Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 13.05.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2010 04:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

13.05.2010

Godmorgen Dagbog.

Selv med det gråvejr jeg vågnede op til er her pragtfuldt, godt nok lidt fugtigt men lunt driller

Tanken om at man derhjemme ville være nødt til at iføre sig diverse stykker tøj for blot at gå udenfor, er god når man som her trækker et par shorts på og er klar music

Og selv om jeg var glad for gråvejret var det dog lidt ærgeligt, for jeg var klar til at slibe og var tidligt oppe. Men jeg må vente, vejrudsigten fortæller at den næste uge bliver en våd omgang Sad

Så det passer meget godt sammen med den Kao Sok tur der kommer, lidt planlægning og snak om turen stjal eftermiddagen i dag. Vi har aftalt at jeg møder Peter i Suratthani hvor han kommer fra Bangkok med toget klokken 6.45, men han er nødt til at vente lidt, for så tidligt kan man ikke komme fra øen her.

Peter lejer en bil på Koh Samui som jeg tager med og kører, det vil også give hans fod noget ro og beskytte den mod uheld. Og så spurgte Peter hvordan jeg gjorde da jeg var der. Bestilte jeg på forhånd eller hvad. Nej det er jo for mig det sjove, ikke at ane hvad der skal ske eller hvor, løse problemet på stedet er meget sjovere hej

Så vi tager derhen og ser hvad vi kan finde ud af!!

Mit humør gjorde at jeg holdt mig for mig selv det meste af dagen, jeg var dog nødt til at køre til Tesco. Endnu en telefon købt her er gået i stykker, og jeg kan ikke undvære den. Så jeg brugte 5.440 Bht på en Nokia X3 i Tesco. Denne her model kan gå på nettet og redde mig når jeg får købt hvad der skal bruges til det, slut med frustrationer over manglende forbindelse!

På vejen hjem fra Tesco, stod der med 100 meters mellemrum hele vejen fra lamai Tempel til min adresse politifolk henholdsvis på højre og venstre side af vejen. Og jeg troede at jeg nu ville ryge ind i en razzia, men ingen stoppede mig selv om de kiggede på mig. Vel hjemme fandt jeg ud af at jeg havde glemt at købe et simkort til telefonen, så jeg kørte til 7 Eleven her i byen.

En betjent stod også her, men til forskel fra de andre stoppede ham her mig, og viste at jeg skulle køre ind på parkeringspladsen ved 7. Og her stod vi mange mennesker som ikke måtte køre på vejen, ingen fortalte selvfølgelig noget som helst, så jeg var nødt til at spørge.

Og pludselig kan man høre en sirene nærme sig, folk stimler sammen og strækker hals for at se. Men det eneste man ser er det utal af politibiler og personbiler suse i en helvedes fart forbi, så stærkt at flere af dem har problemer med det skarpe sving der er her. De store tunge kongebiler som må være de sølvgrå kæmpe store Mercedes kæmper en kamp for at følge trop og 1 af dem er ved at vælte i svinget. Men forbi kommer de allesammen i ny banerekord griner

Alt det her tumult er såmænd på grund af de importerede politibiler fra Bangkok der skal transportere kongens søn rundt i morgen på Koh Samui. Der skulle øves på ruten fik jeg af vide, men jeg kan ikke rigtig få ind i hovedet hvorfor de behøver en afspærret vej for det. De s..... da i bukserne i morgen hvis de møder en bil på vejen og kører garanteret galt. Jeg tror mange af chaufførerne kunne skabe sig en fremtid som taxi chauffør på Samui, for med de ukontrollerede udskridninger og næsten uheldslignende kørsel føles det på en eller anden måde helt normalt griner

Så det bliver nok et mareridt på vejene i morgen, og typisk nu jeg skal ud og køre Angry

Gråvejret og Internettet gjorde at dagen igen blev noget lang og irriterende igen, men til sidst lykkedes det da at lave noget fornuftigt, nemlig at sætte mig ned på stranden music

Mens jeg sad der og fintænkte, ringede telefonen. Og det var John som lige ville sige at han skam var i live, men tingene var gået lidt stærkt da han kom hjem og han havde ikke nået at skrive. Men det var rart at høre han var okay, og hans planer er stadig aktuelle, dog kan det være at han skubber ankomsten lidt til efteråret hjemme. Og det er lige så fint, men han skal være opmærksom på som jeg også fortalte ham, at han så kommer til 3 - 4 måneders regntid her. Og det er måske ikke den mest spændende ting at komme ned til når hans plan er at blive her 6 måneder. Det giver ham kun 2 måneder med garanteret solskin ud af de 6 !!

Nå, dagen gået godt med de sædvanlige problemer, ingenting ødelagt ud over mobilen, så det var en god dag.

Hvad dagen idag byder på ved jeg ikke helt, der er jo noget BBQ på stranden der lurer i baggrunden. Men jeg har slet ikke styr på noget endnu, klokken er tidlig og jeg når det sgu nok altsammen.

Og så hørte vi igen fra Islander, det var da noget af en oplevelsesrig tur han havde haft. Men nok ikke helt ufarlig som han også fortæller med den ene bombe der sprang tæt på ham, men godt at høre du kom godt hjem Islander fra din farlige ekspedition i fjendeland hej
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2010 10:47

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hej Pensionisten...

Ang dine mobil der går i stykker, er det pga vejret, eller pga du slider taster væk på at sms til DA..... ?? driller

Kan bare ikke forstå de går sådan til, de flest holde jeg mange mange år her hjemme, den har jeg nu, har jo holdt i ca 5 år....

Og de unger menneske her hjemme er skøre, skøre, korte bukser og t-shrit i 8-10 grader, det er for koldt for en "gammel" gut som mig....
Men hvor pokker er den danske sommer i år ??

Håber alle for en go´dag
Hygge..

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2010 11:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Hej Badedyr.

Nej det er takken for at være for nærig, for jeg kan ssagtens få en som holder som den jeg har købt nu. Hvad får man for 900 Bht ?? ikke en mobil der holder kan jeg love dig.

Flere andre der som mig er lidt aktiv og byder tlf på nogle tæv engang imellem har de samme problemer. Men nu jeg tænker over det, dem jeg ved har samme problem har båd!!

Hmm.... du har nok fat i noget der !!

Man kan jo heller ikke købe noget rustfrit uden der får pletter efter en uge i luften her ved vandet, men det er da lidt hurtigt syns jeg, den er jo kun en måned gammel ??

Og god dag til dig hej

Jeg er da ked af at vejret ikke er bedre hjemme, men rolig nu, det kommer hej


Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.71 sekunder | 112,559,603 Unikke besøg | jQ Blog