Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kødhakker
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2010 06:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
 Status: Offline

magler du en kødhakket kan den køber i markro http://www.siamma.../index.php prisen på grisen 590 baht

www.thai-dk.dk/foto1/khakker%202.JPG

www.thai-dk.dk/foto1/khakker%201.JPG

www.thai-dk.dk/foto1/khakker.JPG
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2010 07:51

Bruger

Antal indlæg: 681

ved ikke jamen dog.
Vi andre opdagede den slags antikviteter hjemme ved bedstemor.. griner

En lidt nyere udgave har motor til det grove.. he he
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2010 08:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Jo leif, men med tanke på strømforsyningen på Koh Samui så er det der nok den sikreste løsninggriner
pirat
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2010 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

piger og drenge i følger slet ikke med tiden her er den model som klarer håndsvinget Grin al-så den på kød hakkeren:P

www.thai-dk.dk/uploads/av-36965.gifgriner

godag
Warlock
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2010 11:43

Bruger

Antal indlæg: 84

fint nok, men en god stor kniv og lidt arbejde, kan også gøre arbejdet ((2((
leif
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2010 12:50

Bruger

he he joe mange Thaier står og fifler med en kniv og laver noget der kan forveksles med fars..

Men se lige hvem der lavede tråden.
Vil du virkelig overlade en kniv til ham hej
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2010 18:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

pirat skrev:
piger og drenge i følger slet ikke med tiden her er den model som klarer håndsvinget Grin al-så den på kød hakkeren:P

www.thai-dk.dk/uploads/av-36965.gifgriner

godag

Prima kødhakker pirat, det er nok Thailands mest solgte model, det er den jeg selv bruger hver dagGrin
aaby
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2010 17:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

Jeg spurgte faktisk om hvor man kan købe en gammeldags kødhakker, her i dette forum, for nogle måneder siden.

Jeg har to timer i bus til det nærmeste kødhak, som jeg tør købe.

Jeg endte med at finde en lille kødhakker i det centrale marked, den flotte franske markedsbygning, i Phnom Penh.

Men den er lidt for lille, og hullerne er meget store, så vi er, efter al bøvlet, endt med at min kæreste hakker kødet med en stor kniv.

De første gange hun prøvede, blev farsen for uens og løs i det, men nu har hun styr på d e t.
Tropiske hilsner
Aaby
pensionisten
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2010 01:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Uanset hvad man måtte mene om den her kødhakker, gav den mig i går nogle fantastiske frikadeller med bearnaise sovs hvor Yiendee havde brugt en hel liter fløde. Sammen med Hollandske kartofler og hjemmelavet agurkesalat var det et drømme måltid.

Væsentlig bedre end de andre gange jeg er blevet inviteret på frikadeller fordi farsen nu er i den rette konsistens og blandet med løg i samme arbejdsgang, for hulen jeg blev mæt igen hej Super dejlig mad.

Det var ellers meningen at vi skulle have lavet flæskesteg på grillen, men Jannik som havde bestilt den i Tesco nåede som mig osse til punktet hvor det var nok. Det sædvanlige mai pen rai blev afløst af surhed (jeg kalder det godt nok gal !!) og Jannik forlod Tesco uden at betale for alle de varer som ellers var slået ind i kassen !!

Han havde som sagt bestilt den her nakkekam og havde efter lange seje forhandlinger og forklaringer fået overtalt dem til at lade ben og spæk sidde på stegen, det tog godt noget tid sagde han fordi det er meget usædvanligt.

Nå men han handler samtidig ind til privaten og til forretningen som alle andre også gør, så vognen var fyldt op med varer for omkring 11.000 Bht da han stillede sig op i køen og ventede. Og det er noget der er irriterende her, der slentrer måske 50 ansatte rundt i gangene og laver ingenting, så det er helt normalt at der kun er 2 til 4 kasser åbne. Så man kan sagtens bruge 20 minutter i køen mens en eller anden ansat farer rundt og flytter på varerene på båndet og beder en om at rykke frem selv om det er umuligt. Jeg har selv oplevet at den her ansatte tog mine varer fra båndet og gik hen til en anden kasse og lagde dem på båndet der, dengang blev jeg stående ret provokerende uden at flytte mig fordi det irriterede mig at blive herset med rasende

Jannik fik lagt alle sine varer på båndet og de blev slået ind og lagt i poser, men så kom ekspedienten til nakkekammen !!

Den må du ikke købe fik han at vide, den vejer over 3 kilo som er maksimum vægten for den slags kød, Jannik mener at kunne huske at den vejede 3.150 Gram og havde fået sat en prislap på henne i slagterafdelingen uden at nogen sagde noget om maks 3 kilo. Han blev bedt om at gå tilbage og få skåret de 150 gram af og så vende tilbage ved ikke

Og her tror jeg at der skete en mindre nedsmeltning hos vores ven, for han blev så gal at han gik sin vej Angry

Ekspedienten som jo lige havde slået alle varerne ind, gik i baglås og kaldte på en overordnet. Han forsøgte alt for at Jannik til at gå tilbage til kassen og betale for varerne nu de var slået ind, men Jannik snerrede tilbage at de så måtte slå dem ud igen, det var ikke hans problem, og nu var det pludselig ikke noget problem med de famøse 150 gram kød længere. Men Jannik som i ren arrigskab over det tåbelige optrin på grund af skide 150 gram kød, holdt på sit og sagde endda nej til et tilbud om 10 % rabat fordi Tesco kortet fortalte chefen her, at han var en endda rigtig god kunde !!

Så vores ven skred ud af Tesco gal som en tysker og kørte til Makro i Shaweng for at handle i stedet, undervejs var han blevet ringet op af chefen for Tesco der undskyldte mange gange og tiggede ham om at komme tilbage for at hente sine varer. På Tesco kortet hvor man får nogle procenter fra indkøbene som i brugsen hjemme, står der ens tlf nummer, og det havde han brugt.

Men som Jannik siger, håber han at det vil være en lærestreg for dem selv om han ikke har de helt store forhåbninger, det er jo Thailand griner

Tålmodighed er en dyd, men herude bliver den godt nok sat på en hård prøve nu og da Shock

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
aaby
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2010 02:03
Bruger avatar

Bruger

pensionisten skrev:
Det var ellers meningen at vi skulle have lavet flæskesteg på grillen, men Jannik som havde bestilt den i Tesco nåede som mig osse til punktet hvor det var nok. Det sædvanlige mai pen rai blev afløst af surhed (jeg kalder det godt nok gal !!) og Jannik forlod Tesco uden at betale for alle de varer som ellers var slået ind i kassen !!

Han havde som sagt bestilt den her nakkekam og havde efter lange seje forhandlinger og forklaringer fået overtalt dem til at lade ben og spæk sidde på stegen, det tog godt noget tid sagde han fordi det er meget usædvanligt.

Endnu en god grund til at være i Cambodja. Vi har ikke noget Tesco Lotus, men et marked. Der er cirka 15 mindre boder, hvor kvinder sælger svinekød. Svinene ankommer i halve dele, og så skærer de dem selv ud. Hvis man vil have en nakkesteg, blot et eksempel, peger man på sin nakke, og så skærer de den ud, lige der, en halv eller trekvart meter fra dig. Når de spørger om sværen skal af, og hvad med benene, løfter jeg bare hånden, ryster den lidt, gør det samme med hovedet. Mit eget. Op på vægten, betale, og af sted.

I Udon Thani gjorde jeg dog stort set det samme. Skulle dog bede om specielle ønsker dagen i forvejen, inden de ringede til slagteriet for morgendagens ordre.

Hvordan er det. Er der ikke noget lokalt marked på Koh Samui? ((2((
Tropiske hilsner
Aaby
pensionisten
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2010 02:31
Bruger avatar

Bruger

Jo vi har flere markeder spredt ud over øen, men hvis du så det niveau renligheden ligger på, er jeg sikker på du fiser hen i den nærmeste seven og køber en sandwich griner

Det nærmeste marked for mig er 200 meter væk og burde være et oplagt sted at handle, men jeg har set sælgerne gå fra deres bod, sætte sig i strandkanten og rent ud sagt skide, for derefter at gå tilbage og rette lidt på kødet og vifte fluerne væk !!

Uden at vaske hænder vel at mærke Sad

Så jeg tør simpelthen ikke købe kød andre steder end Tesco eller Big C.....

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
leif
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2010 11:58

Bruger

Så så ikke sart Pen.

Ok måske lidt rigelig hvis de sidder og skider lige ved siden af.

Men på den anden side vil jeg så påstå, i DK er folk blevet for pivede, sarte.

Nu er jeg jo opvokset på landet og bla arbejdet på maskinstation.. Når der blev kørt møg ud og vi sad på møddings muren og spiste madpakken, tænkte vi nu ikke ret meget på renlighed - fluer osv..

Lidt at tænke over.
I DK er det kød du køber, halv rådden efter 2 dage i køleren.
I thailand kan det ligge flere dage uden den mindste antydning.

Eller æg-hysteriet i DK
I naturen kan et æg ligge 2 uger i 30c uden at tage skade.

Mon ikke vi er blevet så renlige - sterile, at det begynder at skade mere end det gavner.
jesperfrb
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2010 15:56

Bruger

Antal indlæg: 176

Jeg tror du har helt ret "leif", har ingen problemer ned at handle lokalt!:P
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
pensionisten
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2010 16:09
Bruger avatar

Bruger

Vi er helt enige om at der hersker hysteri hjemme med madvarer, som du selv skriver tager æg ikke skade af at ligge uden for et køleskab. Og jeg er kun sart når jeg ser folk der laver en eller anden form for mad, gå ti skridt væk og besørge uden at vaske hænder bagefter.

Det sker tit her hvor jeg bor der er et muslimsk område, om det er derfor de ikke er så renlige skal jeg ikke gøre mig klog på !!

Men jeg køber da osse min mad på markeder og er ikke specielt nervøs over det, kun 1 gang har jeg oplevet at få dårlig mave.

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
aaby
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 09:29
Bruger avatar

Bruger

pensionisten skrev:
Jo vi har flere markeder spredt ud over øen, men hvis du så det niveau renligheden ligger på, er jeg sikker på du fiser hen i den nærmeste seven og køber en sandwich griner

En sandwich? Hvad er det for noget? driller

Jeg kom i en periode hos... var det Østergaards den hed, pølsefabrikken nede ved havnen i Århus. Rotterne fes rundt omkring, de skreg mest når de kom i klemme når hakkemaskinerne blev startet om morgenen.

Jeg handler på markedet hvor jeg bor. Svinekød giver jeg en omgang med salt. Jeg har aldrig dårlig mave, så længe jeg spiser her hjemme.

Det eneste jeg ikke køber på markedete, er thailandsk kyllingekød, som de har i det lille supermarked her. Men jeg er meget nervøs for den fryser, de bruger.

Så vil jeg hellere handle på markedet, men kyllingerne som produceres lokalt her, er stort set kun skind, ben, og fjer.

Næste gang jeg skal på markedet, vil jeg tage nogle billider, og derefter skrive om oplevelsen.
Tropiske hilsner
Aaby
pensionisten
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 12:02
Bruger avatar

Bruger

For ligesom at lægge låg på snakken om at jeg er sart, kan jeg fortælle at jeg har stået i lasten på en trawler og losset 3 uger gammel gærende skidtfisk mens jeg spiste pizza, så nej, jeg er ikke sart.

Hvorfor sku du lige snakke om pølsefabrik aaby ???

Maven skriger på grund af minderne om Steff Houlberg fabrikken i Ringsted hvor jeg som chauffør læssede mange containere, hver evig eneste gang uanset hvad tid på døgnet jeg var der, fes jeg hen i pølseriet som de kaldte det.

Store spande med sennep og ketchup stod til fri afbenyttelse når vognende med de nyrøgede pølser kom ud af ovnene, og der måtte ædes, og der blev ædt griner

Sikke dog et dejligt minde godag

En pølsevogn uden for min dør nu ville nok gi mig dårlig mave, men for hulen en herlig smag hej

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Kanchalee
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2010 20:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 144

Man kan ogsaa faa en saftpresser her i TH, jeg har en, men hun sover nu. 555555555
M55
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2010 13:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

Kanchalee skrev:
Man kan ogsaa faa en saftpresser her i TH, jeg har en, men hun sover nu. 555555555

sover hun hele tiden find en ny model som er kampklargriner
aaby
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2010 03:56
Bruger avatar

Bruger

pensionisten skrev:

En pølsevogn uden for min dør nu ville nok gi mig dårlig mave, men for hulen en herlig smag hej

Pen.

I Århus, sådan cirka, hvor jeg voksede op, fik vi noget så usædvanligt so en ny pølsevogn. Pølserne var fra JAKA ude i Brabrand, og pølsemanden var halt, snotforkølet osv, men det gik da. Han havde en fin lille forretning.

Indtil den pludselig var væk.

Manden havde jo ikke noget toilet, så han tissede i flasker, det slår nok ikke 3 uger gamle skidtfisk, men sundhedsmyndighederne blev sure.

Det gjorde tisset i flaskerne vist nok også.
Tropiske hilsner
Aaby
Kanchalee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2010 03:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 144

Man smider jo ikke guld paa gaden........vel ? driller
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768