Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
koh samui
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2010 10:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3441
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

hej freja denne video er måske ikke sandheden om koh samu

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2010 12:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej thai
Det ved jeg ikke, der var da selvfølgelig også dejlige steder, men når jeg var på køretur slog det mig at alt så så trist, faldefærdig og støvet ud, meget affald stablet op alle vegne. Jeg syntes ellers at førstehånds indtrykket var godt, meget anderledes lufthavn, vidste man ikke bedre kunne man næsten tro det var indgangen til et hotel, nå ja sådan set med lidt barnlig fantasi. Men jeg havde ikke kørt mange meter før det triste og støvede viste sig, og desværre syntes jeg det forfulgte mig. retfærdigvis skal det siges at jeg ikke var mere end en uge på øen,og jeg havde et par andre opgaver der skulle løses, jeg var derfor måske ikke lige rundt på hele øen. Men det er ikke den ø jeg vil drømme mest om. derimod er de små øer omkring samui/ pagnan værd at besøge, ja det er altså min helt subjektive mening.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2010 14:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

nå ja sådan set med lidt barnlig fantasi.


jeg deler din fantasi lufthavnen på øen er noget af det smukkeste jeg har set

resten af øen ja det er gået den forkerte vej men det er lige som om evnen til at gøre noget ved det ikke er til stede

i dag tænker man kun på penge her og nu ikke på femtiden vi er mange der har kontaktet dirv høje herrer på øen men intet hjælper

det er virkelig en skam for her kunne der værre rent og pænt og der kunne tjenes penge på lang sigt men nej alt forfalder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2010 15:42

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Det er der vel ikke noget nyt i!
Thaier lever idag, og gik det godt idag går det nok også imorgen!
Affald er et kæmpe problem i hele Thailand, fra nord til syd og alle øerne!
Men den sydlige del af Koh Samui gemmer da stadigvæk på gode og lokale steder, der ikke er overrendt af turister! Har ikke været på Samui i 2 år, da jeg har hørt at Lamai er næsten lige så larmende som Chawang! Og Chawang har aldrig været for meget til mig!
Så nu holder jeg mig til min lille forstad til BKK og en weekend i Hua Hin, ellers hjemme hos familien i nord!
Men har da lovet kæresten at tage hende med til Samui, en dag ude i fremtiden!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2010 16:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

jesperfrb, det syntes jeg er rigtigt synd, hvis det er jeres tanke om samui. Ja, området oppe ved lufthavnen er en dunkende forstad til helvedes forgård, men tendensen bliver bestemt ikke overspillet her i Lamai. Vores strand der er omkring 6 kilometer lang (afhængig af vandstanden??) tilbyder selvfølgelig også larmende tekno. Men det er i virkeligheden kun noget man hører i en radius af 30 meter, så der er stadig 5970 meter tilbage, hvor du kan finde den ro du behøver. Massevis af oaser man dårligt aner mellem palmerne, tilbyder alt du måtte ønske af mad og drikkevarer, og det er et paradis for fredselskere.

Ryst hovedet engang, og få rystet de SÅ dårlige tanker om Koh Samui langt ud af dit system.

Her er turister, og her er larm og ballade, men her er også utroligt smukt når man sammenligner med det daglige syn derhjemme på hverdagen. Forureningen er også på Koh Samui en stor trussel, men bitte små skridt bliver konstant taget i den rigtige retning, så der er fremgang på vej!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2010 17:25

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Til Pensionisten!
Det er nu ikke for at være negativ overfor Koh samui, men er kommet der i de sidste 14 år, og syntes at meget af charmen ved specielt Lamai er forsvundet!
Alle de "nye" store bar områder, der er blevet bygget, den store boksearena nede i centrum omringet af barer, var der slet ikke da jeg kom de første mange år! Det store bar område de ville åbne oppe ved ringvejen, blev bygget, men jeg så aldrig en bar åbne der oppe! Alle de små steder langs hovedgaden blev revet ned for at lave større bar områder, jeg kunne blive ved!

Men jeg kender da stadigvæk små steder nede sydpå, som jeg virkelig holder af! Blandet andet det lille tempel helt ned til havet, hvor jeg blev munkeviet med min daværende hustru, skulle ligge der endnu, og stadigvæk kun være besøgt af Thaier, og så migGrin

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 06:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej jesperfrb

der er blevet åbnet ca. 35 nye barer alene sidste år og i år

ok mange af dem står nu tomme lamai er næsten værre end Chawang
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Walking Koh Samui | BEST Island in the World | Thailand 2023 Central Thailand 1 26-01-2024 11:16
Interaktivt kort over Samui Syd Thailand 1 11-12-2022 17:58
Geert bor i forladt paradis (Koh Samui) Nyheder på dansk 5 26-11-2020 19:01
Video shows how coronavirus has left Koh Samui DESERTED Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 27-07-2020 09:12
Two Israeli’s Arrested At DMK Following Samui Slaying Nyheder på andre sprog 3 22-08-2018 04:41

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 1.20 sekunder | 99,725,213 Unikke besøg | jQ Blog