Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 24.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2010 01:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

24.03.2010

Godmorgen Dagbog.

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Dagbogen/DSCF4390.jpg

Hvilken herlig morgen her, solen der langsomt er på vej op med dens varmende stråler til koret af cikader og andet småkryb der lystigt siger godmorgen :-)

For fanden der er langt fra den etværelses i Næstved ????

Og der er en anden grund til at det er en dejlig dag??

Efter at have tænkt i lang tid, kom jeg frem til at jeg måtte kapitulere??

Ja, jeg er ked af at jeg er svag. Men som tingene er lige nu uden den helt store udsigt til bedring har den lille båd plaget mig gevaldigt fordi jeg ikke kan lave noget på den. Så i går efter at have brugt rigtig lang tid på at overveje hvad jeg skulle, bed jeg i det sure æble og fik fat i en gut der kan gøre båden færdig.

For det sidste glasfiber arbejde, slibning, maling, påsætning af trælister + div, forlangte han 2000 Bht. Det var et godt tilbud jeg ikke kunne sige nej til, så han går igang i eftermiddag.

Men for hulen det er svært for mig, jeg vil jo så gerne selv. Men dag efter dag er jeg nødt til at lade være fordi jeg simpelthen ikke magter det, og alle de mange dage har givet mig lige så dårlig samvittighed over ikke at blive færdig. Men nu har jeg som sagt erkendt at jeg ikke kan, og har givet jobbet til en anden, forhåbentlig kan det give mig lidt ro når jeg lægger mig på stranden ??

Jeg gik ellers i gang med motordelene i går, jeg fik slebet propelakslen ned, og fik givet den en gang grunder til. Eftersom motoren ligger skilt ad på mit havebord er det jo nemt at få øje på alle de rustne ting på den. Så jeg besluttede mens grunderen tørrede, at køre til Nathon og købe nye bolte og møtrikker.

Men her gik det galt, sådan kan man ikke gøre her. Selv om jeg har motortypen og nummer, ved man simpelthen ikke hvilke størrelser der skal bruges, så jeg måtte køre hjem igen med uforrettet sag. Der er ikke andet at gøre end at fylde en pose med de gamle ting så de kan sammenligne størrelser griner

Det gik der jo lidt tid med, så da jeg kom hjem igen var klokken blevet spisetid. Og igen fik jeg spist for 50 Bht incl vand music

Men de sparede penge blev i stedet brugt på et par t-shirt i Tesco Lotus, mit vaskeri bruger enten nogle krasse kemikalier, eller osse kogevasker de mit tøj. For så godt som alle mine t-shirt er krympet gevaldigt, og for ikke at ligne en turist med en meget stor selvtillid og en alt for lille t-shirt, købte jeg nye :-O

Og så brugte jeg igen et par timer på at lege med mine billeder, nye ting blev prøvet og forkastet lige så hurtigt igen. Jeg holder mig til det jeg plejer at bruge, for jeg bruger efterhånden et par timer hver morgen på Dagbogen. Og det er ikke for at beklage mig jeg siger det, men i den tid jeg bruger er også beregnet tid til upload af billeder. Og med den langsomme forbindelse jeg har, tager det lang tid. Nogle gange kan jeg rense strand i mens jeg venter??

Og så er det stadigvæk ikke så vigtigt at kvaliteten er i top når billedet i forvejen er krympet til en % del af det oprindelige billede, så længe man kan se hvad det forestiller er det godt nok til mig!!

Jeg havde fået en Email til morgen der lyder som følger:

hejsa
Du kan prøve at google... download Micrografx picture publisher 10 til ..... den windows du bruger..

Har brugt udgave 8 mange år men den duer ikke med wista, den er utrolig nem at redusere størelse med og lave dem om til jpeg filer, så de næsten intet fylder.

jeg kan ikke huske hvor jeg fandt den, men det var gratis download

Underskrevet en Leif XXXXXXX, om det er den gode gamle Leif eller en anden ved jeg ikke. Og det er ikke for at hænge dig ud at jeg viser dit tips her, men jeg er altså stadig helt tosset med at dele med alle de andre, så tipset er hermed givet videre Thumb

Og tak til rinpoche for de gode råd omkring billeder, jeg er som altid glad når jeg får noget nyt at vide, så bare klø på med de gode råd, og tak for de pæne ord music

Aftenen blev brugt på at finde et telefonnummer til en tidligere ansat på Amity, hun arbejder nu på Koh Phangan i Turtle Bay. Det er mine tyske venner der fik sat mig i gang med det, og kvajet som jeg er, sagde jeg ja til at tage med derover et par dage i Maj :-O

Men nu må vi se, jeg skal på visarun inden den 13 April, og den tager nok en uge eller deromkring. Så jeg er måske træt af at rejse til den tid??

Men lige nu og her er jeg lidt mere optimistisk end jeg plejer at være, der er styr på bådene og der mangler kun en samling af den skilte motor før den kan starte igen, så det ser lyst ud godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2010 06:24

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Takker endnu en gang for dagbogen!
Håber du husker nye pakninger og O-ringe når du samler motoren! Ellers giver den dig problemer "forever"hej
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2010 07:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jamen det var da så lidt Jesper, du er jo en af mine faste læsere har jeg fundet ud af Thumb

Og nu fører jeg på point??

Samtlige nye pakninger og diverse, har ligget klar i flere måneder ((2((

Men tak fordi du huskede mig på det, jeg er sikker på den vil komme til at virke som springvand hvis man ikke skifter dem griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2010 05:30

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Ja, jeg er trofast læser!
Og det har jeg intentioner om at blive ved med ved!
Endnu et lille råd fra en mekaniker, så husk at smøre pakninger og o-ringe inde de sættes påThumb
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 107,045,809 Unikke besøg | jQ Blog