Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 29.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2010 07:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

29.03.2010

Godmorgen Dagbog.

Ja jeg gider ikke blive ved at sige undskyld for den sene Dagbog ??

Her har det hele natten og morgen med, tordnet og lynet helt vildt, og gør det stadig.

Så da jeg vågnede kunne jeg ikke lige hitte ud af hvad der var gang i, for normalt er der en smule lys og fuglene pipper. Men ikke i dag, strømmen var gået på et eller andet tidspunkt i nattens løb og den eneste lyd var regnen der væltede ned.

Smadder irriterende når jeg har mine faste rutiner. Mig og ryggen dur ikke til at ligge og fise husleje af i køjen, så når øjnene glider op, er det ud af køjen og i gang hej

Vand bliver sat over til morgenkaffen som bliver nydt sammen med nyhederne på nettet, men for en sikkerheds skyld kører BBC News i baggrunden, hvis der skulle være sket noget nyt et eller andet sted i verden. Mine medlemskaber i diverse musik relaterede forums skal også passes og eventuelle koncerter jeg ikke kan leve foruden skal hentes.

Og så er det tid til Dagbogen som tager en times tid når der ikke er billeder på, og samtidig glider rissuppen ned som jeg har hentet i Hua Thanon til 20 Bht.

Når jeg så er færdig med de her ritualer, er klokken gerne omkring 6, og stranden kalder på mig, så afsted med mig. Normalt når der ikke er så meget møg på stranden, tager det en lille times tid, så klokken 7 begynder jeg at tænker over hvad jeg skal få dagen til at gå med.

Men fandengalemig ikke i dag Angry

Gudskelov har jeg gasblus så jeg i det mindste kan få morgenkaffen, ellers snerrer jeg som Freja efter en flaske rom delt med nogle indianere griner

Så der var faktisk ikke så meget andet at gøre end at tage regnslaget på og gå i gang med stranden som jeg har forsømt et par dage på grund af vejret. Og det er jeg lige blevet færdig med, og hygger mig med strøm og en kop the (uden rom !!)

Så jeg kan regne ud at stranden har været slem, for jeg har mast siden klokken 6, og klokken er nu halv tolv!! Men for hulen den er pæn nu hvor længe det så end varer, for vejret er sgu stadig temmelig dårligt....

Nå, det var en lille hjerneblødning over Thailands manglende evne til at forsyne borgerne med strøm :-O
Men der var jo osse en dag i går der skal fortælles om.

Jeg fik endelig taget mig sammen til at starte på mit projekt opdatering af DVD listen, æv hvor er det surt arbejde og bestemt ikke noget der kan anbefales. Men det skal jo gøres, og jeg var sej nørd

Jeg brugte små 5 timer på det inden Patt ringede for at høre hvornår hun fik knallerten, selv om vi havde en aftale om aflevering klokken 3, mente hun ikke det var forkert at jeg afleverede den klokken 12 !!! Så jeg måtte skynde mig ud og spise som jeg havde glemt, inden afleveringen.

Og den gamle kran har sgu for mange penge, hun var taget hjem til Isaan for at købe 27 Rai jord!! Jeg spurgte selvfølgelig hvad hun skulle bruge dem til, og fik svaret, det ved jeg ikke. Jeg tager det lidt med forbehold når hun fortæller noget, så jeg er ikke sikker på at beløbet er rigtigt. Men jeg mener hun sagde 220.000 Bht for jorden !!

Men det blev ikke til så meget snak, for tøserne havde savnet hende. Og hold kaje de kan snakke de tøser, og jeg tænker tit på om de selv forstår noget af alt det de lukker ud :-O Gudskelov var Bambi ikke taget med tilbage, så det var hyggeligt at sidde med dem alle sammen og spise og sludre. Men jeg er nødt til på grund af min nysgerrighed at spørge Patt, hvorfor tøserne en aften mens hun ikke var der, kom op af slås.

Der havde været fest og glade dage nu Mama var væk, så nævekampen havde domineret en af aftenenerne. Det må have været et herligt syn griner

Efter 3 timer havde jeg fået nok af dem, så jeg tog hjem og brugte resten af dagen siddende på stranden og fintænke over livet!!
Og med alt det jeg kom frem til der, var jeg en glad gut der er super glad for livet da jeg vågnede i morges...

Jeg er stadig så heldig at jeg kan stå ud af sengen hver morgen ved egen kraft, helbredet er som det er, og er nogenlunde til at holde ud med lidt hjælp fra dyrlægen. Jeg bor et pragtfuldt sted der øger velværen gevaldigt, og hvad mere kan man forlange af livet ??

Gid jeg kunne vedhæfte noget af min glæde, så dem der har brug for lidt opmuntring kunne tage det de har brug for.......
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2010 09:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

((12(( Ja endelig har vi også fået regn og torden ? men her på vores side kun om natten Thumb og da du har motoren stående kan du jo montere en Generator på den og en lang snor ind i sengen ? når strømmen så går hiver du i snoren ? Grin og vupti så blev der Lys griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 107,055,325 Unikke besøg | jQ Blog