Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Tigerrejer pumpes med beskidt vand
thaikurt
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2013 14:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

i788.photobucket.com/albums/yy169/thaikurt/No_name_658311m_zpse289d900.jpg

Svenskerne vil ikke æde dem - men herhjemme sælges de store rejer overalt

http://ekstrablad...047196.ece

Efterhånden spiser danskerne alt det andre ikke vil æde bare det er billig så skal det nok glide ned.

Når jeg næste gang skal havde fisk vil jeg går langt ude om tigerreje men ved jo ikke hvad man få.

Det forgår nok på samme måde i thailand men her råber man ikke om at forholdene er sådan.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2013 15:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja Kurt,-alt det opdrættede lort er ikke egnet til menneskeføde. Heller ikke her i Europa.
Men vil du have god frisk fisk fra havet, så start MCén og kør ca. ½ time nordpå til LaemChabang. Der er en rigtig fiskerihavn, hvor du kan købe alt friskt fra havet (og billigt).

billedeupload.dk/images/AxTaJ.jpg


Her er en adresse: http://www.panora...o/50282432
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2013 16:11

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja rejerne er bare endnu et eksempel på beskidt fødevare produktion.
Det handler om mennesker vil tjene penge uden at lave noget og helst mange penge så de kan købe en masse ragelse de slet ikke har brug for.
Mærkelig Thailand ikke er nævnt i artiklen for reje produktion er da meget stor i Thailand.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2013 17:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Norske forskere: - Opdrættet laks kan give hjerneskade

Opdrættet laks kan indeholde skadelige giftstoffer, og børn, unge og gravide bør ikke spise den populære fisk, lyder advarslen fra norske forskere


Den danske Fødevarestyrelsen anbefaler, at du spiser 200 - 300 gram fisk om ugen, men i følge norske forskere skal du holde dig væk fra laks, som ikke lever frit i havet. Norge står bag 60 procent af verdens lakseproduktion, men Ifølge forskerne er det usikkert, hvor mange giftstoffer opdrættede laks indeholder, og gravide kvinder, børn og unge skal derfor ikke spise de populære fisk.

http://ekstrablad...007390.ece

Samtidig er det nu påvist at al opdrættet fisk slet ikke er sundt,- da de næsten ikke indeholder de rigtige Omega 3 fedtsyrer.

De opdrættede fisk fra havbrug og dambrug, de såkaldte farmfisk, indeholder, sammenlignet med vilde fisk, betydeligt færre af de sunde omega 3-fedtsyrer, som blandt andet forebygger hjertekarsygdomme, depression og fedme.

http://politiken....m-du-tror/

Når vi henter fisken i supermarkedet er det jo næsten som at gå på apoteketSad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2013 17:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og sådan kan vi blive ved, hvad med grønt sagerne vi spiser, alle siger det er så sundt, hvad ved vi om hvilke gødningsmidler der tilsættes og hvor mange tungmetaller de indeholder?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2013 17:44

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Og sådan kan vi blive ved, hvad med grønt sagerne vi spiser, alle siger det er så sundt, hvad ved vi om hvilke gødningsmidler der tilsættes og hvor mange tungmetaller de indeholder?


Det du kan købe i DK, smager generelt ikke af ret meget.
I går smagte jeg på noget basilikum i Fakta, ville have købt det. Men en græs strå ville smage af mere, så nul basilikum til mine kyllinge lår.
Det er noget dyrere, men en indvandrer butik er løsningen vil man have noget som ligner.

Dansk landbrug... Det var engang landbrug.. Nu er det fabrikker der laver affald, som sælges som fødevarer.
De gider da ikke arbejde for de kan jo leve af tilskudene.
Her for nylig var der i Tv noget om det en en såkaldt landmand fra Odder, som fik 500.000 kr / år i støtte
Hvorfor så bruge kræfter på at produsere noget ordenlig mad. Når affaldet sælger fint, uden at skulle lave noget.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2013 18:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvis dansk landbrug ligger så elendigt til, så vil jeg da nødigt sætte tænderne i noget der er avlet i Thailand.
Og det gør jeg da heller ikke uden en vis bæven.
Alle og enhver idiot kan sælge hvad som helst, på hvilket market som helst, uden sundhedsmyndighedernes godkendelse, uden konsekvenser.
Velbekommehej
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2013 10:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvis dansk landbrug ligger så elendigt til, så vil jeg da nødigt sætte tænderne i noget der er avlet i Thailand.
Og det gør jeg da heller ikke uden en vis bæven.
Alle og enhver idiot kan sælge hvad som helst, på hvilket market som helst, uden sundhedsmyndighedernes godkendelse, uden konsekvenser.
Velbekommehej


hvor finder du det dårligste mad, hvem ved hvad. i dag er næsten alle madvarer i super market industri fremstillet

I danmark har de en såkaldt fin ordning hvor levnes middel kontrollen efterser næsten alt, de deler store bøder ud, hvis en ansat har glemt at skrive i kontrolbogen, at han har vasket hænder

he he, I dag kan du læse på nettet om friske danske grøntsagerShock

Salat med colibakterier solgt i Netto
http://www.dr.dk/...173938.htm

jeg foretrækker at spise ved et thailands gade køkken, der er maden altid okThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Sådan forvandler du vand til whisky **Baren** 2 30-09-2022 18:37
Er din tankegang lidt beskidt Det sjove. 6 27-02-2022 09:38
Et beskidt spil Alt mellem himmel og jord 1 29-11-2020 10:46
Drik Vand Hver Dag, Det Er Sundt :) Diverse 4 05-11-2016 10:58
Mangel på Vand Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 18-02-2016 10:09

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,474,600 Unikke besøg | jQ Blog