Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen er tilbage 13.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-01-2010 04:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Godmorgen Dagbog.

Sikke en omvæltning at komme hjem til Samui og larmen igen :-(, hovedet er fuld af indtryk og oplevelser der skal have tid til at bundfælde sig. Rigtig rigtig mange fantastisk gode oplevelser, og næsten ingen dårlige efter 972 Km fra Samui til Ranong og retur.

Efterhånden som jeg og min overbelastede hjerne får behandlet turen, fortæller jeg alt jeg kan huske fra den. Men jeg kan
selvfølgelig glemme, og inviterer jer til at spørge hvis i har nogle spørgsmål. Jeg har ikke siden Ranong kunne skrive mine oplevelser ned på grund af tekniske problemer, så det kan glippe :-O

Men begynd allerede nu at glæde jer til mine billeder fra Khao Sok hvis i kan lide naturbilleder !!

Her er en lille Teaser :-O

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok573.jpg



For god ordens skyld, og for at få det hele med, også billederne :-O Starter jeg forfra med fortællingen om min tur til Ranong fra Koh Samui. Af en eller anden grund har den til lejligheden indkøbte Pc virkelig gjort alt hvad den kunne for at sabotere min fortælling.

Så når jeg skriver Pc sælges, mener jeg det. Har nogen af jer prøvet at sortere i 1200 billeder der er kopieret 3 gange i samme mappe???

Sur R..

Men her er starten :-)

13.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Min nylige internet adgang der selvfølgelig gik til Thai-Dk som det første!! viste mig af piraterne er ALLE vegne:-O
En eller nogle af dem, havde hygget sig gevaldigt i de 10 sekunder, det tog mig at lede efter Microsoft Essentiel Antivirus. Og det er grunden til mit fravær, men jeg er sgu ikke skræmt væk af sådan en samling bøller :-O

Nej alvor til side, min Pc var totalt bustet på de par sekunder, alt var umuligt og intet lykkedes. Så da jeg kørte forbi et skilt med Computer og CD burning :-O, tog jeg chancen, og hvorfor ikke??

Og den her fætter reddede mit liv, han rensede Pc’en for virus, og installerede noget nyt. Så til stor irritation for visse mennesker.
I’M BACK :-O
Det kostede mig 100 Bht at blive en torn i øjet på dig, men billigt ikk??

Jeg prøver alt jeg kan, men her hvor jeg er nu, er forbindelsen altså ikke så god. Jeg prøver at uploade så mange billeder som muligt, men jeg er ikke sikker på at det går godt. Men jeg skal nok huske det, hvis det her ikke går.

Så noget forsinket kommer her Dagbogen fra d. 12.01.2010 med tilhørende billeder

Så kom jeg endelig afsted på min tur, fik pakket et par T- Shirt og kamera og var klar ved 8 tiden. For ligesom at falde ned på jorden!!, drejede jeg til venstre efter Hua Thanon, og tog den ’lille’ men meget mere rolige vej langs kysten, den som jeg har fortalt jer om et par gange!!

Her skal jeg lige indskyde, at jeg blev meget stolt og glad over mig selv senere. For jeg kom i tanke om at jeg havde glemt en langærmet bluse, den vendte jeg tilbage for at hente, og den hører i om senere.

Nå ,men det var en rigtig god ide , for da jeg kom til færgen var jeg i godt humør igen!! Jeg ventede kun 20 minutter før vi sejlede, så det var billigt sluppet nu jeg ikke havde tjekket afgangstiderne :-O Jeg måtte betale 185 Bht for mig og biken, billigt..

Og det blev en rigtig afslappet overfart, kun 5 passagerer og lige så mange biler. Så færgen var så godt som øde for en gangs skyld, og et kanon vejr til lige med. Og nu var det en af de langsomme færger (og dem foretrækker jeg), så turen tog omkring 2 timer, mens solen bankede ned fra en skyfri himmel oppe på soldækket, hvor jeg selvfølgelig var for at tage billeder.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF2091.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF2098.jpg




Og dem er der blevet mange af, hvor er det nemt når man nu i stedet for som i gamle dage, var nødt til at få dem fremkaldt. Så jeg er rigtig slem til at skyde alt jeg ser næsten, med den oprigtige mening, at sortere dem senere :-O, men det er ikke altid jeg nænner det, så jeg har vel omkring 12 Gb med billeder!!

Jeg er nok nødt til at rette størrelsen lidt, for dagens billeder fylder 986 Mb :-O

Men hold op en brugt færge.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF2112.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF2113.jpg

Udover at lukke al udstødning ud som i kan se, og som jeg IKKE KAN LIDE man gør, var alt slidt ned til albuerne, og nok årsagen til den langsomme overfart. Den var så langsom, at dem som sejler den, så en meget højlydt film, og fik en skraver bagefter :-O (se billede!!)

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF2108.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF2111.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF2205.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF2210.jpg


Nå, men alting har jo en ende. Så vi lagde til kaj på fastlandet og den laaaaange tur begyndte ;-)

Og her tankede jeg for første gang, indtil nu har jeg tanket to gange, 75 Bht den ene gang, og 70 Bht den næste. Nu er det første gang jeg kører så langt, så jeg troede på et tidspunkt at der var noget galt, fordi jeg ikke er vant til at tanke så tit. Men jeg fik da kørt 212 kilometer i dag, så de små 4 liter jeg tankede har gjort det godt

Fra færgen til Suratthani er vejen som derhjemme, bred og røvkedelig :-O Der er selvfølgelig noget at kigge på, men det er jo tæt på en storby, så selvom man ikke kan kalde det velplejet, er det en anelse passet alligevel!!

Den vej kendte jeg fra før, men fra Suratthani og til Khao Sok er det lidt anderledes. Her følger man stadig skiltene med vej 401, her skal man holde øje med skiltene mod Phun Phin og kører mod den. Herefter bliver det nemt, for der kommer udover skiltene med vej 401, også kilometer på Takua Pa som ligger ude ved kysten, og hvor vejen drejer skarpt mod nord mod Ranong eller skarpt syd mod Phuket.

De første små 40 kilometer er som i København, hvor man kører igennem en masse forstæder. Og her syntes jeg ikke det var sjovt, det er altså osse det vilde vesten herovre!! En speciel oplevelse husker jeg bedre end andre, jeg holdt for rødt lys et eller andet sted, hvor der var 2 vognbaner i hver retning, og sad og simulerede lidt over livet. Jeg hørte godt en bil der dyttede, men nu bor jeg jo på Samui, og er Dansker ikk:-O Så det forstyrrede mig ikke, men da der efter et minuts tid, stadig stod 75 sekunder oppe i lystavlen, og han stadig dyttede, vendte jeg mig om for at se hvad det var.

Og det var en lastbil der skulle dreje til venstre, jeg havde i kampens hede glemt at man jo godt må dreje den vej selv om der er rødt lys, så jeg skyndte mig at køre helt ind til siden. Og det er jo Thailand :-O, så da chaufføren opdagede det, begyndte han at trille fremad, men den klovn drejede gudhjælpemig tværs over den anden vognbane, og drejede til højre !!

Ja Ja, jeg er måske kedelig når jeg kører her, men jeg har set så utroligt mange ulykker gennem de mange mange år jeg boede på landevejen. Og da jeg selv syntes det går vældigt her, vil jeg gerne have mange år endnu!!

Hører du Buddha ??

Nå, efter de cirka 40 kilometer fra Suratthani tynder det ud i bygninger og byer. Men Bilerne er stadig ved at varme op til det første Formel 1 løb i Marts, så man skal uanset hvor dygtig man er, ikke spille smart eller sidde og småsove her!!
Man kører stadig på vej 401, men nu har man Phuket skiltet at køre efter samtidig.

Her begynder man så småt at kunne skimte bjergene, der fortæller dig at du nærmer dig Khao Sok området. Hvis i har været på Krabi, har i set de vældig imponerende klipper vejene smyger sig igennem. Grunden til noget af min fasination stammer fra en artikel jeg læste om klipperne.

Nogle af dem på Krabi er over 400 meter høje. Men du kan , hvis du ellers gider besværet at kravle derop, finde muslingeskaller, og andet godt fra havet på toppen af dem!!!. Ifølge det jeg læste, har hele det her område i istiden, ligget under mindst 400 meter vand, derfor kan man også, som billederne fra min kanotur viser, finde hulemalerier og andre beviser på at vandet har stået så højt oppe i hulerne(det var derfor jeg tog billederne af hænderne som i har set!!), det er sgu da interessant syntes jeg :-o
Ups, nu smuttede den igen :-O

Her er der lidt flere bjerge og sten, og jeg er fuldstændig fortabt i de sten altså. Udover at køre mellem klipper der er op til 700 meter høje og mere, kører man også i junglen. Nogle siger, ja ja, det er kokospalmer. Det er det også blandt andet, men det er sgu så flot og fremmedartet.

Jeg stoppede så mange gange, for at tage billeder undervejs, når jeg så noget jeg syntes var specielt. Men desværre var jeg nødt til at aflyse den øvelse, for tiden gik alt for stærkt. Men jeg er så forelsket i de fantastiske kontraster, bjerge i forskellige højder der halvvejs skjuler hinanden, tågedisen der driver langsomt mellem bjergene, og skovene af palmer.

Farverne der skifter til et ukendt antal nuancer på grund af lyset og arten af træer, der kun bliver afbrudt af af forskellige farver tøj, der hænger til tørre ved hytterne man kan skimte i junglen, og så har jeg slet ikke snakket om lyden af de milliarder af dyr, også her er det forskellig lyde.

Puha, jeg er forelsket :-O

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen606.jpg

Mange af billederne er taget i farten!! Så tag det som det er ikk

Jeg er ved at lægge tonsvis af billeder fra turen op på Photobucket, og har oprettet en ny mappe, der hedder:

A trip from Koh Samui to Ranong on a small bike

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen668.jpg

Desværre syntes jeg at kunne se, at man rydder den oprindelige jungle for at gøre plads til det mere profitable palmeolie træ??. Ikke nok med at man gør det, man planerer man samtidig jorden, så junglen pludselig bliver afløst af kæmpemæssige helt plane ’fodboldbaner’ med endeløse rækker af nyplantede palmeolie træer. Nu er jeg tilfældigvis, udover at være tørstig en gang i mellem :-O, også utrolig glad for dyr og for naturen.

Så det var lidt en grim oplevelse, fordi det mindede så meget om hvad der sker i Indonesien. Her giver man ikke et fuck for dyrene, man har ryddet næsten 80 % af regnskoven, samt dræbt næsten alle dyrene der, kun for at plante de skide palmeolie træer, så vi kan lugte godt når vi vasker fingre eller vasker op!!

Prøv at søg på Lones aber: Næh jeg gjorde det for dig http://www.orangu...pAodu2jvJQ

Hun er resultatet af pengejagten, og gør det rigtig godt trods oddsene. Har du 5 kroner for meget, skulle du tænke på hende. Please, læs om hendes næsten umulige arbejde, når du har lyst / tid, det er sgu uhyggeligt læsning, og det fortæller dig hvor meget naturen lider for vores trang til at dufte godt!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen627.jpg

Nå, nu er jeg jo ikke medlem af Greenpeace mere, jeg blev smidt ud fordi jeg nægtede at drikke økologisk øl :-O
Men pensionisten bruger ikke kun sin tid på at drikke sig fuld som søfolkene gør, næh du!!!!!

Så jeg fortsætter turen her :-O

Jeg har fortalt jer at jeg er ærlig mange gange snart, så bliv ikke overrasket når jeg fortæller, at jeg måtte holde inde ved en købmand, nu er jeg jo også nødt til holde formodningen om at jeg drikker som et hul i jorden ved lige!!. Den gamle ryg syntes det var ved at blive lidt anstrengende, så en pille, og en kølig blev nydt mens jeg kiggede lidt på kortet for virkningens skyld!!. Om jeg pludselig efter i så mange år at have kørt Europa tyndt er blevet evnesvag eller svagtsynet kan måske diskuteres , men de her kort man køber herude.

Altså de er meget fleksible syns jeg!!

Ifølge kortet som jeg på grund af ryggen, begyndte at kigge mere og mere på, skulle jeg være forbi Khao Sok. Men for hulen da, skiltene sagde intet om kilometerne, men viste kun en pil fremad. Så jeg begyndte at svede lidt, da jeg ikke kunne hitte rede i det her. Og herovre er ’vi’ falanger ikke så sædvanlige, så der hvor jeg holdt pause, pegede nogle piger på mig og fnisede. Men ingen snakker engelsk her, så jeg var sgu på den.

Og helt ærligt, da klokken var blevet halv 5 og jeg var ved at dratte af den skide bike, holdt jeg inde ved en lille biks, og tog en stift mere. Gudskelov kunne en dreng som sad der snakke engelsk, beskeden var negativ, men alligevel positiv!!
Jeg manglede ’kun’ 35 kilometer sagde han, hold op jeg var tæt på at gå i strejke!!

Men så kom vikingen op i mig, eller osse var det den Chang jeg fik:-O der fik mig i gang. Op på biken og afsted i god fart.
På turen har jeg kørt omkring 60 – 65 kilometer i timen, men nu fik den lidt mere at leve af.

Og i løbet af ikke så længe så jeg et skilt.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/-tidligmorgen005.jpg

Der må bremses tænkte jeg og kiggede på skiltet. Og syntes i ikke det det så godt ud??

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen335.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen336.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen337.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen338.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen339.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen342.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen344.jpg

Men nu var det ikke mig der bestemte mere, var jeg fortsat, kunne jeg lige så godt have skudt mig selv!! Ryggen havde fået den daglige motion i dag. Så uanset prisen havde jeg sgu sagt ja…..

Men det er altså snyd, det meste af de tilbud i kan se på skiltet, findes IKKE her. Prøv at zoom ind og se nærmere!!

Min fantastiske skod Pc, har været så venlig at slette nogle af billederne efter de var lagt ind, så jeg har været nødt tl at tage nogle nye her tidlig næste morgen. De er så noget tågede!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/-tidligmorgen007.jpg

Så her sidder jeg, jeg er ikke i stand til at danse moderne i dag, men jeg lever jo :-O

Som i kan se på billederne, er det meget idyllisk beliggende. Men desværre er her fyldt med Russere og Amerikanere der drikker som et hul i jorden og snakker så forbandet højt. Og her til aften, havde de okkuperet restauranten, de havde medbragt en fucking russisk film,(undskyld mit fine franske sprog ) som jeg er sikker på hele området også har hørt, og jeg snakker ikke om nydt vel!! Så når jeg har taget de sidste billeder i morgen, vil jeg forsøge at finde det sted hvor man kan bo i en bambushytte på en sø!!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen333.jpg

Men jeg hygger mig :-O

Men desværre har jeg store tekniske problemer med den nye miniPc, det trådløse virker ikke, billedprogrammet som jeg slet ikke kan leve foruden, er også kaput.

Så de par timer jeg var vågen efter dagens etape, blev brugt på at skrive dagens afsnit. Med de billeder jeg lægger op samtidig, er jeg sikker på i bliver tilfredse, ellers er det bare ærgerligt !!

Hvis jeg blev spurgt, ville jeg ikke anbefale stedet her. Stedet hedder The Cliff & River Jungle Resort. Der er mange negative sider, selv om jeg kun har været her i kort tid. De larmende og drikkende russere og amerikanere. Lugten i bungalowen, og funktionaliteten er for dårlig. Der er så lidt lys, at jeg er nødt til at sidde udenfor, i dagslys!! Maden er urealistisk dyr her, og for en gangs skyld var jeg rigtig sulten, men hvad fanden hjælper det når der sidder en totalt tomhjernet tøs, der overhovedet ikke reagere fordi hun sidder og ser tv.

Og der er så mange hunde, at hvis jeg nævnte et anslået antal, ville i tro at jeg pyntede på tallet!! Men det her er det vildeste jeg har set, alle vegne var de, selv i restauranten hvor folk sparkede ud efter dem fordi de ingen respekt havde overhovedet, og med personalet der håndfodrede dem, var det helt skævt. Og selv om jeg er meget stor dyreven, var det her for meget.
Og internettet her virker KUN ved at man tager sin laptop med hen i receptionen, og tilslutter kablet fra bagsiden af den computer der står der, altså skal man også vide hvad man gør!!

P.S. For en sikkerheds skyld havde jeg taget mit eget netkabel med, og det er jeg glad for, For det de brugte, passede IKKE i min laptop!!

Og så er det dyrt her, de forlanger 1800 Bht pr døgn for det i se på billederne, jeg sagde pænt nej tak, og blev straks tilbudt bungalowen for 1600 Bht. Omgivelser er flotte og dejlige, og kanoer er gratis at låne. Restauranten tror den ligger på rådhuspladsen, og tror jeg, sender nogle af risene hjem til familien, for den havner sgu ikke på tallerkenen !!

Og jeg kan ikke anbefale at tage hertil for massagens skyld, priserne her ligger mellem 600 og 1800 Bht for det vi kan få på Samui for 250 Bht!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen576.jpg

Billedet af den her ting som jeg troede var en sommerfugl var, fik jeg senere fortalt, verdens største natsværmer. Billederne som i ser, er de eneste jeg kunne tage uden at forstyrre og måske forskrække den, men den var KÆMPESTOR!!

Det her var det nærmeste jeg kunne komme uden at skræmme den væk desværre, billederne af edderkoppe spindende kunne også være lidt tydeligere. Men her havde jeg ikke behovet for at komme tættere på!!

Og her kommer næste dag!!

Jeg tog af sted i morges efter jeg havde drukket morgenkaffen og spist en dejlig rissuppe som var inkluderet i prisen, desværre står de mennesker her ikke op på normale tidspunkter som mig ellers havde jeg fået morgenkaffen klokken 6 :-O

Jeg have ligget et stykke tid og vendt og drejet mig, det her, er den hårdeste seng jeg nogensinde har ligget på. Den er så tæt på i hårdhed, at den minder om en 21 millimeter tyk spånplade!! Av Av, selv om jeg har det bedst med en hård seng, var den her FOR hård

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen341.jpg

Nå klokken blev 8.30 før jeg kom afsted, og det var godt at komme ud i solen. Her i bjergene er morgendisen så tung at den falder som regn.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/-tidligmorgen017.jpg

Meget malerisk, men herre koldt og det var det jeg mente med at jeg var glad for at jeg havde taget lange bukser, og trøje med. Det var jo under 26 Grader, som er frostvejr for mig :-O

Og Selv om dagen i går havde givet mig så mange gode oplevelser, startede jeg forfra med at sige Najh…… :-O

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen607.jpg

Jeg er så glad for at kunne opleve alt det jeg gør, og når det er rigtig flot, får jeg sommerfugle i maven som når man er forelsket, så jeg håber sgu Buddha giver mig mange år endnu :-O

Så igen en dag med mange billeder, stod det til mig, havde jeg haft et HD kamera med. Og det skulle have optaget konstant denne skønhed 24/7. Men i slipper for torturen……

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen624.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen661.jpg

Og så fik jeg lidt en dårlig nyhed, jeg kom efter at have kørt 30 kilometer, til Khao Sok Nationalpark.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen666.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen657.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen656.jpg

Og spurgte hvor jeg kunne finde de hytter på søen som er hele grundlaget til turen. Jeg var kørt for langt sagde pigen til mig, og forklarede mig at jeg skulle køre 72 kilometer tilbage igen!! Man kan godt i højsæsonen for stedet her, bo i hytter på floden, men de har sjældent nok vand sagde hun, så det var lidt en begmand.

Jeg tog nogle billeder der, og som i kan se, ser det meget idyllisk ud. Men i de par timer jeg var der, så jeg så mange turister at det næsten blev for meget!!!

Fra Suratthani er der kun 78 kilometer til det sted jeg ledte efter, men desværre er skiltningen meget mangelfuld her. Om det er bevidst ved jeg ikke, men det eneste skilt der viser vej til stedet er det her, som jeg selvfølgelig overså!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera086.jpg

Det vil sige, jeg HAVDE set skiltet, men var da ikke klar over at dette ydmyge skilt, var det eneste der viste vejen til paradis!!

Ikke meget når man tænker på antallet af turister der kommer her. Kan en forklaring være, at kongen har et sommerhus her??
Hmm..... Som jeg jo senere fandt ud af, var der meget militær i området, og vejspærringer spækket med politi og militær hvilket overraskede mig meget!!

Når man kommer fra Suratthani skal man, når man kommer til Ban ta Khun, holde øje med det lille skilt her, og når man er drejet fra her, er der 12 kilometer ned til dammen.

Der findes desværre ikke noget brugbart kort der forklarer nærmere, men jeg tror kongens sommerhus er årsagen til dette.

Nå, videre :-)

Hmm…. Jeg satte mig lidt og tænkte over det, drak en kasse øl, og blev enig med mig selv om at det måtte blive på tilbagevejen, ellers ville det koste mig 144 kilometer, og en masse tid!! Jeg er nødt til at være hjemme igen Søndag, for Jörg min ven, rejser jo til Bali. Og vi har aftalt en BBQ på stranden søndag hvor han bor, den vil jeg ikke misse, for han kommer ikke tilbage før om et halvt år.

Så jeg trillede mod Ranong igen, og det blev pænere og pænere. Lige indtil små 20 kilometer før Takua Pa, hullede og meget dårlige veje, og landskabet begyndte at flade ud. Så ryggen fik selvfølgelig en lidt dårlig start, men det er okay, jeg har jo selv valgt, og skal ikke klage.

På det sidste stykke inden Takua Pa syntes jeg bilisterne blev mere og mere aggressive, her er meget bakket, og mange skarpe sving. Lastbilerne som jeg jo har et godt øje til, var totalt kolde over de dobbelte striber, og overhaling forbudt skiltene. Så jeg satte farten lidt ned her, for på vejen lå også beviserne for den sindssyge kørestil Thaierne har!!

Autoværn krøllet til ukendelighed, lastbil læs der lå spredt ud over det hele, og en del hunde hvor man dårligt kunne se at det havde været hunde. Som dyreven, er det ikke rart at se det, men omvendt er det nok også svært at undgå nogle gange. Jeg så et par bitte små hundehvalpe der stolpede rundt på deres nyfødte ben, de stakler. De har ikke en chance her!!

Nå , livet er jo hårdt ??

Og her begyndte jeg at tænke over hvad jeg skulle. Jeg havde set et skilt hvor der stod 185 kilometer til Ranong.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen640.jpg

Og så spændende var den her etape heller ikke. Så jeg besluttede mig for at gi den gas, og køre til helt til Ranong i dag. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at tage nogle billeder derovre, og bruge lidt tid der. Og hvis jeg gør det, kan jeg snildt bruge et par dage på tilbagevejen i Khao Sok igen :-O

Og her sidder jeg nu i Ranong og sender venlige tanker til Bamse. Han gav mig fripas hvis det skulle regne som jeg havde læst det ville!! 5 minutter efter jeg havde tjekket ind på Pathu resort her i Ranong, WWW.pathuresortra... begyndte det små småt at dryppe, inden det blev afløst af et tropisk regnvejr, tak Bamse :-O

Stedet ligger på vejen ind til Ranong og små 50 meter efter skiltet med Immigration. Meget okay sted med rigtig flotte værelser. Aircon er standard her, varmt vand ( som mig og min ryg elsker :-O ) er også standard. Og prisen er rimelig syntes jeg, 750 Bht med indbygget morgenmad for 2 personer!! Ja spørg ikke mig :-)

Maden var også utrolig billig her, 50 Bht for en ordentlig skudefuld mad der smagte rigtig godt. Og her tænkte jeg igen over den tanke der havde fulgt mig, hvorfor er de på fastlandet SÅ glade for røde chili?? Det er jo herre stærkt :-O

Jeg kom hertil klokken 17.30 efter en endnu lang dag syntes jeg, men jeg ville være et dumt svin hvis jeg klagede!!

Det overraskede mig meget, at det blev så muslimsk domineret som det blev på turen. Det lignede præcist det jeg havde set på mine visarun nede i syd Thailand, og lige så fattigt. Men det er jo endnu en fantastisk kontrast at opleve, så øjnene stod selvfølgelig også på stilke her, igen :-O

Vejen fra Takua Pa følger kysten op til Ranong, og visse steder kan man se Andamaner havet. Det så, så indbydende ud, at jeg et eller andet sted tog chancen, og kørte ud mod den strand som skiltet fortalte om. Dette var mit aller første bekendtskab med Andamaner havet.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen698.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen697.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen699.jpg

Jeg kender desværre ikke navnet på stranden, men er her jeg har taget billedet af den lille pige .....

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen862.jpg

Det blev til et kort besøg, fordi jeg stadig havde et pænt stykke tilbage til Ranong. Men det var en interessant oplevelse, den diametrale modsætning af det jeg er vant til. Som i kan se på de par billeder jeg tog, er stranden her helt tom og kilometer lang. Sandet er ikke hvidt som jeg kender det, men mere sort som lava.

Og sådan noget pirrer min nysgerrighed, så i tankerne begyndte jeg at lege med tanken om en tur til Phuket og kysten nordpå, så måske!!!!!

Og nu var klokken blevet 15.00, så hvis det er okay lejesvende!! så jeg mit snit til at holde en pause hos den lokale købmand !!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Turen865.jpg

Men!!

I HAVE A DREAM…..

I ved alle hvem som sagde disse berømte ord, Martin Luther King ja. Men han har IKKE copyright på dem, så der må lånes. Og min drøm er at et eller andet kvaj får en super god ide, og opfinder et blødt scooter sæde!! For hulen jeg syns det er lidt besværligt efterhånden. Jeg er jo ikke så stor, og er ikke så godt polstret, de 70 kilo jeg vejer, er ikke brugt på at polstre bagdelen kan jeg godt fortælle efter de par kilometer jeg har kørt nu, så jeg er sgu glad for pausen her i Ranong i morgen:-O :-O

Hov det var godt jeg skrev det, for jeg havde glemt alt om økonomien. I dag her jeg tanket 3 gange, 70 Bht første gang, 75 næste gang, og 80 Bht sidste gang, men jeg har jo også givet den gas, og kørt langt i dag. 260 Kilometer blev det til.....

Så status er at jeg i morgen tager mit visarun her i Ranong

Annonce:

Billig Packard Bell KAV60 til salg !!!!!!!!!!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-01-2010 09:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3235
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

halooo

i dag er det den 18-1 2010 hvor er dagbogen fra d. 14-15-16-17 hej

ellers dejlig læsning Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-01-2010 13:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 203
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

læs dog hvad p skriver skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-01-2010 15:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Det var dog en ordenlig lang tur du har været ude på,
gør du det igen næste gang ??
Men tak for reportagen,det lyder lidt spændende,
at tage sådan en tur.

gode billederThumb
fra thaidk`s udsendte

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-01-2010 03:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Jeg har også boet i khao sok, med hytte lige ved kanten af sok floden omkranset af frodig tropisk regnskov, herligt at vågne op til den lille sok flods klukken, og især stilheden er værd at skrive om, her er også mange abeflokke så det er med at passe på sine ting((12((. Men det er meget mørkt om natten, så jeg vil anbefale en god lommelygte, hvis man som mig færdes ude om natten, der er slanger. Men at sidde stille og se på de millioner af stjerner der er på himlen ja det er ubeskriveligt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
SAS er tilbage med Bangkok-rute Flyselskaber 1 31-10-2023 13:55
Den tidligere thailandske præsident, Thaksin Shinawatra, vendt tilbage til Thailand Nyheder på dansk 1 22-08-2023 13:58
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Kun 1 måned tilbage til at se Thailands højeste vandfald Nord Thailand 1 26-05-2022 09:14
Hjemvendt dansker tilbage fra Thailand Nyheder på dansk 1 27-11-2020 10:48

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 104,890,168 Unikke besøg | jQ Blog