Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 15.05.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-05-2010 02:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

15.05.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/12/Connyinboat014.jpg


Himlen var igen i dag fyldt med tunge våde skyer fra morgenstunden og fugten stod i haven som en tæt tåge.

Og for en gangs skyld fik vi noget vand i dagtimerne, en byge på en halv times tid blæste hen over øen men gav ikke så meget alligevel.

Så det var lige til øllet at jeg nåede hjem fra Tesco hvor jeg skulle købe vand, inden det blev kulsort. Og nu internettet ikke virkede igen gav jeg mig tid til at rippe noget thai musik, og her fandt jeg så ud af at CD’erne her ikke holder nær så længe som hjemme. Laget der normalt beskytter sporene er ultratyndt og faktisk helt ubrugelig, men der var da et par stykker der ikke var ødelagt. Så Ipod’en blev lagret med ny afslappende musik der har taget mig mange måneder efterhånden at sætte sammen til noget godt !!


Så det var jo lidt nærliggende at teste indholdet da solen kom tilbage, solsengen blev slæbt ned i strandkanten hvor jeg virkelig havde en god tid. Men intet varer evigt, så jeg vågnede ved at Conny nussede mig på armen. De var blevet enige om at tage imod tilbuddet om at tage båden ud til revet hvor der er godt at snorkle endnu, en lidt spændende beslutning mener jeg at kunne sige!!

For de meldte begge ud at de aldrig havde roet før og ikke vidste hvordan man gør, de har ikke så mange både i Freiburg sagde de SMIL . Men jeg fik forklaret dem det mest basale så de forstod det og af sted det gik efter et lag solcreme. Men hold op et sørgeligt syn, utallige piruetter og baglæns sejlads blev trænet inden hjernen fik fortalt armene, at de skulle arbejde sammen og ikke imod hinanden sarcasm

Og her begyndte eventyret for de her unge venner der har godt af at prøve noget nyt og spændende, så jeg havde ingen betænkeligheder ved at sende dem de 100 meter ud, går det helt galt kan jeg gå ud og hente dem griner

Nå, Markus fik som sagt styr på sin hjerne og arme og begyndte så småt at gøre de rigtige ting og en retning blev fundet. Med retningen mener jeg en radius som spredehagl, ingen små marginaler her du griner Båden blev vendt og agterskibet som Conny klogt nok havde valgt på grund af den korte vej til den toldfrie vendte mod mig.

Og her blev jeg sgu bange, for fra den vinkel havde stævnen en vinklen der minder om affyringsretningen for et Stinger missil, 45 grader vil nok ikke være at overdrive her.

www.thai-dk.dk/penfoto/12/Connyinboat001.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/12/Connyinboat002.jpg

Puha jeg svedte, men det så ud til at holde alt sammen så jeg slappede af mens jeg i øjenkrogen holdt lidt øje med dem. Retningen var stadig som spredehagl, men nu var de da snart kommet 30 meter ud og havde fundet rytmen, Conny siddende som Fru Hyacint og kommandere med den stakkel der har valgt hende som livsledsager. Han svedte og svedte og blev belønnet med en placering nogenlunde der hvor jeg havde sagt de sku snorkle. Men det tog dem lidt over 1 time at ro de 100 meter, så på en måde ærgrer jeg mig over ikke at have lejet båden til dem pr time :-O

Jeg er glad for at kunne glæde de her unge mennesker, fornuftige og sjove og ikke som den tyske fyr der var her tidligere på året. Efter de billeder af hans tatoveringer så jeg ham kun et par gange siden på hans lejede bike. Rygterne fortalte dengang at han havde tabt kampen mod alt det sjove man kunne bedøve sig med og som er nemt at finde her!!

Men sådan er vi jo forskellige !!

Nå, men de kom da ind igen efter en lige så rodet tur ind som ud. På et tidspunkt troede jeg at det var Conny som roede, for kursen lignede noget der hed Nathon. Det ville forklare de pludselige kurs skift griner

Med alt det plastik jeg kunne se i stævnen lignede det sgu stævnen på Titanic, stævnen havde stadig retning mod stjernerne nu Madammen sad der og tronede. Efter en masse korrektioner lykkedes det lige akkurat for Markus at undgå et haveri med den store båd.

www.thai-dk.dk/penfoto/12/Connyinboat004.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/12/Connyinboat005.jpg

Tænk 2 både i hele bugten hvor vi er, og den her landkrabbe styrer ret mod et andet objekt som om det var målet, men gudskelov havde vi jo Fru Hyacint til at opdage farerne sarcasm

Og så havde vi ellers et par hyggelige timer, fortællinger om turen føg om ørene med beskyldninger som urent trav og snyd og så videre. Men de havde da set noget de ikke kan se mange andre steder efterhånden, nemlig forholdsvis raske koraller i mange forskellige farver og størrelser. Så de havde stadig et overskud af adrenalin i blodet som kom delvist ud mellem linjerne.

Som en sidegevinst kunne vi 'nyde' synet af de her elskovs syge hunde der var gået i clinch, de brugte en halv times tid på at blive skilt igen hvilket var et sjovt syn Grin

www.thai-dk.dk/penfoto/12/Connyinboat013.jpg

Nu jeg havde så meget at fortælle, havde jeg taget rejse Pc'en med ned på stranden og sad og skrev da de var ude på voverne og da de kom ind igen. Og de blev noget urolige de her mennesker, for de ved at jeg kan være utilregnelig og direkte, og prøvede at forstå vores sprog uden held. Dog fandt de selvfølgelig kun deres navne og ordet landkrabbe som de morede sig meget over da de jo forstod ordene Angry

Men det blev langsomt tid for Conny at sive langsomt hjem, Formel 1 nærmede sig hurtigt og vi glædede os til dagens løb. Og der er altså noget specielt ved Monaco banen, nogen kan måske opfatte den som værende direkte kedelig. Men det er den sværeste tekniske bane i hele sæsonen og er en stor udfordring for kørerne og for os nørder er det en fryd at se music

Og så blev dagen i går brugt på noget selvransagelse, min forhandlinger med Da var stadig i en hårdknude hvilket fik mig til at tænke en ekstra gang.

Og jeg kom frem til den beslutning, at jeg ikke er interesseret i en langvarig kontrakt alligevel?? Det kan måske lyde underligt når jeg har brugt så meget tid på hende og nu jeg har fortalt lige så meget om hende. Men jeg har det rent ud sagt dårligt ved tanken om at betale for noget som burde være naturligt, og mine ord som jeg selvfølgelig står ved om at jeg ikke bryder mig om hvad pigerne gør, var jeg ved at gøre til skamme på grund af god gammeldags liderlighed !!

Men det var nu en sød pige som jeg var glad for, men jeg kan simpelthen ikke leve med tanken om at det jeg eventuelt ville få fra hende, var noget jeg selv havde betalt for og ikke noget hun gjorde af egen vilje!! Måske groft og firkantet sat op, men sådan ser jeg på det !! Og det er det eneste jeg har at gå efter, mine tanker. For at snakke med dem er da noget af en utopisk drøm, en drøm som så flot kunne blive virkelighed hvis der ikke var så meget at tage hensyn til i deres indviklede simple liv !!

Så ikke mere forhandling, den er afsluttet fra min side med en lukket dør som kun bliver åbnet, når og hvis jeg nogen sinde finder det rigtige for mig. Jeg har nu mine tvivl omkring det, men er afklaret ((2((

Så vi springer hurtigt til noget mere muntert.

Islander brugte siden her til at spørge folk om råd og erfaring i forbindelse med tandlæger i Thailand, og jeg ved fra hans besøg her på øen, at han glædede sig til at komme til Chang Mai og til at se en tandlæge. Og her er det jeg er nødt til at spørge, hvordan gik det, og hvad kostede det ????

www.thai-dk.dk/penfoto/12/Connyinboat012.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-05-2010 07:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Det er noget overdrevet at sige, at jeg glædede mig til at komme til tandlæge, da jeg har en nærmest panisk angst for tandlæger. Men når man har gået 3 uger hjemme og 1 uge Samui med bevistheden om. at på et eller andet tidspunkt går det galt, så var det mere glæden ved at få det ud af hovedet. Jeg havde på forhånd fundet 5 tandlæger i CM - ikke den store forskel med hensyn til priser, så jeg spurgte på Lai-Thai, om de kunne anbefale en af dem - men de foreslog Dental World som er 5 min fra Lai-Thai. Super moderne-service helt i top-helt igennem professionelt. Jeg havde et lønligt håb om at man kunne klare det med en krone, men var inderst inde godt klar over at tanden var brækket så langt nede, at det ville blive svært ked. De frarådede mig kronen, så enden blev rodbehandlig- dagen efter tandstumpen ud - en deep cleaning. Dag 3 kontrol og snak om stifttand, hvilket de først ville efter 3 måneder, når det hele havde sat sig sarcasm . Da jeg påtænker at tage til CM i nov. for at opleve Loi Krathong kunne det være en mulighed. Hele herligheden med røngten-bedøvelse - god tid til at tegne og fortælle 1400 bath. En stifttand i CM ligger et mellem 50000- 60000 bath uanset tandlæge - kroner mellem 7000 - 10000 bath. Top moderne udstyr og danske tandlæger kan lære rigtig meget hvad angår service og kundebehandling. Så selvom et nyt besøg hos Dental World ikke bliver som et besøg hos en kær gammel ven, vil jeg ikke tøve med at konsultere dem igen. Thumb
Hilsen
islanderThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-05-2010 07:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

tak mange tak for de oplysninger

jeg skal have sat 4 kroner og 2 stift tand i under munden

jeg rejser til CM og får det lavet når alt er betalt har jeg fået en ferie med i købet
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-05-2010 09:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tusind tak Islander. hej

Det var nogle kanon gode oplysninger og priser du gav der Islander, og mange tak for dem. Og se, allerede
nu har du hjulpet et andet medlem, jubiie det er det vi skal frem til.

Og en god fort;lling samtidig Thumbhej
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.62 sekunder | 112,559,582 Unikke besøg | jQ Blog