Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 10.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2010 04:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Grundet et tropisk uvejr er Dagbogen idag delt op i 2 dele ??

Den første del er den i får nu, og den anden del kommer når der er lidt mere ro på.

www.thai-dk.dk/penfoto/15/BdenogBunden028.jpg

Som i kan se på billederne er det gået helt galt, et kraftigt uvejr har ramt Koh Samui med vindstød på 55 Km i timen.
En forhøjet vandstand på 2.3 meter og bølger mellem 2 og 3 meter har smadret rigtig mange både i nat over hele øen. Og det
ser ud til at det fortsætter i mindst 2 dage mere.

Og jeg fik læst teksten af Buddha i nat og i morges, vejrudsigten som jeg altid følger, omtalte ingen altødelæggende storm som den vi har nu. Så ingen grund til panik, men da jeg ikke kunne sove på grund af den stærke vind begyndte jeg at blive nervøs. De forskellige vejrsider fortalte kun om stormen, og havde lovet en vindstille nat!!! Så da natten var præget af et meget voldsomt stormvejr til trods for at det modsatte skulle være tilfældet, anede jeg ugler i mosen. Så ingen søvn i nat Shock

Men som jeg snakkede med de andre om i morges klokken 4, kunne vi ikke gøre andet end at vente og se tiden an. Vi, er dem der har både i vandet, og er der problemer, ringer vi selvfølgelig til hinanden og advarer hinanden om haveri!!

Jeg føler det som jeg har mistet en kæreste som jeg sidder her og venter på at vandet skal trække sig lidt tilbage, humøret og optimismen er under gulvbrædderne kedked

Båden ligger meget uskønt kastet op på stranden, masterne er knækket og det der skulle forestille et solsejl er selvfølgelig væk, propellen er også blevet smadret, så det er ikke et kønt syn. Væk er det billede jeg har i hovedet af min båd som den ser ud nu, for hulen jeg er ked af det kedked

Udenfor raser uvejret videre, både alle vegne bukker under for vandet og vinden raser som en vanvittig. Ryggen brillerer selvfølgelig med at brokke sig, så jeg bukkede under for smerten og tog en af de 'gamle' piller jeg stadig har liggende, og er begyndt tidligt på de kølige idag Sad

Jeg er simpelthen nødt til det, min lille baby er halvt fyldt med sand og helt fyldt med vand. Derfor sidder jeg og venter på lidt lavvande så jeg kan tømme hende og forhåbentlig få trukket hende længere op på stranden. Da vi stod i morges klokken 4 og diskuterede om der var noget vi kunne gøre for at redde vores både, så det helt umuligt ud. Men min baby lå stadig for anker hvor jeg havde lagt hende efter prøveturen i forgårs, men klokken 6 tog fanden ved vejret Angry

www.thai-dk.dk/penfoto/15/BdenogBunden033.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/BdenogBunden024.jpg

Bølger på små 4 meter knækkede ganske enkelt ankertovene, og knækkede et af 'hornene' som man normalt bruger til fortøjning, og båden blev kastet sidevers ind mod stranden. En englænder jeg havde ringet til, kunne også blot stå og se på at hans Bayliner han har til salg for 945.000 Bht, ligeledes blev smidt op på stranden som et stykke legetøj, det til trods for at han normalt ligger for anker mere end 50 meter ude??

www.thai-dk.dk/penfoto/15/BdenogBunden002.jpg

Så jeg er ikke alene om at være nedtrykt, jeg er meget nedtrykt over det slag det er at miste ALT, for jeg har mistet alt der lå i båden. Værktøj, reservedele og håndsving til at starte motoren med, alt hvad der lå i kassen er væk, mine fiskenet til 10.000 Bht er væk, mine krabbenet til 4.000 Bht er væk, alt mit tilbehør til fiskeriet er væk, Mine liner med påmonterede karabinhager er også væk, 30 karabinhager indkøbt i Sverige til 8 Dkr stykket er væk, og jeg har mistet for lidt over 20.000 Bht alt i alt, hvis ikke mere??

Det er døde ting det ved jeg godt, men nu har jeg altså stadig kun min pension at leve for, og den giver bestemt ikke plads til 'bare' at købe noget andet. Min telefon røg også ad helvede til da jeg selvfølgelig ville prøve at redde båden, så også her kan jeg bruge et par tusinde ked

www.thai-dk.dk/penfoto/15/BdenogBunden020.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/BdenogBunden019.jpg

Men jeg håber jeg på lidt ophold i vejret så jeg kan køre til Nathon og købe nye ankre, ankertov har jeg købt i shoppen i morges, men hun havde ikke flere ankre tilbage (jeg er ikke den eneste!!) Så her ryger også et par tusinde, for hulen det rykker ved alt.

Den nye bike bliver nok udskudt lidt, og bussernes køreplaner må nok granskes lidt nøjere. For fanden jeg er på røven nu kat

Æv Æv Æv en lortedag SadSad

Nå, jeg vender tilbage når jeg har lidt mere styr på det end jeg har nu....

Af hensyn til den tossede parthaver der er involveret i rederiet, har jeg taget nogle billeder som bevis. De ligger på Photobucket.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2010 05:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3628
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

op med humøret ven der er ikke noget der kan slå os gamle søulke ud Angry

vi kommer stærkt tilbage music pas nu på dig selv Thumb


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2010 07:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej til jer der laeser Dagbogen.
Jeg kan kun bekraefte Thai Det er ikke saa rart .JeG havde vandet oppe ved doertrinnet. men ingenting imod Penionistens situation.
hILSEN
IslanderThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2010 08:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

mod naturen kæmper alle forgæves kom igen ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2010 09:19

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hey Pensionisten

Sikker en træls nydhed at stå op til idag, men sådan er havet jo, det giver, og til tider tager havet også noget tilbage, sådan har det været siden tiden morgen, men derfor er det jo træls....

Men glad for at høre du/i har det godt, og ingen person kom til skade....

Håber du tros alt for en god dag, og en rigtige go´dag til alle i andre...

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2010 09:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej Pensionnist....

Det er noget lort.... men op med humøret du har så mange andre interesser.det er kun penge,ta enskaal og kik lidt på BAMBIER så går det over...

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2010 09:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ked Øv Øv det ser trist ud. Hvad med Motoren ? men det er noget mærkværdigt vejr her i Pattaya er der en brise og regn har vi næsten ikke set i 4 md. og der er da kun ca. 400 km. ned til dig. Men op med humøret selv om det er svært kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 107,051,887 Unikke besøg | jQ Blog