Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 15.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2010 05:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

15.03.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Frogtombd009.jpg

Og mange gange undskyld til jer der har skrevet til mig, lige nu er der så mange ting at tænke på at jeg ikke får svaret jer som jeg gerne ville!!

Men tak Per, det ville sgu være rart med en der vidste noget om både i stedet for alle de påståede kloge man møder herude??

Dagene er meget lange lige nu, min nervøsitet over det dårlige vejr som rykker nærmere og nærmere stiger støt. Allerede i morges kunne man mærke den stigende vind og det urolige vand var begyndt at røre på sig, så jeg er nødt til at forberede mig på det der kommer.

Først i går aftes klokken 6 lykkedes det mig at finde nogle der ville tømme båden for det sidste sand, alle vegne rynkede man på næsen over beløbet jeg ville give. Men jeg blive stædig når jeg kan se gribben i øjnene på dem, så jeg takkede nej tak til alt over 300 Bht og gik videre. Angry

Selv pigen i fiskeshoppen mente at det var alt for lidt, og selv om jeg prøvede at spørge hende hvad en fiskers dagløn omtrent var, som ikke er over 150 Bht for tiden, forstod hun ikke pointen??

Om det så var muslimerne som jeg af nød også spurgte, var beløbet alt for lille. Hvad går der af folk lige nu, de er jo fattige så det gør ondt !!

Men en Burmeser der ikke er så kræsen tog udfordringen op, og gik i gang. Jeg havde brugt hele dagen i gåsegang på grund af varmen, på at tømme båden for alt det løse der lå og flød. Og jeg har været igang siden solopgang (og før??) i dag, for at blive helt færdig.



Og Burmeseren er nu blevet færdig, vi måtte tage nogle dæksplanker op for at kunne komme til sandet. Og det var måske godt for et eller andet, for nogle af plankerne er noget møre i træværket og skal skiftes. Men nu er båden tømt for alt og burde ikke være så tung, så nu gælder det bare om at holde øje med vandet, og få trukket båden længere op når det sker.


www.thai-dk.dk/penfoto/15/Frogtombd012.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Frogtombd013.jpg

Jeg tog lige et par billeder mere af båden hvor man kan se at den har givet sig, hvor galt det er ved jeg ikke, men der er jo ingen tvivl om at alt det sand og vand, og måden båden blev kastet rundt på ikke er den bedste behandling. Men det må vi tage en anden gang, og når båden på et eller andet tidspunkt en af de nærmeste dage er trukket op i sikkerhed, har jeg tænkt mig at glemme den og gå i gang med den lille båd!!

Men det ser ud til at uvejret holder den næste uge hvis man skal tro de kloge, så om jeg kan komme viderere med den lille er usikkert!! Men jeg har stadig motordelene som jeg er nødt til at slibe ned igen.

Luftfugtigheden er så ekstrem at det jeg har slebet ned, grundet og malet, allerede skyder små rustpletter og gennem malingen. Så jeg har købt noget nyt grunder der skulle rustbeskytte samtidig, og forsøger så igen. Samtlige bolte og møtrikker bliver også skiftet, og så skulle den ellers gerne starte første gang Thumb

Nå, men som jeg skrev, brugte jeg dagen i går på at vade frem og tilbage i den bankende sol. Om det er fordi jeg holder en pause med øllene ved jeg ikke, men jeg ligner en tegneseriefigur der er blevet skudt med et haglgevær. Og gennem alle de huller vælter vandet ud af kroppen i litervis, du milde skaber jeg svedte Sad

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Frogtombd020.jpg

Og at vade gennem alt det her stinkende affald gør ikke anstrengelserne lettere, føj for fanden det er ulækkert, prøv at se billederne af det vand der rammer strandene nu, ville du bade i det ??

Og de meget sørgelige billeder af Go Youngs båd der som i kan se er helt færdig, alene det fortæller mig at vi har været heldige med vores, så ingen kiks her ((12((

www.thai-dk.dk/penfoto/15/GoYoungsbd002.jpg

Og i en af mine mange små indlagte skygge pauser i går, fik mit lille bassin igen besøg af en skarv agtig hvid fugl. Den æder alle fiskene og frøerne hver gang den kommer, så jeg fik lavet en slags advarsel til fuglen. Stanniol blev bundet rundt om noget snor der blev trukket så den ikke kan stå på kanten af bassinet, det ville da være ærgeligt at miste min gode ven her :-O

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Frogtombd005.jpg

Dagen endte med at jeg kørte med nabokonen til Lamai for at spise, vi havde noget vi skulle have snakket om inden vi muligvis kunne blive uvenner??

Hendes veninde som jeg fortalte jer om ville jo frygtelig gerne passe på mig for 15.000 Bht pr måned, det afslog jeg venligt kan jeg huske, og tænkte ikke mere på det. Men jeg blev så punket i går af konen derinde ved siden af, hun kan ikke forstå at jeg ikke kan lide hendes veninde!!

Og så tænkte jeg, okay jeg prøver at forklare hende min tankegang, og derfor kørte vi ud og spiste.

Kort og godt kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle give mine penge væk, jeg har brugt mange år af mit liv på at få de par penge jeg får nu. Og jeg kan ikke 'bare' lave nogle nye penge hjemme, det er grunden til min afvisning af alle de tilbud jeg får hver dag. Selv om aftenen endte med at hun påstod at hun forstod mig, er jeg næsten overbevist om at hun stadig ikke fatter en brik af hvorfor jeg afviste veninden griner

Så klokken halv tolv var jeg hjemme igen, og faldt omkuld som et træ i skoven. Godt brugt og nervøs på grund af vejret der kommer sov jeg 'lige' indtil klokken halv 5, dejligt at sove længe music

Jeg er sgu ked af at billederne ikke længere kan ligge ved siden af hinanden, men der er et eller andet galt jeg ikke helt kan sætte fingeren på!!

Og så skal jeg huske at sige at Islander ringede i går, alt var vel og han var ankommet til CM
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2010 10:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej pensionist.
Tak for sidst. håber det ikke var sidste gang - du har jo på tros af tropiske orkaner og andre kvindelige naturfænomener ikke Patent på ret meget- et skævt poolbord måskegriner Jeg har for andre interesserede ikke set BAMBI- måske er hun ren fiktion. Men hun fylder en del. Her i CM er alt pt indhyllet af røg fra afbrænding,men det vidste man jo på forhånd.
hilsen
islanderThaiThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2010 13:27

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hey Pensionisten..

Ja for pokker mand, Go Youngs båd er da kaput Sad

Ang BAMBI, tro jeg kun hun er fremme når Pensionisten har solstik griner driller
Så hun dukker nok snart op igen, ha ha

15.000 Bath (2499 kr på http://www.valuta...) for at passe på dig, forstå jeg godt du takker nej tak til, det er da mange penge ud af ens pension, så heller lidt solstik, så Bambi kan kommer frem og "lege" med dig... :P

Håber i alle får en god dag, trods alt...
Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
elmer
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2010 13:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 144
Tilmeldt: 12.10.09
 Status: Offline

skam jer selvfølgelig eksisterer bambi griner



music
www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.77 sekunder | 107,053,541 Unikke besøg | jQ Blog