Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 09.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2010 05:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

09.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Puha, har jeg nyheder i dag!!Thumb

Jeg starter i dag med at sende mange gode tanker til Manse for hans knivskarpe iagttagelses evner!
Og jeg indrømmer at jeg nok ikke er den hurtigste knallert på havnen, som Manse ganske rigtigt konkluderede på et tidspunkt. Så sig det dog din knaldhætte........

Hvordan snakker man dårligt om sig selv ?? Hmm..... så jeg viser et billede af min nye kærlighed !!((12((

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nybd014.jpg

Ja, jeg kunne altså ikke stå for båden her, som jeg fortalte havde jeg lavet en aftale med svenskeren om at kigge på båden. Selv om jeg stadig rystede lidt på hånden efter aftenen hos Pat, tog jeg mig sammen og kørte til Shaweng. Jeg ved godt det er et sidespring, men for fanden hvor er jeg glad for at jeg ikke bor i Shaweng. Utroligt at man kan hade et sted selv om man er i paradis, og i øvrigt årsagen til at svenskeren flytter.

Nå, igen!! :-)

Sikke dog en god ide, for den her båd er altså et kup!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nybd009.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nybd010.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nybd011.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nybd007.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nybd015.jpg

Yanmar diselmotor der startes med håndsving.
www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nybd012.jpg

Ikke kun i mine øjne, men hos mine venner i fiskeshoppen var der stor glæde og undren over prisen. Båden er handlet gennem fiskeshoppen sidste år til 70.000 Baht, og det er tydeligt at der er brugt mange penge på renovering. Det sidste der blev sagt da jeg gik ud af døren var, hvis du ikke køber den, gør vi!!

Men jeg har altså givet håndslag på 40.000 Bht, svenskeren var faktisk glad for at jeg ville købe den, han havde kun haft positive oplevelser med Danskere og ønskede at båden fik et godt liv. Jeg ved godt det kan lyde underligt at man som i det her tilfælde, ønsker at en båd bliver behandlet godt. Men jeg kender godt følelsen når man er rigtig glad for en ting, så skal den ikke 'bare' stilles i et hjørne eller mishandles.

Så vi afbryder Dagbogen for i dag og afholder en lille salgstale i stedet, nu hvor rederiet ejer 3 både og ikke har pladsen, skal flåden decimeres :-O

He He.... Nej vel, men jeg er nødt til at få solgt min Walker Bay. Den blev købt alt for dyrt sidste år og har i lang tid stået under et hus på en trailer, lidt dumt og synd. Den fejler jo ikke noget, og er sjov at sejle med. Så den skal afvikles, både for at jeg ikke bruger den, men også for at frigøre nogle penge.

Sikke en dag, på hjemvejen besøgte jeg altså en drinks oase (familymart) skaalog handlede en kølig. Stoppede i udkanten af Shaweng, og nød den kølige, mens jeg kiggede ud over havet og faldt lidt ned på jorden igen. Hold op hvor jeg savner at være på havet, og hvor jeg savner alle de gode oplevelser derude.

Og jeg savner morgenturen!!

Når vejret ellers er til at sejle i, sjosker jeg ned til båden ved 5 - 6 tiden om morgenen og sejler et godt stykke ud og stopper motoren. Herude har jeg brugt mange mange timer på at se Samui vågne og freden her er fantastisk. Tunge skyer slanger sig op af bjergene som er baggrunden på nethinden, og på heldige dage får jeg besøg af et af de 2 par fiskeørne der lever omkring Lamai, desværre har jeg ikke nogle billeder af dem, de svæver så højt oppe at mit kamera ikke kan følge med. Men billedet af en så stor elegant flyver er fantastisk flot og fuldender og retfærdiggør turen og besværet!!

Rundt omkring båden springer fisk for livet, Long Tom som er en slags hornfisk og kan veje op til 5 kilo, er som torpedoer der jagter bytte. De skærer gennem vandet som den skarpeste kniv, og springer som delfiner i overfladen, super oplevelse.

Kaffen som jeg selvfølgelig har taget med, smager bare fantastisk herude mens hjernen bliver tømt for negative tanker. Den terapi kan stærkt anbefales, og kan arrangeres hvis interessen er der!!

Nå, nu må jeg vist lige tage mig sammen :-O

Alt det her skete om formiddagen, altså var ikke engang det halve af dagen gået. Så en indholdsrig dag må man sige.
På tilbagevejen holdt jeg inde ved Tesco Lotus, jeg skulle jo købe den trefod til mit foto projekt. 1350 Bht betalte jeg for den, måske lidt dyrt, men god kvalitet koster jo.

Og så tjekkede jeg lige op på mit slibe papir der skulle være kommet, men nej. Stadig intet papir, så jeg fik en sludder med en eller anden dims i shoppen der havde noget at skulle have sagt. Så nu er de klar over hvor stort savnet er, og hvor irriterende det er at vente så længe. endnu en gang :-) fik de mit visitkort så de kunne ringe når papiret ankom, men lad os nu se om det virker!!
Men jeg fik handlet noget spraymaling, primer og rød maling til motoren, begge slags koster 50 Bht stykket og er billigt syns jeg!!

Og så slappede jeg ellers af, det vil sige at jeg også skulle have hentet noget af det pulver jeg bruger i spartelmassen til båden. På vejen stoppede jeg ved mit vaskeri, jeg havde hentet mit vasketøj i forgårs men havde ikke haft tid til at lægge det på plads. Det begyndte jeg på i går, men så syntes jeg at tøjet så noget krøllet ud, så jeg sorterede tøjet for at se hvor slemt det var. Og det var alt for krøllet, nu man betaler for det. så jeg tog posen med tøj hvor kvitteringen for vask og strygning stadig lå i.

Men det er altså ikke nemt når kun 1 person ud af 7 ansatte snakker engelsk, og hun var selvfølgelig ude at køre da jeg kom. Men jeg er stædig (eller tålmodig) så jeg ventede pænt på hun kom tilbage igen, i mellemtiden forsøgte de andre ansatte at tage posen med tøj fra mig. Og der var filmen altså ved at knække for mig, ærligt var jeg ved at springe i luften.

Thaierne er jo søde, venlige og meget hjælpsomme mennesker. Men når de ikke ved hvad sagen drejer sig om, kan det godt gå hen og blive lidt tåbeligt. Ikke 1 eneste ord engelsk kunne de, så hvor de havde alle deres ideer om mit vasketøj fra ved jeg ikke. Jeg forstår mere Thai end jeg snakker det, så jeg hørte undrende på deres ideer. Nå men Mama kom tilbage, og jeg kunne beklage mig.

Selvfølgelig kunne jeg have strøget tøjet selv, udstyret står her jo. Men når jeg betaler for noget, vil jeg sgu have varen. Jeg havde betalt 290 Bht for en stor pose tøj som der stod på kvitteringen, 30 Bht pr kilo tøj, strygning koster ekstra, hvor meget ved jeg ikke. Men Mama kunne da godt se at det ikke var strøget som det skulle være, så jeg kan hente det strøget i dag.

Og så, puha skal vi ikke glemme resten af dagen??

Klokken 21.00 kom jeg ned til Pat, og for hulen de uniformer var nydelige som i kan se. Desværre var der ikke lys nok dernede, så billederne er ikke så skarpe. Jeg undersøger lige hvad en ordentlig blitz koster, og har aftalt med Pat at vi gentager seancen en anden gang.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Pat014.jpg



Det var som om uniformen gjorde noget ved pigerne, er du da færdig de var efter mig. Selv de af pigerne som normalt ikke er efter mig med tilbud, vimsede omkring mig hele aftenen. music

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Pat042.jpg

Og Bambi var ekstra slem i går, hvis jeg ikke havde været så stærk!! var jeg blevet misbrugt er jeg sikker på. sarcasm

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Pat046.jpg

Endnu et billede af Bambi

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Pat063.jpg

Meget meget standhaftigt kom jeg igennem aftenen uden skader :-O Thumb

Desværre er billedet at endnu en ny pige der er smuk ud over alle grænser, meget sløret. Æv Æv

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Pat044.jpg

Selv Pat den gamle kran var på krigsstien, her behøver jeg dog ikke være stærk , se selv!!Shock

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Pat037.jpg

Som i kan se er der noget for enhver smag!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Pat032.jpg

Nå, men resten af aftenen gik med at spille pool og sænke slagskib, Pat var meget gavmild og gav drinks og øl uden beregning.

De piger som går rundt og sælger de der blomster kæder turisterne elsker at gå rundt med om halsen, er hajer til at spille. Jeg spiller ikke om penge og er sikker på jeg ville tabe alt jeg ejer, men jeg gav en pige en drinks efter at have tabt 7 slagskibs spil til hende.

Så jeg kom først hjem til midnat, godt bombet efter den lange dag og måske en smule mao efter Pat's offensiv. Og for første gang her, sov jeg længe og godt. Og derfor er Dagbogen sent på den i dag.hej

Sikke dog et pragtfuldt liv jeg har, tak for det Buddha music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

music Ja det var da en Dejlig Skude ((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 104,899,784 Unikke besøg | jQ Blog