Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 16.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2010 04:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

16.03.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Olieforurening002.jpg

Jeg skal da lige love for at Islander, har stukket hovedet ind i den tykke røg der næsten skjuler CM!!

Du skal sgu da ikke inhalere griner

Og hvad er det for noget sludder med at Bambi fylder meget??, selv med de hårde danske betingelser ved forsendelser af pakker, vil hun kunne sendes som småpakke uden problemer, og så er jeg altså ikke så glad for halvfede piger, så det var et skud i tågen Grin

Som elmer siger : skam jer selvfølgelig eksisterer bambi music

Godt jeg har nogle hardcore fan der kan hjælpe mig i nøden, t-shirt er på vej til jer :-)

De kunne heller ikke drømme om at påstå at jeg kun vandt i pool på grund af et skævt bord, dårlig taber er du. Bare fordi jeg har regnet flisernes hældning ud i baren og vinder en gang imellem, kan den ikke bruges..

Hvis Buddha vil bliver dagen i dag stille og rolig, alle forberedelser til uvejret er taget, og jeg venter. Man har nu opgraderet vinden til 32 km/h fra 24 km/h, så lidt liv bliver her da. Hvad vinden er lige nu ved jeg ikke, men den er meget frisk og kommer fra øst og lige ind på stranden på den del af Koh Samui hvor jeg bor.

Jeg er faktisk glad for det vejr som kommer, for den tilstand af plumret forurenet vand der skvulper mod stranden nu er ikke god. Ingen går i vandet, ingen fisker og ingen har lyst til at opholde sig ved vandet lige nu. Halvstore fisk ligger døde i vandkanten sammen med en masse mindre fisk, og her lugter råddent alle vegne. så jeg håber der kommer noget frisk vand og blander sig lidt i legen og renser ud!!

Og så skriver jeg ikke mere om båden og dens skæbne, som jeg skrev, glemmer jeg den nu og lader de kloge om at fikse det der skal fikses !!

Nå, jeg må videre..

De her par dage med meget aktivitet er ikke fremmende for ryggen, så det blev en stille og rolig dag igår. Lidt mærkelig med den omvæltning det er at den ene uge bevæge sig i bar miljøet, og så som nu total afholdenhed. Men en dejlig forandring, og måske rigtigt sundt Sad

Her er stadig meget stille på øen, og turisterne fylder ikke meget på øen i øjeblikket. Jeg håber at tumulten i Bangkok siver stille og roligt ud, og mon ikke den gør det?? Nu snakkes der om maksimum 15.000 demonstranter, meget langt fra de fantasi cifre på millioner der er blevet slynget ud inden det startede. Måske skulle man snakke lidt med Buddha godag

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Olieforurening004.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Olieforurening003.jpg

Snakken skulle også dreje sig om at straffe de mennesker der uden hensyn til miljøet forurener og ødelægger mit paradis. Klumper af olie fylder nu strandene, og der er klæbrigt af olie alle vegne. Selv nede i Lamai kan man på gaden se fodspor fra folk der har været på stranden, overalt prøver folk forgæves at få olien væk fra skoene eller hvad man nu har på. Så det er et forfærdeligt svineri lige nu, alt er bajet ind i olien og svært at få væk igen!!

Selv om klumperne i kan se på billedet er små, gør antallet at det er et problem. For de ligger spredt ud over det hele og ser uskyldige ud. Når så solen har bagt tilstrækkeligt på dem og har varmet dem op, begynder de lige så stille at smelte og ligner slik der smelter i solen!!

Hvor er det synd for omgivelserne ....

Nå, jeg vil lige slutte med en lille fortælling om pigerne her!!

Jeg har nu 2 gange inden for en måned, mødt 2 rigtig søde piger. Og jeg har såmænd mødt dem herhjemme hvor de 'helt' tilfældigt kommer og spørger om jeg kender en falang der hedder noget :-O Ja sådan bliver det faktisk sagt selv om det lyder mærkeligt, og hver gang må jeg jo sige nej desværre. Men det ser ikke ud til at afskrække de her piger, for de vender tilbage til mig, sætter sig ned og tænder en smøg og begynder at sludre music

Hende der var her i aftes, gik lidt videre. Hun er den første der spørger om hun må låne toilettet, og selvfølgelig må hun det. Og hun havde slet ikke travlt, nej nej. Hun begyndte at udspørge mig om mit liv og hvad jeg lavede, men mistroisk som jeg er begyndte jeg at snakke om den påståede engelske falang hun ledte efter. Men det falder sjovt nok ikke i god jord, begge gange jeg har gjort det begynder de at få små svedperler på overlæben, og får travlt med at snakke om noget andet griner

Og det endte begge gange med at jeg blev spurgt om jeg ikke havde lyst til en dame, hende her i aftes tog det ikke særligt pænt da jeg sagde nej tak. På vej væk kunne jeg høre hende sige et eller andet irriteret på Thai og stampe i jorden i arrigskab, så min mistanke om at en jeg kender prøver at få mig afsat, blev forstærket !!

Men det er nu muntert når det sker, for jeg venter jo kun på at de skal kvaje sig som de er gode til uden dog at vide det, og jeg venter også på at finde ud af hvem det er der prøver at hjælpe mig??

Sådan bruger jeg mit dejlige liv, op og nedture bliver glattet ud så alt er lige music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2010 08:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3244
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

utroligt paradiset bliver ødelagt stille og roligt er der slet ingen smarte forretnings folk der kan se det går den forkerte vej ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2010 09:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Da jeg var ude og spise snakkede jeg med nogle englændere, der kom lige fra stranden i Lamai. Og den er ikke beskyttet af noget rev som her, så det skulle være rigtig slemt der sagde de !!

Og det bliver værre og værre, jeg har lige måtte opgive strand rengøringen på grund af det Angry


Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 107,044,292 Unikke besøg | jQ Blog