Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 28.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2010 02:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

28.03.2010

Godmorgen Dagbog.

Og det kedelige vejr fortsætter.

Men det giver måske den længe savnede regn så Koh Samui ikke bliver tørlagt som frygtet??

Men det er stadig herre irriterende ikke at vide hvordan man skal klæde sig, men som jeg skrev i en anden tråd i går, har jeg monteret jeans og langærmet trøje. Nu jeg bor så tæt på vandet, kan min hals godt mærke at vinden suser som en vanvittig og er lidt øm, så for ikke at bllive alt for syg :-O inden mit visarun vælger jeg altså den sikre vej.

Temperaturen er omkring 25 grader hvilket er isvinter for mig, så jeg syntes ikke der er så meget paradis over det i øjeblikket, så jeg fryser godt og grundigt her Sad Men man har lovet 1 dag med sol inden det blæsende kolde vejr fortsætter. Og kigger man her: http://www.wunder...48550.html ser det sgu ikke for lovende ud i den nærmeste fremtid, så jævnt kedeligt.

Ikke mindst fordi jeg nu selv skal lave den lille båd, med den luftfugtighed er det umuligt at lave noget som helst fornuftigt på den, så den må også vente.

Udover at vejret er dårligt og gør dagen super lang i kedsomhed, er der også de lange perioder med manglende strøm. Den har det med at forsvinde når det regner og kan være timer om at komme tilbage igen. Irriterende nu der endelig er noget fornuftigt i fjernsynet.

3 bande karambole på Eurosport klokken halv 8 om morgenen er da dejligt :-Og meget interessant syntes jeg, for hulen de er dygtige de mennesker....

Men det går nok altsammen music

Dagen i går blev brugt på at lede efter en af de her elektriske pistoler som jeg besluttede at købe efter gårsdagens natlige oplevelse. Men ifølge dem som plejer at sælge dem i Big C, er de blevet konfiskeret af politiet i en razzia. Så jeg må prøve at finde en et andet sted hvor jeg kan købe den, for min egen sikkerheds skyld!!

Selv om jeg bestemt ikke er voldelig og ikke kunne drømme om at gøre hverken dyr eller mennesker fortræd, kom jeg frem til efter at have tænkt over nattens hændelse, at det er dem eller mig. Jeg er sikker på at der ingen kære mor er hvis det kom dertil, derfor min søgen efter pistolen.

Så det blev det meste af dagen brugt på, Home Pro i Shaweng havde den halogenlampe med føler jeg også havde bestemt at købe til 1000 Bht (dyrt??), så en dag i regntøj på knallert.

Men det er slut i dag, biken skal afleveres klokken 3, Patt den gamle kran laver så lidt penge lige nu, at hun er taget hjem til Isaan på ferie. Hun vender så tilbage i dag og kan så få knallerten. Hun skulle have haft den i forgårs, men foretrak at jeg havde den i stedet for at give en af tøserne den. De kan ikke styre sådan noget sagde hun ved ikke

Så jeg kom i tanke om at jeg da vist havde et problem, jeg havde jo lovet Jesper at tage et par billeder til af det tempel jeg tog billeder af sidste gang. Så jeg finder lige en knallert (ikke Bambi) for en dag eller 2 inden visarunnet.

Men jeg er ked af disse perioder hvor der ikke er noget som helst at tage billeder af, jeg tror ikke i er interesserede i billeder af politiets streger hvor turisterne har slået sig selv til lirekassemand selv om der er utroligt mange af dem lige nu.

Selv om regnen her er voldsom når den kommer, får det ikke de unge mennesker til at sætte farten ned. Når det regner, er der altid en 30 - 40 cencimeter vand på vejen i og omkring Shaweng. Og til trods for de helt nybyggede afløb der er lagt i den forkerte side af vejen griner og som selvfølgelig ikke kan tage de vandmasser der kommer, er det ikke særligt muntert at køre der. Men det syntes de unge der fræser som sindssyge ud i det dybe vand indtil de mister herredømmet over biken og kører galt !!

Så Dagbogen er lige så tynd som bogen om de Svenske krigshelte igen griner

Her sker ikke en snus, de flyvere der henter turisterne på øen har desværre ikke så mange med til øen som fra øen. Så strømmen af turister siver stille og roligt ud og er meget værre end i 2008 desværre, så jeg håber på en snarlig løsning af tumulten i Bangkok.
Så jeg vil slutte af med at lave lidt ballade godag

Der er stadig en person på siden der ikke lever op til sine egne ord om at uploade billeder music

Hvad kan vi gøre for at se de billeder ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2010 04:51

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Selvom du siger dagbogen er tynd idag, er det stadigvæk en fornøjelse for mig at læse denThumb
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2010 06:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Nåå dit lille pus, kan sørme godt forstå du fryser kun 25 grader. Har du hørt om varm mælk med honning?Grin

Ja ja ja du sætter mig under pres, jeg får snart strees af de billeder,((12(( jeg må indrømme jeg er meget forsigtig med at lade mine billeder svæve rundt i ja gu ved hvor de ender, troede jo, jeg direkte kunne sætte dem ind, jeg er ikke meget for at skulle registrere mig som bruger et eller andet sted for at sætte billeder ind.Jeg kan godt sætte dem direkte ind her på siden i "mit" fotoalbum men der kan der jo kun være er det 3 stk.hvorrfor kan jeg så ikke sætte dem ind i mit indlæg, det forstå jeg ikke. Det må da kunne lade sig gøre hjææælp.Shock
Men mine billeder er forøvrigt blevet rigtig gode.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2010 07:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tak skal du have Jesper, men det er svært at få tiden til at gå syntes jeg med de forhindringer der hele tiden dukker op, men jeg gør da hvad jeg kan for at få dagen til at gå ((2((

Om ikke andet kan jeg bruge tid på at svare den depressive og stressede Freja som er løbet tør for ideer eller dårlige undskyldninger hejhej

Varm mælk, hvad hulen er det for et negativt indlæg at komme med når der findes rom med en slat the i driller

Næh du, jeg kan stadig smage den varme mælk med tvebakker vi unger fik for herrens mange år siden, og den grimme smag sidder der endnu, føj.......Sad

Jeg kan ikke helt finde ud af om du vil eller ikke vil have dine billeder tilgængeligt på nettet, det er jo helt op til dig hvilke du vil offentliggøre, så det er jo uskyldigt nok syntes jeg.

Selv om jeg har et par tusinde billeder der flyder rundt omkring på nettet, har jeg da nogle som jeg ikke kunne drømme om at delagtiggøre andre i, så dem beholder jeg på en harddisk i stedet!

Men for at gøre det kort, er jeg villig til at bruge de 6 uger på at lære dig at uploade billeder. Selv de første 3 uger det vil tage dig at lære først at tænde PC'en er jeg villig til at bruge på en god gerninggrinerdriller

Huhej hvor jeg hygger mig grinermusicmusic

Et lille tips: Husk at komprimere billedet før du prøver at uploade, der er jo en øvre grænse for størrelsen!!




Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2010 08:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hi hi har man lige hørt en loppe gø. Grin

Hvad angår cyper space ja der er jeg nok det man vil kalde paranoid, ser en mulig og potentiel risiko ved alt.

Rom i te uha uha næ tak du, der har jeg dårlige erfaringer, har engang været det, man vil kalde temmelig besoffen i denne drik. Jeg var på en trekking tur i Venezuela, turen gik gennem ”djævlens slugt” og gennem junglen for at komme til det imponerende Angel Falls. Efter denne anstrengende og hede tur gennem canaima og dens fantastiske vandfald, blev jeg af en indfødt fra Pemon stammen sejlet til Salto Sapo hvor vi gik en tur, inden i og ovenpå vandfaldet. Nå men for at gøre en lang historie kort, jeg skulle overnatte hos denne venlige stamme, og for at gengælde denne gestus, havde jeg en god rom en santa Teresa ron anejo som jeg forærede dem, de mente imidlertid, den skulle åbnes med det samme, så i bålets skær delte vi denne flaske, jeg ved ikke lige hvordan I ville have haft det, efter en udmattende dag og en flaske rom, men på mig, virkede det som at blive slået ned af en hammer. Det var faktisk så slemt, at jeg kunne mærke det endnu, et par dage efter, ja faktisk bliver jeg mens jeg skriver dette næsten dårlig igen. Så nej ingen rom i te til mig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2010 09:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Ja sådan en Grog kan gøre Hårrødderne ømme ? kan jeg huske Shock Og til Frossenpinden jeg har jo sagt at du bør flytte over på den rigtige side ? 34g ingen regn og blæst i de sidste 5 md. music og så må du ikke mobbe unge freja ked men jeg er næsten ligeså dygtig ? men kan snart finde ud af lægge mine ind på Picasa og så give adressen til dem der må se dem Thumb jeg er dybt imponeret af mig music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2010 15:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ja du har måske ret Sank, for det her vejr er sgu ikke for smart for kroppen. Men jeg håber da at det bliver bedre med tiden så jeg kan holde min kulør ved lige, og ikke mindst overvåge kønnenes kamp music

Men der går nok lige et par dage, for fuldmånen nærmer sig med raske skridt, og det plejer at give lidt uro....

Og kør så lidt had på Freja med dit tip, super godt gået griner

Og så vil jeg altså meget gerne understrege at min oplysning omkring medicinen, rom med the, er et simpelt sparetricks. For er i egentlig klar over hvor længe en kop the kan strække sig hvis man bruger den fornuftigt i den her kombination ??

Jeg har desværre et par gange været nødt til at smide teen ud efter kun en måned, så kunne den ikke holde sig længere, men det er da godt gået griner

Din fortælling Freja om din tur i Sydamerika lyder vanvittig spændende, det er desværre et af de steder jeg aldrig har været selv om lysten er der. Og når du kan fortælle historier kan jeg osse.

Da jeg var ikke ret gammel og sejlede på østen med ØK, fik jeg allerede der lyst til at se verden. Så jeg søgte hyre på en skude der gik fra Sydafrika til Sydamerika, men da jeg stadig befandt mig på Asmara der var på vej hjem via Panama kanalen, mente ØK ikke at det hastede så meget med at se på min ansøgning.

Og gudskelov for det, for det skib jeg søgte hyre på rendte ind i store problemer i Lagos som var den faste havn for skibet. Som jeg husker det, blev 1 besætningsmedlem dræbt i kamp med nogle sorte der prøvede at rulle ham, desværre (kald det hvad i vil??) nåede han at slå 2 af dem ihjel først inden han faldt, så der var et ramaskrig i Danmark.

Og da jeg som sagt ikke var så gammel (13 år ), nedlagde min mor forbud mod at tage hyre på skibet som jeg selvfølgelig fik tilbudt hyre på. Så det er et af de steder jeg ønsker at se inden jeg tager elevatoren op til penthouselejligheden ((12((

Vidste du forøvrigt Freja at den nye Præsident dernede, har omdøbt vandfaldet for at fjerne ethvert sammenfald med det Engelske sprog??

Sikke dog en knaldhætte Shock
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 107,048,904 Unikke besøg | jQ Blog