Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
en solstråle historie
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 08:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3443
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

dejligt læsning

1200 sultne hunde får nu foder
Speditionsfirma fra Herning kommer spanske hunde til undsætning


ekstrabladet.dk skrev i mandags om foreningen Spanske Hunde, der har modtaget en donation på 16 tons foder til at redde op i mod 1200 hunde på internater i Cadiz i Spanien.

Problemet var bare, at foreningen ikke kunne få transporteret foderet til Cadiz. Derfor efterlyste ekstrabladet.dk godhjertede danskere, der kunne hjælpe foreningen - og de sultne hunde.

Den efterlysning har nu båret frugt.

Blødt punkt for dyr i nød
Speditionsvirksomheden ALPI Danmark har tilbudt Spanske Hunde at køre foderet til Spanien gratis.

- Vi er Spaniens-eksperter med daglige afgange til den Iberiske Halvø, så der var egentlig ikke så meget at betænke sig på, siger salgs- og marketingsansvarlig i ALPI Danmark, Søren Præst i en pressemeddelelse.

- Jeg tror, mange har et blødt punkt, når det kommer til dyr. Her i virksomheden var der i hvert fald blandt kollegerne udbredt tilfredshed med, at vi bruger tid og ressourcer på at fragte hundemaden til Spanien, siger han.

Afsted i næste uge
Hos foreningen Spanske Hunde er man dybt taknemmelig over transportmuligheden.

- Jeg er meget ydmyg overfor den opbakning, vi har fået alle steder fra. Ekstrabladet.dk's artikel har gjort, at vi kan få foderet frem til hundene og der er kommet donationer ind fra mange nye folk. Det vil jeg gerne sige tak for, siger Lars Madsen fra Spanske Hunde. Han kan dog ikke lade være med at nævne, at foreningen stadig gerne modtager en hjælpende hånd fra danskere. Har du lyst til at hjælpe, kan du se mere på www.spanskehunde.dk

Foderet bliver fragtet til Cadiz i næste uge, og skal fordeles på to internater, hvor op i mod 1200 hunde nu kan se frem mod en vinter uden sult.

http://ekstrablad...412830.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 08:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

thai skrev:
dejligt læsning

1200 sultne hunde får nu foder
Speditionsfirma fra Herning kommer spanske hunde til undsætning


Nu mangler vi så lige, at de også begynder at forsøge at hjælpe mennesker. Som der står et sted... Det er en skandale at der stadig er mennesker der sulter.

Tænk lige hvis alle kunne starte dagen med havregrød, honning, og bananskiver. Se venligst profil foto :-D
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 14:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

kan vi hjælpe alle jeg tvivler

hatten af for dem som giver til hunde eller mennesker Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 16:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg giver til hunde.

Da vi boede i Ban Kapi havde vi en hund der hed Ming, en lille hvid uldbold der elskede mig, og jeg elskede hende.

Desværre sejlede jeg dengang, og måtte forlade hende hver 6. måned.
Efter jeg var rejst lå hun en uge på verandaen og ventede uden at spise.

Hun døde desværre efter at være blevet gravid med en langt større hund.

Hun fik en hvalp vi kaldte Porkie, ham mødte jeg senere, først kunne han ikke huske mig, men da vi havde overnattet i huset i Ban Kapi efter vi var flyttet til Bangkok, så sad han udenfor huset om morgenen og ventede på mig.

Det var en meget speciel følelse at en hund kunne huske mig efter så lang tid, jeg sad med en kop kaffe, og armen om min lille ven, og bagefter viste han mig rundt i sit nye område, ingen andre var vågne, og han var stolt af at vise mig rundt.

Senere samme dag rejste vi tilbage til Bangkok, og Porkie stod med sin nye familie og viftede Good Luck til os.

Det var måske min bedste morgenkaffe hidtil.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 18:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Jeg giver ikke til kæledyr.
Som jeg ser det, er der 2 udveje.

1) Find den en ejer.
2) Hvis dette ikke kan lade sig gøre, afliv den.

Der er da ikke noget mere ynkværdigt end når gamle damer donerer hele deres formue til "kattens værn" eller hvad ved jeg. Det er som regel også de mest menneskefjendske individder der går den vej.

Hunde og katte er næppe i fare for at uddø.
Jeg ser biodiversitet som værende vigtig. Dyrekonservation der handler om vilde dyr, der er udsatte. En arv som vi er forpligtet til at efterlade til vores børn. En arv uden hvilken deres liv vil blive fattigere.
Dyreracer der er udviklet igennem årtusinder og aldrig vil komme tilbage såfremt de uddør. Enestående gen puljer går jævnligt tabt i takt med "civilationens fremmarch", krybskytteri og overbefolkning.

Og så snakker folk om hunde og katte......

Well, nu skal jeg jo heller ikke forsøge at stoppe mine holdninger ned i halsen på folk, hvilket jeg netop har gjort. Jeg undskylder hermed.




Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 18:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

#4 = sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 19:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

skipper skrev:


Det var en meget speciel følelse at en hund kunne huske mig efter så lang tid, jeg sad med en kop kaffe, og armen om min lille ven, og bagefter viste han mig rundt i sit nye område, ingen andre var vågne, og han var stolt af at vise mig rundt.



Alkoholiker for et par timer, det er mig. Jeg har drukket tre store LEO beer under fodboldkampen, så jeg garanterer ikke for konsekvenserne.

Men...

Jeg fatter ikke det med hunde, og mennesker som knytter sig til hunde. Du og alle andre, skipper, skal have lov til det. Og jeg skal nok lade være med at sige at du fik for meget gasovn som barn :-D

Men altså. Hør nu lige... Der er børn der sulter, eller er fejlernærerede. Ja der er voksne med. Set fra min "Hundegård, skal mennesker komme først.

Al tid.

Er der for mange hunde, så afliv dem, eller sælg dem, som en delikatesse, på det vietnamesiske, eller det Isarn´ske, hundemarked.

Du kan synes, at jeg er kynisk, men altså. Mennesker skal komme først, set far min flagstang, jeg sidder på toppen af den, og kan se meget. Eksempelvis unge mødre fra Isarn, som er tvunget til at tage til Pattaya eller andre steder, for deres små børns skyld. Hvis du har fulgt med i ThailandNøglen har du kunnet se, at to af disse unge mødre, er blevet dræbt indenfor for de sidste par mdr, bare fordi de var tvunget til at rejse fra deres børn, og duske for penge :-( til de børn, som ingen dansk shipping agent sendte hundefoder til.

Som barn havde jeg en moster.

Hun var ikke åndsvag, men man kan vel kalde hende tilbagestående. På mange måder var hun smart, men.

Moster Margrethe havde, da jeg var 11 til 12 år en hund.

Hun havde et langt liv haft det hårdt, så hun blev glad, når Mussi, det hed den virkelig, småpissde af glæde når hun kom hjem. Ja hun ville give negge sine arme for den opmærksomhed og anerkeldelse, som hun fik af den "skide" fox trot, eller hvad sådan nogle små gadehjørner nu hedder. :-D

Jeg husker en sætning, som jeg tit overvejede at give til Niels Hausgård, måske kunne lave til et omkvæd i en sang om menneskers fallit.

Det hun sagde var i al sin enkelhed: Arh. skal mor tage hale hale hale!!! Mens løb løb efter den og lød som om hun ville ateg dens korte hale.

Hun levede og åndede for sin Mussi. Hun havde ikke ret meget andet. Nemlig.

Jeg har lidt mere.

Måske er det derfor, vi skal tænke mere på at børn bliver mætte, end på ditto med hunde.

Ja. der kan du se, hvad der sker når jeg hølder tre LEO beer på mig selv.

God lørdag og søndag til alle.

Vuf! Grrr! Vuf!

Det er en kode, og betyder flg: Livet er slet ikke så tosset :-D
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 20:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Mennesker vil forråde dit venskab, dine hemmeligheder og din kærlighed. Men dyr vil aldrig bedrage dig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 20:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

freja skrev:
Mennesker vil forråde dit venskab, dine hemmeligheder og din kærlighed. Men dyr vil aldrig bedrage dig.


Og...

Ikke forstået?

Min negleklipper bedrager mig ikke.

Min cykel bedrager mig ikke.

En hund bedrager dig ikke, ikke fordi den er specielt god, men fordi den ikke kan finde ud af andet.

Jeg har i øvrigt været ude for meget få, eller ingen, som har forrådt mig, mit venskab, eller min kærlighed. Nogle har været uenig med mig, nogen har ikke ment at jeg var den største opfindelse i verden osv, men altså, jeg er da ikke blevet hundeelsker af den grund.

Et levende væsen, som ikke kan andet end at knytte sig til den som giver den mad, undskyld mig, det kan jeg bare ikke tage alvorligt.

Nej lad mig da så endelig få et par akvarifisk eller 17, eller en kat. Den er sgu da sin egen.

Hunde kan sulte, mennesker skal vi tage alvorligt og sørge for.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 20:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

freja skrev:
Mennesker vil forråde dit venskab, dine hemmeligheder og din kærlighed. Men dyr vil aldrig bedrage dig.


Og det er fordi de er umælende og overvejende styret af instikter. Iøvrigt skulle du nok vare dig lidt for at bruge udtrykket "dyr" så generelt. Det er nok lige at stramme den lidt.

En hund bedrager dig ikke, ikke fordi den er specielt god, men fordi den ikke kan finde ud af andet.


Et levende væsen, som ikke kan andet end at knytte sig til den som giver den mad, undskyld mig, det kan jeg bare ikke tage alvorligt.


Enig og enig igen.

Jeg finder det simpelthen uforståeligt, at folk vælger at vægte vovser over nødlidende mennesker eller den værdifulde naturarv vi skal overgive til vores børn i form af det enestående vildtlevende dyreliv, der stadig findes på denne planet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 20:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

Godnat! Jeg skal op igen om 3.5 time, der er et visatrip ud af Thailand som kræver sit om 3.5 time.

Vuf grrr busbillet... det er en kode og betyder, at jeg siger tak for godt samvær.

Her.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 21:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Der er vel ikke noget i vejen for både at passe på børnene, dyrene og vores natur.

Jeg elsker mine dyr, og vil gøre alt for dem, de giver mig så stor glæde i hverdagen.
Men samtidig gør og giver jeg hvad jeg kan for ældre, børn og unge. Min støtte er af både økonomisk karakter, men sandelig også af kærlighed og omsorg.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-09-2010 09:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3443
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

freja skrev:
Der er vel ikke noget i vejen for både at passe på børnene, dyrene og vores natur.

Jeg elsker mine dyr, og vil gøre alt for dem, de giver mig så stor glæde i hverdagen.
Men samtidig gør og giver jeg hvad jeg kan for ældre, børn og unge. Min støtte er af både økonomisk karakter, men sandelig også af kærlighed og omsorg.


vi skal forsøge at hjælpe alle mennesker , naturen og dyrene

forslag stop krigene brug pengene på udvikling i u landene så de kan hjælpe sig selv hvis de vil hjælpes
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-09-2010 10:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Nemlig det ene udelukker jo ikke det andet.:0))
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Warlock
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-09-2010 14:31

Bruger

Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 17.09.10
 Status: Offline

Jeg hjælper altid omkring mig, hvis jeg har midler, og ellers bare bruge min energi på at hjælpe fysisk.
bla. har jeg en ung pige som nabo, hun er fra mellemøsten og kristen flygting, hun går i gymnasitet, og jeg hjælper often hende med lektier mm.
sådan er jeg bare ((2((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-09-2010 16:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

hunden er min bedste ven hader når dyr lider vi har pligt til at passe på naturen og dyrere

de fleste mennesker kan passe på sig selv
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2010 19:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

I min familie har det altid været tradition at alle fik mad hver dag, og det uanset om man var hamster, akvariefisk, skildpadde, kat eller hund, alle tilhørte familien.

Selv børnene og konen blev fodret.

Og så har der stadig været så skipper kunne få sig en kold øl til fodbolden, det er for mig det vigtigste, at familien har det godt, jeg ved godt at mennesker sulter rundt om i verden, og det man kan gøre er at give når man har råd, men at kræve man ikke skal give sin hund mad sålænge mennesker sulter er vel urimeligt?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-09-2010 08:24

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Kan desværre ikke sætte mennesker højere end dyr, selvfølelig, er det ærgeligt at mennesker sulter i verden!
Men at mishandle dyr, er lige så stor en synd!

Og hvorlænge vare det før vi er så mange mennesker her på jorden, at det bliver umuligt at brødføde alle, når vi bliver ved med at inddrage landbrugsjord til byer og industri, og overfisker vores hav?
Hvor skal maden komme fra?
Lidt dysteret syn på sagen, men kan meget vel være et syn vi må acceptere i fremtiden!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-09-2010 19:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Når man ser hvem det er der ødelægger verden, så er mad til dyrene måske ved at være et bedre alternativ?kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Warlock
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2010 11:10

Bruger

Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 17.09.10
 Status: Offline

#1. Tænk sig, mennesket og hunden, har gennem 1000'ere af år haft et specielt bånd til hinanden, hvor det ligsom er naturligt, at hjælpe hinanden i et fællerskab, efter hvad man nu er god til. Hunden passer på, og hjælper på jagten, mennesket giver mad, læ og trykhed som i en flok.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
en trist historie om hvordan 2 mennesker dummer sig Skik og brug 28 23-10-2023 16:18
Thailands sexindustri - en kort historie Hele Thailand 2 11-09-2022 17:47
Peder, Keo, Scott og lidt af deres historie De fastboende 1 30-06-2021 13:39
Underdanmarks historie Diverse 2 22-04-2017 09:39
En historie fra de kolde lande. Fri Debat 2 08-06-2013 16:14

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,870,554 Unikke besøg | jQ Blog