Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbbogen 26.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2010 00:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

26.03.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/15/Jesper005.jpg

Ja hvad skal jeg gøre, min Internet udbyder T&T kunne ikke levere noget dueligt i går, og min nabo som har TT&T som udbyder , havde heller ikke forbindelse!!

Så det var en slem dag griner

Ingen nyheder, sladder eller løgnehistorier overhovedet før ved 6 tiden i aftes hvor jeg ikke blev smidt af hele tiden. Men det går vel nok alligevel ??

Udover nettets udebliven var dagen irriterende fra morgenstunden, for gutten som gladelig havde sagt ja til at færdiggøre den lille båd, dukkede selvfølgelig aldrig op vel??

Så jeg var sgu kællingesur (undskyld) det meste af dagen, for jeg forstår simpelthen ikke de mennesker nogle gange. De har ikke kongens mønt og ser bestemt heller ikke sådan ud, og selv med udsigten til nogle forholdsvis lettjente penge gider de ikke lette røven ved ikke

Og ja jeg ved godt jeg ikke kan drage direkte paralleller til 'os' Europæere, men for hulen da osse. Som jeg er opdraget er der kun en vej, og det er frem. Det gode gamle ordsprog, man skal yde for at nyde har jeg altid været stor tilhænger af. Hænderne op af lommen og i gang, bare ikke her Sad

Nå jeg går og overvejer hvad jeg så gør, smadder ærgeligt nu jeg endelig var nået dertil at jeg havde erkendt at jeg ikke selv kunne, for det var ikke nemt !!

Så i bar arrigskab over både Internettet og guttens udeblivelse gik jeg amok på stranden, og jeg skal love for at det er en god cocktail. For efter små 4 timers uafbrudt rengøring, lignede stranden sgu noget fra reklamerne, og jeg var lige til at åbne og s.... i på grund af ryggen Sad

Endelig i bund efter det sidste uvej så jeg var klar til det næste som startede i aftes, og ifølge flere vejrsider holder det dårlige vejr i de næste 4 dage. Og jeg håber virkelig ikke at der kommer lige så meget skidt som sidste gang, for så smider jeg mig nok i sandet og skriger som en baby Angry

Nå der skal mere til at stoppe mig, så jeg lod som om alt var i den skønneste orden og kørte ned og lagde mig i det varme sand. Det er ved at blive en god vane, og især nu hvor der er næsten mennesketomt på stranden. Som jeg sagde til Jannik på et tidspunkt da han ringede for at høre om jeg holdt fri (fra Dagbogen). Jeg ved ikke om mine øjne og mine evner til at tælle er dalet, men der midt på stranden cirka, hvor jeg plejer at lægge mig, kunne jeg når jeg kiggede til begge sider kun se et par hundrede mennesker !!

[url] http://www.thaivi...html[/url]

2000 personer aflyser deres bestilling til Thailand pr dag på grund af urolighederne, og flere følger efter. Som i 2008 kommer den her uro til at koste Thailand utrolig mange penge, både her og nu, men så sandelig også de kommende år.

Som man kan læse i linket, udtaler President Surapol Sritrakul følgende: President Surapol Sritrakul said the number of arrivals at Suvarnabhumi Airport had fallen from 80,000-90,000 a day in January and February to 70,000 a day this month.

Så igen kan jeg se forandringer her på Koh Samui, forretninger som normalt aldrig lukker, sætter nu skilte op med ændrede åbningstider. Og priserne stiger gevaldigt igen, typisk Thai mentalitet at tro man kan hive et underskud hjem ved at hæve prisen for de sidste 20 turister, men sådan er det!!

Nå men livet går videre music

Jeg er ved at nærme mig slutningen på leje af bike hos Patt og skal have den afleveret igen, jeg har ikke været i nærheden af hende eller baren i 2 uger på grund af min nylige lyst til afholdenhed, så jeg er lidt spændt på hvad hun nu finder på i bestræbelserne på at få mig smedet med Bambi godag

Og med kun 2 uger til mit visarun tror jeg ikke jeg lejer en anden bike, måske de fejlplacerede deller monteret foran og midt på kroppen har godt af en gåtur eller en cykeltur igen, det kigger jeg på...

Min lovede ekspedition for at finde Jespers tempel finder sted når jeg er sikker på vejret, de skriver godtnok 40% chance for regn, men den har jeg set før og blev solskoldet af det griner

Og med hensyn til den tur fik jeg en ide. I stedet for billeder, laver jeg en lille film i stedet der panorere ud over området. Det gør det måske nemmere at genkende hvis der er lavet fornyelser eller bygget noget nyt. Kvaliten er godtnok ikke HD, men magen til den stump fra Kao Sok (som jeg savner:-)) og den var da til at holde ud at kigge på!!

Og det minder mig om at jeg fik en Email fra Peter, han sidder jo i Bangkok og venter på en hudtransplation, og han sendte mig det her billede.

www.thai-dk.dk/penfoto/15/24032010.jpg

Og han kunne godt se at komme tilbage, her er meget stille og lidt kedeligt uden ham. Med hans dingy og min båd, var der altid noget at snakke om og noget at lave, så det var hyggeligt. Og så savner jeg at kunne skælde ham ud når han laver noget usmart driller

Men han sagde at han skulle regne med at vente 3 til 4 uger mere før foden var klar til operationen, så det håber jeg for hans skyld holder stik, for det kan sgu ikke være særligt muntert at sidde og vente i et værelse så længe uden de helt store muligheder for at komme omkring, så good luck til Peter Thumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2010 05:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3244
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

2000 personer aflyser deres bestilling til Thailand pr dag på grund af urolighederne, og flere følger efter. Som i 2008 kommer den her uro til at koste Thailand utrolig mange penge, både her og nu, men så sandelig også de kommende år.

Som man kan læse i linket, udtaler President Surapol Sritrakul følgende: President Surapol Sritrakul said the number of arrivals at Suvarnabhumi Airport had fallen from 80,000-90,000 a day in January and February to 70,000 a day this month.

Så igen kan jeg se forandringer her på Koh Samui, forretninger som normalt aldrig lukker, sætter nu skilte op med ændrede åbningstider. Og priserne stiger gevaldigt igen, typisk Thai mentalitet at tro man kan hive et underskud hjem ved at hæve prisen for de sidste 20 turister, men sådan er det!!



læste lige i avisen http://www.nation...25701.html om en ny bombesprængning i dag

du har ret det kommer til at koste thailand mange penge ikke kun turister investorer vil sikkert også overveje hvor de skal investerer deres penge hvis urolighederne forsætter
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2010 13:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Igen er det folkene på gulvet det går ud over, og hvor er det synd. Jeg læste et eller andet sted i sidste uge hvor man anslog at det indtil nu har kostet Thailand 188 M Bht, tallene stammede fra forskellige sektorer af erhvervslivet incl turismen selvfølgelig!!

Desværre er jeg efterhånden nået dertil hvor jeg overvejer om det ikke ville være på sin plads med en magtdemonstration fra regeringens side over for de røde, landet kan simpelthen ikke bære hvis demonstrationerne fortsætter til Songkran.

Men allerbedst ville det være hvis de røde som de snakker om, fjerner Thaksin fra tronen og finder nogle 'rigtige' legitime politikere. Så begynder det for mig at ligne almindelige uoverensstemmelser rent politisk, og de bliver almindeligvis løst på enten den ene eller anden måde uden vold og optøjer som vi ser nu!!

Jeg krydser fingre godag



Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 31.12.2010 Nonthaburi Dagbogen 13 04-01-2011 08:33
29.12.2010 I en bus et eller andet sted !! Dagbogen 2 30-12-2010 06:03
Dagbogen 24.12.2010 Koh Samui Dagbogen 2 25-12-2010 08:58
Torsdag d 23.12.2010 ThaiDK 9 24-12-2010 05:07

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 107,053,934 Unikke besøg | jQ Blog