Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 08.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2010 03:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

08.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Hold kaje en lang dag!!

Hvad hulen kan man stille op mod 1 million liter vand i sekundet?? Rigtig svaret, ikke en dyt. Så jeg sad indendørs hele dagen, selv fjernsynet kunne ikke bruges mod kedsomhed i går, det larmede simpelthen for meget til at kunne høre noget. Det er godt nok lang tid siden jeg har brugt en dag på ingenting, og forhåbentlig ikke en ting der behøver gentages.

Men jeg fik da for en gangs skyld, tid til at surfe på nettet selvom forbindelsen var ekstrem langsom, jeg var nok ikke den eneste der kedede mig!!

Nå, men så fik jeg da tid til at prøve at hjælpe Islander med at uploade billeder. Jeg har ikke hørt om det lykkedes eller ej, og mit indlæg fik betegnelsen 'forvirrende' !! i går aftes. Så fortæl venligst om det er rigtigt så jeg kan ændre eller slette indlægget.
Jeg læste lige dit svar igen, og du skriver : Kan ikke finde nogen Thai Dk konto.

Hvis jeg forstår dig rigtigt, tror jeg du har misforstået mig. Det jeg snakker om, er din profil her på siden og ikke nogen specifik konto!!

Og så tænker jeg da på andre end mig selv, dine spørgsmål om trafikken og andet gav mig den fornemmelse at du ikke har nogen erfaring med scootere. Så røde lamper begyndte at blinke hos mig og jeg var overbevist om at den næste ambulance ville indeholde 1 stk smadret Dansker!!

Du får ingen problemer når du har erfaringen, men trafikken er stadig meget anderledes her. Kom lige i tanke om den eller de ambulancer der suser rundt her, udstødningen er selvfølgelig fjernet for at give den bedste lyd, og selve ambulancen er sænket og har monteret nogle lavprofil dæk.

Kammerater og veninder får gerne et lift, vinduerne er rullet ned så man bedre kan høre den monotone dunkende bas fra stereo anlægget. Chaufføren der er ung, ligner alle andre unge her, langhåret og klædt i secondhand tøj hænger han halvt ud af vinduet i forsøget på at se afslappet ud!! Dette er et ærligt billede af de ambulancer der er på øen, og ikke særligt muntert.

Chaufførerne kører lige så sindssygt i ambulancerne som privatbilerne, hovedrystende overhalinger med 100 kilometer i timen mens vennerne også hænger ud af vinduet og sidedøren mens arme og ben rykker i takt til musikken.

De benytter også ambulancerne som privatbil, så bliv ikke overrasket hvis du møder en ambulance i fuld udrykning komme drønende og larmende for derefter at bremse vildt og sindssygt foran den lokale købmand, ud af ambulancen kommer familien med bedstemor i spidsen, der skulle såmænd bare handles!!

Nå videre :-)

I en af de 5 minutters ophold i regnen, ringede de fra fiskeshoppen. Der stod en svensker i butikken og ville sælge en båd, det måtte jeg da høre om, og susede hen til shoppen. Og der stod han og ventede ham svenskeren, og vi fik en sludder.

Og han havde en 12 meter longtail han købte sidste år, den skulle nu sælges uanset hvad. Hans Thai lady vil gerne hjem til Isaan, og det skal åbenbart gå stærkt.

Så når de sidste rester af den sjove aften jeg havde nede hos Pat og tøserne er fordampet, kører jeg en tur :-O

Jeg har ikke råd til en båd lige nu, men jeg er da nødt til at se den. Han fortalte at han havde givet 70.000 Bht for båden sidste år, og han havde udskiftet en masse træ og havde givet båden den store omgang også for 70.000 Bht!! Han mente selv at båden havde stået ham i 150.000Bht, men sjovt nok tog han det helt roligt!! Inden vi skiltes i fiskeshoppen havde han allerede smidt en pris for båden, han var så villig til at sælge at han 'kun' ville have 40.000Bht for den!!

Men det hører i nok om senere :-O

Det eneste fornuftige jeg foretog mig i går var at køre ud og spise og bruge nogle timer hos Pat. Men det var til gengæld osse muntert, jeg lavede noget sjov med tøserne og spillede lidt pool. Og der er altså noget Bambi over de øjenvipper, for hulen mine knæ har problemer med at holde mig oppe :-O

Og nu skulle vi have en aftale, i aften klokken 9 stiller jeg i baren med mit kamera som vi har aftalt. Og Pat sludrede noget om at pigerne vil være i uniform !!!

Er jeg heldig består uniformen af G-streng og højhælede sko....

He He.......

Der var dog et lille skår i glæden i går, jeg fik en Email fra en ven hjemme. Udover at fortælle at hun havde sendt mig en Email for at ønske mig godt nytår(som jeg aldrig har modtaget!!) mindede hun mig om krisen. Min ven som er en arbejdshest uden lige, var grundet krisen blevet opsagt.

Den oplysning mindede mig som sagt om krisen, og gjorde mig rigtig ked af det på hendes vegne. Hvad pokker gør man når sådan noget sker??

Jeg håber af hele mit hjerte at hun hurtigt finder et andet arbejde, og behøver hun en anbefaling skriver jeg gerne en.

Det gav mig en anledning til igen at være taknemmelig, taknemmelig over livet, og taknemmelig over ikke at være kastebold på arbejdsmarkedet!!

Vejret ser meget bedre ud i dag, og der er stadig en kraftig vind der kommer fra havet, stranden er fuldstændig svinet til med affald og tang fra havet. Så hvis jeg sliber i dag får jeg da ikke problemer med støvet, men nu skal jeg lige overstå køreturen til Shaweng for at se båden. Og så køber jeg en tripod til kameraet, det går virkelig ikke at ryste på hånden i aften :-O

Til sidst, skal i se de her billeder af den mærkelige plante jeg købte for et par måneder siden. Den er ikke noget særligt som i kan se, og sælgeren påstår at den kommer fra Mexico. Men den begyndte sgu at blomstre som jeg tog nogle billeder af, underlig tingest ikk!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/MexicanFlower2.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/MexicanFlower1.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Mexicanflower11.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Mexicanflower16.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Mexicanflower18.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Mexicanflower22.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2010 11:32

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Lige en kommentar til din dagbog fra i går. En ægte dansk pensionist bruger sgu da en cykel, ikke en bike.skaal
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2010 11:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 203
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

abekatten skrev:
Lige en kommentar til din dagbog fra i går. En ægte dansk pensionist bruger sgu da en cykel, ikke en bike.skaal


hørt sarcasm

han har nok fået nykker ham p.driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2010 11:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Nej altså, nu blir det sgu for motions orienteret. Havde du virkelig tænkt dig at JEG skulle synke så dybt ??

Jeg bor jo på Koh Samui, hvor som i resten af Thailand ALLE falanger skider guld og er halvguder griner

Hvordan tror du ikke reaktionen fra befolkningen vil blive, hvis halvguden triller rundt på en halvflad cykel for at hente et par kølige, nej du en BIKE ved man sgu hvad er griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2010 13:49

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Faktisk har synet på cykler ændret sig meget i Thailand, bare de sidste 3 år. Nu vender thaierne tommelfingeren opad, når vi er nogle gamle pensionister der kommer cyklende, og der er indenfor samme tidsramme kommet flere motionsløb, der annonceres både på tv og internet. Her i Nonthaburi har kommunen opsat mere end 100 cykelstativer.
Jeg er lige flyttet for 14 dage siden, den første nat i det nye hus, fik jeg stjålet 3 folde-cykler til over 30.000 Bath.
Min læge her i Thailand har ligefrem ordineret mindst 1 time på cykel, hver dag.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2010 18:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Du har ret 100 % abekat, folk, og især Thai'erne får øjnene op for den gode ide i at køre på cykel. Og jeg har da osse en af slagsen stående på terrassen, den sætter jeg mig op på om ikke så længe for at holde formen!!

Du har været her i meget lang tid og er bevidst om udviklingen, men for os nybegyndere er det straks værre!!

I starten af vores ophold i LOS ( Land off Scams!! ) er det nemmeste jo at ryste lidt med hånden, og straks kommer der en taxa, en Katoy eller en Songkaew. Når så den 'jubel idiot ' periode er overstået, og tallene på vægten henne hos Family Mart nærmer sig det ekstreme, og pengene pludselig ikke er så åbenbare mere, begynder vi først der at tænke over tingene!!

Her hvor jeg bor, ser jeg hver dag flere og flere cyklister på vejene. Og her har vi faktisk nogle af de bedste cykel betingelser på Koh Samui, hvis man tager 'kystvejen' mod Nathon, er der kanon gode betingelser for cyklister uanset hvor meget du kan !!

Vejen som følger kysten mod Nathon er super velegnet for motionscyklister fordi ruten er forholdsvis flad, en anelse trafik og et par vandbøfler er alt der sker her. Ingen store stigninger eller bjerge ødelægger turen, men du skal dog holde et øje på bilerne der også her kører som de blinde slås :-O

Prøv det som den gamle reklame sagde, prøv det :-O

Jeg er ked af at høre om tyveriet af dine cykler, vi kan håbe at tyven får hæmorider det kvaj :-O
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 104,885,257 Unikke besøg | jQ Blog