Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
praktikplads/arbejde
jonasdj95
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-08-2015 14:33

Bruger

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 18.08.15
 Status: Offline

Hej Allesammen. jeg er en ung mand på 20 år. jeg har lige færdiggjort gymnasiet og jeg drømmer om at bruge et halvt til et helt år i Thailand hvor jeg arbejder. jeg er til dels indforstået med reglerne med at man som dansker ikke bare kan få et job. det skal være enten praktik eller frivilligt arbejde.

jeg vil gerne vide hvis der er nogen der mangler en ung mand til arbejde, jeg ønsker ikke meget andet end et sted at bo og en smule i løn, så jeg kan leve. jeg har ingen planer om at blive millionær i løbet af min tid i Thailand. hvis I kender nogen der mangler en til noget "frivilligt" arbejde med kost og logi, så skriv endelig.

jeg har rejst i Thailand, mest i Esan, men har dog også været på Koh Chang som jeg i øvrigt er helt vildt forelsket i. min far har desuden været thailandsk gift i 10 år, så jeg kender godt til thailandsk kultur

jeeg håber at høre fra jer :)

venlig hilsen Jonas
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-08-2015 14:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

hej Jonas

måske måske ikke

Praktikophold på ambassaden i Bangkok?
Den danske ambassade i Bangkok har løbende tilknyttet tre praktikanter


Den Kgl. Danske Ambassade i Bangkok har løbende tilknyttet tre praktikanter, som er i gang med en længerevarende videregående uddannelse. Praktikperioderne er halvårlige og løber fra henholdsvis februar til og med juli og fra august til og med januar. Det drejer sig om en praktikant til afdelingen for Politik, Administration og Public Diplomacy, en praktikant til afdelingen for Eksportfremme og Økonomisk Diplomati samt en praktikant til Kommunikation, Kultursamarbejde og Økonomisk Diplomati.

Praktikstillingerne opslås typisk med ansøgningsfrist i starten af september eller februar for den følgende periode.
De detaljerede stillings opslag vil i tiden op til ansøgningsfristerne være at finde på ambassadens hjemmeside samt andre relevante medieplatforme.

http://thailand.u...ktikanter/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jonasdj95
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-08-2015 14:53

Bruger

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 18.08.15
 Status: Offline

tusind tak, jeg er dog bange for at disse stillinger kræver at man er universitetsstuderende og det kan jeg ikke ligefrem prale af at jeg er (endnu)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IB
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2015 01:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 26.11.10
 Status: Offline

Måske en mulighed her :
http://dendanskep...page_id=25

ikke noget jeg har personlig kendskab til,
men har hørt det omtalt,. og af og til kørt forbi, når jeg har boet i Chonburi / Pattaya.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2015 11:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

at få en lønnet praktikplads/arbejde i thailand som 19 årig dansker er næsten umuligt, med mindre han finder noget inden for telebranchen i Chiang Mai området hvor der huserer et par danske firmaer der er jo webbureauet VSI-Group spørgsmålet er hvor seriøse er de

se her http://www.thai-d...ad_id=6100
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
peter99
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2015 05:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 177
Tilmeldt: 06.02.15
 Status: Offline

Danskere, der ønsker at arbejde i Thailand, bør være opmærksom på, at følgende arbejdsområder er forbudt for ikke-Thailændere:

• Labor
• Work in agriculture, animal breeding, forestry, fishery or general farm supervision
• Masonry, carpentry, or other construction work
• Wood carving
• Driving motor vehicles or non-motorized carriers, except for piloting international aircraft
• Shop attendant
• Auctioneering
• Supervising, auditing or giving services in accounting, except occasional international auditing
• Gem cutting and polishing
• Hair cutting, hair dressing and beautician work
• Hand weaving
• Mat weaving or making of wares from reed, rattan, kenaf, straw or bamboo pulp
• Manufacture of manual fibrous paper
• Manufacture of lacquerware
• Thai musical instrument production
• Manufacture of nielloware
• Goldsmith, silversmith and other precious metal work
• Manufacture of bronzeware
• Manufacture of mattresses and padded blankets
• Manual silk product making
• Buddha image making
• Manufacture of knives
• Paper and cloth umbrella fabrication
• Shoemaking
• Hat making
• Brokerage or agency work, except in international business
• Dressmaking
• Pottery or ceramics
• Legal or litigation service
• Clerical or secretarial work
• Manual silk reeling and weaving
• Thai character type-setting
• Tourist guide or tour organizing agency
• Architectural work
• Civil engineering work
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2015 03:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 917
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

hej jonasdj95

du kan kigge lidt på dette jobopslag pas på det lyder rosen rødt men er det ikke

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
Indbyggere i Bangkok opfordres til at arbejde hjemme på grund af luftforurening Central Thailand 1 26-01-2023 13:12
Kører 200 kilometer for at komme på arbejde Nyheder på dansk 1 12-06-2019 08:00
Det skal betale sig at arbejde. Nyheder på dansk 4 05-01-2019 23:07
Praktikplads hos Det Kongelige Danske Konsulat i Pattaya, Thailand Fri debat: Pattaya 4 25-10-2014 11:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.30 sekunder | 98,973,885 Unikke besøg | jQ Blog