Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 13.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-03-2010 03:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

13.03.2010

Godmorgen Dagbog.

Sikke noget møg altsammen??

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Skaderpbden001.jpg

Jo mere og mere sand jeg får ud af båden, jo mere kan jeg fornemme omfanget af skaderne. For båden har fået meget mere tæv end først antaget, og meget meget mere end jeg forestillede mig.

Sandet som jeg stadig kæmper med, er utroligt kompakt og hårdt. Jeg er nødt til at smide vand i båden og løsne sandet på den måde, 3 1/2 time brugte jeg i går inden jeg måtte give op på grund af varmen, og der er mange timer tilbage endnu.
Og det var her jeg første gang bemærkede at noget var galt, hele bagbord side ser ud til at have fået rigtig meget tæv. Så meget at planker og træværket her har flyttet sig, som man kan se på billederne er der luft imellem træværket, og det er nyt!!

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Skaderpbden005.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Skaderpbden004.jpg

Så vi (os i bestyrelsen) holdt som Thaksin et bestyrelsesmøde via satellit telefon for at få styr på skaderne :-O Og vi nåede frem til at lade båden ligge indtil vi har fået arrangeret transport til fastlandet, vi er simpelthen nervøse for at båden vil tage vand ind nu, og vil få den lavet derovre på et tidspunkt.

Sgu noget ærgeligt nu vi lige har købt den, men som der blev skrevet, havet tager og havet giver!!

Og lige så meget en økonomisk øretæve af dimensioner, jeg kan da godt forestille mig at vi skal betale 20 - 30 tusinde Bht hvis det kan gøre det??. Motoren skal jo også laves og renoveres, og vi har snakket lidt om at få lagt glasfiber på den. Så alt i alt en temmelig stor omgang....

Med den her regning hængende over hovedet besluttede jeg i går at udskyde købet af den nye bike, det er mere vigtigt for mig at have en båd end en bike, så den må vente lidt. Turen til Ranong bliver så igen lidt anderledes end oplægget, den bliver foretaget i offentlige transportmidler, og gerne langsomt :-O

Nu gælder det om at få tømt båden for sandet, det bliver godtnok besværligt ude agter. For der er kun et brædt løst her, og ikke meget plads til at være på. Og så går jeg igang med den lille båd, jeg mangler ikke så meget her, og kan hurtigt få den i søen igen. Og så burde jeg bruge noget tid på at sidde og smile ude på vandet igen, jeg kan mærke at det er længe siden sidst, og længe siden der har været noget at smile over.

Lige som i aftes hvor jeg havde en aftale med Islander der flyver videre i dag, sad jeg forgæves og ventede hos Patt. Men jeg tror den gode mand er faldet i vandet et eller andet sted :-O

Det glade fjogede smil jeg normalt er udstyret med når jeg er i baren, har svært ved at komme frem lige nu. Pigerne giver mig stadig den kolde skulder og Patt fortalte i går, at Bambi inden hun tog hjem fortalte alle pigerne at jeg var hendes ejendom, så jeg bliver straffet lige nu :-O

Så jeg besøgte da en anden bar mens jeg ventede på Islander :-O Her havde man ikke haft fornøjelsen af at kigge i min blå øjne før, og var meget begejstrede. Her blev jeg antastet lynhurtigt og professionelt af en sød pige der prøvede alt hun kunne, men jeg havde jo en aftale der ventede så afslog høfligt tilbuddet om privat massage.

Men da klokken var blevet halv tolv og Islander ikke var dukket op, kørte jeg godt nok hjem i seng. Lidt kvæstet af alle de ting der er sket og alvorligt træt aftalte jeg med mig selv, at tage en måned i cølibat.

Ingen bar, ingen øl og inden damer :-O (Patt den gamle kran sagde vi skulle holde en stor fest når Bambi kommer tilbage, hun er ikke rigtig klog!! ) Kun arbejde så jeg kan få afsluttet de ting jeg er igang med.

Og selvfølgelig kan jeg holde det, jeg stoppede med at ryge på et splitsekund, og jeg kunne komme ud af min medicin, så ingen vaklen i geledderne. Og det kan vel så få nogle af de fejlplacerede kilo der kom efter rygestoppet til at forsvinde, sgu mærkeligt at de ikke forsvinder med den aktivitet jeg normalt lægger for dagen ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-03-2010 15:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Du trækker dig tilbage hm, ensomhed er nu en behagelig ting, hvis bare ikke, man havde sig selv, at skulle trækkes med.((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-03-2010 15:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Ja den var god freja sarcasm man kan jo nogen gange være møj irriterende griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2010 01:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 19.01.10
 Status: Offline

hej pensionisten...er da ked af og høre om dit bøvl med båden,det er da fandens der er så langt fra udon thani til samui,jeg elsker at "rode" med både osv....vil gerne komme og gi´ en hånd med...ha´ nu en god dag mvh per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 107,052,649 Unikke besøg | jQ Blog