Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kinafeber
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2020 17:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu ved jeg hvordan I andre har det, men jeg er ved at ved at være godt træt af al det fis med Corona både her og der.

Jeg har været med i mange år, og altid er der noget der er farligt, det fornægter sig aldrig.
Men hvad fanden skal vi gøre, livet er farligt og man dør af det, hvis man ikke passer på.

Jeg har ikke tal på hvor mange influenzaer jeg har overlevet gennem livet, for ikke at tale om alle de andre genvordigheder man må gennemgå.
Nu skal vi snart alle sammen gå rundt med små masker for ansigtet, hvad det så skulle hjælpe.

"Nej" skrev at hvidløg var godt til at holde folk på afstand, og det er rigtigt nok, men hvis man bare husker at hoste hvis man står bagest i køen i supermarkedet så fungerer det såmænd også helt fintThumb

Hysteriet har bredt sig og vi er efter sigende begyndt at hamstre varer, det kunne jeg læse i et svensk medie her i Weekenden, hylderne var næsten tomme skrev de.

Dagen efter var jeg nede for at undersøge påstanden, og suseme om ikke alle hylderne bugnede af varer.

Nå men jeg tror nu at jeg gør som jeg plejer, nemlig at drikke et par hjemmebryggede, så kan jeg ikke kende forskel på om jeg har fået Kinafeber eller om jeg er fuldesygskaal
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Tulle
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-03-2020 08:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 175
Tilmeldt: 10.01.12
 Status: Offline

det er aviserne pressen der skruer op for hanerne der er penge i skridtet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2020 16:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det bliver værre og værre det her, nu er der mindst 180 der er blevet syge af at spise lagkage i Örebro, er der ingen ende på elendighederneRip

https://www.svt.s...a-i-orebro
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2020 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvis man nu skal rode rundt i alle dårligdommene, som det just nu er moderne i disse for vort land så svære tider, så har jeg dette tilbageblik på hvordan det var for få år siden.

Læg særligt mærke til hvor mange der blev syge og antallet døde af den influenza der dengang hærgede, og fortæl mig så om det er værre denne gang.

https://www.dr.dk...enzasaeson
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2020 16:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det der gør mig mistænksom angående denne virus er at der er så stort focus på noget der egentlig er ganske normalt.

Her i Sverige bliver vi vaccineret mod den årligt forventede influenza, alligevel dør flere hundrede.
Og ingen bliver overraskede over dødstallet.

Men nu bliver vi konstant bombarderede med tal på hvor mange smittede der er OG hvor mange der kan dø, det har vi aldrig set før.

Vi bliver fyldt med tal på hvor mange der der er blevet smittede rundt om i verden.
Fakta er at det er en microskopisk del af verdens befolkning der bliver smittede af virusset, men alligevel er det ved at vælte verdens økonomi.

Hvem der ligger bag det her vides ikke, men nogen har måske en bagtanke med det her, nogen med stor magt der ser sit snit til at tjene penge på et bugnende aktiemarked på vej til at kollapse, hvad ved jegved ikke
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2020 17:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu vil Kristian Thullemand fra DF indføre feberkontrol ved den danske grænse, hvis man havde gjort det for mange år siden så var hans forfædre aldrig kommet ind i Danmark.

Man kan jo fristes til at tro at Pias Toyboy går rundt og tror han er sådan en rigtig ægte dansker, og ikke som os andre der har arbejdet os op et helt liv til at fortjene at være det han gerne vil være.

Men pyt manden har ikke så meget at have nogenting i, og så kan han jo altid prøve at tørre bæen af på de andre, selvom lugten stadig er den samme, uanset hvad.

https://www.dr.dk...berkontrol
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-03-2020 10:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvis man nu skal rode rundt i alle dårligdommene, som det just nu er moderne i disse for vort land så svære tider, så har jeg dette tilbageblik på hvordan det var for få år siden.

Læg særligt mærke til hvor mange der blev syge og antallet døde af den influenza der dengang hærgede, og fortæl mig så om det er værre denne gang.

https://www.dr.dk...enzasaeson



Dejligt med en der tør sige fra over for det hysteri vi oplever pt. Det er helt uden af propationer. Epidemier er en naturlig del af livet, folk over 70 er af helt naturlige årsager altid i faregruppen.

Det er ikke ensbetydende vi skal bure os inde i et hus af toiletpapir, iført Bobbelplast, solcreme, sølvpapirs hatte.

tallene her siger alt:
Influenza 2017-2018: 1.644 døde
Influenza 2018-2019: 790 døde
Corona 2020: 0 døde
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-03-2020 20:53

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Håber da snart det covin19 er ovre, mange har fået en ufrivillig ferie fra job og skole som lukker ned, hvad skal den bruges til i konstant regnvejr..?
Mange har købt aktier da de faldt lidt, de troede de ville stige hurtigt igen, det skete ej heller,
Kina må meget gerne holde deres varer og sygdomme for sig selv snart.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2020 13:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der er en masse skriverier om hvor mange der bliver syge, men ikke rigtig noget om alle dem der bliver raske igenved ikke
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2020 15:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

skipper skrev:
Der er en masse skriverier om hvor mange der bliver syge, men ikke rigtig noget om alle dem der bliver raske igenved ikke


nu hvor du spør så pænt kommer svaret hergodag


Coronavirus på verdensplan

Smittede: 156.400

Helbredte:73.968

Døde: 5.833


Kilde: CSSE og STPS
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2020 16:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Grin
Tak Charlie, så det lidt efter jeg havde skrevet.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2020 19:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

skipper skrev:
Grin
Tak Charlie, så det lidt efter jeg havde skrevet.


det er de officielle tal som ikke passer , det er jeg sikker på, tallene er nok meget højere
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2020 20:47

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Jeg er ok frisk, og render rundt i super markeder og storshopper som altid...kat, ikke nogen kø, dejligt kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2020 11:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

De seneste tal på smittede i Thailand er 147 personer, lidt utroligt da landet vel er det største feriemål for kinesiske turister i verden.

Mon ikke de tal snart stiger voldsomt?

https://www.bangk...-be-closed
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2020 19:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

16-03-20 nye tal

Den frygtede coronavirus fortsætter med at sprede sig. 914 har fået konstateret covid-19 i Danmark. På verdensplan er der konstateret over 169.387 smittetilfælde, hvoraf 77.257 er rask meldte. 6513 er døde

https://www.bt.dk...lukker-ned
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2020 09:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

nærmer vi os sandheden nu ved ikke


Ti gange så mange smittede
Fagbladet Igeniøren har interviewet Tyra Grove Krause, der er afdelingschef på afdelingen på Infektionsepidemiologi og Forebyggelse på Statens Serum Institut.

Hun vurderer, at der i forhold til mørketallet er mellem 9000 og 90.000 smittede i Danmark i skrivende stund.



læs mere her: https://ing.dk/ar...elv-233103
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2020 13:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tulle skrev:
det er aviserne pressen der skruer op for hanerne der er penge i skridtet


Der har altid været penge i skridtet Tulle, jeg personligt har lagt mange penge på forskellige bordeller rundt om i Verden da jeg sejledemusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2020 12:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

Sundhedsmyndighederne er kommet med en ny opdatering på coronasituationen.

153 er indlagt med coronavirus - 30 er på intensiv


læs mere her https://www.dr.dk...a-intensiv
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2020 12:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Panikken er nærmest total.

Alting lukker overalt, nu er det ikke for at forklejne de gode kræfter der forsøger at begrænse virussets udbredelse, men er det nu ikke lidt som at kæmpe mod det uundgåelige, for selv at fremstå som handlekraftige.

Jeg mener, de kan jo ikke gøre noget som helst ved problemet, det er bare at bide i det sure æble så længe det varer.

Firmaer lukker ned og folk sendes hjem, sygehuspersonale nægtes at blive undersøgt for om de selv er syge, hvordan skal man stoppe noget der smitter selv på ting man køber i butikkerne 48 timer efter man har købt dem.

Jo du skal vaske hænderne siger genierneklap

Og hvad har de så tænkt sig at gøre til næste år når den næste virus bryder ud, skal de så køre med den samme stunt igen, så vi kan begynde forfra og om igen til vi tuder?

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2020 18:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ha ha, nu er tyskerne også gået helt amok.

Nu er det forbudt at være mere end to forsamlet, næste gang bliver det forbudt at være forsamlet med sig selvGrin
https://www.dr.dk...d-personer
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.41 sekunder | 97,907,054 Unikke besøg | jQ Blog