Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Flere danske mænd gifter sig med thailandske kvinder
M55
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2018 12:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/flere thaigift.jpg
Flere danske mænd finder kærligheden i Thailand og møder deres kommende hustru fra Thailand over nettet. Her er det et billede fra Bangkok i forbindelse med kinesisk nytår tidligere på måneden.



Antallet af thailandske kvinder, der kommer til Danmark efter reglerne om familiesammenføring til en dansk eller nordisk statsborger, er næsten fordoblet i forhold til samme periode i fjor.

Det viser netop offentliggjorte tal fra Danmarks Statistik.

I sidste kvartal af 2017 kom 105 kvinder til Danmark fra Thailand for at sige ja til en dansk mand. Det er gør det til suverænt den største nationalitet af kvinder, der kommer hertil for at blive gift. Næsten en fjerdedel af alle udenlandske kvinder, der er blevet dansk gift i perioden kommer fra Thailand. Filippinerne ligger nummer to med 52, efterfulgt af USA og Vietnam med henholdsvis 27 og 25.

Sine Plambech er migrationsforsker ved DIIS og har flere gange besøgt thailandske kvinder i den nordøstlige del af landet.

UDENLANDSKE KVINDER
De udenlandske kvinder, der kommer til Danmark for at gifte sig, kommer fra:

Thailand: 105
Filippinerne: 52
USA: 27
Vietnam: 25
Ukraine, Brasilien: 20
Kilde: 4. kvartal 2017 tal fra DST

- Mange af de kvinder, der kommer hertil, kommer derfra. Der er også begyndt at komme en anden gruppe. De kommer fra det centrale Thailand og er mere veluddannet. Det er de typiske, der kommer til Danmark, altså nogle fra de fattigste egne af Thailand eller de mere veluddannede, siger Sine Plambech.

En del af forklaringen på stigningen i antallet af kvinder fra Thailand, der gifter sig med en dansk mand, skal findes i danske mænds lyst til at gifte sig med thailandske kvinder og deres møder via netdating.

- Den nyere gruppe, der kommer hertil, altså de mere veluddannede, møder i stigende grad deres danske mænd via netdating. Det gør de også, fordi de har bedre engelskkundskaber, end den fattigere gruppe. Men det er der ikke noget videre besynderligt i, sådan møder danske mænd og danske kvinder jo også hinanden, siger Sine Plambech.

En anden grund til stigningen i antallet af kvinder fra Thailand, der kommer hertil og bliver gift, er, at mændene møder deres koner gennem thailandske kvinder, der allerede er i Danmark.

Generelt er der en stigning i antallet af kvinder, der kommer hertil efter reglerne om familiesammenføring med en dansk- eller nordisk statsborger. I de netop offentliggjorte tal fra 2017 kom 472 kvinder til Danmark. I samme kvartal 2016 kom 272 kvinder hertil efter de samme regler.


Et liv nyt liv i Danmark
For at holde sammenligningsgrundlaget repræsentativt sammenligner DR Nyheder kun tallene for det netop offentliggjorte kvartal i 2017 med det tilsvarende kvartals tal fra 2016. Tallene gælder kun udlændinge, der kommer hertil og gifter sig dansk, de gælder altså ikke for flygtninge og udenlandske indvandre i Danmark, der får familiesammenføring.

De 105 thailandske kvinder kommer fra et leje på 56 i samme kvartal i 2016. Altså næsten en fordobling. Sammenlignet med samme kvartal i 2016 er antallet af kvinder, der kommer hertil fra USA og Vietnam ligeledes mere end fordoblet. Antallet af kvinder fra Filippinerne, der kommer til Danmark for at blive gift, er steget med omkring en femtedel.

DR-dokumentaren »Fra Thailand til Thy« (2007) om thailandske kvinder, der gifter sig med danske mænd, blev til med hjælp fra Sine Plambechs forskning. Hun fortæller, at den gruppe af kvinder, hun arbejder med, der kommer til Danmark, gør det for at finde kærligheden og sende penge hjem til deres familier:

- De tager afsted for at kunne forsørge deres familier, og de møder deres danske mand enten, når han er i Thailand, eller gennem familienetværk i Danmark. Altså andre thailandske kvinder, som allerede er i Danmark, siger Sine Plambech.

Hun forklarer, at mange af kvinderne ofte tager rengørings- og fabriksjob, tit om natten. Man kan omvendt ikke give et entydigt billede af, hvilke mænd, der vælger at gifte sig med thailandske kvinder:

- Det kunne man måske tidligere. Det er en del af globaliseringen, at folk møder hinanden. Nogle af dem, jeg har mødt er mænd, der har været gift med danske kvinder, eller mænd der er kommet sent i gang med kærlighedslivet, siger Sine Plambech.

UDENLANDSKE MÆND
De udenlandske mænd, der kommer til Danmark for at gifte sig med en dansk kvinde, kommer fra:

USA: 21
Tyrkiet: 16
Pakistan: 11
Tunesien: 7
Irak, Australien: 6
Kilde: 4. kvartal 2017 tal fra DST

Hvad med mændene?
Der kommer færre mænd end kvinder til Danmark under reglerne om familiesammenføring med en dansk eller nordisk statsborger.

De lande, der tegner sig for de største antal mænd, der kommer hertil for at blive gift er USA og Tyrkiet med henholdsvis 21 og 16.

Samlet kom kun 167 udenlandske mænd hertil for at blive gift i 2017. Det er en lille stigning i forhold til samme kvartal 2016, hvor 102 kom hertil for at gifte sig.


https://www.dr.dk...ke-kvinder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2020 08:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Kan det nu også passe ved ikke er det kun derfor kat

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2020 16:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Egentlig lidt mærkeligt, ifølge mig der har været jorden rundt flere gange, findes de smukkeste kvinder i Argentina, jamen jeg siger jer, aldrig har jeg set mage til kvindfolk.

Jeg kan stadig huske den smukke kvinde jeg havde den store fornøjelse at bestige i Buenos Aires første gang jeg var i Syd Amerika.
Hun var smuk som en filmstjerne, og det er ikke overdrevet, jeg nænnede næsten ikke at bolle hende så smuk var hun.

Meen til sidst gjorde jeg det alligevel, jeg havde jo betalt på forskudsmile

Hvor de smukkeste kvinder findes kommer an på øjet der ser, det er ikke altid de smukkeste der er dem der passer os bedst at leve sammen med, og måske tænker kvinderne det sammegodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
Den danske gård i Thailand Hele Thailand 6 07-02-2024 16:03
Turisme: når kvinder leder efter kærlighed Film, bøger etc 4 23-01-2024 17:15
film og dokumentare danske.. Film, bøger etc 79 20-01-2024 13:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 97,910,590 Unikke besøg | jQ Blog