge og Danmark også er registret på Isle of Man. Her afholdes piloternes løn og skat, mens Norwegian undgår at betale blandt andet pension, social sikring og løn under sygdom, selv om piloterne også flyver i Skandinavien og i praksis indgår i et reelt lønmodtagerforhold med selskabet. |
|
|
|
ezal |
Skrevet d. 26-11-2012 20:15
|
Bruger
Antal indlæg: 59
Tilmeldt: 04.10.09
Status:
Offline
|
Gad vide hvor mange gange de kan stoppe folk i oslo fordi deres egne fly er forsinkede så man ikke kan komme i transit, uden at det sakder forretningen.
Tror ikke det kommer til at ske, det vil jo ødelægge deres egen forretning. |
|
|
|
jager |
Skrevet d. 26-11-2012 23:36
|
Bruger
Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
Status:
Offline
|
se ind af SAS. det kan ikke nytte noget man peger finger af de andre det overlever man ikke af. vi taler jo ikke om at SAS har et underskud på 2 millioner kr, vel. man er tvunget til at sadle om finde nye markeder og lukke de gamle der ikke kan holde økonomisk samt gøre noget ved deres elendige mad og service. men at sætte folk ned i løn og tro at så virker det bare, glem det. der er en grund til folk søger andre selskaber, eller hvad??
jager |
|
|