Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 27.05.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2010 05:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

27.05.2010

God morgen Dagbog.

Igen en dag som turist hej

Vi er inde i regntiden nu her på Koh Samui og det lægger også en dæmper på begivenhederne, så her er faktisk dejligt stille i forhold til ‘almindelige’ dage. Solen som så gerne vil men ikke må, nemlig skinne på alle os solhungrende falanger var i stedet pakket ind i nogle tynde skyer der lå som en dyne over hele øen.

Så dagen bød ikke på så mange solskinstimer som ellers, men det var og er stadig tropevarmt med temperaturer i skyggen omkring 34 grader, 24 timer i døgnet, så skyggerne bliver hurtigt fundet kat

Og varmen er rigtig god for mig, velværen er i top når varmen er så tør som nu, og jeg nyder det big time music

Ups….. godag

Som jeg skrev i går sad jeg på terrassen og nød al den aktivitet fra Da som jeg ellers havde mistænkt for at være smittebærer af den frygtede falangsyge, men det ser ud til at hun lige akkurat klarer den godag

Nå, men hun blev hurtig træt af at se mig sidde og skrive, så hun kørte hjem for at fodre den lille kat, som så gav mig ro til at skrive. Men der gik kun et øjeblik før det ureglementerede stk person ansat i flåden, ødelagde udsigten griner

Uden slips kan mine øjne slet ikke se det udskud af ansatte, såkaldte sømænd. Så det var meget svagt at jeg kunne øjne Jannik komme anstigende, og hvis nogen har lyst at tvivle på mine ord når jeg fortæller at han var totalt ureglementeret i påklædningen, skal jeg prøve at tage et billede næste gang han kommer anstigende ((2((

Det var længe siden jeg havde set ham og snakket både og reparationer, så vi fik sludret en del. Og på hans hjemvej, stoppede han i en lille trælasthandel der ligger næsten lige ovre på den modsatte side. Og ifølge ham, skulle træet være billigere her på øen i forhold til fastlandet!!

Under Janniks besøg begyndte jeg nu at modtage den ene sms efter den anden, jeg ved sgu ikke om Da skrev dem, men først sendte dem da hun mente det var tid!! For jeg fik rigtig mange der alle gjorde deres til at smadre indbakken i telefonen. Hun spurgte her 15 minutter efter hun var kørt herfra om jeg kom og spiste morgenmad, sikke dog en uro bare på grund af det. Nå men jeg sagde selvfølgelig ja til hende, og nåede lige et bad inden jeg skyndte mig ind til en allerede lyserød i ansigtet ung dame.

Jeg har vist nævnt før at de her mennesker der har et budskab, på en eller anden nok skal fortælle dig om deres planer. Problemet med de her mennesker kontra ‘os’ !! er bare at de når de skal planlægge en ting og fortæller dig om den, kan det godt risikere at skulle foregå for 10 minutter siden Angry

Så ordet now på engelsk betyder at det det skal helst være i forgårs, så hun var lidt mopset da jeg kom. Og det sjove af det hele var hun havde lavet æg til mig som jeg kan lide dem og var irriteret over at jeg ikke kom når der bliver kaldt for at få varm mad!!, men et hurtigt tjek i den nedre region forsikrede mig om at det stadig var mig der havde bukserne på og jeg fik sagt til hende at jeg godt kunne lidt kolde æg som fik hende til at løsne lidt op

Nå, men vi fik spist mens historierne om alt det hun skulle nå i sit travle liv lød som baggrundsstøj fra Metroen omkring Kongens Nytorv. Så jeg sad og småsov lidt tror jeg da hun spurgte : what you say ??

Øhhh fik jeg fremstammet og var trods alt lidt hurtig da jeg spurgte om hun var sikker og hvad hun mente, alene det at spørge om hun var sikker, skabte mig det pusterum jeg behøvede oven på den overraskelse, og jeg klarede skærene ved at stille forvirrende og modsigende spørgsmål til sidst driller

Jeggodag klarede skærene og havde en hyggelig dag der liggende på sengen med den nye dille. Min nye status som mobil online fik mig til at slæbe den lille Pc med for at prøve og eksperimentere lidt. Og ved at gøre det, kunne jeg undgå at skulle følge med i den Thai film hun ustandselig kigger på, så det var lidt bevidst at jeg havde taget den med.

Men jeg fik nu ikke så meget ro, for nu kom hun pludselig i tanke om mit tilbud om at lære engelsk. Og selvfølgelig skulle det være nu, så det lille rum var mættet af aktiviteter, den sidste levende kat lå og sov bag mine knæhaser og spandt. Staklen havde vovet sig udendørs i går, og var straks blevet angrebet af en større kat. Så den havde fået tæv, og havde brug for søvnen.

Så jeg var temmelig tilfreds med at kunne køre hjem igen, ikke for at gøre rent eller rydde op, men for at slappe af Thumb


Så stilheden hjemme var fantastisk, ingen maskingeværsalver eller overraskelsesangreb kunne nå mig her godag

Og her forsvandt eftermiddagen for mig, jeg kom fra Da ved 2 tiden og vågnede op i hængekøjen klokken 5 godt og vel. Selv om jeg måske ikke har haft den helt store oplevelse liggende der og fise husleje af, får jeg lyst til en Morfar hver gang.

Men jeg fik da læst en hel del om Nord Thailand som jeg håber bliver mit næste mål når det er tid til visarun igen. Min nu langsomme men stabile forbindelse giver mig verden tilbage igen, og det bliver udnyttet så meget som muligt. Så jeg er begyndt at glæde mig til næste gang, nye oplevelser og nye mennesker på ens vej der gør turen mere mindeværdig, det er lige så vigtigt at dyrke de mennesker man møder som templer, museer og naturparker, så det glæder jeg mig til.

Nu håber jeg så i mellemtiden på at mit kamera kan holde gejsten oppe, for mit overdrevne brug er ved at sætte sine spor. Et godt kamera som jeg har været meget glad for er blevet for langsomt, brugt og utidigt !!

Her til aften var jeg et smut forbi Condom Bar, jeg er jo stor tilhænger af fred og fordragelighed, så jeg havde sat kursen mod Patt. Og hun er altså stadig ikke så fandens meget for min forbindelse til Da, ærgeligt, for selv når hun s….. piner de mistede penge hende enormt meget rasende

Men vi fik endelig snakket om tingene troede jeg lige indtil hun sagde at hun kunne skaffe mig en ny lady, hold kaje hun er tykhovedet er hun griner

De 4 tøser der stadig er i baren kender jeg alle, og de er søde piger alle sammen. Så vi laver altid noget sjovt, de hygger sig, og jeg er glad på deres vegne hej

Bambi var der såmænd osse, lidt tilbageholdende og sky sad hun og skrålede til en sang i høretelefonerne. Tude falsk sang hun alt hun kunne og det var ikke skønsang der blev sunget der, så da hun fortsatte med at synge med på den næste melodi, stivnede smilet sgu SMIL Men jeg holdt selvfølgelig ud og kom med opmuntrende klapsalver sarcasm

En herlig aften med tøserne inden jeg tørnede ind gjorde dagen endnu bedre, freden havde sænket sig over Condom Bar og jeg var nu også i kridthuset hos Mama Patt. Faktisk så meget at Bambi blev ‘sat’ på mig, tak skal du ha nogle bevægelser hun har lært hjemme i landsbyen musicgodag

Jeg spurgte til Junes vægttab der siden jeg så hende sidst, for en Thai må siges at være meget. Og tænk jer, det her kvindemenneske siger at det er fordi June ikke havde penge at købe mad for. Hold op vi er langt fra en forståelse her !!

Men jeg er en monogam fætter, 1 er langt rigeligt for mig og mit behov. Så på en meget venlig men bestemt måde der ikke kunne støde hende, fik jeg sagt at jeg havde en lady og var meget tilfreds. I mellemtiden snakkede hun i telefon med et stakkels fjols der savnede hende SÅ meget. Han ringede fra Belgien underholdt hun os med og spurgte om hun havde fået de penge han havde sendt hende !!

Så min aften var meget rolig, Siddende på terrassen med noget blødt Thai musik nød jeg bare at være!!

Og hvor er det pragtfuldt music

Angående datoen for den gratis fest Sank partout vil med til svæver lidt i det uvisse, jeg er stadig i gang med at finde alle mine gamle skolekammerater og venner der selvfølgelig osse skal med til festen SMIL

Nul putte, nu var jeg lige så glad for min single status. Men jeg ser den sive ganske langsomt væk mens Da får større og større indflydelse på hverdagen, går det så går det!!


Men går det ikke, har jeg da gjort et forsøg. Der foreligger stadig svære og tidsrøvende forhandlinger om forsørgelsen af hende. Historierne om pigen der fandt en meget rig falang der byggede en helt ny by til familien, ligger stadig som et mørkt tæppe over vores forhold, og ødelægger hendes ellers så fornuftige syn på sagen.

Så måske når vi så vidt en dag at det bliver nødvendigt at snakke alvor om de her misforståelser, men lige nu hygger jeg mig med at hive så meget kvalitetstid ud af timerne sammen med hende, og det er fint nok for mig.

Jeg håber at vejret er med mig senere i dag når jeg kører ind til Lamai tempel. I anledning af Buddha dagen i går fortalte Da mig, skal hun sammen med en masse andre piger, gå rundt i templet med lys til munkene. Og det ville jeg gerne have nogle billeder af, men om jeg stadig er vågen når munkene afslutter deres mumlen efter en times tid må vi vente og se griner

Og hvor er jeg glad for muligheden for at kunne bruge telefonen til mit internet sjov, for området er stendødt hvad angår signal. Peter som er afhængig på en helt anden måde end mig på grund af hans lille rejseselskab er også nødt til at bruge telefonen, så det er virkelig dårlig karma.

Jeg betaler 1000 Bht hver måned for mit internet og Peter betaler det samme for sit. Så 2000 Bht for noget som ikke er tilstede eller virker bliver betalt hver måned.

Irriterende Angry
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2010 11:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
ER det passende at komme med et forsigtig nå DA DA DA.sarcasm
hilsen
islanderved ikkeThaiThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2010 14:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Shock Ja eller uha uha DA DA griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2010 15:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Så i 2 kratluskere, nu skal i sgu være søde, hvis i kunne føle smerten blot et sekund, ville i, er jeg sikker på, få stor medlidenhed og sympati med miggriner

For det kan være et helvede at bo i paradiset med en skønjomfru ved sin side, at måtte skifte sengetøj så tit og svede så voldsomt som jeg gør, er ikke for bestemt ikke for tøsedrenge griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2010 15:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3628
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ikke moppe det er ikke pænt husk det nu i to Grin

DA DA DA DA griner det siger mig et eller andet kan bare ikke lige huske hvad Angry

jo måske fra min tid i fagforeningen SID da hade vi også en DA Grin vi lavede aftaler med driller

nej jeg er ikke sikker kommer nok i tanke om det en dag ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2010 20:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Vi mopper DA ikke og du yindee skal DA holde et øje med den DA glade Pensionist DA du er den nærmeste til at holde et Øje DA griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2010 04:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jeg skal love for den kølige jeg havde tiltænkt dig Sank hvis du en dag kom forbi, er blevet meget meget mindre.

I stedet for den 5 liters dunk jeg havde købt til dig, er nu byttet ud med 2 SPY som dig og fletmatrosen kan sidde og kløjs i driller
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2010 07:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ked Vi gode og Sanne Venner prøver DA bare at hjælpe ? med gode råd om de DAlige fare du færdes i med Brunstige kvinder der jager dig ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2010 11:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-musicmusicmusicmusicmusicmusicmusicmusicmusicmusickatkat

Det går galdt det der...

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2010 12:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Gad vide om ObLa - DI - Obla - DA er noget farligt:V Måske man bliver afhængig.:P
hilsen
islanderThaiThumbDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 107,551,598 Unikke besøg | jQ Blog