Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dgbogen 25.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-01-2010 03:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

25.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Gud ved om jeg nogen sinde lærer at forstå, at jeg har en dårlig ryg??

Hvis jeg gør det, kan det være at jeg ikke lægger ud med 180 kilometer i timen, som jeg gjorde i går. Og det endte i en katastrofe efter 4 timer, hvor jeg måtte stemple ud for dagen, og lægge mig ned!! Æv hvor ærgeligt, stranden som jeg heller ikke har kigget på i lang tid, trængte virkelig til en kærlig hånd.

Igen var der skyllet det mest utrolige op på stranden, er der nogen der kan forklare mig hvordan et bredt forsæde fra en bil, pludselig kan ødelægger udsigten på min strand?? Det er sgu utroligt hvad jeg finder der, men i år er jeg begyndt på en forhåbentlig undervisende strand rensning!!

Jeg sortere det jeg finder, og har fundet et sted i haven hvor jeg har en masse sække til det her eksperiment. Nu håber jeg så bare at min landlady husker hvad jeg fortæller hende, for sidste gang gik det ikke så nemt??

Jeg havde fortalt hende, at det skrammel hun havde gravet ned gennem de sidste 20 år, selvfølgelig kom op igen. Og allerede der var jeg så småt begyndt at sortere i affaldet, og havde lavet nogle små bunker. Hun lyttede tålmodigt, så det ud som :-O, og da jeg en morgen ikke var på pletten da vinden var rigtig, satte hun ild til bunken med plastik og andet i den!! rasenderasende

Hun var overbevist om, at jeg havde kaldt bunken brændbar, og gjorde hvad hun altid havde gjort???

Hold da op der er lang vej griner

Nå, men det blev som sagt kun til 4 timer, og jeg fik kun renset den halve strand, som vist nok er 150 meter lang. Resten kigger jeg på i dag.

Eller også tager jeg det roligt, for jeg fik en behagelig overraskelse i går hej

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Nybd014.jpg

Svenskeren ringede og fortalte at han og damen kommer til Samui i dag klokken 18, og tager til Chaing Mai den næste morgen. Så hvis jeg stadig var interesseret i båden, kunne jeg komme og hente den music

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF0277.jpg
Her i Shaweng ligger båden.

For hulen det er godt :-O

Men klokken 18 er alt for sent at sejle båden hjem, det bliver hurtigt mørkt her, og jeg kender ikke vandet oppe ved Chaweng. Så den får lov at ligge lidt, vejret er også en anelse for vildt for sådan en størrelse båd. Bølger på 1 til 1 1/2 meter gør havet noget usikkert lige nu, så vi venter.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF0352.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF0360.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF0358.jpg

Det kunne også være hyggeligt, hvis den anden ejer?? deltager i turen hjem.......

Og den nye anpartsejer i rederiet er såmænd yindee, han har fået blod på tanden, og vil være med til at lege. Ham og konen er meget glade for at fiske, så det her er jo en oplagt mulighed for det. Båden som jeg har fortalt jer om, er stor og sikker, og i rigtig god stand.

Men jeg er nok nødt til, at give ham lidt undervisning i hvordan man styrer en longtail motor. Jeg startede mit bekendskab med longtail motoren, med stor forsigtighed. Jeg er ikke kylling, men kan da godt have lidt respekt for det piskeris der suser rundt ude i den anden ende af motoren ikk??

Og gudskelov for det, for jeg har fundet ud af, at man så nemt som ingenting kan sænke båden, det kræver såmænd kun 2 minutters forkert brug af motoren. Mand overbord kan også nemt lade sig gøre selv om man er alene!! Igen er det motoren det handler om, så når vejret tillader det hundser jeg lidt rundt med den unge mand :-O

Ups......godaggodag

Hvis jeg tager det roligt, og i stedet kører op og tager de billeder, som jeg lovede jer for lang tid siden af de fattige mennesker, har ryggen det måske bedre?? Og jeg kan få købt et par småting i Home Pro i Shaweng, som jeg skal bruge til glasfiber arbejdet.

Ideen tiltaler mig meget Thumb

På grund af ryggen, holdt jeg tidlig fyraften i går. Så jeg var klar til en kigger på Lamai stranden, det var jo Søndag i går, hvilket gør livet på stranden helt anderledes. Thai familier, som jo elsker havet, kommer tidligt, og bliver til sent. Alle deres børn tumler rundt i vandet konstant, og morer sig gevaldigt. Altså lige indtil denne her tåbelige falang kvinde, begynder sin vandring frem og tilbage i vandkanten.

Med en tynd snor i røven som den eneste påklædning overhovedet, jager hun Thaierne godt og grundigt væk. Familierne som indtil nu havde det sjovt på stranden, vender sig kollektivt væk, og holder nærmest børnene for øjnene!!

Det fik iøvrigt ikke kvinden til at ryste på hånden, hun fortsatte med at finde små muslingeskaller, som man jo er nødt til at bukke sig for at samle op AngryAngry

Undskyld hvis i syntes jeg gentager mig selv, men jeg skriver hvad jeg ser og oplever her, og det betyder også at jeg fortæller om den stupide falang kvinde, der i går af en eller anden grund syntes det var fornuftigt at flashe sig selv, kun iført trusser af den små slags, på min strand.

Og min strand er beliggende i Hua Thanon, som er en muslimsk fiskerlandsby!! Ingen absolut lægger skjul på at byen er muslimsk her, og man kan se på de familier, der lever i hytter nærmest på stranden, at de bestemt ikke er fra Europa. Så hvor det går galt ved jeg ikke, men det er bestemt ikke studenterhuen der trykker, og hvis man bare en gang i sit liv har set en avis, er man ikke i tvivl om muslimernes syn på den slags!!

De er faktisk så hårde, at den uheldige kvinde der bliver voldtaget i et muslimsk land, kan risikere dødsstraf for usædelig opførsel!!!!!!

En meget lille hjerneblødning, men hvor folk dog skuffer mig!!

Måske jeg trænger til lidt terapi ved ikke

Så her er nogle dejlige rolige billeder at slutte Dagbogen i dag med....

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Billede395.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF0368.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/18/Billede403.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 31.12.2010 Nonthaburi Dagbogen 13 04-01-2011 08:33
29.12.2010 I en bus et eller andet sted !! Dagbogen 2 30-12-2010 06:03
Dagbogen 24.12.2010 Koh Samui Dagbogen 2 25-12-2010 08:58
Torsdag d 23.12.2010 ThaiDK 9 24-12-2010 05:07

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 104,918,652 Unikke besøg | jQ Blog