Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Health Insurance for Foreigners.
Cacaokurt
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 19:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

skipper skrev:
Og hvad dækker kortet så Kurt?


Øøøhh
Godt spørgsmål Skipper.

Så vidt jeg ved, og det er ikke meget, dækker det nogenlunde på samme måde som en alm. Thai er dækket ind, samt rabat hvis du vil have enestue/VIP ved indlæggelse.
Der er vistnok også rabat ved køb af medicin.
Jeg har lavet kortet for det tilfælde jeg bliver alvorligt syg eller har et uheld, jeg vil stadigvæk betale på det lokale hospital for mit 3 mdr. diabetes kontrol også selvom jeg må betale fuld pris (350 THB) da det er lettere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 19:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Godt nok Kurt, der er sikkert ikke mange der ved hvad det hele drejer sig om endnu, ikke en gang regeringen, men jeg håber det bedste for dig.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 05:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Og hvad dækker kortet så Kurt?


det svarer jeg også på, her i surin, dækker forsikringen den behandling som lægen finder nødvendig plus den nødvendige medicin
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 18:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

IT skrev:
skipper skrev:
Og hvad dækker kortet så Kurt?


det svarer jeg også på, her i surin, dækker forsikringen den behandling som lægen finder nødvendig plus den nødvendige medicin


Jeg håber det gælder alle steder for så kan det nemt blive en rigtig god investering.
Hvad med min Amerikanske ven som skal have skiftet en linse på det ene øje? Han betalte 20000 THB for et øje har du nogen ide om han kan få operationen ved hjælp af kortet?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mialuk
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 19:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Hvad med kvaliteten af den behandling man får? Lyder noget billigt og discount-agtigt synes jeg.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 03:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

mialuk skrev:
Hvad med kvaliteten af den behandling man får? Lyder noget billigt og discount-agtigt synes jeg.



Hvis det er dette du taler om: Hvad med min Amerikanske ven som skal have skiftet en linse på det ene øje? Han betalte 20000 THB for et øje har du nogen ide om han kan få operationen ved hjælp af kortet?
Så var operationen på det store offentlige hospital, hvor vi også fik lavet kortet, af en dygtig læge, incl. medicin og enestue og det kan tilføjes at han ingen komplikationer havde.

Det er ikke nødvendigvis bedre fordi du betaler en bondegård, spørg dig frem hos dine Thai venner de kender sikkert alle rygterne, både de gode og de dårlige.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 06:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Cacaokurt skrev:
IT skrev:
skipper skrev:
Og hvad dækker kortet så Kurt?


det svarer jeg også på, her i surin, dækker forsikringen den behandling som lægen finder nødvendig plus den nødvendige medicin


Jeg håber det gælder alle steder for så kan det nemt blive en rigtig god investering.
Hvad med min Amerikanske ven som skal have skiftet en linse på det ene øje? Han betalte 20000 THB for et øje har du nogen ide om han kan få operationen ved hjælp af kortet?


hej Cacaokurt

det kan jeg ikke svare på, kan kun sige prøv, mød op på hospitalet klag over synet se hvad de siger til det, der er intet at tabe men alt at vinde,
kan kun gentage den besked jeg fik :
her i surin, dækker forsikringen den behandling som lægen finder nødvendig
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 11:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1909
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

he he
ja så lykkes det også formig at få forsikringen i form af et grønt kort uden foto og finger aftryk

her i Surat Thani var der ingen problemer jeg var ikke den første farang der fik kortet

hvad dækker den så, det vil tiden vise, ifølge lægen alt behandling på sygehuset, dog ikke kosmetiske operationer / Skønheds operationer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 13:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

M55 skrev:
he he
ja så lykkes det også formig at få forsikringen i form af et grønt kort uden foto og finger aftryk

her i Surat Thani var der ingen problemer jeg var ikke den første farang der fik kortet

hvad dækker den så, det vil tiden vise, ifølge lægen alt behandling på sygehuset, dog ikke kosmetiske operationer / Skønheds operationer.


Tillykke med kortet
Synd det ikke dækker kosmetiske operationer / Skønheds operationer hvis men skulle dømme dit udseende efter din avatar kunne du få hårdt brug for det. driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 13:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvordan mon turisterne bliver dækket, det er trods alt dem der betaler langt den største del af gildet, de fastboende slipper rimeligt billigt.
Og hvordan vil de reagere når de skal betale skat i Thailand for noget de allerede er forsikret mod hjemmefra, det bliver spændende at følge.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 15:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1909
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvordan mon turisterne bliver dækket, det er trods alt dem der betaler langt den største del af gildet, de fastboende slipper rimeligt billigt.
Og hvordan vil de reagere når de skal betale skat i Thailand for noget de allerede er forsikret mod hjemmefra, det bliver spændende at følge.


svaret er på vej

AoT to raise airport departure tax

The Airports of Thailand board of directors has agreed on the need to raise the airport departure tax for both domestic and international passengers by 100 baht, AoT Chairman Sita Divari said on Thursday.

The departure tax for domestic flights would rise from 100 baht to 200 baht, and from 700 baht to 800 baht for international flights, Mr Sita said.

The increase still needs final approval from aviation and transport authorities.


On Sunday, Public Health Minister Pradit Sintavanarong said the government is considering a plan to charge foreigners a 500-baht entry fee from January next year. He claimed the extra charge would lead to an improvement in the quality of tourists entering Thailand.

It would also offset the costs of state hospitals treating tourists who have accidents or fall ill and have no insurance cover.

Foreigners who arrive at airports would be charged 500 baht while those who enter the country by land would be charged 30 baht a day.


The foreigner-entry charge has been widely criticised on web forums, by tour operators and people working in the hospitality industry.

Malaysian tourists are the latest group to complain.

Withaya Lim, a tour operator in Hat Yai, said many tour agencies and tourists from Malaysia had contacted him to complain after they learned of the entry charge plan.

"This will increase costs for tour agencies bringing people to Thailand and they will have to pass the cost on to their customers," Mr Withaya said.

"I'm afraid this will result in a drop in the number of foreign tourist arrivals, particularly from Malaysia, Singapore



http://www.bangko...se-by-b100
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 16:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Efter den thailandske turistmyndigheds egne oplysninger ankommer der ca. 20.000.000 turister årligt til Thailand.

Hvor mange penge de lægger i landet oplyses der ikke om, men man kan jo udgå fra hvor mange man selv bruger på en måned derude, det er ikke peanuts vi taler om her, men hvor bliver pengene af, det drejer sig om milliarder der bliver omsat og bare forsvinder.

Det ser ikke ud til der bliver opkrævet nævneværdigt i skat, turisterne har til næsten 100% deres sygeforsikring i orden hjemmefra, så hvordan retfærdiggøres det at de skal betale til det thailandske sundhedsvæsen.

Med de astronomiske summer det drejer sig om kan jeg ikke se andet end at de prøver at tørre bæen af på turisterne og lader dem betale for noget de selv skulle opkræve i skat fra dem der tjener på turisterne.

Og så kommer der så en efterregning, selv om turisterne ikke har brugt sundhedssystemet.

Det hele ligner et fordækt forsøg på at få andre til at betale for noget de selv ikke vil betale, nemlig en sygeforsikring for deres egne medborgere.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#53 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 16:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Nemlig, - men i den retning kigger de nok mod Øst (mod Guds eget land,-USA).
Prøv at se hvor meget sygeforsikringen stiger hvis du vil rejse til det land.Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#54 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 16:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Nemlig, - men i den retning kigger de nok mod Øst (mod Guds eget land,-USA).
Prøv at se hvor meget sygeforsikringen stiger hvis du vil rejse til det land.Shock



Mon ikke vi skal forholde os til Thailand, det er dem der kræver vi betaler skat for noget vi allerede har betalt.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#55 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 17:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

skipper skrev:
AL 48 skrev:
Nemlig, - men i den retning kigger de nok mod Øst (mod Guds eget land,-USA).
Prøv at se hvor meget sygeforsikringen stiger hvis du vil rejse til det land.Shock



Mon ikke vi skal forholde os til Thailand, det er dem der kræver vi betaler skat for noget vi allerede har betalt.


Undskyld jeg er noget tungnem. -Hvad er det for noget skat du betaler i Thailand?

Den sygeforsikring jeg normalt tegner før jeg rejser derned er tegnet hos et europæisk selskab.-Og dermed ingenting til Thailand, medmindre jeg bliver syg dernede.

Jeg betaler derimod for visa (nu 1050kr.), og burde dermed have bidraget til kassen for at få lov at besøge landet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mialuk
#56 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 17:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Lidt i samme dur, eller mol, en dobbelt-wammy!

http://www.bangko...se-by-b100

Stinker langt væk af en uduelig regering der skal ha´ krasset noget mønt ind, nu de smider om sig med penge til bønder og bilejere.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#57 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 17:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
skipper skrev:
AL 48 skrev:
Nemlig, - men i den retning kigger de nok mod Øst (mod Guds eget land,-USA).
Prøv at se hvor meget sygeforsikringen stiger hvis du vil rejse til det land.Shock



Mon ikke vi skal forholde os til Thailand, det er dem der kræver vi betaler skat for noget vi allerede har betalt.


Undskyld jeg er noget tungnem. -Hvad er det for noget skat du betaler i Thailand?

Den sygeforsikring jeg normalt tegner før jeg rejser derned er tegnet hos et europæisk selskab.-Og dermed ingenting til Thailand, medmindre jeg bliver syg dernede.

Jeg betaler derimod for visa (nu 1050kr.), og burde dermed have bidraget til kassen for at få lov at besøge landet.



Du skal stadig betale de 500B Al 48, det er den skat jeg mener.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#58 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 17:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

mialuk skrev:
Lidt i samme dur, eller mol, en dobbelt-wammy!

http://www.bangko...se-by-b100

Stinker langt væk af en uduelig regering der skal ha´ krasset noget mønt ind, nu de smider om sig med penge til bønder og bilejere.



Ja, det er en masse "ekstra beskatning" regeringen kan finde på. -De skal jo have "kradset" penge ind til de gyldne løfter, de alligevel løber fra.

Nu igen læser jeg i en artikel:
Foreigners who arrive at airports would be charged 500 baht while those who enter the country by land would be charged 30 baht a day.

-Og igen er mit spørgsmål (måské dumt): Hvad med os der har været på visa-run (over alm. landegrænse), skal vi så til at betale igen???
Og skal vi så betale 30 baht pr. dag stemplet lyder på?? ( 90 gange 30 baht) -For så bliver det da en ren "guldgrube" for regeringen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#59 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 18:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
mialuk skrev:
Lidt i samme dur, eller mol, en dobbelt-wammy!

http://www.bangko...se-by-b100

Stinker langt væk af en uduelig regering der skal ha´ krasset noget mønt ind, nu de smider om sig med penge til bønder og bilejere.



Ja, det er en masse "ekstra beskatning" regeringen kan finde på. -De skal jo have "kradset" penge ind til de gyldne løfter, de alligevel løber fra.

Nu igen læser jeg i en artikel:
Foreigners who arrive at airports would be charged 500 baht while those who enter the country by land would be charged 30 baht a day.

-Og igen er mit spørgsmål (måské dumt): Hvad med os der har været på visa-run (over alm. landegrænse), skal vi så til at betale igen???
Og skal vi så betale 30 baht pr. dag stemplet lyder på?? ( 90 gange 30 baht) -For så bliver det da en ren "guldgrube" for regeringen.



Ja du slipper nok ikke helt for at betale noget selv, din nærige jyde, men du kan så hygge dig ved tanken om at det er de andre der betaler mestsarcasm
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#60 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 18:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og husk nu at spare kvitteringerne fra lægebesøgene og medicinen, for meget snart vil det blive modregnet i pensionen som ekstra indkomst, med beskatning i Danmark.
hej
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand's Weather Alert: Sizzling Heat, Heavy Rain, and Health Warnings Hele Thailand 1 22-05-2023 14:41
Phuket Island: A Destination for Fitness, Health, and Wellness Nyheder fra Phuket 1 12-04-2023 14:01
Can foreigners own guns in Thailand? Alt det andet 3 05-09-2022 17:50
MASK-WEARING: Thais, yes. Foreigners, no. Discover Thainess 1 29-06-2022 15:30
Mask wearing and "problem foreigners" in Thailand Nyheder fra Phuket 1 27-04-2021 14:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.87 sekunder | 100,351,381 Unikke besøg | jQ Blog