Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 18.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2010 03:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

18.03.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/15/rep-Stribe-1811_cop_527776a.jpg
Sikke dog en herlig morgen, solen titter frem mellem skyerne. Fuglene og cikaderne skriger igen på fulde gardiner, og det dårlige vejr ser ud til at være på retur ??

Men for hulen jeg fik en nedtur da jeg gik ned på stranden?? 'min' fine rene strand er nu igen totalt spoleret af affald, og det ser sgu ikke særlig godt ud. Men idag er jeg tilfældigvis hamrende ligeglad med det, for jeg har besluttet at køre en tur ud i det blå og opleve et eller andet music



www.thai-dk.dk/penfoto/15/Billeogstrand010-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Billeogstrand009-1.jpg

For min dag i går var præget af mørke skyer og nedture over den uretfærdighed der hersker, og havde jeg været hjemme i DK, var jeg taget ind til Centret For Torturofre for at få hjælp, så jeg trænger til nogle positive oplevelser.

Uagtet at det var en næsten umulig opgave, gik jeg målrettet i gang med rengøringen og oprydningen. Og det var tortur, alt det jeg gennem de sidste par måneder har haft fat i og har lagt, ikke tilbage hvor jeg tog det, men på gulvet, skulle nu lægges tilbage.
Det tog hele dagen, hverken mere eller mindre. Kun afbrudt af spisning kørte jeg på, og var færdig klokken 5 eftermiddag. Jeg skal altså have fundet en rengøringskone, det her holder ikke. 11 gamle kaffekopper og tallerkener fra lige så mange dage fyldte godt i vasken, utroligt at man kan være så doven ??.

Og med den olieforurening vi har nu, er samtlige gulvflader smurt ind i olie. Så det var en hård nyser at gå i gang med, men der er jo kun en vej, og det er fremad. Normalt giver jeg mig selv lov til en kølig når det begynder at gå ned af bakke, men det går jo ikke mere. Så jeg er ved at lære mig selv at tage det roligt og at vente. Sgu ikke nemt når man har så meget ild i r.... griner

Prøv engang at se på de billeder her, min cykel som jeg købte for et par måneder siden og som jeg fandt da jeg ryddede op i mit ekstra værelse, er allerede rusten Angry

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Billeogstrand007-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Billeogstrand008-1.jpg

Men det var en god fornemmelse at blive færdig, faktisk så god at jeg mente jeg havde fortjent en belønning. Så jeg kørte hen til den tyske restaurant Kokimoko for at spise, det er lidt dyrt syntes jeg, og ikke et sted jeg kommer så tit. Men jeg havde behov for et ordentlig måltid efter den lange hårde dag, så jeg bestilte en paprika snitsel med kartoffelmos til 160 Bht :-)

Øj det er godt med kartofler, det lægger sig i maven som en pose cement og mætter utroligt. Så meget at jeg næsten faldt i søvn derhenne, folk kiggede lidt mærkeligt på mig som om jeg var beruset, men kroppen havde blot behov for maden og reagerede derefter !!

Jeg var så træt da jeg kom hjem, at jeg ikke orkede at gå ind og svare jer i Dagbogen, men jeg tror vi alle er enige om at man ganger eller dividere med 4 i forhold til kilometer i timen??

Så tak for hjælpen, også til Sank som meget enkelt foreslog mig at kigge ud af døren og se om det blæste eller ikke blæste griner

Og selv om jeg skrev at jeg ikke ville spekulere mere på båden, mener jeg det jo selvfølgelig ikke godag Så jeg blev glad da et par gutter afmonterede motoren og lagde den foran mit hus, så sker der da ikke noget med den, og så er den forhindring overstået...

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Billeogstrand002-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Billeogstrand001-1.jpg

For de nysgerrige eller interesserede, kan jeg fortælle at der er indgået aftale med nogle mennesker der tager sig af båden og reparere den. De tager sig af alt fra nu af, de flytter båden fra stranden og transporterer den på værksted og sørger for det nødvendige. Når tiden kommer har jeg tænkt mig at forsøge at lave en fotoserie om redningen ((2(( Men mere om det en anden gang.

Men som sagt har jeg besluttet at gå i Dr Livingstones fodspor, og blive opdagelsesrejsende i dag. Som sædvanligt ved jeg ikke endnu hvor jeg kører hen, men en lille tanke om at køre til området omkring Big Buddha rumsterer i baghovedet. Både på grund af de templer som ligger her, men også på grund af de muslimske fiskere som bor i blikskure under molen hvor færgen til Koh Phangan og Ko Tao sejler fra.

Jeg har stadig en ekstrem lyst til at fotografere de fattige mennesker i deres vante omgivelser, men de samme mennesker har en stærk modvilje til at tillade det, så det interessere mig selvfølgelig når det ikke er nemt !!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2010 13:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 203
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

utroligt på koh samui er strandene svinet til og i nord brænder de marker af i stor stil

ja ja men pigerne en kønne og øllet billigt så hvad mere kan vi forlange skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2010 15:48

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Hej P da jeg var i kina kostede en øl på 600ml 18Baht det var billigt.

Ok så var der hellere ikke noget andet der var billigere.
Taxi hotel mad der er Th billigere,
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 107,055,990 Unikke besøg | jQ Blog