Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 14.05.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-05-2010 01:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

14.05.2010
Godmorgen Dagbog.
www.thai-dk.dk/penfoto/12/DSCF5382.jpg

Og vejrudsigten kort Sad

En rigtig dejlig stille morgen rent vejrmæssigt, fliserne der damper af varme efter den korte byge og duften af regn er fantastisk.

Den her våde morgen at stå op til, fortæller mig så at jeg kan glemme alt der hedder slibning. Nu er jeg ellers ved at få så meget ro på stilladset at jeg vil prøve igen, så det er lidt ærgeligt at vejret nu driller.

Men omvendt kan jeg så tage starten på dagen stille og roligt, den efterhånden daglige manglende forbindelse ændre min morgen nu jeg ikke kan læse mine nyheder. BBC World News fortæller næsten kun om valget i England og ser ud til at have glemt Bangkok. Men mon ikke den seneste udvikling ændrer på det mønster ??

Og jeg føler mig handicappet når jeg ikke kan følge med, og på en eller anden led er det ret vigtigt nu syntes jeg. I det land hvor jeg fiser ubekymret rundt i shorts og hygger mig, dør der mennesker 600 kilometer væk fra Koh Samui !!

Og hvor er det beklageligt for Thailand, jeg ved godt jeg flere gange har snakket om manglen på turister både på Samui, men også generelt i hele Thailand. Men jeg tror virkelig Thailand står til en verbal turist øretæve, opfordringen til IKKE at besøge Thailand kommer til at bevirke en total tomhed i landet, og menig mand kommer til at betale regningen rasende

De stakler der knokler på et hotel for at passe os i hoved og r.. er dem som for os 'turister' er synlige, og det er dem der kommer til at mangle arbejde om ikke så længe. Frygten/muligheden for et valg i November hjælper heller ikke ligefrem på tiltrækningskraften, så hvad de manglende turister fortæller mig her på Koh Samui er en meget lang og hård periode hvor Thailand får travlt med at genoprette sit ry.

Besøget i Tesco Lotus i Lamai med Conny i dag viste billedet som er ved at blive en vane, en så godt som tom butik der normalt bugner af kunder gjorde indkøbet en del nemmere og hurtigere hvad jeg så end skal bruge al den tid til !!

Conny skulle købe en Sang Som til at putte i minibaren og gjorde at jeg ventede til klokken 11 med at køre derhen, men det hjalp ikke på antallet af mennesker. Så til trods for tidspunktet var der tomt ??

Imens alt det her sker, ligger jeg i skarpe forhandlinger med min motorik terapeut om en længerevarende ansættelseskontrakt og er lidt fraværende. Nu jeg ikke er kvinde, finder jeg det meget forstyrrende at skulle skrive sms'er samtidig med at jeg skal underholde Conny og købe frugt. Så der går lidt knas i forhandlingerne, jeg kommer til at blande priserne på frugt sammen med en eventuel leje, og det scorer jeg bestemt ikke på, prinsessen kommer lynhurtigt op op det røde felt Angrynørd

Nå, da Conny og jeg får monteret vores bagdele på biken lægger vi begge mærke til stilheden. Ingen biler, ingen bike, ingen noget som helst. Forretninger er lukket og skodder trukket for vinduerne og vejene er totalt ryddet. En dødlignende stilhed præger Lamai da vi kører hjem igen, og først da vi ser en betjent kommer vi i tanke om kongens søn der er på øen.

Så for hver 100 meter er der igen udstationeret en bistert udseende betjent, men til forskel fra i går, vinker de nu biler og bikes væk fra vejen. Så jeg får givet den lidt mere gas inden de lukker vejen, og sætter Conny af på ringvejen for at skynde mig inden jeg bliver fanget i den her afspærring.

Klokken var en anelse efter 12 og Koh Samui var stille som aldrig før, de mange restauranter fra Lamai og i min retning er også lukkede og gør stilheden total, men fantastisk behagelig. Så jeg benyttede lejligheden til at ligge i hængekøjen og nyde det så længe det varede, Peters dame Nassi fortalte mig at ham her fætter finn skulle komme klokken 14. Så jeg fik lov at ligge en times tid i en fantastisk stilhed inden det gik løs, og jeg lå med store planer om at fotografere optoget.

Således ivrig for at få et godt billede, bevægede jeg mig diskret ud mod vejen i min camouflagedragt hvor jeg startede med at tage billeder af sikkerheden. Som man kan se er sikkerheden i top og afspærringen er ugennemtrængelig for menig mand griner
www.thai-dk.dk/penfoto/12/DSCF5378.jpg

Men her sluttede eventyret, en arrig gusten betjent kom i skarp trav halvt løbende mod mig og skreg nogle ikke særligt pæne ord er jeg sikker på. Tak skal du ha jeg fik travlt, for betjenten gjorde det MEGET tydeligt at jeg ikke måtte være her og skulle dukke mig så jeg ikke var højere end fætter finn.

Den fik jeg sneget mig uden om, jeg havde det helt ærligt svært ved at se mig selv kravle i støvet for ham, så meget Thai wannabe er jeg sgu heller ikke griner så jeg forduftede stille og roligt og lod betjenten stå og bande ad mig oppe på vejen.

Jeg kunne ikke lade være med at tænke på en situation som denne derhjemme, dronningen på søndagstur til den lokale for en kølig med prinsen betyder da ikke samme hysteri. Her blev alle hårdhændet uden undtagelse jaget mindst 20 meter væk fra vejen, ingen fik lov at se den her fyr der rent faktisk er elsket af folket selv om man ikke må se ham !!!

Så hvor meget folkeligt er der så lige i det ?? Ikke en skid, kun en kortege af nye politibiler og store Lexus, fortæller at personen har lidt penge og i øvrigt ikke har lyst til at hilse på dem som tilbeder ham. Jeg har svært ved at forstå logikken i det her, hvorfor spærrer man hele vejen af flere timer før han passere, det virker underligt når det nu ikke er tilladt at stille sig op med et Thailandsk flag og vise fanen hvilket jeg mener ville være en rigtig god ide i disse tider !!

Nå, det må de sgu selv om, jeg har ikke tid til osse at styre Thailand samtidig med Dagbogen ((2((Grin
Nu jeg ikke måtte fotografere tog jeg den lille båd og roede ud til revet hvor jeg smed et lille anker og lagde mig på tværs af båden, og fintænkte en time tid. Stilheden herude er konstant og bliver kun afbrudt af de små bølger der en gang imellem slår mod revet, så det er fantastisk at ligge herude og simulere lidt. Desværre er vandet meget grumset i øjeblikket, så det er ikke så meget man kan se. Conny fortalte om deres forsøg på at bade fra Lamai stranden der fik en kort levetid, vandet er så beskidt der og fyldt med affald at de ikke turde bade. Og med så mange år på Koh Samui i træk skulle man mene at de havde lidt føling med udviklingen når de fortæller at de aldrig har set vandet så beskidt før !!

Ups...... godag

Men så forsvandt solen og det så ud som om et stort regnvejr der lå ude over havet ville trække ind over Samui, så jeg roede ind igen inden det gik løs, som det selvfølgelig ikke gjorde alligevel.

Så det var min dag, en dag i afslapnings hjørnet. Ikke de store udfordringer udover mine forhandlinger som stadig pågår, helt præcist prøver jeg at overbevise Da om at mit ATM kort ikke åbner dørene i Nationalbanken som hun tror det gør nu :-O Og med hendes stædighed er jeg overbevist om at det kan blive nogle lange seje forhandlinger desværre, jeg er mere stemt for en hurtig afgørelse så hun kan tage med til Kao Sok i næste uge som Peter tilbød mig at gøre music

Tænk hvilke smukke billeder jeg kan tage på søen nu Da skal ro, jeg behøver ikke tage hensyn til noget men kan sætte mig tilbage og fotografere i ro og mag mens jeg giver hende anvisninger om ruten, hastighed og så videre. Og i hendes fritid kan hun så snakke med Peters dame, som han tager med på turen fortalte han mig i går.

Ikke mere slæben rundt på fotoudstyr, ikke mere rengøring af kamera og så videre. Alt det trivielle og kedelige arbejde der følger med til jobbet som fotograf kan jeg nu overlade til hende. Jeg er sikker på at hun med den smule energi hun bruger, har masser af kræfter og lyst til lange ekspeditioner i al slags vejr Angry

Så Lørdagen er afsat til forhandlinger med Da og Formel 1 i aften sammen med Markus, Conny ringede i aftes og sagde hun også ville komme. Nu mangler hun så at kende reglerne når der er Formel 1, HOLD KAJE griner




EFTERLYSNING.

Er der en venlig sjæl på vej til Koh Samui med lidt plads i kufferten ??

Jeg har 2 harddiske liggende hos en ven på Sjælland som jeg mægtig gerne ville have herned, al fragt og udgifter til forsendelse bliver selvfølgelig betalt og harddiskene afhentet uanset hvor på øen.

Er du den person og har lyst til at gøre en god gerning, kan du kontakte mig her:



Sidste år satte jeg en pind i jorden, det her er resultatet. En længere pind med blomster Grin

www.thai-dk.dk/penfoto/12/DSCF5381.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 107,552,455 Unikke besøg | jQ Blog