Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 20.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2010 02:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

20.03.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Rundtur006-2.jpg

Weekendarbejde ??

Ja desværre, jeg var nødt til at få fjenet den møgbunke der ligger på stranden. Så jeg gik i gang tidligt og fortsatte til klokken 3 med den evigt ulige kamp mod skraldebilerne??

Hvorfor jeg siger skraldebilerne, er simpelthen fordi jeg mange gange under rengøringen har mistænkt nogle dovne skraldefolk for at dumpe deres ladning i havet. Hvordan kan jeg ellers finde alt det jeg gør, jeg finder alt hvad man bruger i husholdningen. Bleer i massevis, brugte tandbørster, resterne af vaskepulveret og poserne fra maden. Selv brugte køkkenredskaber finder jeg sammen med engangs sprøjterne og de små flasker der vel har indeholdt noget til dem !!

Jeg ved det ikke, men jeg syntes det er lidt mærkeligt at 'min' strand der ligger beskyttet af et naturligt rev, bliver så fyldt med affald efter en storm. Alt det affald burde ligge ude på revet i stedet for på stranden hvor det nu fylder utroligt meget.
Her er affaldet fra det halve af 'min' stand på godt 150 meter, og der er meget mere endnu??

For jeg var nødt til at besøge dyrlægen igen i går, ryggen værker sgu lige nu og gør det svært at sove. Så jeg kørte ned for at købe et par valium til at sove på. Og her blev det lidt mere sjovt end normalt i går, for hun spurgte mig hvilken farve jeg ville have ?? Øhh... Sagde jeg, farve. Ja sagde hun, folk klager over de blå og siger de ikke virker, så jeg har købt nogle pink i stedet??

Med det kendskab jeg har til piller og medicin gennem et langt liv med et stort forbrug, blev jeg noget beklemt over hendes tilbud, for jeg mener bestemt ikke at man skal købe efter udseendet eller farve. Men jeg er i Thailand og må følge efter, så jeg sagde okay, lad mig prøve de nye :-(

Og det virker godt nok kan jeg sige, lidt omtumlet her til morgen efter en hel nats søvn venter jeg på at den sidste rest skal forsvinde så jeg kan begynde dagen.

Her er affaldet fra det halve af 'min' stand på godt 150 meter, og der er meget mere endnu??
www.thai-dk.dk/penfoto/15/Affald002-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Affald001-1.jpg

Da jeg vidste at jeg havde valium, satte jeg mig til at læse om det Rinpoche fortalte om Ranong og omegn. Og det blev en lang aften, ikke at jeg mærkede det, men da jeg kiggede på uret var den halv tolv. Meget usædvanligt at være vågen så længe, men det var interessant hvad jeg fandt på nettet, og noget jeg overvejer kraftigt til turen. Men jeg kunne godt tænke mig en dag på havnen i Victoria Point som jeg skrev da jeg var der sidst, her er en masse at fotografere så jeg :-O
Så mange tak Rinpoche, god brugbar information. Desværre kunne jeg ikke finde noget info om de 'sedimenter' du snakker om i floden, er det som på Samui toiletvand???

The Boat Bar, Big Buddha Pier
www.thai-dk.dk/penfoto/15/Rundtur021-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Rundtur016-1.jpg

Avisen i går var domineret af truslen om tørke på Koh Samui, vandstanden i søer og floder på øen indeholder i gennemsnit 15 % af det normale vand. Så hvis der ikke kommer regn inden Maj kan vi forvente totalt tørlagte vandhaner på Koh Samui, og det/de daglige bad er i fare. Men ingen her ser ud til at være bekymret, blomsterne bliver stadig vandet med brandslanger og vejene bliver daglig skyllet med tusinde liter vand.

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Rundtur058.jpg

Der er sgu ingen der tænker over det, vandet kommer jo ud af hanen når man drejer på den, så hvad er problemet syntes at være tanken. Min landlady som for lang tid siden begyndte at snakke om problemet, kommer stadig hver dag for at vande alle de planter og træer der er i haven. Og når hun ikke gider feje, bruger hun vandslangen til at fjerne alle de blade og andet der er kommet ned fra palmerne??

Hvis tørken bliver tilfældet, håber jeg virkelig at havet er bare nogenlunde rent igen, eller er det daglige bad langt væk!!

Avisen kunne også sætte ord på mine tanker om Nathon der som jeg engang skrev var fyldt med kriminelle ulovlige indvandrere, på grund af manglende arbejde og for mange arbejdere, kæmper de nu indbyrdes og slår hinanden ihjel. Senest blev et lig fisket op fra færgelejet, efter et par flasker Lao Kao blev man uvenner og begyndte at slås til døden.

Hårde konsekvenser i et hårdt liv !

Nå, nu skal det ikke være negativt altsammen vel ??

Så jeg vil glæde dem der venter på afslutningen på dagens Dagbog, den er her nu griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2010 02:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Godmorgen Pensionist ?? hvordan kommer du dog af med alt det affald ? er det op på Knallerten og så på Lossen ? Men god dag og vær ikke så pillen ((2((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2010 06:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Bare det var så vel Sank, nej jeg må pænt dele den ene skraldespand vi har med 'alle' andre. Så svindet i bunken er meget lille, nogle dage kan jeg slet ikke komme af med noget fordi forbipasserende fylder skraldespanden op Angry

Jannik fortalte mig på et tidspunkt at det koster 60 Bht i renovations afgift, og det får mig sgu til at tænke ((2((

For det er falanger udefra der kommer med deres affald kat
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2010 15:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

pensionisten skrev:

Så mange tak Rinpoche, god brugbar information. Desværre kunne jeg ikke finde noget info om de 'sedimenter' du snakker om i floden, er det som på Samui toiletvand???

8((


Hej Pensionist.

Nej, det er blot i forbindelse med kraftige regnbygers skylles naturligt nok sediment/silt ud i floden. Og Ranong er en meget regnfuld provins.
Da jeg besøgte floden og den smukke dal den ligger i, var den næsten glasklar.
Den har udspring i bjergregionen med meget få husstande og landbrug langs dens løb.

mvh
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2010 02:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Det lyder som et must sted at være for mig music

Mange tak igen rinpoche Thumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 107,055,815 Unikke besøg | jQ Blog