Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 05.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2010 03:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

05.01.2010

Godmorgen Dagbog

Der er en eller anden forbindelse mellem mig og glasfiber!!

For 2 dag i træk, trak skyerne sig sammen, vinden tog kraftigt til og det lignede et kæmpe uvejr. Alt det her sker hver gang jeg får blandet spartelmassen og gør mig noget nervøs, men hver gang er det kun en tom advarsel. Ingen regn,'kun' en storm der står ret ind fra havet, en storm der fylder mit nye spartelmasse med en bunke småting, der selvfølgelig klistrer sig godt fast.

Men jeg kom da lidt videre, i fortvivlelse over mit manglende papir, fandt jeg rystepudseren frem sammen med noget papir. Nu var papiret ikke designet til maskinen, men mirakler sker med en saks :-)

Og det ser faktisk ikke så galt ud som jeg frygtede, selvfølgelig er der nogle slibetimer tilbage, men jeg er lidt længere fremme end jeg troede. Så jeg glæder mig til papiret kommer til Samui :-)

Det her vejr fænomen, gjorde at jeg i frygt for at alt skulle blive vådt, pakkede sammen ved 3 tiden. Et dejligt varmt bad hjalp lidt på humøret, faktisk så meget at jeg besluttede at køre en tur til Coco Bar på Lamai stranden. Der var ikke så meget gang i volleyball som der plejer at være, vi har i øjeblikket en vind der står ret ind fra havet og umuliggør det lidt.

Og så ER der altså ikke det antal turister der burde være, jeg ved godt at jeg til den ene side, håber at der kommer mange til Samui, og til den anden, håber jeg sgu de lader mig og min ø være i fred. Jeg skal nok slukke lyset når jeg går til køjs :-O

Men det blev selvfølgelig en dag med oplevelser alligevel, alle de her piger som jo normalt finder kunder på stranden havde selvfølgelig et problem med vejret. Men de skal roses skal de for deres opfindsomhed, for på sådan en dag svanser de kun rundt i bikini!!! Og det virker hver gang, tilfældigvis er der pludselig en masse enlige fyre der driver rundt i området der ikke rigtig ved hvad de skal gøre af deres hænder, der på en eller anden måde ser ud som om de er i vejen!! Men det bliver der rodet bod på med en tilfældig bold i nærheden....

Og forsigtigt begynder pigerne at mærke banen op, på en eller anden måde har pigerne været her hele tiden uden at være synlige, og siver nu frem for at deltage. Men det blev et meget tyndt forsøg på en kamp, så nogle af pigerne tog en tur i bølgerne i stedet. Herude er overblikket større for dem, og ofrene kan vælges!! Så stranden bliver scannet for fjolser, samtidig med at vandgangen højlydt bliver brugt til at gøre opmærksom på sig selv. Det kan jo ikke undgås at vi 'kender' hinanden efter så lang tid, men pigerne ved at jeg ikke vil noget, og vi kigger bare på hinanden en gang imellem.

Og jeg kom til at tænke på hvor dygtige de her piger er, og selv om de bliver kaldt for meget forskelligt, må jeg indrømme at de er hamrende smarte!!

Pigerne kan købes til kort tid, eller som vi ser, selvfølgelig længere tid. Så de kan have 4 - 5 kunder pr dag til 1500 Bht stykket inden de finder en for måske en uge. Og her kommer det jeg beundrer, de er som kamæleoner de tøser!! Alt efter hvordan ofret er klædt, vil pigerne hurtigt ændre tøjet så de kommer til at ligne ofret på en prik.

Den ene dag ser jeg pigen i afslappet tøj, for den næste dag, at se samme pige i meget stilfuldt tøj så hun matcher ofret. Enhver tøjstil bliver efterlignet perfekt, så pigen ser ud som om hun aldrig har lavet andet end at gå rundt og se godt ud :-) Selv om jeg ikke bryder mig om hvad de laver, er jeg nødt til at bøje mig i støvet for denne ekspertise :-O
2 kølige blev nydt på stranden inden det var spisetid, og jeg spiste det sædvanlige!! Jeg vender tilbage med et navn på det jeg spiser, men det er godt :-O

Og nu jeg havde brugte 120 Bht til de 2 kølige, gør det jo ikke noget at maden er billig vel??

Der hvor jeg 'plejer' at spise, lå kokken og sov da jeg kom. Så jeg listede hen til skabet med de kølige, og stille for ikke at vække kokken, sank jeg ikke for mange gange, og sad helt stille og nød freden og stilheden. Men intet varer evigt, så en ansat kom larmende ind og vækkede kokken. Nu var freden desværre forbi, ærgerligt fordi det er hyggeligt at se på livet. Det eneste som jeg godt kunne være foruden, er den massagebiks der ligger ved siden af, den evindelige pivene stemme der fra morgen til aften messer, massage, massage er ved at drive mig til vanvid....

Den dejllige mad blev spist, og den kølige nydt i fulde drag og jeg skulle videre. Tesco Lotus ventede på mig, ventede på mine forsøg på at lave noget der ligner Thaimad. Så jeg handlede en masse friske grøntsager og noget svinekød, 540 Gram skinkekød til 58,25 Bht. Meget rimelig pris, normalt spiser jeg kun høns, men var efter at have købt noget dårligt hønsekød ' I Tesco' blevet lidt afskrækket og ville prøve noget andet.

Om det kan svare sig ved jeg ikke med de priser der er her, men eftersom jeg ikke spiser så meget eller tit, er det altså noget nemmere at lave hjemme, og hurtigt. Og er der noget bedre end at lave en dampende varm ret til morgenmad?? Den start en portion ris giver, er fantastisk :-O

Nå, min opgave med at tilrettelægge min bike tur venter. og jeg har fundet et rigtigt godt kort her

http://www.clickt...uthMax.gif

Jeg forventer at tage vej 401 på udturen, men ved ikke endnu noget om hjemturen. Min nabo Peter, har et lille rejseselskab hvor han viser sin polske landsmænd thailand, han er nødt til at tage med dem rundt i landet fordi de ikke snakker andet end polsk. Men Peter har en tur der går over Kao Sok, og den tur har han kørt i 11 år. Så jeg venter på at han kommer hjem i morgen for noget info som jeg er sikker på han er god til!!

Gode råd modtages stadig om den ventende tur !!

Til 'alle' os der er holdt op med at ryge 'Manse' !! HVOR ER VI GODE :-O
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2010 08:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

1500 for kort tid lidt dyrt ikke sandt og 4 kunder på en dag ja så forstår jeg godt de ikke gider arbejde i 7-11


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2010 08:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

1500 for kort tid lidt dyrt ikke sandt og 4 kunder på en dag ja så forstår jeg godt de ikke gider arbejde i 7-11


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2010 14:00

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

I Pattaya og Jomtien, er pigerne glade hvis de bare får 4 kunder på en måned, jeg forstår ikke hvorfor pigerne i Jomtien og Pattaya ikke straks suser til Koh Samui.skaalGrinGrinGrin
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2010 14:06

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

Om 1500 for short-time er dyrt.... Vel alting stiger jo..Grin
4-5 stykker om dagen lyder voldsomt. selv for Beer-garden på Sukhumvit Soi 7.skaal Tror sgu ikke at nogen har lyst eller kræfter til 4-5 om dagen.. Lyder voldsomt..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2010 15:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Til 'alle' os der er holdt op med at ryge 'Manse' !! HVOR ER VI GODE :-O

http://ekstrablad...277889.ece

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2010 23:01

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Når man ser på "folkevandringen" af piger klokken 24 fra Beergarden i Sukumvit soi 7 til NANA natklubben, tvivler jeg på om de bare har haft en enkelt kunde hele dagen skaal
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 11:17

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

1 eller flere så tror jeg at de fleste ikke har så mange. En del af dem har jo hellere ikke haft nogen kunder..I weekenderne er der også en del kontorpiger bl.a der arbejder Beergarden i Soi 7.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 11:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

ja det er det samme i pattaya. der kommer kontor pigerne også efter fyraften, og går rundt i walking street ,for at se om de kan finde en kunde.
Og ja det er sjovt at se i beergarden omkring 12,der er mange af pigerne desperate for at finde en kunde,
at de selv lægger an på mig griner

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 12:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

bamsen skrev:
Davser

ja det er det samme i pattaya. der kommer kontor pigerne også efter fyraften, og går rundt i walking street ,for at se om de kan finde en kunde.
Og ja det er sjovt at se i beergarden omkring 12,der er mange af pigerne desperate for at finde en kunde,
at de selv lægger an på mig griner

bamsen


Så langt synker de vel ikke hvaa bamsedriller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 12:10

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
Davser

ja det er det samme i pattaya. der kommer kontor pigerne også efter fyraften, og går rundt i walking street ,for at se om de kan finde en kunde.
Og ja det er sjovt at se i beergarden omkring 12,der er mange af pigerne desperate for at finde en kunde,
at de selv lægger an på mig griner

bamsen


Ja utroligt hvad penge kan gøre...Grin
Nej spøg til side så kender jeg dig ikke, men man behøver sgu ikke at ligne Brad pitt for at få noget på den dumme...Ingen er vel så grimme, at de ikke kan få på en luder...griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 104,912,337 Unikke besøg | jQ Blog