Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 15/16/17.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-01-2010 05:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

15/16/17.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Khao Sok.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok575.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera046.jpg

Hvilken dag, efter anvisning fra personalet her på hotellet, stod jeg op klokken 6, jeg ville nå den båd der gik klokken 7. Men alt det besvær kunne jeg godt have sparet mig, for der var ingen planlagt båd før klokken 8. Men det var okay, for morgenen var dejlig og meget stille.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera032.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera027.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok466.jpg

Jeg ankom til Pieren som det skam også hedder her, klokken 6.30, og jeg var den eneste udover købmanden, der var oppe så tidligt.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok442.jpg

Og han blev hurtigt min bedste ven, for her kunne jeg købe kaffe. 10 Bht pr kop for Nescafe som er blevet en nogenlunde morgenkaffe for mig. Som i kan se på billederne, er her ingen mennesker så tidligt.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok445.jpg

Er der noget bedre end at se en naturpark vågne?? eller måske skulle jeg sige høre en naturpark vågne, for det var ud over det sædvanlige. Jeg er ikke vant til Gibbonabernes morgenhilsen, eller alle de andre dyrs morgenhilsen. Men den skal jeg love for at jeg hørte her. Samtidig stod solen op, og begyndte at varme igen, rigtig rart.

Og her mens jeg drak min morgenkaffe, dukkede der som ved et trylleslag, en gut der tilfældigvis også havde en longtail båd frem fra ingenting.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok538.jpg

Houdini har gjort det mange gange, men jeg er stadig imponeret over hvordan de her ildsjæle dukker op af ingenting, Idag var det til min fordel, jeg skulle jo videre!! Eftersom intet er planlagt, gælder det om at være opmærksom og kritisk, så jeg lyttede med forbehold til hans priser og forslag. Altsammen lød vældigt godt, men jeg kendte jo kun hans priser ikk !!

Og nu var klokken blevet 7 godt og vel, og flere folk dukkede op. Så nu kunne jeg tjekke priserne hos andre end min nye ven. Men han var den billigste blandt 3 andre, så jeg sagde ja tak til det her tilbud. Bådturen som varer en time hver vej frem og tilbage, 2 nætter i en bungalow på søen, og 3 retter mad hver dag for, i alt 3200 Bht. 600 Bht pr nat,og 2000 for Bådturen som er det dyreste her. Måske mange penge, men jeg var alene som altid koster ekstra.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok471.jpg

Og med de penge jeg har fået bevilliget af min nye arbejdsgiver, mente jeg godt at jeg kunne give den gas, så jeg slog til. Og mit eventyr startede.

Hvilken stor oplevelse, solen som var på vej op gav nogle rigtig flotte billeder. Blandt andet af dette, som er lidt vagt, men det skal forestille kongefamiliens sommerresidens sagde min guide.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok482.jpg

Umiddelbart efter afgangen fra Pieren, ligger der en stor dæmning på jeres venstre hånd. Det er vejen til sommerhuset så jeg i aftes på min tur hvor jeg for vildmusic


www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok478.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/47084977CwyNA5y4.jpg

Og måske derfor, der ved indgangen til området, er et stort checkpoint, men jeg også andre checkpoint rundt omkring i aftes.

Jeg tossede jo lidt rundt på vejene i aftes, og var også på den vej hertil. Men der var selvfølgelig lukket for folk som mig, jeg overvejede om jeg skulle prøve at forklare soldaterne, at jeg bare skulle tage nogle billeder:-O

Nå, tilbage til bådturen :-O

Lydene fra junglen overdøvede for en kort tid motoren på longtailbåden, Gibbonabernes høje kald ekkoede mellem klipperne og de andre lyde fra millioner af usete dyr blandede sig lystigt.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok513.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok486.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok516.jpg

Og vi var på vej ind i verdens ældste regnskov, som er Khao Sok. 130 millioner gammelt og et kæmpe område på 739 Km2 kilometer som dækker en stor del af området her. Jeg er ikke så skarp i alle detaljerne, så læs mere her:

http://www.khaoso...

Og bådføreren kunne også fortælle at, på de dybeste steder er der 2oo mtr dybt, og at der var rigtig store fisk i vandet. Over 100 + kg store fisk bliver fanget her som de største. Da jeg spurgte om jeg kunne fiske her, som jo er min store interesse, sagde han nej !!!!

Man skulle med båd, til et andet område af nationalparken som lå 3 timer væk, men her skulle der være mange store fisk at fange. Man har udsat nogle arter catfish der let kan blive 3 meter lange, og veje op til 300 kilo

Mekong giant catfish:

www.thai-dk.dk/penfoto/18/180px-AquatottoGifu_mekonoonamazu.jpg

Giant snakehead:

www.thai-dk.dk/penfoto/18/200px-Channa_micropeltes.jpg

Hmm, tænkte jeg, hvorfor kunne vi ikke fiske her, hvor han sagde der var omkring 70 mtr dybt, og man kunne se fiskene springe og lege.

Jeg havde selvfølgelig kigget interesseret i de fleste af de både som lå ved Pieren, og jeg havde set fiskegrej i flere af dem. Men det var få, meget primitive og gamle fiskeredskaber jeg havde set, og derfor var jeg nysgerrig. Amerikaneren Scott som jeg vender tilbage til som bor her, fortalte at de mindste maskestørrelser det var tilladt at fiske med her, var 4 X 4 tommer, man ville ikke fange de 'SMÅ' fisk :-O

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok468.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok454.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok451.jpg

Jo, sagde han. Hvis vi fisker her, forsvinder fiskene så turisterne ikke har nogle at kigge på!!! Virkelig virkelig flot i et land som thailand synte jeg hvor alt bliver fanget og spist!!

Her kan i læse meget mere om Khao Sok http://www.khaoso...

Vejret var kanon godt, og med solen i ryggen, kunne jeg tage en masse billeder af det som for mig var nyt og ukendt. Med min fascination af de klipper på Krabi jeg har omtalt, var det her stort at opleve??


www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok507.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera080.jpg

I stedet for at køre mellem klipperne, sejlede jeg nu mellem dem, med åben mund :-) Flere hundrede meter høje, gav de mig hold i nakken i mit forsøg på at få det hele med. Og jeg tænkte lidt over, at de højeste af klipperne strækker sig op i 1000 meters højde over havet. Helt ufattelige dimensioner for en gut fra det flade Sjælland :-O

Bådføreren var sgu en flink gut, for da han så at kameraet blev brugt meget flittigt, stoppede han flere gange så jeg kunne tage billeder, og her er nogle af dem!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera083.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera082.jpg

Nå, men jeg kom frem til det jeg havde købt ubeset. Og det var præcist det jeg var kommet for. De flydende bungalows lå som perler på en snor. Ikke de samme som dem jeg havde læst om, men kanon.

Prøv at se billederne, virkelig nydeligt ikk :-O

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok559.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok592.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok618.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok568.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok621-1.jpg

Alle hytter er ens her, dog er der den forskel at de bungalows, der ligger til højre for restauranten, er forbeholdt Thaier. Som min guide sagde, larmede Thaierne mere end falangerne, så for ikke at skabe tumult, var det skilt ad!!!

Og den store rød hytte, var 2 store sovesale for familier.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok561.jpg

Og mellem de 2 platforme som restauranten er bygget på, har man vænnet fiskene til at blive fodret. Mange forskellige farvestrålende slags venter kun på mad her. Er man heldig kan man se nogle ordentlige bamser som går lidt dybere nede, kommer de for tæt på, forsvinder de 'mindre' i en fart. Men som i ser kan man håndfodre dem

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera034.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok564.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok571.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok570.jpg

Det første jeg blev spurgt om var, er du sulten :-OGrin

Hvis i har fulgt Dagbogen, ved i jeg ikke spiser så meget, og her har jeg uden at overdrive, nok fået tilbudt så utrolig meget mad for første gang her i Thailand. Madmor har et godt øje til mig tror jeg (hun smiler i hvert fald voldsomt meget når hun ser mig :-)). Og hver gang hun ser mig, smiler hunsom sagt bredt, og spørger om jeg er sulten, det er åbenbart usædvanligt, 'kun' at spise 2 gange om dagen som jeg gør!!, så hun holder øje med mig.

Og ved i hvad?? For første gang i Thailand, oplever jeg her ægte omsorg og omtanke fra Thaierne. Her er ingen bagtanke om et par hurtige Baht fra falanger, ingen her er tvunget eller nødt til at være venlige!!

Maden er jo inklusive husker i nok!!

Folkene her er utrolig venlige og rare, og til trods for fuld belægning på grund af højsæsonen, er der ingen sure miner. Tværtimod smiler de sgu. De bådførere som er blevet hyret for nogle dage, hjælper i restauranten selv om de ikke behøver det, og er meget venlige over for alle, og i et super dejligt humør.

De sidder på 'molen' til langt ud på aftenen og snakker inden de lægger sig på dørken i båden og sover. Jeg har ikke observeret nogle være sure overhovedet, selv om du spørger om noget dumt klokken 11 om aftenen smiler de :-)

Desværre har jeg ingen billeder af det, og det er jeg ked af. For den tumult de kan lave er suveræn positiv, og man skal lede længe efter at se folk med så godt humør. Og alt det selv om de er væk hjemmefra, og skal sove i båden!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera076.jpg

Nu gik det galt igen godag

Og til hvert måltid, får man automatisk en stor tallerken frugt, meget meget flot. Samtidig er kaffe/the og vand gratis uanset hvornår du er tørstig, har du lyst til isterninger, får du også det.

Tager du på en længere kanotur, beder du bare madmor om en madboks. Så laver hun noget let at spise undervejs.

Og så skal jeg lige huske som Freja var inde på, at sige, at det godt kan betale sig at handle lidt inden afgangen hvis man vil spare lidt penge. Toiletartikler er måske det vigtigste for kvinderne, og for alle os andre måske noget drikkelse og batterier til kameraet. Ude på søen koster en stor øl 100 Bht, og man kan kun købe store øl her. Og så hørte jeg en falang i aftes købe en flaske rødvin, 1200 Bht koster sådan en fyr herude!!! skaal

Men øverst på indkøbslisten bør være en lommelygte!!

Og man skal ikke være tilbageholdende, de Thaier som kom til weekenden, slæbte flere kartoner øl og sodavand herud + mad.

Og du kan INTET købe herude !!

Herefter er dagen som revet væk, forsvundet fra kalenderen !!

Jeg har ikke bestilt andet end at slappe af, og nyde udsigten og naturen. Og hvilken oplevelse, jeg suger alt til mig her på reposen til hytten. Et par puder i ryggen til de par sekunder jeg sidder op, inden jeg tager en morfar:-O

En gang imellem hører jeg gibbonabernes kald, men jeg hører også mange andre dyr jeg ikke kender. Desværre er her jo også den ikke så sjældne art, irriterende turister :-O

Dem kom der en båd med, 4 hollændere og en flok tyskere, der ikke lige vidste hvordan man opførte sig. Æv, det var ærgerligt, men efter et par timer, faldt de til ro igen.

Som i har fået at vide, er her ingen strøm eller telefon, det er lidt med forbehold, for mellem klokken 18 til 24 kører der en generator som man svagt kan høre.

Og så vil jeg anbefale at holde på hat og briller her, lad være med at tabe noget i vandet ikk!! For her er 40 meter dybt hvor hytterne ligger. Jeg fik fortalt, at der nogle gange kommer dykker grupper fra Ko Tao for at udforske søen, det må være spændende!!

Og selvfølgelig er vandet meget rent her, og her er kun en lille smule forurening. Men desværre har folk en tendens til at tabe tomme flasker og dåser, men det bliver samlet sammen hver morgen af personalet her. Utroligt at selv om folk kan se hvor rent alting her er.

Inklusiv at man kan se 10 meter ned i vandet, stadig sviner som de gør!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok624-1.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok634.jpg

Nå, men det er jo et slaraffenland for folk der elsker at bade, så der bliver leget og tumlet i søen.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera070.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera073.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok659.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok614.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok617.jpg

Men en utrolig god ide med den her Khao Sok tur selvom det ikke er så nemt at finde. Intet skilt på 401 fortæller dig hvor skattene gemmer sig. Så du er som mig nødt til at køre forkert, og spørge om vej. Men det kan betale sig skulle jeg hilse at sige, for hvis du som jeg elsker naturen og stilheden, er du her kommet i himmelen godag

For en sikkerheds skyld gentager jeg kørselsanvisningen igen!!

Kommer man fra Surat, tager man vej 401 mod Phuket. I Ta Khun kommer det lille skilt her:

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera086.jpg

Her kører man ned mod dammen, små 10 kilometer er der til checkpointet, hvor du drejer til højre. Herfra er der 2 kilometer ned til Pieren hvor bådene ligger, skiltningen er fin her. Så med mindre du har skyklapper på, kan du ikke køre forkert

Dagen er helt bevidst brugt på at få kroppen til at slappe af, så jeg har ligget på den lille repos til bungalowen hele dagen. Folk kommer og går, eller rettere, Longtail både kommer og sejler igen med turister, nogle lagde jeg mærke til, bruger stedet her som som udflugtsmål, for derefter at sejle 'hjem' bagefter.

Og det er et pragtfuldt sted hvis man ligger stille som jeg, man kan se gangbroen flytte sig hele tiden på grund af vandets bevægelser. Stedet er jo flydende. Så selv vinden ændrer på stedet hele tiden!!!!!

Mig som er så glad for havet, nyder virkelig den her stille og rolige vuggen op og ned, lyden af bambus der gnider sig mod hinanden og laver knirke lyde fra alle vegne, alt det her betyder at eftermiddagsluren bliver god :-) og fordi gangbroen der forbinder hytterne jo flytter sig konstant kan luren godt trække ud Grin

Virkelig god terapi, og meget beroligende.

Når mørket sænker sig, hører og ser man meget store fisk plaske i overfladen, når jeg siger store fisk, mener jeg det. For hulen, det lyder som delfiner der plasker rundt derude. og selv om jeg er lystfisker med stort J, ville jeg være lidt betænkelig ved at få sådan en stor fætter på krogen :-O

Gibbonaberne som stod op samtidig med mig, fortæller alle, at det er sovetid igen. Og tilbage er 'kun' lyden fra de evige cikader og de mange forskellige slags frøer. Forestil dig at stå i en opgang til et betonbyggeri, du ved det runger når man snakker der. Prøv så at forestil dig at nogen siger juhu: Den effekt af genlyd og ekko er forrygende. Og jeg tror Gibbonaberne bevidst opholder sig steder, hvor de kan 'snakke' sammen fordi de benytter sig af effekten, utrolig flot lyd.

Selv om det har rykket i mig flere gange, har jeg taget mig sammen og ligget stille i halvanden dag nu. Så hvis jeg skal udforske noget, må det blive i morgen.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok587.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok619.jpg

Og igen som Freja fortæller, er stjernehimmelen her forrygende flot, der er absolut INTET lys her. Stjerne konstellationer som jeg aldrig har set før, lyser natten op og er fantastisk flot at se på.

Jeg synes godt jeg kan mærke at jeg ikke er 51 år mere Sad de mange kilometer sidder stadig i kroppen, eller måske rettere ryggen og er lidt masende. Men en dejlig afslutning på turen.

Får man lyst til at prøve Khao Sok, er der et par ting man skal huske!!

En lommelygte :-O Se her hvorfor!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok639.jpg

Læg mærke til hvor pænt fliserne ligger, her snubler man da ikke :-O

Men forestil jer at skulle på potten om natten, og den eneste vej er den i ser her, der tænker man uvilkårligt på en lygte ((2((

Selv om de reklamerer med lys mellem 18 og 24, er vi stadig i Thailand. Og selvfølgelig er der noget der ikke virker.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok668.jpg
Sikkerhed først!!

Så turen til potten, kan godt blive rigtig spændende :-O Og så vil jeg ikke anbefale stedet eller Khao Sok til folk med gangbesvær eller helt små børn, tingene herude er MEGET primitive og farlige for folk med dårlige ben og dårligt syn!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera035.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok667.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok630.jpg

Privatliv skal man ikke regne med her, døren til bungalowen kan kun lukkes med en hængelås, udefra :-Ogriner.

Og væggene er jo lavet af bambus, samtidig ligger hytterne med kun små 3 meter mellem sig. Men folk accepterer det og lukker ikke 'døren' når de går eller tager en kano, som iøvrigt er gratis her. Andre steder koster det 100 Bht for 4 timer af en eller anden grund.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera047.jpg

Man kan hvis man er nervøst anlagt, aflevere sine ting hos Mama når man tager på tur. Men som guiden sagde til mig, folk kan jo ikke løbe væk, vel??

Kloak og rensningsanlæg er ukendt her, så folk hopper simpelthen i søen med et stykke sæbe, og får badet på den måde, det er jo samme slutresultat, og indtil omkring 10.30 er vandet dejligt varmt!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok635.jpg

Vandet i Khao Sok bliver kun brugt til at lave el via nogle kraftværker som ligger her, så vandet bliver ikke brugt som drikkevandsforsyning. Men gudskelov sviner folk her næsten kun med deres forbandende larmende longtailbåde, og nu jeg snakkede godt med min guide, spurgte jeg ham hvorfor de larmede så meget?? Svaret var meget enkelt syntes han selv, det var for at de andre bådførere kunne høre hinanden. Da jeg så spurgte ham hvorfor de larmede SÅ meget, sagde han bare, jamen det er jo en stor sø!!! her holdt vi op med at snakke mere om det :-O

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok574.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok577.jpg

Og det minder mig om den information jeg også fik af guiden!!

I hele Khao sok, er der kun udstedt 200 licenser til longtailbåde, og en sådan en koster 100.000 Bht. Det betyder så at der IKKE kan være flere end de 200 både. Og det bliver håndteret meget hårdhændet sagde han, er der nogen der sætter en båd i vandet med motor, der ikke har licens, har han set folk sætte ild til bådene Sad

Måske voldsomt, men sgu da rart at de her har selvjustits (der virker!!)

Men det lakker mod enden, i morgen klokken 7.30 går turen tilbage til pieren igen, og Samui kalder.Og herfra til Samui færgen er der kun 123 kilometer, så man kan sagtens køre herover på egen hånd. Afhængig af hvor stærkt man kører, er her kun et par eller 3 timers kørsel, så i skulle prøve det!!

Om aftenen når mørket falder på, går der nogle drenge rundt med petroleums lamper som de hænger foran hytterne. Selv om der er nogle nøgne pærer i hver hytte, foretrækker folk lamperne i stedet. Og det giver et meget flot billede med de lamper helt frem til næste morgen.

Som du måske fornemmer, er jeg solgt til stanglakrids. Meget meget primitivt, men meget smukt samtidigt. Stilheden bliver kun afbrudt af de longtailbåde der henter eller bringer kunder, og er vanedannende, og det er uden tvivl den bedste nervepille jeg nogensinde har fået, så glem alt om Valium???

De her par billeder viser udsigten når man kigger ud af 'døren'

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok597.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok611.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Khoasok608.jpg

Og hvis du som jeg er nysgerrig og tager en kanotur, oplever du det ultimative. en vanvittig flot natur og stilhed, kun 50 meter væk. I morges tog jeg en kano for at se om jeg kunne spotte de gibbonaber man kan hører lige overfor, og jeg så dem højt oppe i trækronerne, desværre alt for langt væk for mit Kodak instantkamera.

Men jeg SÅ dem og nød det, prøv og se om du er enig i, at lyden alene, er så fantastisk som jeg syntes den er. Desværre er der kun lyden, men giv det en chance!!!


Desværre blev den sidste dag her, meget blæsende. Og kanotur var udelukket for mig, desværre er det for meget på grund af ryggen, så jeg slappede voldsomt af igen, og hyggede mig med det. Jeg havde jo også en masse jeg skulle have sat ord på, så det gjorde ingenting.

Men det havde været fint hvis de havde haft en kano med rygstøtte, men jeg ved at de er kostbare, så det er okay.

Her den sidste dag. fik jeg også sludret med min nye ven, Dan hedder han. Er stor som et folkevognsrugbrød og er Amerikansk strisser fra LA. Jeg kunne ikke lade være med at spørge ham, om han havde fundet nogle slanger da han kom tilbage fra en gåtur på den lille ø her. Med det udstyr han havde på, så det sgu lidt kikset ud.

Nu er han jo fra Over there, og svarede på spørgsmålet om hvad han lavede, at han var slange ekspert !!!!!

Typisk amerikansk, men en flinker fyr, der er her for at tage sin Thai pige med tilbage til staterne.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Kamera056.jpg

Held og lykke til ham og hans pige. Men vi fik nogle lange snakke om dyr han og jeg havde set, og der fører han på point, for han var på en huletur igår, hvor de så slanger og fugleedderkopper så store som underkopper.

Og ifølge billederne har han sgu ret, og han har lovet at maile billederne til mig når han kommer hjem. Når jeg får dem, viser jeg jer dem. Og her er hans firma som han driver ved siden af sit job. Slanger, edderkopper, og alt muligt andet farligt fra dyreverdenen.

http//:www.dmexot...




Og her slutter beretningen om mit visarun og mit besøg i Khao Sok.

Som jeg vist fortalte har jeg taget mange billeder, så jeg har været nødt til at oprette endnu en ny mappe, som er her:



Jeg har brugt 6 dage, overnattet 4 forskellige steder og har kørt 972 kilometer.

Og totalt har jeg brugt 8.535.00 Bht. Det er da en okay pris med alt det jeg har oplevet!!

Og det er ikke sidste gang jeg har besøgt Khao Sok. Selv om jeg på grund af ryggen, ikke kan deltage i mange af de tilbud der er her, har jeg jo ikke problemer med at ligge ned vel :-O

Dog vil jeg næste gang tage en luftmadras med, madrasserne på stedet trængte virkelig til en opgradering hvis min ryg skal bruge dem!! Og jeg vil også tage en lommelygte der virker :-O med.

Det eneste jeg oplevede uden for programmet på turen hjem, var min snak med Scott. Det var ejeren af den shop der sælger disse sjove vandcykler, amerikaner og meget snakkesalig. Og vi er nu i kontakt fordi han kommer til Samui for at sælge disse cykler til hoteller og lignende.



Det var et meget stort antiklimaks at komme tilbage til civilisationen igen, jeg var så afslappet, at jeg dårlig havde energi til at køre. Selv om det var søndag, og Thai fridag, var vejene næsten tomme. Så det blev en lang tur til Donsak.

Her er der 3 forskellige selskaber der sejler til Koh Samui, og jeg kørte selvfølgelig til en anden færge end den jeg havde planlagt. Men det gjorde nu ikke så meget, for da jeg havde købt billetten, kørte jeg direkte ombord på færgen, der var fuld af nyankommne turister fra Bangkok toget og turen gik hjem.

Og da jeg kom til Nathon, blev jeg mærkeligt nok, selv om jeg er vant til det, overrasket over hvor sindssygt der bliver kørt her på Samui. Men jeg kom da hjem igen, klokken var 16 da jeg låste mig ind i huset. Et længe ønsket bad, rent tøj, og så ind og spise med yindee som afslutning på turen og dagen skaal

Og livet går jo videre her selv om jeg ikke er her, men for nogen slutter det??

100 meter fra min bungalow, mod Lamai, havde politiet tegnet streger rundt om de 2 der var blevet slået ihjel der. Sgu noget uhyggeligt!!Sad

Tak for jeres tålmodighed Thumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-01-2010 06:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Det var en dejlig beretning og kanon gode billeder
du har taget.
Det er nu dejligt at læse din dagbog.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-01-2010 11:19

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Min kære ven pensionisten..

Dit liv er sgu da en dans på roser. Udgifterne til en Honda Click. Lejet et hus stranden. The never ending story… båden. Fare land og rige rundt for at fortælle os uvidende kødelige gifte, sexfikserede mænd, at der sgu også er et liv uden for soveværelset. Du er sgu da en skør dreng.

Har du været i behandling kære ven, hvis ikke giver jeg den første time gratis hehe.

Gud hvor jeg elsker dine fortællinger. Du er sgu en guttermand, og kan du holde ham Yiendee ud med hans kaffe, ja så er du sgu til 5 stjerner.

Kan du have en god aften kære ven, og jeg vil sætte pris på, hvis du stod lidt tidligere op, så jeg havde din historie til morgenkaffen. Vi er jo nogen der går i seng med solen og får kaffen og det andet inden den (solen) står op.
skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-01-2010 20:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3235
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-01-2010 00:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Melder mig i koret - dejlige billeder/fortællinger. Gør ventetiden lidt mere udholdelig.
Mvh
islanderThaiThumbDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-01-2010 05:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Islander

ja og man får et godt humør af at læse både noget godt og skidt.
Det er jo herligt med pensionisten at han ikke bare pakker alt ind i lyserødt eller sort Sad
Men som han oplever det.
og ja tiden nærmer sig da man skal afsted igen.Thumb

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 104,921,277 Unikke besøg | jQ Blog