Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 02.06.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2010 06:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

02.06.2010

Godmorgen Dagbog

En sen og måske forvirrende udgave af Dagbogen kommer her !!

Morgenen som sædvanligt var meget tyst og dejlig og gjorde arbejdet med Dagbogen nemmere nu jeg ikke behøvede at have termodragten på driller

Prinsessen blev sendt hjem for at fodre kat og skifte vand hos Buddha som hun kalder det, og her blev lidt mere stille.

Så det var en behagelig afslappet Pensionist der tøffede de 20 meter ned til stranden for at rydde lidt op, det første indtryk som fortalte om en hurtig rensning blev overstået og jeg gik i gang.

Men der manglede ligesom noget i billedet som først slog mig efter en halv times tid??

Min Walker bay var væk…………………………………………………………................

Jeg må hellere lade være med at fortælle hvad jeg tænkte om muslimer i det øjeblik, men det var ikke pæne tanker kan jeg forsikre om Sad

Janniks postulat om at han havde snakket med ‘borgmesteren’ i Hua Thanon giver jeg ikke en hylende fis for. Manden som han aldrig har set men alligevel kalder for borgmester og angiveligt skulle have snakket med, er den skidte fyr jeg var nødt til at betale 1000 Bht for at stjæle min båd. En beskidt usoigneret fisker der stjæler med arme og ben der nu endelig har udført sit arbejde??

Fucking forbandede mennesker, jeg blev simpelthen så gal at jeg fortsatte med at rydde stranden for ikke at ryge i monkeyhouse. Og så er det er ikke engang lyv, jeg var så gal som aldrig før men kunne ikke komme af med mine frustrationer som jeg var nødt til Angry

Kikkerten blev hentet frem og kysten blev afsøgt, men ingen båd og intet dårlig vejr kunne have taget den til havs. Tidevandet som i øjeblikket er meget lavt gør at båden faktisk lå på sandet og ikke i vandet, så der skal mases noget for at fjerne den!!

Så dagen som indtil nu havde været god på grund af en masse ting, blev nu spoleret godt og grundigt. Jeg gik og overvejede hvad jeg skulle gøre ved problemet mens jeg rensede stranden, ikke handlingslammet, men meget meget bevidst om mit temperament blev jeg efterhånden færdig og kunne komme videre.

Så stik imod al fornuft vil i nok sige fordi jeg ikke kørte direkte til politiet, kørte jeg rundt på de nærmeste strande og kiggede efter spor fra båden som jeg jo har gjort tung ved at hælde 100 kg sand i sæderne. Så det er ikke en båd man ‘bare’ lige tager op af vandet. Nej den kræver 3 til 4 mænd på grund af sandet, så jeg havde et spinkelt håb om at jeg ville finde spor på grund af vægten.

Men denne gang måtte jeg opgive, hele dagen blev brugt på at vade op og ned på de forskellige strande, så meget at jeg nu er totalt forbrændt på den øverste del af skroget for at kigge efter mærker i sandet. Men væk var den, så spørgsmålet er nu om den er blevet til redningsbåd på en fiskerbåd eller har forladt øen.

Den sidste mulighed er nok den rigtige, for selv om øen er 52 kilometer i omkreds, kender alle der er på søen hinanden mere eller mindre. Så den ville ikke kunne gemme sig på øen tror jeg, måske er den på vej med den anden båd der blev stjålet sidste uge!!

2 falang havde investeret i en spritny katamaran til 300.000 Bht og havde moret sig hele dagen med båden og lagde den for anker på Lamai Beach sidst på dagen. Og det var det sidste de her mennesker så til deres nye båd, kun en dag gammel blev den bortført og gemt væk Angry

Så jeg er bestemt ikke alene om tabet, andre er som mig blevet ofre for den hårde tid det er i Thailand !!

Men for helvede da osse, hvorfor skal det lige gå ud over min båd ???

Så dagen var bestemt ikke munter, og de mange kilometer jeg gik sidder stadig i kroppen i dag. Så regningen for det her sjov er kommet til min bungalow!!

Ryggen værker som en sindssyg, og kroppen er smadret efter min eftersøgning, huden på den øverste del af kroppen er på vej væk fra mig tror jeg og gør ondt. Og selv om jeg tager den ene piller efter den anden hjælper det sgu ikke rigtigt, så det kunne være at jeg skulle spise noget ??

Mit arrigskab over tyveriet gjorde at jeg ikke spiste noget i går, ivrig for ikke at spilde for meget tid, sprang jeg måltiderne over i den tro at jeg ville spise senere, men det fik jeg så ikke gjort Sad

For ved 3 tiden begyndte jeg at lave en efterlysning med billeder af båden som det så var meningen at jeg ville køre rundt og sætte op. Men endnu engang var uheldet ude ??

En plastpose fra Tesco Lotus blev brugt til at lægge A4 arkene i sammen med briller og penge, men det viste sig hurtigt IKKE at være nogen god ide. For efter en lille kilometer forsvandt alt fra posen!!

Folk var skam søde og behjælpelige nok nu de så den her falang gå rundt og samle papirer og penge sammen, så de hjalp ivrigt med at samle tingene op fra vejen for derefter at putte pengene i lommen og køre sin vej Angryrasende

Og det var signalet til mig !!

Jeg havde lige mistet min båd, og nu mistede jeg 1000 Bht. Selv mine briller stjal de forpulede skiderikker, så jeg vendte biken og kørte hjem igen.

Her samlede jeg mine mønter til en flaske Thai Whisky. 85 Bht koster sådan en fætter her og gik i gang med at drikke mig fuld. Desværre var whiskyen ikke stærk nok til at fjerne mit arrigskab over dagen og tyveriet, så jeg blev glad da prinsessen kom.

Uvidende om tyveriet kom hun glad og munter og gjorde dagen lidt nemmere, og jeg nænnede ikke at ødelægge hendes gode humør, og fortalte hende ingenting music

Og for hulen jeg er glad for hende i sådanne situationer, for jeg er stadig falang i et fremmed land hvor alting er anderledes. Sproget som er svært og en omvendt verden nogle gange er min hverdag som jeg forsøger at finde hoved og hale i, og det er sgu ikke specielt nemt skulle jeg hilse og sige kat

Så det var en rigtig rigtig dårlig dag, for det her var jo ikke det hele vel !!

Nej, jeg skulle selvfølgelig spille smart,. Selv om jeg punker folk hele tiden og fortæller dem at de ikke skal forlade huset ulåst, gjorde jeg jo nøjagtigt det samme ikke?? ((2((

Så en venlig person så sit snit til at fjerne 5000 Bht jeg lige havde hævet i en ATM da jeg gik på stranden 20 meter fra huset, jeg ved sgu ikke om det er usynlige mennesker der bor her, for jeg så ikke nogen når jeg kiggede!!

Så båden til 100.000 Bht er væk, og de 5000 Bht der lå på bordet forsvandt ligeledes. Udover det mistede jeg 1000 Bht og mine briller og fik en skod dag rasendeAngrySadked

Puha livet er ikke altid rosenrødt, skarpe torne river og flår i vores ellers så rolige liv og gør sit til at få de negative tanker frem, men tanken om at tage hjem er dog stadig for langt væk til at blive en realitet!!

Men for pokker jeg mister mere og mere for de folk, okay de er fattige siger de. Men hvorfor de lige vil have den million de tror ligger i dine hænder ved jeg ikke, måske et arbejde ville hjælpe de her mennesker??

Selv om her er krise, er her stadig arbejde at få, men som os da Tyrkerne kom tilbage i 80’erne i stort tal for at udføre det arbejde vi anså os for fine til at røre ved, har Thaierne samme avation mod beskidt eller kedeligt arbejde.

Så man har i snart et år nu kunne se restauranter og hoteller søge efter personale, men Thaierne er for fine til den slags arbejde. Så derfor er personalet primært fra Burma, ikke den store løn lokker arbejdsgiverne til at hyre dem i flæng og en person der kan snakke med dem bliver løsningen hvis man vil i kontakt med de mennesker her.

Og det er irriterende syntes jeg, for da jeg sidste år havde nogle Danske venner på besøg kørte jeg rundt for at finde et hotel til dem som var passende. Og på samtlige hoteller opstod det samme problem, man kan slet ikke snakke med dem. Rigtig irriterende når har noget man gerne vil sige til rengøringspersonalet, man kan ikke bare sige at man mangler sæbe eller et håndklæde, nej man skal hele møllen igennem med kontaktpersonen der selvfølgelig først skal findes og hentes Shock

Nå, Da er kørt hjem igen og jeg skal videre i dagens dont. Efterlysningerne skal stadig sættes op rundt omkring og jeg skal have snakket med politiet, og jeg skal have noget mad tror jeg!!

Jeg gav mig tid til at læse nyhederne i morges, og den her historie pirrer min nysgerrighed vanvittigt meget. Da jeg læste artiklen første gang for et par dage siden og så billedet kunne hjernen sgu ikke rigtig følge med mere, men prøv at læs historien og se billedet, meget interessant læsning !!

http://ekstrablad...355670.ece

Fortæl mig gerne om det kun er mig der ikke kan gennemskue historien eller hullet ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2010 07:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej Pen....

Du skulle nok invistere i den her http://www.billig...1072p.html

Så har du DA styr på båd og DA..musicdriller

LINDY
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2010 08:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

Ja de thaier de stjæler,de lyver af h til, og de snyder.
Så derfor er der en del, som ikke gider thailand mere,
Og jeg fortæller også til folk at de ikke skal tage til thailand, netop på grund af de er sådan.
Det er ærgeligt at man skal sige det til folk, men hellere være ærlig og sige det end at lyve.


Så Pensionist du er nødt til at se det i øjnene,at det bliver sikkert aldrig bedre,Shock

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2010 09:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ja det er sgu sørgeligt for landet, men sjovt nok skyder Thaierne skylden på Muslimerne hver gang der sker noget !!

Men det er da underligt at det så er Thaier der går på stranden og kigger efter en åben dør, og flere gange har Gavin og
jeg jaget dem væk fra 'vores' strand når de lusker rundtAngry

Bare vi ikke ender med at skulle bo bag tykke mure med vagter og hunde alle vegne Sad

Og du gør det rigtige Bamse, der er jo ingen grund til IKKE at være ærlig, og en af mine leveregler godag

Men den er god nok den GPS der, og i mit arbejde som chauffør bliver det brugt rigtigt meget. Og jeg kan huske jeg engang læste
om et helt lastvognstog der var fyldt til presenningen med stjålne maskiner og dyrt værktøj, og det GPS's skyld at vognen blev standset inden den kørte over grænsen!!

DA DA DA Dej musicgodag Lindy Grin
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2010 13:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3245
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Ja det er sgu sørgeligt for landet, men sjovt nok skyder Thaierne skylden på Muslimerne hver gang der sker noget !!

Men det er da underligt at det så er Thaier der går på stranden og kigger efter en åben dør, og flere gange har Gavin og
jeg jaget dem væk fra 'vores' strand når de lusker rundt


det er altid rart med nogle syndebukke så kan man selv blive fri for mistanke

jeg tror ikke muslimer stjæler mere eller mindre alle selv thaierne stjæler selv mange af de fastboende faranger stjæler
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2010 14:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

en ulykke kommer sjælden alene men tre på en dag er nok lige i overkanten

prøv med en stor flaske whisky der hjælper mig skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2010 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Thai...

Jeg har sejlet i muslinge lande 20 år og de kan pelle fløden op af din kaffe uden du opdager det,de er kriativerasende

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 107,552,493 Unikke besøg | jQ Blog