Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 29.05.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2010 03:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

29.05.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/12/DSCF5646.jpg

Jeg skal love for at Da har rystet nogle gamle sure mænd sammen griner

Men jeg lader som ingenting og fortsætter mit dejlige liv som Pensionist, og min start på planlægningen af mit visarun stjal igen hele dagen. Og skyggen på terrassen som i de her dage ligger omkring 34 Grader er på trods af varmen dejligt køligt i forhold til at opholde sig i solen som nok er slem i øjeblikket !!

Morgenen startede med en opvågning til en ‘kølig’ morgen, 27.1 måtte jeg nøjes med til morgenkaffen og i dagens anledning monterede jeg en langærmet bluse før jeg gik i gang med Dagbogen siddende på terrassen med morgensolens første stråler som ganske blidt sneg sig ind mellem palmerne music

Og nu det var første gang jeg skulle uploade billeder, tog det en krig syntes jeg at blive færdig!! Flere gange måtte jeg uploade de samme billeder både 2 og 3 gange, og så duplikerede billederne sig selvfølgelig så jeg måtte sidde og gennemse og slette. Noget kringlet syntes jeg når jeg er vant til en helt anden hastighed!!

Men alt lykkes i en gasovn siger man, så jeg blev så småt færdig godt og grundigt svedende nu hvor solen havde fået godt fat. Men klokken var jo også blevet mange nu i en forbrugstid der var meget lang!!

Bøger og kort blev lagt ud i den sædvanlige uorden på sofabordet, og jagten på info om nordvest Thailand begyndte endnu engang. Og jeg så også noget om Mae Sot som måske er mere nærliggende for mig at tage kontra turen helt ‘oppe’ i nord, og det fik mig selvfølgelig til så at lede efter alt muligt andet jeg kunne bruge i forbindelse med turen.

Men jeg er vist nødt til at sortere i mine ønsker kan jeg se, for gør jeg ikke det kan jeg lige så godt opsige bungalowen, for jeg kommer da vist ikke hjem det første års tid Grin

Men jeg maste og maste, og hastigheden på internettet som jo er dårligere end ved hjælp af et kabel tager meget af tiden. Så jeg måtte holde en pause ved 1 tiden hvor jeg lavede en hurtigt BBQ af det overskydende kød fra min BBQ forleden, så atter sad jeg på gulvet og hyggede mig godag

4 plastikstole, 2 behagelige dybe lænestole, en solseng i bambus, en jumbo hængekøje samt 3 bænke af beton har jeg på terrassen, men alligevel sætter jeg mig på gulvet og spiser i stedet music

Og så kan jeg vel lige så godt fortælle om prinsessens besøg i dag godag

Nu hvor vi havde endnu en dag uden aftaler, forventede jeg halvt at høre fra Da når hendes migræne var overstået nu hun havde købt piller ovre på klinikken, som ligger et stenkast fra hytten. Men hun valgte i stedet at komme her, tage pillerne og så vente på bedring. Jeg havde spurgt hende da hun skrev godmorgen, om jeg skulle komme med nogle piller. Men hun afslog fordi hun på det tidspunkt ikke kunne fortælle mig at hun led af migræne anfald efter en bike ulykke for 10 år siden, hvor blandt andet åbent kraniebrud med grimme ar i hovedbunden som bevis stadig forfølger hende og giver hende smerterne til tider.

At det var en slem ulykke, vidner ar på arme, skuldre og ben om og helbredelsen havde været langvarig fordi familien ikke havde råd til at sende hende på et ‘ordentligt’ hospital som Da siger.

Men igen kiggede hun interesseret på kortet og i bøgerne, og nu lå den engelske Lonely Planet også på bordet med en masse billeder i som hun straks gik i gang med. Uden at give jer en opfattelse af at jeg sidder med åben mund og kigger på hende, er jeg alligevel nødt til at fortælle hvorfor jeg studere hende når hun læser eller kigger billeder. For det bliver gjort med så stor grundighed og umage hun kan, ordene som følger billederne bliver stavet langsomt mens hun kigger på mig for at spørge om det er rigtigt, og hun bliver ved at udtale ordene indtil hun gør det rigtigt Thumb

Hun er den første jeg indtil nu jeg har mødt, som ikke går i panik og opgiver når der er bogstaver og mere end 2 billedergriner

Gæv tøs Thumb

Hendes tilknytning til templet gør at hun, syntes jeg, kender en masse til skik og brug. Så jeg kender snart til mange finurligheder, f. eks en underlig en som blev lukket ud da vi biksede noget mad sammen senere.

Jeg har selvfølgelig som Thai wannabe for længst købt en morter til alle de ting sådan en kan bruges til, og den står på køkken hylden med støderen i morteren. Men tak skal du have, det blev der lavet om på, samtidig med at jeg fik fortalt hvad hun vidste om det her for mig nye forbud, blev støderen taget op af morteren med et strengt blik og lagt ved siden af morteren.

Om det er sandt ved jeg ikke, men hun påstår at det ikke er godt for kvinder når tingene ikke er skilt ad og vist nok noget med kvindernes civile stand at gøre!! Men hvis nogen ved noget om det, ville jeg gerne have hele historien hvis det er muligt hej

Ups…. godag

Så historien fra i går gentog sig, hun blev til næste dag. Men hun måtte dog lige køre hjem og fodre katten inden dagen forsvandt og filmen blev sat på. Jeg havde købt Avatar til hende selv om jeg er sikker på at jeg har overtrådt loven!!

En ny DVD film i 7 eleven koster ‘kun’ 169 Bht, og lidt hurtig hovedregning får mig til at ryste på hovedet, for der kan ikke være betalt alle de afgifter af den her film. Men jeg som forbruger har vel ingen chancer for at se hvad der er ægte eller ej, DVD’en er jo nydeligt folie pakket og ser flot ud, og så bliver den solgt i en forretning der vel har en eller anden form for selvrespekt og ikke sælger kopier!!

Jeg tror sgu ikke de mennesker der betalte alle de millioner af $ for at fremstille den her film, er særligt tilfreds med det slagtilbud på deres film.

For hulen da, 20 kroner for verdenshistoriens dyreste film ((2((

Nå, men jeg havde købt filmen til hende som en del af vores aftale om at hun vil lære noget. Og det gjorde hun ved jeg, for filmen selv om den vel varer 3 timer, tryllebandt hende og fik hende til endelig at holde kaje lidt godag

Så igen en dag uden den helt store aktivitet, men det er en del af min igangværende tilvænning til medicinen som jeg jo er begyndt på igen. Og jeg får stadig flere og flere positive meldinger fra stilladset om at det vist er det rigtige for mig, så meget positivt Thumb

Inden Da fandt ud af at holde mund musicfik jeg dog lige fortalt hvad pigerne havde snakket om da jeg mødte dem i templet i aftes. Og jeg skal vist til at klappe hesten lidt, for Bambi havde fulgt mig med øjnene da jeg gik rundt og tog billeder. Og hver gang hun fik øje på mig underholdt hun Da med hvor jeg nu var!!

Og den omfavnelse jeg fik af Jay gav hende bestemt heller ikke topkarakter fra Da, for sådan noget gør man ikke på et tempelområde. Hvis Da’s ord står til troende er Jay nu en rigtig slem pige der har overtrådt reglerne for hvad man må og ikke må i et tempel. Stakkels hende nu, alle ser nu på Jay som et dårligt eksempel fordi hun gav mig et knus!!

Selv om jeg hygger mig over det, kan jeg godt se farligheden i det samtidigt med og må vist holde et møde med mig selv om problemet inden det eskalerer. Da var selvfølgelig ikke særligt glad over den interesse der blev vist mig fra pigerne side og snakkede meget om det. Så for at respektere hende må jeg hive i nødbremsen og stoppe cirkusset fra baren, og det kan kun stoppe ved at vi går ned til Condom Bar hånd i hånd !!

Den tanke luftede Da også i dag, og fortæller mig at hun tænker meget på det. Men hvornår fik vi ikke aftalt, for da hun noget klatøjet her klokken 05 (MIDT OM NATTEN AngrySad) kørte til templet i Nathon for at give munkene mad, var det ikke lige så aktuelt som i aftes. Så den må vi tage senere hvis ellers hun kan holde sig vågen, for efter templet fortsætter hun dagen med at gå i skole godag

Men stor respekt fra min side over hendes frivillige arbejde i og omkring templerne i Lamai og Nathon

Og så er der ikke så lang tid til en ny dansker ankommer til Koh Samui for at bytte den kedelige og meget dyre pensionisttilværelse i Danmark ud med et liv på Koh Samui. John som jeg har fortalt jer om, ankommer på torsdag til starten på et nyt eventyr og glæder sig som et lille barn til oplevelsen.

Travl med alle de ting der skal ordnes inden afgang, bruger han det jeg ved og kender til Thailand som starthjælp. Jannik som jo har meget større erfaring med livet herude, bliver også brugt som informator om eventuelle problemer til stor hjælp. Og tanken om at kunne hjælpe har jeg det godt med, for der er så mange ting man ikke aner en hylende fis om når man som John flytter fra Danmark!!

Og hvorfor skulle man ikke hjælpe en anden ?? Om han er dansker eller tysker går lige op i mit liv, jeg hjælper hvor jeg kan, og håber at hjælpen en dag bliver gengældt hvis det er ønsket. Jeg bruger samme princip som med min strandrensning, hvis blot 1 menneske for øjnene op for hvor stort omfanget af forureningen er og tager arbejdstøjet på, er min mission opfyldt !!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2010 08:55



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hov hov det kun en gammel sur mand (sank) du har rystet sammenmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2010 09:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Pen.

Det er kun for at give dig nogle råd grinergrinerølkrus

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2010 11:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

hej Jeg er DA ikke sur ? og lindy han vil ikke høre DA vi hans sande Venner prøver at hjælpe music ikke som ham den buttede Århusianer jsh :P
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2010 11:50



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Sank du er bare misundelig over du ikke ser ligeså godt ud som mig, og der er mere af mig end diggriner

Ps og kun ½ århusianer husk det, jeg er trods alt fra kbh.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2010 12:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Misundelse er en grim ting Sank, det har jeg og doktoren fortalt dig mange gange, husker du det ??

Uihh.....griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2010 17:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Pen..

Vi er ikke misunglige vi prøver at hjælpe din i hoved og røv for at du ikke løber ind i de samme problemer som vi andre har prøvetdrillermen det er ikke nemt når det er kronjuvelerner der tænker men alt det bedste for dig der nedeskaal

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-05-2010 03:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ha Ha........

Jeg ved skam godt i alle vil mig det godt, og den omtanke er jeg taknemmelig for, så tak for demgodag

Jeg praler over for mig selv ved at sige at jeg DA ikke har mistet forstanden, for jeg tænker utroligt meget over tingene så jeg ikke render ind i problemer som du skriver!!

Men vi er i sidste ende blot almindelige mennesker som alle andre, så der sker fejl. Selvfølgelig gør der det, og det vigtigste når det sker, er at rette op på dem med det samme, og så ellers bevare overblikket !!

Så jeg er meget bevidst om jeres hjælp og håber ikke nogen har misforstået mine svar. For jeg har da moret mig over Janniks opfindelse af den Thaidominerede kopi af Dansk Arbejdsgiverforening.

Men jeg ved ikke hvorfor han har så travlt, han er sgu den sidste til at få hånden op af lommen grinergriner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-05-2010 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Jo men nu må vi andre Udenbysker jo støtte os til Jannik ? han er der jo til at rede dig ? du høre jo ikke altid efter os Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.74 sekunder | 112,559,892 Unikke besøg | jQ Blog