Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagboggen 30.05.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-05-2010 03:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

30.05.2010

Godmorgen Dagbog.

Sikke en pragtfuld stille morgen at vågne til music

Thaierne fester måske endnu efter den store Buddha dag i Fredags, for der er ikke så mange på vejene. Men det er kun godt med lidt morgenro når man helt frivilligt står op så tidligt som vi gjorde, uret der larmende fortalte at klokken var 5 blev truet på livet på grund af den larm det lavede rasende

Skolen kaldte på prinsessen igen selv her tidligt på dagen, og hun kørte hjem for at skifte tøj og gøre hvad hun nu gør. Dagen i går var for hende stor da de fik nye bøger i skolen og hun havde glædet sig i lang tid til dem, så hun kom forbi med bøgerne som jeg ikke fatter en dyt af. Men hun så interesseret ud og var glad, så det er underordnet hvad jeg syntes her.

Og det som jeg troede var tempel arbejde viste sig at være misforstået??

For allerede klokken 7 sad Da igen i min sofa, men denne gang pustende og svedende. Og da jeg så hende igen, kom jeg i tanke om hvorfor hun skulle så tidligt op.

Hendes skolelærer havde sat alle eleverne stævne i Shaweng hvor de skulle løbe 5 kilometer klokken 6 morgen inden skolestart. Så nu sad hun pustende i cowboybukser og løbesko, opvarmningen som læreren havde snakket om fortalte Da blev sprunget over og startede løbet med det samme.

Om hun blev nummer 5 eller 500 ved jeg ikke, men hun havde en medalje om halsen som skinnede i kap med hendes øjne. Store drømme om at løbe 5 kilometer hver morgen blev luftet lige indtil hun rejste sig for at køre hjem og skifte til skoleuniformen.

Opvarmningen som hun jo stolt havde sprunget over, kunne have hjulpet den stakkels krumbøjede pivende pige der nu prøvede at komme op af sofaen. Øm i hele skroget begyndte hun nu at overveje sine modige påstande om de mange kilometer hun skulle løbe, og jeg tror næsten at hun har skåret ned på antallet kilometer, for hun kom med små hentydninger til at det vist osse kunne være farligt at dyrke for meget sport griner

Giver man Da 10 minutter alene, ender det altid med at hun bliver uvenner med sig selv ?? griner

Dagen som kun var lidt gammel, var kølig og lidt mørk her klokken 5. Men siddende her på terrassen og drikke kaffen mens lyset og dagen langsomt starter, er hver gang fantastisk. Fuglene som har brugt meget tid på at bygge reder, pipper næsten alarm højt og fortæller om den nye dag der kommer og bilerne og scooternes antal stiger støt til et kor af tunede motorer Angry

Sådan skulle alle dagene starte, en blød hånd der forsigtigt rusker liv i en og som omgående får blodtrykket hævet faretruende. Ansigtet der tilhører den bløde hånd er indhyllet og omkranset af en stort brusende sort velplejet manke og kigger smilende ned på mig mens jeg langsomt vågner og blidt bliver sluset ind i endnu en travl dag, taler til mig stille og roligt og starter dagen.

Øjnene der som det første spejdede ud over havet for at følge eventuelle skyer, får nu øje på nogle små skyformationer langt ude i horisonten som ikke er nogen trussel mod solens vej op på himmelen. Som en meteorolog bliver himmelen afsøgt hver morgen for at kunne kende dagens vejr og havet afsøgt automatisk, men i dag var alt roligt og solen kunne begynde sin rejse på himmelen igen music

Kroppen som langsomt skal vænne sig til at være vågen begynder at reagere på den pille der bliver slugt som det første, og man begynder så småt at kunne mærke arme og ben igen. Vandet til kaffen står og hvæser i køkkenet og minder en om alt det arbejde der venter, men nu må det være aktivt nok her i starten på dagen at hælde bønner i koppen ((12((

www.thai-dk.dk/penfoto/12/DSCF5645.jpg

Og som prikken over i'et inden jeg bliver ladt alene igen, stiller prinsessen sig op og kigger ud på den for mig almindelige daglige solopgang man kan skimte mellem palmerne og siger : Very beautiful og vil holdes om i stilhed, det er sgu da guld værd godag

Så dagene flyver afsted lige nu, aktivitets niveauet er stadig nede i det røde felt på grund af tilvænning. Man alligevel er mine dage travle, med al den læsen om Thailand som jeg er ude i for tiden, men godt for stilladset med lidt stillesiddende arbejde!!

Og Da som kommer og går jeg ved snart ikke hvor mange gange i løbet af dagen, giver små afbrud lige når det er ved at blive kedeligt SMIL Men hvem kan sige nej til sådan en sag, især når hun kommer med mad hun har købt et eller andet sted. Jeg har sgu svært ved det, og fortsætter misbruget, og skoleuniformen klæder hende meget fint syntes jeg music

Dagen bød ikke på så meget aktion og drama som sædvanligt, kun en enkelt tur i Tesco til morgen for at købe mad, forstyrrede rytmen. Morgen og morgen, klokken var omkring 11 inden jeg fik trillet derover til en mennesketom bygning som nu igen er begyndt at sætte sedler op med slagtilbud og procent besparelser på mellem 15 og 70 %.

Nøjagtig samme fremgangsmåde som sidste gang vi havde krise, først hæver vi priserne overalt, for så at komme med et slagtilbud om at du kan købe samme vare, men denne gang dyrere !!

Thai logik !!!!

Ugens tilbud er 12 store Chang Beer for 435 Bht

Varene som jeg havde med hjem fra Tesco, blandede Da sammen til noget velsmagende let mad som jeg kan gnave længe. Utroligt hvad de kan lave af ingenting, spejlblank handler jeg grøntsager og aner aldrig hvad jeg vil lave, eller hvilke grøntsager jeg vil bruge til den ret her. Men køleskabet er fyldt til randen med grøntsager og frugt som bliver spist hver dag. Hvis jeg laver aftensmad, lukker jeg øjnene og bruger de grøntsager jeg får fat i fra køleskabet, men det smager lige godt hver gang music

Men den gode mad og det smukke selskab kunne ikke fjerne min arrigskab over det manglende Formel 1 løb fra Istanbul, Tyrkiet. 'Normalt' bliver det sendt klokken 19 her som passer med tidsforskellen på 5 timer, men efter 2 timers zappen frem og tilbage opgav jeg og vi lavede mad. ((2((

I den tid jeg zappede som jeg havde advaret Da om, sad hun ved sofabordet og lavede lektier. Meget koncentreret skrev og skrev hun i nogle bøger, vældigt pænt skrevet men totalt uforståeligt for mig ved ikke

Jeg kan godt lide tanken om hende siddende der og lave lektier, for længere bag facaden kan man vist ikke komme. Fra det oversminkede stadie hvor man møder pigerne til hvor vi nu indbyrdes er ved at åbne for posen og forstå hinanden i en eller anden form for hverdag var der overraskende nok ikke særligt langt.

Men at pludselig sidde og lave lektier med en pige på 39 år, havde jeg alligevel godt nok ikke forestillet mig!! Men sådan nogle udfordringer tiltrækker mig enormt og er nok grunden til mit 'forsøg' med Da music

Nå.....

Endnu er Internettet nede og jeg overvejer hvad jeg nu skal gøre, min tilfredshed over T&T er meget lille for tiden. For det man gør nu hvor man er gået igang med en omfattende udskiftning af kabler og master på øen er totalt uvarslet. Ikke så meget som et lille pip om nedlukningen har man hørt, intet tilbud om kompensation overhovedet. Deres hotline er nu på mystisk vis lukket ned, og man står helt hjælpeløs tilbage rasendeAngrySadkatShock

Selvfølgelig hilser jeg forbedringerne velkommen, men at man i den grad skider på sine kunder er jeg ikke stolt over. Så jeg overvejer at måske helt opsige abonnementet helt, og nøjes med telefonen, udover at jeg selvfølgelig sparer 1000 Bht hver måned, slipper jeg samtidig for de frustrationer der automatisk følger med de konstante afbrydelser!! ((2((

Men omvendt er jeg jo også afhængig af at kunne downloade film og musik som jeg samler på. Og de 0.23 i download speed som er tilfældet med den forbindelse jeg har, betyder at en sang med Bamse og Kylling, tager 2 1/2 måned at hente !! så endnu en ting at tænke over.

Er der nogle af jer der har nogle billeder og erfaringer fra vest Thailand i vil dele med mig ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-05-2010 09:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

music Det bliver DA mere og mere spændene ? jeg har aldrig set en Barnedåb i Thailand ? håber vi får opdatering af Jannik nørd og det kan være du skal sætte dig ved siden af DA og lære lidt DA DA griner kan du DA nu have en dejlig DAg og husk stranden og Båden :P
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-05-2010 09:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej pensionist

Hvor nærmere i vest thailand ? vi har en masse billeder.

ha´en god dag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-05-2010 19:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Noget bavl det sure gamle mændgriner . Så jeg håber du må få en god Da i morgen, og måske se Dagens lys hej.
hilsen
islander ThaiThumbDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2010 05:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tak skal du have Islander men det er de gamle sure mænd på balkonen i Muppet Show jeg tænker på griner

Og jeg håber daelme osse jeg får en god dag Grin
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2010 05:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Sorry Lillemand, jeg sov i timen...

Hvis i har billeder fra Mae Sot, Kananchaburi og omegn ville jeg være glad for en kigger godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 31.12.2010 Nonthaburi Dagbogen 13 04-01-2011 08:33
29.12.2010 I en bus et eller andet sted !! Dagbogen 2 30-12-2010 06:03
Dagbogen 24.12.2010 Koh Samui Dagbogen 2 25-12-2010 08:58
Torsdag d 23.12.2010 ThaiDK 9 24-12-2010 05:07

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 112,559,524 Unikke besøg | jQ Blog