Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 04.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2010 03:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

04.10.2010

Godmorgen Dagbog.

Du er inde på det helt rigtige Manse, vende det der engang var omdrejningspunktet i din hverdag til noget negativt. Jeg har som dig fundet alt det negative ved rygning og bruger det som en slags rygklapning til mig selv, uanset om man er alene eller ej, tror jeg at de fleste at problemerne klares af den enkelte alene. Det er trods alt ikke din partner der har været afhængig vel??

Så når jeg på min morgentur kan lugte cigaretrøg, stinker det faktisk. Føj for fanden, tænk at man har været slave af den stank, det er sgu da lidt uhyggeligt. Lugtesansen vender langsomt tilbage og smagsløgene retter sig også, men alt det her går langsomt. Og måske er det godt, tiden bliver brugt til at stive en selv af og støtte igen sig selv i beslutningen.

Nu er jeg ikke i den tunge ende af vægtskalaen, tværtimod er jeg ikke så stor. 172 Cm var alt jeg kunne redde mig da jeg kom til verden, og vægten er i den her klasse, lige så svær at styre som i den tunge ende. Så min glæde over at gå fra 32 i livvidde til 30, varede kun kort tid. Så begyndte det her rygestop at sætte sig alle vegne, lidt utroligt med al den aktivitet jeg udfolder hver dag, for ikke at tale om motionen!!

Lige pludselig er fokus fjernet fra rygningen, og så håber jeg kroppen falder til ro og finder sin vante gænge igen. Men dejligt er det sgu, at man uden at ryste på hånden, kan syntes at nabomandens cigaret lugter fælt, og det selv efter et godt måltid, det er stort :-O

Nå, vejret er ustadigt og gør det ikke så nemt. Jeg fandt lige 2 stykker slibepapir til glasfiberen, så dem brugte jeg lige inden jeg miksede et par blandinger spartelmasse. Vejret som ikke er så supervarmt er rigtig godt for spartelmassen, jeg har lidt mere tid at løbe på. Men regnen som selvfølgelig kom 20 minutter efter jeg blev færdig med den sidste blanding, og satte en stopper for al videre spartling. Så det er lidt spændende om det kan bruges, eller skal slibes ned igen :-(

Men nu skal der mere til at stoppe mig, som jeg startede tråden (positiv og glad) vil jeg slutte den i dag.
Ovenstående er en identisk arbejdsbeskrivelse af det der skal ske i dag hvis vejret arter sig, jeg venter jo stadig på mit slibepapir, og kan 'kun' sysle med motoren. Men omvendt er det jo en blid start!!

Det virker ikke som om der er nogen der har erfaringer med vejene herfra til Ranong, så jeg må begynde at studere nogle kort. Visarunnet skal overståes inden d 15 Januar, så jeg starter vel et par dage eller 3 før. Om jeg kører til Kao Sok før eller efter jeg har været i Ranong ved jeg ikke, selv om jeg skriver at jeg kigger i kortet, betyder det bestemt ikke at alt er tilrettelagt når jeg starter.

Det er den spændende part som jeg er helt fjollet med, hvorfor skal alt gå som efter et klokkeværk, og hvor skal jeg skynde mig hurtigst muligt fra punkt A til punkt B?? Der må være nogle interessante ting at kigge på et eller andet sted, ved du noget om det hører jeg også meget gerne om det!!

Som du kan se af Dagbogen i dag, er den tynd.

Den minder faktisk om den svenske udgave af Bogen : Svenske Krigshelte, ikke mange sider at gøre med :-O

Nu vil jeg sjoske hen og tjekke om spartlen fra i går kan bruges, det har regnet ind imellem her i nat som spartelmasse ikke bryder sig om. Men jeg er optimist og håber det bedste, og skynder mig at slutte for i dag, inden jeg finder ud af at jeg ikke kan bruge spartelmassen fra i går, og må bruge 9 timer på at slibe det af igen.

Jeg håber at i alle vil få en stille og rolig første dag efter jul og Nytår.

Og så kan jeg ikke anbefale at brug Manse's opfordring til at knuse de nærmeste, der var kun gartneren da jeg læste historien. Så ham knuste jeg, men spørgsmålet er nu om jeg gjorde det rigtigt??

For nu står han nyvasket og nybarberet og kigger forelsket på mig udenfor, Manse for hulen da osse:-O
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 104,901,990 Unikke besøg | jQ Blog