Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 30.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 04:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

30.03.2010

Godmorgen Dagbog.

Måske skulle jeg gøre som Sank siger, flytte????

For selv om jeg bor alene, er der hele tiden en faktor der bestemmer hvad jeg skal og ikke skal, og det er vejret. Så skidt vejr havde vi altså ikke sidste år som jeg husker det og som Thaierne hele tiden siger, men vi skal måske vænne os til det??

Og isterningerne kommer nærmere og nærmere, kun 25 grader igen i går der ikke er særligt meget. Og i går fik jeg beviset på at det ikke kun er mig der syntes det er koldt, en thai på bike havde monteret en rigtig tyk vinterjakke med hætte, pelskant og hele baduljen griner

Det så nu noget skævt ud, men et sjovt syn når turisterne han overhaler, går i små shorts og sveder. Men vi har brug for regnen og vandet her, så det er bare med at bide tænderne sammen og ryste Sad

Nå men som Ingemans tegning i dag i Ekstra Bladet siger, laver jeg ingenting for tiden. Jamen det sagde jeg også i går, ja men jeg blev ikke færdig.....

Den skal ses og ikke læses!!

Nå, men det her ekstremt fugtige vejr umuliggør al arbejde på den lille båd, jeg har stadig ikke set den gut der skulle lave den, så jeg har erkendt at jeg er nødt til selv at fortsætte med den. så jeg venter kun på opholdsvejr så den sidste slat fiber kan komme på.

Et lille sidepring!!

Her er så fugtigt at jeg er nødt til at vende samtlige puder og tæpper i huset, små hvide fugt/mug pletter breder sig med lynets hast..

Men jeg får taget nogle kraftige morfar på sofaen, så jeg er frisk til min snarlige tur til Ranong. Og jeg glæder mig til turen, og bruger meget tid på at kigge kort og se hvad jeg kan finde på af narrestreger når jeg skal af sted. Nogle venner fra Canada har anbefalet Thailand så meget til nogle af deres venner at de kommer hertil mens jeg er på tur.

De starter i Phuket og tager så tværs over landet til Samui, Ko Tao og Koh Phangan nu de ikke kan tage så mange andre steder hen på grund af tumulten. Så vi snakker lidt om hvor vi kan mødes på vejen..

Men som sagt gør regnen at dagene bliver brugt hjemme i tørvejr, og det er ikke så smart når man er mig. For nu har jeg fået den her skøre ide omkring mit næste visarun om 3 måneder, nu der ikke er så meget andet at lave.

Jeg tumler med tanken om at køre til Ventienne, Laos fra Koh Samui. Alle jeg kender her snakker om Isaan og hvor godt der er, og den snak har jeg svært ved at blande mig i da jeg aldrig har været der. Så selv om det er en lang tur på bike, kunne jeg godt tænke mig at prøve. Om ikke andet får jeg da set den del af Thailand som jeg kun har læst og hørt om, og det interesserer mig meget at se og opleve.

Så det er vist på tide at solen kommer tilbage til min lille ø inden jeg får flere skøre ideer Shock

Det er såmænd ordene i dag, jeg er sikker på i ikke gider høre om regnen, tordenvejret og blæsten som gør dagene meget lange for tiden, så igen i dag en meget tynd Dagbog.

Beklager...
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 07:16

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Nå men som Ingemans tegning i dag i Ekstra Bladet siger, laver jeg ingenting for tiden. Jamen det sagde jeg også i går, ja men jeg blev ikke færdig.....

Kan sagtens læses! Kan se mig selv sige det!
Du bliver ved med at sige dagbogen er tynd, men stadigvæk en stor glæde for mig at læse denThumb
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 10:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Ja der vil jo være fordele og bagdele ved at flytte ? fordele vil være godt vejr og ikke så langt til Ventinne og en tur op langs med Mekong bør du tage ? jeg syntes det er et andet Thailand men positivt. Så syntes jeg at have skimtet en del Bambier her også ? men må ikke løbe rundt efter mørkedes frembrud så ikke helt sikker griner bagdele er at med det vejr får du dårlig tid til Dagbogen ? ved ikke Og det vil jo være lidt trist Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 13:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Det må du undskylde Jesper, men jeg får sgu dårlig samvittighed når der ikke sker noget. Men nu skal der
andre boller i suppen, så jeg skriver ikke de ord igen godag

Og så skal jeg da lige love for at Sanke fik tændt mine lyster, HOV HOV griner

For hulen jeg har lyst til at se noget nu, især når vejret er som det er. Og med den beskrivelse du kommer med
der Sank, er jeg en anelse irriteret over det vand der omgiver øen her. For det havde været noget nemmere at komme
ud at opleve uden vand.

Det var dog masende music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 107,052,682 Unikke besøg | jQ Blog