Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 21.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2010 01:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

21.03.2010

Godmorgen Dagbog.

Og bunken bliver større og større !!

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Affald2002.jpg

Puh hvor jeg maser, jeg brugte igen hele dagen i forsøget på at blive færdig med stranden. Men det lykkedes ikke, jeg er nu 80 % færdig og håber at jeg bliver færdig i dag.

Hvor har den været sej at komme igennem denne gang, på grund af min sortering tager det meget lang tid, det er svært at få viklet plastik ud af tangen når tangen er tørret. Og min mistanke om skraldebiler vokser, for det er husholdningsaffald jeg går og samler op kan jeg se. Så jeg masede til klokken halv 4 hvor jeg gav op, de sidste mange timer var ikke sjove på grund af ryggen, så det gik langsomt til sidst.

Men så er det da godt at man kan ligge ned music

Olien som stadig ligger på stranden giver klistrede fødder og sorte ben, der er lidt mindre end der har været de sidste dage, men der er stadig så meget at folk ikke kan ligge på håndklæder i sandet. Små kugler i størrelse spejderhagl ligger spredt og gemt i sandet, så man skal ikke rode alt for meget i sandet lige nu før man bliver smurt ind i det!!

En god bog efter et tiltrængt bad gør underværker, dog syntes jeg at det er bund uretfærdigt at jeg ikke må drikke en kølig efter endt arbejde. Selv da jeg var arbejdsdreng på Junckers i Køge som 13 årig sluttede man dagen med en kølig, og det var acceptabelt :-O Ja selv til frokost var det i orden at købe en kølig eller to, og i pauserne i løbet af dagen kunne man trække kølige i automater spredt på fabrikken??

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Rundtur052.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Rundtur053.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Rundtur048.jpg

Så jeg lempede lidt på reglerne i går, og jeg skal nok lade være med at fortælle hele tiden hvor galt det er. Men i må forstå at det fylder så meget i mit liv, så meget at jeg er nødt til at se hvor jeg går, selv små sten eller forhindringer er slet ikke godt for mig. Så det er konstant og hele tiden jeg er nødt til at tage højde hvordan jeg går, står, sidder og ligger. Og derfor jeg er nogle gange er nødt til at bruge Dagbogen som ventil?? Jeg har intet smertestillende medicin mere der kan hjælpe mig og kæmper en kamp for at bilde mig selv ind at det er som det er.

Så derfor gav jeg tilladelse til at drikke en Sminoff Ice sammen med endnu en pille, hvad det var der hjalp ved jeg ikke?? Om det var det at ligge ned, eller om det var alle de 5 % alkohol, eller om det var pillen?? Jeg ved det ikke, men det blev da lidt bedre.

Tudefjæs griner

Som i kan se kan der ikke ske så forfærdelig meget når man som jeg bruger hele dagen på stranden, det eneste spændende kom da Gavin min anden nabo kom og sludrede. Han kunne fortælle at der for 3 dage siden var indbrud i et hus på nabogrunden. Fyren var ude at cykle i halvanden time som åbenbart var nok tid til at tømme huset!!

Det var en Italiensk gut det gik ud over denne gang, han er nu af den overbevisning at der bliver holdt øje med husene fra strandsiden, for det er nu anden gang inden for nogle måneder at det sker. Forrige gang var personen væk i en halv time. Selv min nabo 10 meter væk har haft besøg en aften hvor de var kørt på hospitalet med en syg unge. Den store dreng på 8 var alene hjemme men sov, og da naboen kom tilbage var dørene åbne og laptop, pas, og andre ting lå og flød på gulvet.

Selv i soveværelset hvor drengen sov havde tyven været, døren stod åben da de returnerede, en anelse uhyggeligt syntes jeg ??
Nå, men det gik jo ikke anderledes end at der mens vi stod der og snakkede, kom en ung Thai gut gående. Han lagde sig i skyggen og så ud som om han sov, men da Gavin gik, 'vågnede' gutten igen og sjoskede hen ad stranden. Det tænkte jeg ikke så meget over og masede videre med mit projekt.

Men så begyndte en hund at gø højt og irriterende lidt henne ad stranden, jeg ved ikke hvor længe den gjorde det, men længe nok til at jeg kiggede derhen. For det er normalt med en masse hunde alle vegne her, men det er sjældent at de gør så målrettet og så længe.

Og tror i ikke at den her Thai gut kom luskende ud fra nogle huse der ligger der, jeg var små 100 meter fra ham, men kunne tydeligt se at han var nervøs. Så jeg fangede lige Gavin som snakker Thai for at høre hvad han gjorde i 'vores' område. Her bor kun falanger, så det er meget nemt at se hvem som hører til og hvem som ikke gør.

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Rundtur011-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/15/Rundtur013-1.jpg

Men ham her gutten der stod meget nervøst og passede på et eller andet i bukselinningen bag på ryggen, blev aggressiv. Hans øjne fortalte meget tydeligt at han var på et eller andet, og han tabte hvad han havde i hænderne af bare nervøsitet. Der kom såmænd ikke noget fornuftigt svar fra ham på spørgsmålet om hvad han lavede udover trusler.

Så vi blev enige om at det var bedre at lade ham gå, Gavin var glad for den beslutning, for han blev for nogle år siden stukket ned af to unge Thai drenge og havde ikke lyst til at det skulle gentage sig godag

Så problemet er her hele tiden, de Thaier der slentrer på stranden kan være folk på udkig, eller det kan være folk på en spadseretur. Men hvad kan man gøre ???

Nå, nok om det.

Jeg har stadig nogle billeder fra min tur forleden som jeg sætter ind i Dagbogen, når jeg ikke har flere, kører jeg en tur igen :-)
Og så er det blevet tid til morgenmaden, rissuppe til 20 Bht Thumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2010 09:30

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hej Skraldemand , ohhh, hej Pensionisten mener jeg... driller

Godt nok meget "lort" du får samlet sammen, utrolige hvis det er skraldebilen der bare smider det i vandet et sted, sært de ikke kan regn ud at det er dem selv, deres børn de sparke i røven, ved at være sådan nogle svin, men sådan er livet jo nok i thailand........

Jo et par dage siden du har fået temp her fra, og ja det går dejlige fremad her hjemme...4 grader, solen er fremme, is er væk fra den store havn (her i Skive) og der er begyndt at komme skibe til igen..

Man kan se græsset igen, så det hjælp det hele, NU tro jeg på vi er på rette vej... skaal

Ellers en rigtige god dag til alle her inde....

Mvh Per music

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 107,048,094 Unikke besøg | jQ Blog