Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 23.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2010 06:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

223.02.2010


23.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Puh hvor jeg glæder mig til Jörg og hans kone rejser!! Forstå mig ret..... godag

De kom i går formiddags med de ting jeg skal opbevare for dem, Jörg havde fortalt lidt om hvad det var for ting. Men vi må have nogle enorme sprogvanskeligheder!!, for de kom i en lejet pickup der var totalt proppet med ting. Ikke kun de småting jeg havde fået at vide, men 4 kubikmeter ragelse grinergriner

Jeg er ikke negativ overhovedet, nej nej. Jeg griner sgu af det, og er dælme glad for at jeg har et ekstra værelse.
Nå, men de kom tidligt, og blev til sent?? Chanti, Jörgs kone, lavede mad til os på et tidspunkt, gullasch med hvide kartofler. Selv om hun er balinesisk, er hun fantastisk til at lave tysk mad, og mere tysk end Jörg??



www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF3117.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF3119.jpg
Jörg som i ser her, går rigtig meget op i rollen som ordstyrerGrin

Hen på eftermiddagen kørte vi hjem til deres bungalow for at aflevere bilen. Og Jörg ville vise mig en 'øde' strand han havde fundet, og det var en 'øde' strand. Selv om han bor lige i centrum af turistbyen Bang Rak med sindssyg mange turister, havde turisterne gudskelov ikke fundet den her strand. Lidt masende at finde hvis man ikke er kendt i området, men selvfølgelig!! var der en nudist der havde fundet vejen Angry

Hvad er det der sker med folk?? Har man bare læst 2 linjer om Thailand, er man ikke i tvivl om at landet er meget bornert. Folk dækker sig behørigt til, og lægger sig sgu ikke nøgen på en offentlig strand!!

Jeg syntes virkelig at det er så synd for Thaierne, de kan ikke få sig selv til at fortælle de her hjernedøde falanger, at de ikke bryder sig om at se nøgne mennesker, og at det er ulovligt, utroligt stupidt af turisterne.

Puha, det var vist en mindre hjerneblødning jeg fik der driller

Dagen fortsatte herefter i samme stil som billederne viser, med de rester af alkohol fra gårsdagen skulle der ikke så meget til før jeg blev lidt omtåget music

Men, men... Det blev meget værre endnu. Der var arrangeret spisning på en restaurant et eller andet sted, og flere af deres venner var inviteret. Og hvor jeg dog hader så mange tyskere på èt sted, frygteligt sprog. Men flinke mennesker, og nogle af dem, de kvindelige deltagere, så da meget nydelige ud :-O

Og det, er det jeg mener med at det er godt de snart rejser, okay det kan være muntert at drikke en dag. Men for mig er det spild af tid, de par øl jeg drikker sidst på dagen, er alt rigeligt til mig. Og det her party drikkeri som åbenbart er meget normalt her, kan da ikke være sundt for nogen?? Der er faste tidspunkter, på hvornår man mødes på den lokale bar, hvor man starter dagens drukSad

Tænk jer, mange af dem der, har gjort det fast i flere år!!

Så vidt jeg husker, kom jeg hjem klokken halv 2. Noget beruset, men nok mere træt tror jeg. Jeg er ikke vant til at være vågen så sent, og normalt er det jo kun 3 timer fra jeg står op. Så jeg er træt som et alderdomshjem i dag, og stadig lidt omtåget!!

Og jeg får heller ikke lavet noget som helst som piner mig meget, min båd skal jo snart i vandet igen, og fange fiskhejhej

Men det bliver ikke i dag der bliver arbejdet på båden, Jörg & Chanti kommer i eftermiddag med biken som skal stå her. Og det blev aftalt i aftes med andre tyskere (uden min deltagelse!!) at de alle sammen gør en tur ud af det, og vil bruge dagen på min strand. Så jeg venter kun på den tyske invasion der kommer.

Æv, jeg er sgu træt af det morskab og drikkeri, og glæder mig til noget ro. Så i morgen tidlig slår jeg i gang igen, arbejde på båden, og ikke drikke noget som helst, udover vand selvfølgelig.

Jeg har også et stort projekt der venter i baggrunden. Jeg har takket ja til et tilbud fra webmaster, som går ud på at lægge alle mine billeder op på min egen side, som Mr. Positiv osse foreslog i går. Og jeg håber at jeg, som han også skriver, på et tidspunkt kan lave et par ører på det. Men at oversætte Dagbogen ville være et alt for stort arbejde, og de programmer der findes, laver så mange fejl, og er ikke gode nok, så det bliver nok ikke til noget!!

Men jeg er helt med på ideen om stegt flæsk og persille sovs, jeg anbefalede faktisk yiendee i går at lave et prøve måltid GrinGrin

Og så håber jeg, at jeg får gode nyheder fra svenskeren med båden. Jeg sendte ham en sms i går, hvor jeg skrev at han skulle fortælle, hvornår han ville have pengene for båden. Han svarede at det var okay, og at han ville ringe når han kom tilbage den 25 Januar, så det håber jeg virkelig på........

Og så er det jo ved at være tid, til at betale for hytten igen. Jeg betaler for 6 måneder ad gangen, og håber på et pænt nedslag i prisen denne gang. Men det er jo hende med kokosnødderne til 1.5 Baht stykket, jeg skal forhandle med, så det bliver sgu nok nogle vanskelige forhandlinger griner

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF3124.jpg

Og den her udsigt jeg har ved at kigge ud af døren, vil jeg altså ikke af med!!

Undskyld for den sene Dagbog, Peter's (nabo) thaidame var ked af det. Så jeg måtte lege grædemur et stykke tid, øj hvor jeg er glad for at jeg er så standhaftig selv om det er utrolig svært nogle gange!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2010 17:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

vi vil se piger ikke mænd i bar overkrop Grin

takker for dejlig læsning skaal
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2010 17:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

hehehd et er da eller et flot handyr Shock

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.17 sekunder | 104,920,308 Unikke besøg | jQ Blog