Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 27.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2010 04:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

27.03.2010

Godmorgen Dagbog.

Tak skal du have et vejr vi har nu, overskyet med lejlighedsvise byger og stærk vind. Et rigtigt hjemmevejr hvis man altså var hjemme i DK??

Og hvor bliver Badedyret egentlig af med vejrudsigten Grin

For her er det sgu kedeligt når vejret er sådan, man kan ikke komme nogle vegne på grund af bygerne der kommer pludseligt og voldsomt. Faktisk så voldsomt at de der tager chancen og kører på bike, bliver blæst af vejen. Det skabte en vældig trafik i går af ambulancer med 'staklerne', selv lige uden for min dør tiltede et styk af slagsen og måtte fragtes til hospitalet.

Så kreativiten blev sat på en hård prøve, desværre kunne jeg ikke som jeg ellers gerne ville, slibe på motordelene for at få tiden til at gå. For vinden som er hård, står direkte ind på kysten her hvor jeg bor sammen med regnen, så alt er vådt eller meget fugtigt.
Så det blev en dag med lidt TV, lidt surfing på nettet, og til slut en morfar i kedsomhed. Men den var nu lidt hyggelig music

Men jeg startede dagen med at rense stranden for det der var skyllet op, det var gudskelov ikke så slemt i går og var hurtigt overstået. Men det ser helt anderledes ud i dag, æv noget skidt.

Vejret gør igen at de både der er lagt her får utrolig mange tæv igen, og flere kæmpede med bølgerne for at hive deres både op på stranden. Vandstanden som lige har været 2.3 meter under daglig vande, er nu 2.5 over daglig vande, så det er et spændende sted at bo driller

Men jeg fik da lige ødelagt dagen alligevel, for jeg havde hentet mit vasketøj og skulle lægge det på plads. Her lagde jeg mærke til at det meste af det var blevet utroligt småt, og sammenlignede med de par t-shirt jeg købte i Tesco Lotus i forgårs.

Og så fik jeg for første gang i lang tid en hjerneblødning godag

Ud over et par få t-shirts og 2 bryder t-shirt, er alt andet ødelagt. Det skal forståes på den måde at tøjet nu passer teenagere ganske udemærket til trods for mærket i nakken der siger large, og ikke mig.

Så med udsigten til at skulle forny hele beholdningen af t-shirt, syntes jeg det var på sin plads at snakke med vaskeriet for en erstatning. Men det kunne jeg da godt have sparet mig, forklaringer om Thai størrelser, dårlig kvalitet og billigt tøj blev slynget ud i en lind strøm. Selv om jeg havde taget en ny t-shirt i størrelse large med for sammenligningens skyld, kom jeg ingen vegne med de mennesker.

Under min forklaring kom jeg til at fortælle at jeg ikke havde haft nogle problemer da jeg fik vasket i Lamai, og det udnyttede Mama til slut da hun sagde, hvis du ikke havde nogle problemer i Lamai syntes jeg du skulle få vasket dit tøj der!!

Dumme kælling Angry

Så jeg kan nu give alt det små tøj væk og købe noget nyt, og det ærgrer mig ad h til rasende

Nå, men jeg fik da brugt nogle timer i ren kedsomhed med at få flyttet nogle af mine koncerter. Jeg har ikke opdateret min liste siden 2008 og handler på hukommelsen. Men med det antal jeg har nu, kniber det sgu lidt med at huske hvad jeg har, så jeg er ved at forberede mig til den store opdatering.

Udover dem jeg har på harddiske, tog jeg en meget stor aluminiums kuffert med herud med 900 stk !!

Med 3 TB harddiske kun med koncerter på omkring 4.4 Gb pr stk, er det en kæmpe opgave der venter mig, og jeg har med vilje udskudt det i lang tid. Men med det vejr her kan jeg lige så godt få det overstået, og med det lille program jeg bruger som hedder dirlister, går det lidt nemmere.

Programmet laver helt enkelt en liste over hvad der findes på harddiskene så jeg kan copy & pate titlerne ind i den eksisterende liste, det lyder enkelt, men er ikke nær så nemt som det lyder!!

Havde jeg boet i DK havde det set anderledes ud, med den slags hobby det er at samle på DVD'er, bytter, eller trader man med folk over hele verden. Så der havde listen ikke været så mangelfuld, for man får konstant mail fra andre samlere der vil trade. Men herude tør jeg ikke fortsætte min hobby med at sende og modtage DVD'er, selv om gader og stræder her er fyldt med kopier af alt, er jeg overbevist om at tolden vil nappe mine pakker.

Så jeg har desværre måtte sige nej til mange efterhånden, smadder ærgeligt, for det er rent faktisk ikke ulovligt. Koncerterne jeg samler på er ALDRIG kommercielt udgivet men optaget af private med kunstnernes accept, så det er ikke nogle man kan købe nogle steder. Men jeg er sikker på at Thaierne ikke forstår den slags, så jeg har valgt ikke at fortsætte.

Men så er det da godt jeg har internettet, for jeg har hentet omkring 200 koncerter siden jeg kom herud Thumb

Måske skulle jeg ændre min profil fra Pensionisten til Piraten ((2((

Nå, jeg vil lige slutte med at fortælle om min nat, og nej den var ikke domineret af letpåklædte damer og barer!!
Grundet omstændighederne havde jeg taget en sovepille ved 11 tiden og gik i seng. Normalt når jeg gør det, vågner jeg frisk næste morgen uden at have været vågen. Men ved 2 tiden kom jeg meget langsomt til bevidsthed ved at nogle gik rundt om huset, de bankede på alle vinduer og døre og sagde hallo. Jeg var utroligt omtåget og skulle lige komme ind i kampen før jeg gjorde noget, men mens det skete gik de videre til de andre huse her og foretog sig det samme.

Da jeg endelig vågnede så meget at jeg rent faktisk kunne stå op uden at falde i søvn, begyndte hjernen også at virke. Og jeg begyndte at tænke over hvorfor de, jeg fandt ud af at de var 2 piger/damer gik rundt midt om natten og bankede på døre og vinduer i området. Så i stedet for at spørge hvad problemet var som jeg normalt ville have gjort, lurede jeg ud af vinduet for at se hvad det drejede sig om.

Og her blev det sgu lidt spookey, for de var begge klædt i helt sort tøj og gik i sko der ikke lavede nogen lyd. Normalt kan man altid høre Thaier i deres slæbende sandaler eller flip flopper, så hårene rejste sig i nakken. Så jeg holdt bare øje med dem indtil de forsvandt igen på deres bike, og her blev det mere skummelt, for pludselig trådte der en Thai mand ud af skyggerne og fulgtes med dem!!

Havde jeg åbnet døren, er jeg overbevist om at jeg var blevet overfaldet og tævet godt og grundigt af gutten som gemte sig i skyggerne. Så her til morgen fik jeg fat i min land lady der nu vil kontakte politiet hvad det så ellers skulle hjælpe nu?? Da de forsvandt tog jeg tøj på og gik rundt og tændte alt det lys jeg kunne, men det skulle have været gjort noget før, men hvem fanden kan sove i projektørlys i soveværelset??

Skulle man skaffe sig en pistol eller en bidsk vagthund??

Nu hvor mit visarun nærmer sig, kom jeg tanke om noget utroligt vigtigt, og det er en snydefatning!!

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan en herude, ville jeg blive meget glad for at høre hvor. For nogle af de steder jeg overnattede sidste gang, var 'kun' udstyret med Thai kontakter og gjorde det umuligt at oplade både telefon og laptop.
Så please please, hvis du ved noget om sådan en eller hvor jeg kan købe den, redder du næsten mit liv.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2010 05:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 714
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

haloooo du
skomager bliv ved din list

kopier af piraten tillades ikkedriller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2010 10:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Nu bor jeg jo i Thailand og har lovet mig selv at jeg vil integrere mig alt jeg kan, jeg vil tage alt det gode og alt det dårlige til mig !!

Så jeg kopiere den da bare griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2010 13:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Du stillede spørgsmålet, hvad jeg ville i røgfyldte CM ved ikke Med de vejrproblemer du har! Vi har haft et par regnbyger, så luften er næsten rimelig. Du har forøvrigt ikke sagt noget om spegepølsen var o.k.((12((

hilsen
islander ThaiThumbDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2010 15:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jeg undskylder mange gange Islander, men jeg har haft så mange ting at tænke på at jeg har glemt det Sad

Men det var en stor fornøjelse at gnave sig igennem den, og det minder mig om hvor langt der er fra 'vores' mad til den Thailandske mad. Og maven er af samme mening, hold op den har været på overarbejde griner

Mange tak endnu engang, og gør det gerne igen hvis du kommer tilbage næste år som du snakkede om music

Og så er det lige før at jeg ville foretrække din røgfyldte hverdag, for man kan sgu ikke engang tage tøj på her der passer til vejret. Tager man korte bukser på, pisser det ned inden der er gået 10 minutter, og det samme gør sig gældende med lange bukser. solen kommer frem lynhurtigt ved ikke

Så jeg tog en beslutning om at tage lange bukser og langærmet trøje på hele dagen. Okay folk kigger mærkeligt, men jeg havde det egentlig okay....

Hvordan går det med dig deroppe, for du oplevet noget udover de fede du har gang i griner HOST

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 107,047,761 Unikke besøg | jQ Blog