Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 18.05.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2010 03:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

17.05.2010

Godmorgen Dagbog.

Og så blev vandet væk !!

Og det var en streg i regningen, for jeg vil jo gerne have bådende ud i vandet igen. Den lille har jeg trukket ud selv om den vejer 150 kilo, men den store kan jeg jo ikke rokke ud af stedet så tung som den er, så den må vente.

Og på grund af det her pludselige højvande var det en alt for stor opgave at ordne stranden, jeg forsøgte selvfølgelig lidt, men måtte opgive. Dels på grund af stilladset men så sandelig osse på grund af mængderne af affald som havde lagt sig som et tykt ryatæppe over hele stranden godt og vel. Ca en meter fra stakittet der adskiller haven fra stranden stoppede vandet, og som et bevis på det, lå der så utroligt meget møg at det var en overraskelse nu jeg har brugt så meget krudt på stranden.

Så på en måde var jeg glad for regnen der i første omgang fik mig til at stoppe rengøringen, men normalt er jeg ligeglad med regnen som jeg nyder gående der svedig og lugter af gammel ged griner

Og da jeg havde stået stille i et par minutter for at svede lidt af, meldte stilladset sig til tjeneste. Så jeg tog en hurtig beslutning for ikke at ødelægge hele dagen, et dejligt varmt bad og noget rent tøj blev monteret til opholdet der ventede mig på sofaen. Jeg er holdt op med at eksperimentere med de forskellige medikamenter jeg har brugt mod metaltræthed og er tilbage på min gamle hylde med de velkendte piller og er langsomt på vej tilbage til en 'normal' hverdag igen.

Så jeg var ikke helt ødelagt som jeg normalt er, så da Giro De Italia dukkede op på skærmen var jeg klar til en lang og hård etape. Men der er nu noget ved de Italienske veje, for på de lange etaper kan jeg godt begynde at blinke langsomt, og snupper sommetider en opfriskende lur. Det er så søvndyssende at se på at det egentlig burde forbydes, selv Touren som jeg har været bidt af i mange år indtil dopingen, kan få mig ned med nakken når de lange etaper begynder ved ikke

Og dagen her på øen var præget af et meget vådt regnvejr det meste af dagen, så det passede jo meget godt med den vandrette stilling jeg skulle ned i. Så jeg havde slet ikke dårlig samvittighed over at fise husleje af, tøserne havde klaret opvasken fra i går og havde ryddet flot op. Selv en lille men effektiv hovedrengøring omkring køkkenbordet kunne Conny hive op af tasken inden de tog hjem. Så det kunne jeg ikke engang gøre i stedet for at se Tv hej

Men hvor er det kedeligt når himmelen er grå og sort i stedet for blå, og loftlyset blev tændt når jeg ville læse og var irriterende. Men mest fordi man her som hyggebelysning bruger lysstofrør til de dæmpede hightech installationer der hænger i loftet, så meget for hyggen Angry

Gudskelov sivede regnen langsomt væk og solen kunne igen få lov at skinne lidt ved 4 tiden, og med den kom varmen også tilbage igen. I min dejlige have hvor der er fyldt med palmer, hygger jeg mig på de varme dage med den kølige brise der sniger sig imellem palmerne og nyder det utroligt meget. Men på sådanne dage som i dag med gråvejr fryser jeg sgu, grader på de 28 er ved at blive lidt for lidt til mig og jeg begynder at ise til når vinden på de her dage kommer fra samme retning. kedved ikke

Så jeg var glad for solen kom tilbage igen, for jeg havde et problem med indtagelse af min daglige føde som på grund af vejret afholdt mig fra at køre ind til Lamai og spise. Så jeg var nede i det røde felt da jeg ikke havde spist noget hele dagen, og var klar til mad. Den sædvanlige tur til Nightmarket i tørvejr blev hurtigt overstået og jeg fik endelig noget mad. Og for at det ikke skal være løgn, kom Nassi (Peters Thailady) med en skål kokossuppe da jeg kom tilbage. Jeg kan ikke huske hvad retten hedder, men det er en jeg er helt fjollet med, så det var lidt ærgeligt at jeg lige havde spist.

Og selv om hun var gået ind igen, hentede jeg en ske og spiste så meget jeg kunne i taknemmelighed. Og nu kan jeg ikke rokke med ørene, det ene øjeblik har jeg ikke spist i et døgn, og næste sekund er jeg igang med tallerken nummer to griner

Min aften blev lidt mere aktiv end jeg havde planlagt og forestillet mig, af uransaglige grunde og årsager fortalte en sms mig at min tilstedeværelse var ønsket i Da's værelse. Og nu hvor tilstanden mellem de stridende parter er lidt akavet på grund af problemstillingen, besluttede jeg at køre derind for en sikkerheds skyld og for at genoprette roen og tilliden. Det kunne jo være hun havde fået en hjerneblødning den lille og havde fortrudt !!

Men mere om det en anden dag !!

Men det var bare ganske almindelig hygge jeg kom til, jeg havde på vejen købt et eller andet til hende i 7. det vil sige, jeg gav røret til en af pigerne der arbejder der og glemte lykkeligt alle de misforståelser jeg nu havde undgået ved den smarte manøvre.

Som sædvanlig lyder det som om de kender hinanden de her 2, de snakker og snakker mens hun traver rundt i hele forretningen. Samtlige gange blev afprøvet og vi nåede hele butikken rundt. I starten fulgte jeg efter hende uvidende om min kommende skæbne, og var klar til at slæbe eller hvad jeg nu skulle.

Men hun gik da bare en tur derinde i forretningen, hvilket fik mig til at se noget kikset ud sådan rendende rundt efter en pige der aldersmæssigt så ud til at kunne være mit næste barn. Men jeg fik hvad jeg skulle have og kørte mod endnu et måltid !!

Men nu satte jeg bremserne hårdt i, for den her lille sag begyndt gudhjælpemig at made mig igen mens hun uforstyrret knevrede løs. Og hvis jeg ikke skulle bakke ud af døren pinlig bevidst om at jeg havde skidt i bukserne på grund af al den mad, var jeg nødt til at slå i dynen AngrymusicSå det gjorde jeg samtidig med at jeg modvilligt gik med til at spise meget meget lidt grøntsager, hvidkål, hvidløg, bønner, agurker og så videre.

Og den aftale kunne jeg godt gå med til da jeg er tosset med grøntsager, så det var smadder hyggeligt at sidde der og spise og snakke. Vores lille opgør har gjort et eller andet positivt ved hende som er rart, det er ikke så anstrengende at snakke mere og vi har det sjovere end før, langt sjovere musicgodag

Men så blev idyllen selvfølgelig spoleret, søster nummer 3 ringede fortvivlet og bad om hjælp. Deres nabo havde (sagde hun!!) forgiftet nogle af hendes 11 hunde og hun bad om hjælp til at hælde rå æg og Sprite (Jeps !!) ned i halsen på det stakkels dyr.
Så endnu engang fik jeg en ny oplevelse, og hvor var jeg ærgelig. Nu har jeg snart fotograferet de her små blikskure så mange gange uanset hvor på øen og har en vanvittig stor lyst til at se noget mere, og fotografere det hele. Og det skal jeg love for blev opfyldt, for det her skur som lå placeret mellem Lamai og bjergene, lå som affald spredt mellem kokospalmerne.

Mit ellers så fine persiske kan desværre ikke være med her, så i går glip at en beskrivelse af den værste beboelse jeg nogen sinde har set på persisk. Og hold op hvor jeg også ærgrer mig over ikke at kunne fotografere alt det her.

Blikskuret som var banket sammen af alt godt fra havet (og lignede det griner) lå lidt tilbagetrukket fra den lille vej vi var på. Indkørslen hvis man kan kalde den lillebitte sti af jord for sådan noget, var flankeret af affald på begge sider. Tomme dåser og flasker sammen med halvrådne kokosnødder der spirede blandede sig lystigt med husholdningsaffaldet der vist aldrig nåede helt ud til vejen. Og alt det bygningsaffald der lå henkastet alle vegne er jeg sikker på ikke har gjort området mere eftertragtet eller kostbart. Føj for fanden der var beskidt, sammen med de 11 hunde som jeg kunne se og nogle katte, lignede det indvendige af hytten noget der var løgn.

Hvordan søster nummer 3 kan holde tingene adskilt er mig en gåde, boende her i en svinesti rent ud sagt er det imponerende hvor fine og rene de kan se ud når de skal på job som hende her skulle. Selv om det her i junglen var meget mørkt og sent, kunne man sagtens fornemme at den her søster var et smukt kvindemenneske, meget nydeligt klædt på til nattens kamp som bartender et eller andet sted.

Og det var jo derfor vi var kommet, jeg var hurtigt blevet udråbt til holder af plastikposen med æggene og den halvanden liters Sprite æggene skulle skylles ned med. Og den post var jeg faktisk glad for, for jeg kender jo ingen af de her hunde og var lidt betænkelig hvis jeg skulle tvinge noget i dem.

Så det blev Da's opgave, søster nummer 3 åbnede gabet på dyret og Da hældte det rå æg direkte ned i halsen, og skyndte sig at skylle efter med Spriten. Ifølge Da skulle det få hunden til at kaste op, men der var ingen af de 3 hunde der havde fået den her behandling der gjorde det!!

Jeg syntes tværtimod at de fik det værre af behandlingen, de kunne ikke trække vejret normalt og begyndte alle at ralle. Og selv om det var mørkt var det et uhyggeligt syn med de 3 hunde liggende halvdøde på jorden. Med stive øjne lå de der helt ubevægelige og kiggede direkte ind i døden, for den her heksekunst de brugte fungerede som sagt ikke.

Og den ene hund nåede da også at dø inden jeg kørte, bestemt ikke noget for mig som dyreven at se på. De resterende hunde som gik frit rundt var hamrende bange kunne man se, og en af dem der gik fri fik pludselig et anfald og fik hurtigt samme behandling som de 3 andre. Men den lagde sig ikke ned som de andre havde gjort af svaghed, nej den var sgu mere bange for søster nummer 3 end døden tror jeg og så ubekymret men bange ud, så den håber jeg klarer skærene ked

Efter en lille times tid havde jeg fået nok af det her, forgiftningen som jeg har set før her hvor jeg bor tog langsomt flere liv med sig i døden. Og den hårdhændede behandling Thaier giver hunde bryder jeg mig bestemt ikke om, så kan de sgu snakke om deres gode hjerte til de dør af ælde. For når de har sagt det, vender de sig om og sparker hunden der står og logrer med halen. Det stakkels dyr bliver gang på gang tævet halvt ihjel af de folk her, så det er ikke kun konerne der får på huden.

Da havde fortalt mig om ham Thaien søster nummer 3 er gift med, de har været sammen nu i 11 år. Manden er notorisk gambler, og stjæler alle de penge fra søster han kan komme til, og et par gange om året tæver han søster så hun må blive hjemme fra jobbet med en brækket arm eller ben. Det er ifølge Da sket mange gange på de 11 år, men søsteren gør åbenbart ikke noget ved det, for hun er der endnu!!

Men sikke en afslutning på dagen, det alvorlige i paradiset lurer konstant under overfladen som er hverdag her!!

Men med en ikke overforsigtig omgang med alle de tilbud og mennesker der er her, er mine hverdage altid gode. Og det er bestemt ikke noget jeg har patent på, der er stadig mange portioner til deling mellem interesserede som kan bruges til at få et dejligt 'aktivt' liv herude. De små ting der skal til før folk opfatter mit liv som en dans på roser og som et eventyr er så nemme og billige at gøre. Så bare kom igang med jeres udgave af livet, men husk at nyd det, ellers bliver i sgu stemt hjem Angry

Og kom du bare forbi med et tilskud til en lignende aften, som du læste er det billigt og fantastisk velsmagende og jeg er sikker på at Da er villig til at gentage succen nu jeg er så dejlig musicgodag

Undskyld for ordene Sank, det er ikke for at håne dig at jeg fortsætter med at fortælle hvor godt jeg ser ud, men jeg har lige pudset briller og Da sagde i aftes da hun kiggede i min pung, at jeg var en handsom dejlig fyr. Så jeg vandt igen over dig gamle dreng driller

Og så fortæller jeg endda ikke alt, jeg har selvfølgelig nogle grænser for hvad jeg opfatter som personligt. Så 'hullerne' som uvægerligt opstår i dagene er lige så fyldt med oplevelser som de andre, men som sagt holder jeg det for mig selv for en sikkerheds skyld. Men nogle eller nærmere mange af de ting jeg oplever 'privat', bliver alligevel tit flettet ind i en eksisterende historie og opfølgning for at holde jer nogenlunde ajour.

Ellers ville historien om Da for eksempel ikke være så interessant som den egentlig var og stadig er med løbende oplevelser, opdateringer og møder music

Men nu vil jeg prøve at sove lidt, jeg er blevet forstyrret af en legesyg kattekilling hele natten !!

Og jeg vil forsøge senere at sætte et billede ind af den store båd oppe på stranden, men lige nu virker alt ikke !!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2010 08:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Ja ja du flotte tfyr det kan være du burde tage styrtkyse på når du tager den på langs ? til de Løb griner og så er du også klar til Udrykning når nogen får problemer i Byen music Du er næsten lige så godt et menneske som manse ? han styrter også af sted når nogen har Problemer sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2010 14:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

flotte fyr 555555555555555555555555555555driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2010 19:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Ja yindee nu har du jo set ham godag men du kan se jeg har stavet lidt forkert ? og han er da hurtigt oppe af sofaen når nogen ringer efter hjælp sarcasm og vi kan se at Da øver sig som Hjemmehjælper ? han bliver allerede madet music jeg ser en del hjemmehjælpere i Pataya også griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.65 sekunder | 112,559,677 Unikke besøg | jQ Blog