Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 07.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2010 02:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

07.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Så fik jeg efterset biken i Nathon , skift af olie og filtre, samt rengøring af karburator kostede den nette sum af 248 Bht. Ikke mange penge syns jeg når der bliver brugt en time på det, så gutterne fik lige et par håndører i drikkepenge:-O Og de var godt givet ud, for nu kører biken som en drøm igen.

Og Islander ,du spørger om vejen og køretiden mellem Nathon og Lamai. Det bliver sgu lidt svært at svare på, for det afhænger jo af hvor hurtigt man kører ikk!! Der er 15 Kilometer mellem de 2 byer, og min rekord er 6 minutter. Og det er fuldstændig hul i hovedet at køre så stærkt, så god er vejen heller ikke selv om der er kommet ny asfalt på. Og man skal forvente alt på vejen som jeg har fortalt mange gange nu, men det er meget vigtigt for mig at det bliver forstået. Min bike er en 125 kubik Honda Click og kører godt, jeg har valgt automatik af flere årsager og er vældigt tilfreds.

Men jeg bliver lidt betænkelig på dine vegne Islander, for det lyder ikke som om du har så stor erfaring med bikes. Det gør det lidt mere farligt her, men hvis du vælger en automatik, behøver du ikke fjerne din opmærksomhed fra vejen når du skifter gear. Så selv om du sparer lidt penge på en bike hvor du selv skal skifte gear i forhold til en automatik, skal du ikke lade dig lokke.
Prisen for en automatik er normalt 200 Bht pr dag, og manuel 130 – 150 Bht pr dag.

Husk for guds skyld ALDRIG at lade udlejer holde dit pas, det er 'kun' banditterne der bruger den metode!!

Men tæl du nu bare dagene :-O

Nå, men turen blev meget bedre da jeg kom ned til vandet i Nathon, sandelig om ikke der var fyldt op med fiskerbåde, heldigt nu jeg havde kamera med.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nathon023.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nathon027.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nathon090.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nathon101.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nathon104.jpg

Der er mange flere billeder på Photobucket.

Arbejde var der ikke så meget af i går selvom jeg var tidligt hjemme, min tyske ven Jörg kom forbi med en bekendt for en enkelt kølig. Det er ved at være sidste udkald med de Chang Meetings som vi kalder dem, Jörg og hans kone Chanti rejser til Bali sidst på måneden, for derefter at rejse til Tyskland i nogle måneder for at forny pas og visa der. Efter planen skulle de komme tilbage om små 6 måneder, til den tid flytter de vist hen i nærheden af mig, og kommer på den måde væk fra Bang Rak og Big Buddha området.

Og så skulle min nye mini pc hentes men først skulle julegaven drikkes. En iskold sneøl fra Tuborg blev forsigtigt hældt op i 2 glas, for derefter i andagt at blive nydt ganske langsomt. Øj en dejlig julegave

Hold kaje det smagte godt, hvor den smag dog er dejlig :-O

Som mandelgave fik jeg en sneøl og en alm. Tuborg med hjem, de ligger nu og afventer en speciel lejlighed i køleskabet.
Der røg nogle timer på den konto, jeg skulle jo også have løgnehistorierne hjemmefra. Men det var smadder hyggeligt igen at snakke dansk.

Nå, men jeg kom jo så hjem med den nye baby. Det blev en Packard Bell Pc som ikke fylder ret meget, smart lille sag. Så smart at det er den jeg skriver på nu, for i dag småregner det ikke. Det vælter ned i lårtykke stråler og som sædvanligt sker der et eller andet.

Så jeg sidder med en lommelygte klemt fast på højre skulder og prøver på bedste beskub at se professionel ud, for strømmen var så fræk at forsvinde 4 sekunder før mit kaffevand kogte. Og husker man at lade diverse ting op!! Behøver man ikke sidde og flette fingre når strømmen forsvinder, så kan man jo ’bare’ tænde PC’en:-O

Nu var dagen alligevel gået lidt op i hat og briller, så efter at have leget med babyen i et par timer, tog jeg et dejligt varmt bad, og kørte ned til Pat. Jeg skulle aftale nærmere omkring billedet jeg lovede jer, og så måtte jeg altså høre om det nu osse var rigtigt med de rige tøsepigebørn!!

Det kostede mig 3 kølige, det minder mig om at jeg skal ansøge om en repræsentations konto. Udgifterne som udsendt er nogle gange store og urimelige, men jeg kæmper videre:-O

Nå men, jeg sad så i 2 stive timer og udspurgte Pat på flere forskellige måder mens hun fik farvet hår den gamle kran, og selv om jeg prøvede at lægge fælder for hende, fik jeg det samme svar hver gang. Så den skulle altså være god nok. De piger vi taler om, tjener faktisk så store penge. Og jeg er tilbøjelig til at tro hende, for de der øjenvipper på hende den nye pige er simpelthen så pæne når hun diskret kigger på mig:-O

Endnu en ny pige fra Pat’s landsby er startet i baren, og på de 5 dage hun har været der, har hun sendt 10.000 Bht hjem!! Så skulle den ged være barberet…….

Men vi fik en hyggesnak og havde det sjovt, i dagens anledning fik jeg et kram fordi Pat er så glad for mig. Ikke ret mange falanger gider sidde og snakke seriøst med pigerne siger Pat og ævler videre, gud ved hvorfor:-O

Og så har demokratiet besluttet at jeg skal fortælle om min tur til Ranong, turen skal afvikles inden 15 Januar for at undgå overstay. Så det må være mit næste projekt, at finde en dag at tage af sted på, og så venter jeg stadig på at naboen Peter kommer tilbage. Desværre har det ikke givet nogen respons fra jer angående kendskab til det område jeg kører igennem, så det går som det går!!

Og anledningen til afstemningen er meget simpelt, at jeg ikke gider skrive til mig selv!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2010 05:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Det er pænt af dig, at være lidt bekymet for mig. Men jeg kører til daglig en 45 Eu. Så mine spørgsmål er mere af hensyn til planlægning, prøve lidt venstre kørsel i Lamai på et stille tidspunkt osv. Man kan ikke undgå at få lidt ondt af dig, når du selvfølgelig i sagens tjeneste må tilbringe 3 timer med kvindelig selskab og nogen kølige- glæder mig til at se billederne og god tur.
Mvh
islanderThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2010 06:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Glemte lige at sige tak for billederne de giver jo syn for sagen.
Mvh
islandersarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2010 06:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Islander

uh jeg vil også gerne ha en 45 knallert,men de er sgu dyre.
Jeg savner den gamle,
Jeg må vist til at lede efter en igen.
bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2010 08:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Bamse.
Du skal få den billigt om 3 år, når jeg flytter til Chiang Mai. Kan du eller en eller anden - jeg vil forstyrre Pensionisten i hans krævende og yderst vigtige research - fortælle mig, hvordan jeg vedhæfter et foto?
Mvh
islandergodag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ezal
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2010 08:02

Bruger

Antal indlæg: 59
Tilmeldt: 04.10.09
 Status: Offline

jeg syntes heller ikke det er et problem at køre med manuelt gear. men konen foretrækker det, specielt hvis vi skal køre i bjerge
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2010 10:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Islander.

Det gør såmænd ikke noget, jeg opholder mig indendørs alligevel, det er holdt op med at småregne, så
nu pisser det ned igen ved ikke

Jeg kan sagtens hjælpe dig med dine foto..

Jeg tar den helt fra starten af så det ikke glipper for dig griner

http://photobucke... Er første trin, her kan du gratis uploade alle dine billeder. Opret en konto og leg lidt med det.

Men du burde have et lille program der gør dine billeder mindre, et sådan er på lager og kan sendes pr email tror jeg!!

Eller du kan se om du kan finde programmet selv på nettet, det hedder : Magic Image resizer. Super smart lille program der laver størrelsen om på ALLE dine billeder med et klik!!!!

Billederne fra Nathon fyldte fra starten 155 Mb, nu fylder de 'kun' 5,88 Mb!!

Jeg ved det ligger på forskellige Torrent sider!!

Og grunden er at dine billeder afhængig af kvaliteten fylder meget, mine billeder inden jeg uploader dem fylder i snit 5 Mb pr billede. Det er alt for meget, og meget tidskrævende. Derfor bruger jeg det lille program jeg omtaler.

Nå, log ind på din konto hos http://photobucke...

Der kommer midt på skærmen cirka, en boks op hvor der står Upload billeder og video

Tryk på den, og angiv hvor på din Pc billederne ligger. Har du flere billeder du vil uploade, trykker du på teksten nedenunder.

Use our bulk uploader: Upload multiple files, fast.

Men prøv nu med et billede til at starte med, altså tryk på knappen, find billedet, og tryk OK.

Så maser PC'en lidt og der står 100 %, et nyt skærmbillede dukker op, her kan du navngive billedet, fortælle hvor det er taget og andre informationer.

Når du er færdig med det, trykker du nederst på billedet på knappen, Return to Album, eller Return to Album & get tags, og du er næsten verdensmester i billed uploadsarcasm

Men nu kommer det sjove, du åbner endnu en browser og logger ind på din Thai - DK konto.

Lav her en testside et eller andet sted eller send et svar på et indlæg.

Så trykker du på billed knappen under svar boksen, nu kommer det her frem [img][/img]

Gå så tilbage til den anden browser og hold musen over det billede vi uploadede før, så vil du se en lille boks dukke op.

Her får du en masse muligheder for at dele dit billede, Facebook, Messenger, Email, Twitter og jeg ska gi dig ska jeg driller

Du vælger det nederste felt i den boks her hvor der står IMG CODE, tryk på musen og skriften bliver fremhævet, altså ikke noget med at kopiere og sæt ind vel!! Hold blot museknappen over IMG, et klik med musen og den bliver som sagt fremhævet. Og nu bruger du ctrl + c til at kopiere.

Gå så tilbage til din konto hos Thai - DK, her klikker du mellem de 2 [img]ALTSÅ HER!!![/img]

Sidste trin er meget simpelt, når nu markøren er ALTSÅ HER, trykker du ctrl + v

OG vi har en klar vinder skaal

Nu når du er klar til at blærer dig overfor dine venner, er jeg nok nødt til at fortælle dig at du IKKE behøver at indsætte [img][/img] manuelt. Når du fremhæver teksten på photobucket.com, kan du se at de er tilføjet i den tekst du kopierer, se eksemplet her :

[IMG]htp://i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Dagbogen/Nathon004.jpg[/IMG]

Indsæt du blot det du har kopieret i dit svar eller indlæg og tryk på Se svar

Hærdede og stressede Dagbogs redaktører er set bruge den her metode under stærkt pres ((2((


Puha, nu syntes jeg at jeg kan høre købmanden rasler med nogle kølige.skaal


Håber det hjælper dig,ellers siger du bare til Thumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2010 15:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3628
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

kig her indlæg nr 11

http://www.thai-d...rowstart=0
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2010 15:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Tak for hjælpen. Da nu handler lidt om både og hvis nogen skulle savne Dk, Håber det virker. Kan ikke finde nogen Thai Dk konto.
Mvh
islander[img][/img]
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 104,938,736 Unikke besøg | jQ Blog