Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kvinden fra Isan og den svenske hønseavler.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2019 19:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg sad om kom i tanke om noget vi oplevede en gang for en del år siden da vi boede i Helsingborg.

Konen havde fået en del kontakter blandt de derboende thailændere, og jeg elskede at fiske fra molen og stranden der.

En aften faldt jeg i snak med en svensker der også elskede stilheden dernede, det mundede ud i at jeg inviterede ham hjem til en middag hjemme hos os, han var virkelig et behageligt menneske og konen lavede rigtig thailandsk mad til os, det havde han aldrig smagt før.

Bagefter inviterede han os hjem så vi kunne se hvordan han boede, han boede ca.10 km uden for byen i et hus der hørte til et "hønseri" tror jeg det heddersmile.

Han var fraskilt, men var ikke rigtig sluppet af med kællingen der var på besøg samtidig med os, hold da kæft, det var sådan en som svenskerne kalder en rigtig käring jävelIkke SE

Da hun endelig var feset af sagde konen til Bert som vi kaldte ham, Du skal ikke være ked af det, jeg har en perfekt kone til dig, og han lyste lidt op ved udsigten til at slippe af med dragen.

Så vi lavede en lille komsammen hjemme hos os så de to turtelduer kunne se hinanden an.

Og det var kærlighed ved første blik, hun flyttede hjem til ham i huset, og efter kort tid kom hendes to børn også til Sverige.
Jeg må sige jeg sjældent har set en så vellykket familiesammenføring som den der.

Vi besøgte dem flere gange i den tid vi boede i Helsingborg og de virkede altid lykkeligeThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Omfattende prostitution i de svenske massage-klinikker Nyheder på dansk 5 25-11-2023 18:05
Isan People,1964-1984 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 14-05-2020 09:23
Kvinden i baggrunden gik ung thailænder på nerverne Nyheder på dansk 1 09-04-2017 15:37
Isan 101 (Basic Northeastern Thai Dialect) Thaisproget i skrift og tale 1 13-02-2017 14:20
Ghost festival in Isan Arrangementer 1 29-06-2015 12:34

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 97,846,444 Unikke besøg | jQ Blog