Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Der blev så stille, da England skred.
AL 48
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2016 09:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

soi7 skrev:
England har gjort det rigtige, og de skal have ros for deres mod....prøv at se om blot få år hvad der sker.
Vi skulle have haft en nordisk union i stedet for,
Men jer herinde der allerede er "gamle" og er på efterløn osv. i kan jo bare slappe af og nyde, ...vi andre unge betaler jeres mad osv. nu, så stik nu piben ind og nyd det....kat


"vi andre"? - Mon ikke de fleste af os har været med til at sørge for at du i dag evt. har godt, og godt betalt arbejde. Via et langt arbejdsliv med masser af skatter og afgifter. - Vær glad for detmusic
Nogle har så via sparsommelighed kunnet lægge lidt til side (selvpensionering), og nyder det nu.
Men at du og andre betaler al vores mad, husleje og evt. lægehjælp,- stik det skråt op.Ikke SE

-Men bortset fra det, så holder jeg også på, at en Nordisk Union var langt at foretrække. Jeg har ikke en skid til fælles med hverken Øst-europa eller middelhavs-landene. -Heller ikke kulturelt.Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2016 21:36

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

AL 48 skrev:
soi7 skrev:
England har gjort det rigtige, og de skal have ros for deres mod....prøv at se om blot få år hvad der sker.
Vi skulle have haft en nordisk union i stedet for,
Men jer herinde der allerede er "gamle" og er på efterløn osv. i kan jo bare slappe af og nyde, ...vi andre unge betaler jeres mad osv. nu, så stik nu piben ind og nyd det....kat


"vi andre"? - Mon ikke de fleste af os har været med til at sørge for at du i dag evt. har godt, og godt betalt arbejde. Via et langt arbejdsliv med masser af skatter og afgifter. - Vær glad for detmusic
Nogle har så via sparsommelighed kunnet lægge lidt til side (selvpensionering), og nyder det nu.
Men at du og andre betaler al vores mad, husleje og evt. lægehjælp,- stik det skråt op.Ikke SE

-Men bortset fra det, så holder jeg også på, at en Nordisk Union var langt at foretrække. Jeg har ikke en skid til fælles med hverken Øst-europa eller middelhavs-landene. -Heller ikke kulturelt.Angry



Jo AL, hvis du har arbejdet og betalt skat har du da været med til at betale min skolegang, ligesom jeg i dag betaler skat, sådan er Dk jo indrettet, og vi har (havde det godt) i DIN tid, det er straks værre med min generation, pention er som 68 årig..det ændres self. snart til endnu højere alder.

SÅ det jeg mente var egentligt bare at du og andre skal nyde jeres otium, i var den sidste generation der fik lov.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2016 11:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

soi7 skrev:
AL 48 skrev:
soi7 skrev:
England har gjort det rigtige, og de skal have ros for deres mod....prøv at se om blot få år hvad der sker.
Vi skulle have haft en nordisk union i stedet for,
Men jer herinde der allerede er "gamle" og er på efterløn osv. i kan jo bare slappe af og nyde, ...vi andre unge betaler jeres mad osv. nu, så stik nu piben ind og nyd det....kat


"vi andre"? - Mon ikke de fleste af os har været med til at sørge for at du i dag evt. har godt, og godt betalt arbejde. Via et langt arbejdsliv med masser af skatter og afgifter. - Vær glad for detmusic
Nogle har så via sparsommelighed kunnet lægge lidt til side (selvpensionering), og nyder det nu.
Men at du og andre betaler al vores mad, husleje og evt. lægehjælp,- stik det skråt op.Ikke SE

-Men bortset fra det, så holder jeg også på, at en Nordisk Union var langt at foretrække. Jeg har ikke en skid til fælles med hverken Øst-europa eller middelhavs-landene. -Heller ikke kulturelt.Angry



Jo AL, hvis du har arbejdet og betalt skat har du da været med til at betale min skolegang, ligesom jeg i dag betaler skat, sådan er Dk jo indrettet, og vi har (havde det godt) i DIN tid, det er straks værre med min generation, pention er som 68 årig..det ændres self. snart til endnu højere alder.

SÅ det jeg mente var egentligt bare at du og andre skal nyde jeres otium, i var den sidste generation der fik lov.


Fik lov,-og fik lov. Det er et udsagn med temmelig store modifikationer.
Alene det at 2 samboende/gifte pensionister bliver straffet med modregning i pensionen er årsag til en del skilsmisser.
Hvis vi vil på ferie i udlandet (især udenfor EU/EØS) i længere tid ad gangen skal både komm. og udbetaling DK have besked både ved udrejse og hjemkomst.
-Det offentlige har styr på deres "lænkehunde"Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2016 11:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Brexit rammer ikke britisk økonomi - tværtimod - sådan lyder meldingen nu fra Storbritannien.sarcasm

http://nyheder.tv...britannien

Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2017 19:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Bliver der en ny afstemning, det begynder at ulme lidt derovresmile

https://www.reute...SKBN1DX0P6
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2017 02:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Bliver der en ny afstemning, det begynder at ulme lidt derovresmile

https://www.reute...SKBN1DX0P6


det ligner danske tilstande får EU tilhængerne ikke deres vilje kræver de bare en ny afstemning Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2019 06:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hæ Hæ yindee, det begynder at nærme sig med det omvalg.godag

Men hvad fanden skal vi ellers gøre.
Hvis England forlader unionen er det os andre der sidder tilbage med alle bæerne i hånden.

Og ærlig talt hvad skal vi med dem, de fleste af dem kører rundt i kassevogne og stjæler med arme og ben og vil ikke være med til at betale til andet end dem selv.
Og tiggere har vi sgu nok af selv, dem behøver vi ikke importere, de er altid på stemmesedlen.

Næ lad os nu bare få et det omvalg, så er der da i det mindste et nogenlunde fornuftigt land tilbage i EUThumb

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2020 19:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Så blev det et farvel til sidst, trist synes jeg, men jeg ønsker dem god vindked



Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2020 20:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Så blev det et farvel til sidst, trist synes jeg, men jeg ønsker dem god vindked


jeg er næsten sikker på at EU bryder sammen hvis det går godt for england efter at de har forladt EU

mon ikke lille Danmark er på vej ud også, jeg tror på det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
J_P
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2020 20:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 16.02.18
 Status: Offline

yindee skrev:
skipper skrev:
Så blev det et farvel til sidst, trist synes jeg, men jeg ønsker dem god vindked


jeg er næsten sikker på at EU bryder sammen hvis det går godt for england efter at de har forladt EU

mon ikke lille Danmark er på vej ud også, jeg tror på det


Men kommer det til at gå godt for England ?

Et spørgsmål, som alle sikkert har et svar på, men det kan kun blive et gæt !

Jeg har ikke meget tiltro til Boris Johnson, en rigtig charlatan, som sikkert ville sælge sin Mor til slaveri, hvis det var nødvendigt, for at han kunne blive premierminister !
Se bare, hvordan han fører sig frem med, at der ikke skal være nogle kontroller med varer, der sendes mellem England og Nordirland.
Men iflg. Barnier (eu forhandleren) er det ikke rigtigt. Selv en af Johnsons egne ministre har indrømmet, at varer skal kontrolleres og deklareres.

Han vil ikke være i seng med EU, nu ender han sgu nok i sengen med Kina i stedet for, som om det er bedre. (Huawei)

Til at begynde med syntes jeg, det var godt, at Storbritannien ville ud af EU. Men efterhånden skiftede jeg mening til at synes, at det var bedre, hvis det EU-skeptiske land forblev i EU og hjalp andre skeptikere med at ændre EU til det bedre.

Men sådan blev det ikke.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-01-2020 17:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

En af grundene til at England mistede tålmodigheden med EU tror jeg var "arbejdskraftens frie bevægelighed" som de så poetisk udtrykker det.

Det må være enhver arbejdsgivers våde drøm at indlemme fattige lande fra øst Europa i EU, for derefter at bruge deres arbejdere til at presse lønnen ned i de gamle medlemslande.

England har været hårdt ramt af især polske skruebrækkere der kom til landet og ud konkurrerede de lokale firmaer, det førte til voldsomme reaktioner fra dem der mistede deres livsgrundlag.

https://www.dr.dk...hatecrimes
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2020 17:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja så er England ude (næsten da)
Men problemerne er der stadig i en uoverskuelig fremtid.
Hverken England eller EU kan undvære hinanden, det har vi vel alle forstået.
EUs problem bliver at forsørge en flok lande fra den gamle kommunistblok der aldrig skulle have været godkendt som demokratiske lande.
Balladen er allerede begyndt mellem de såkaldt nydende lande og de ydende om hvem der skal betale regningen.
I en hvilken som helst husholdning hersker der vel ingen tvivl om at man må rette tæring efter næring, altså hvis der ikke er penge nok, så må alle spare!
Og vil man ikke det, ja så kan man bare fise af.
Men det bliver nok svært at slippe af med de nasserøve, de har det godt som de har det med at vi andre betaler deres regninger, så de skal ingen steder.

Fortsætning følger garanteretgodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
The LIFE of England's BIGGEST ROBBER Ronnie Biggs | Full Documentary Film, bøger etc 1 31-12-2023 13:02
Fuld turist blev sparket Nyheder på dansk 1 16-08-2023 08:40
Bylde-mand blev udstødt fra samfundet i 45 år Nyheder på dansk 2 27-11-2022 16:24
Hun blev glad, da hun fik dommen Discover Thainess 1 22-09-2021 10:22
Mathis blev kun 15 år Nyheder på dansk 10 07-05-2021 09:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.47 sekunder | 97,859,044 Unikke besøg | jQ Blog