- Jeg kan ikke mere, jeg dør her
|
per1234 |
Skrevet d. 19-02-2013 01:39
|
Bruger
Antal indlæg: 857
Tilmeldt: 19.12.11
Status:
Offline
|
AL 48 skrev:
Jamen det viser jo en del om de forskellige landes "vattede" holdning til den forbandede "bandeleder".
-Selv diplomatpas kan spærres effektivt.
Hvor mange "diplomater" er ikke blevet udvist og ført til flyveren med escorte??
Op i røven med hans familie, de har levet godt af piratpengene også!!
penge, penge har du penge kan du få alt "bandelederen" har fået sit diplomatpas, de 6 søfolk kommer ikke ud i live |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 20-02-2013 09:23
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
Status:
Offline
|
Gidsel svigtet af fagforening
Det danske gidsel Søren Lyngbjørn har ikke fået hjælp fra Søfartens Ledere - En beklagelig fejl, siger direktøren
Vis din støtte til Søren og Eddy på Ekstra Bladets støttegruppe på Facebook.
Det danske gidsel Søren Lyngbjørn har siden starten af 1990’erne været medlem af Søfartens Ledere.
Men da han fik allermest brug for sin fagforening 12. januar 2011, hvor han blev taget som gidsel af somaliske pirater, svigtede den ham, fordi man ved en fejl troede, at han ikke var medlem.
Fejlen blev først opdaget i efteråret 2012 over halvandet år efter, at Søren Lyngbjørn blev taget som gidsel og kun fordi, at Søfartens Ledere får en henvendelse fra Sørens familie, der beder om at sætte hans indbetalinger i bero.
Læs også: Forhandlinger om danske gidsler er kompliceret spil om penge
Professor og arbejdsmarkedsforsker Flemming Ibsen fra Institut for statskundskab på Aalborg Universitet, mener, at Søfartens Ledere har svigtet.
- Det er noget rod, og det undrer mig, at man ikke kan finde ud af, at han er medlem. Det er ikke noget, Søfartens Ledere kan være stolte af. For medlemsservice i den situation er det mindste, man kan forvente af en fagforening. Han kan med rette sige, at han har fået en elendig service, siger han.
Direktør i Søfartens Ledere Fritz Ganzhorn erkender, at man har begået en fejl.
- Vi misser det i vores medlemssystem, fordi vi ikke havde de fulde oplysninger på ham, og så fandt vi ham desværre ikke, og det er selvfølgelig en beklagelig fejl.
- Da familien så kontakter os direkte, går vi igen ind i systemet og så faldt brikkerne på plads.
Fritz Ganzhorn afviser, at det skulle have haft konsekvenser.
Læs også: Gidsel hos somaliske pirater i over 1000 dage
- Jeg synes ikke, at det har gjort nogen forskel. Vi traf fra starten af en beslutning om stille os til rådighed for deres pårørende og hjælpe dem. Det gælder både Eddy Lopez, som ikke er medlem og Søren Lyngbjørn, som vi på daværende tidspunkt troede ikke var medlem.
- Men det kommer til at betyde noget, at Søren er medlem, når han kommer hjem, hvor der skal bruges advokatbistand og andet.
I dag har Søren Lyngbjørn, Eddy Lopez og fire filippinske søfolk været gidsler i 769 dage.
kilde http://ekstrablad...923536.ece
Meld dig ind og støt: Gruppen for LEOPARD's besætnings frigivelse |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 20-02-2013 13:17
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
Status:
Offline
|
I dag er fagforeninger nogen der kun tænker på at bygge slotte til sig selv og score store lønninger og dyre middage Ellers have de på verdensplan stoppet det rederi for længst. Og have der været en regering kunde de have betalt dem fri og tvangsudskrive pengene fra de platugler til reder og aktionere |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 24-02-2013 09:21
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
Status:
Offline
|
Hjælp os med at sprede budskabet om Søren, Eddy og de fire fillipinere der bliver holdt som gidlser i somalia i over to. Vi spreder budskabet med streamers der kan sættes på bilen osv. Vil du være med. Se denne støttevideo og se hvordan!
|
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 26-02-2013 18:49
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Tilmeldt: 08.05.09
Status:
Offline
|
Langvarige straffe til fire pirater:
http://www.mariti.../?Id=17858
Om det så gavner de danske gidsler er tvivlsomt.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
Peter |
Skrevet d. 27-02-2013 17:03
|
Bruger
Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 17.11.12
Status:
Offline
|
Så har de solgt M.S. Leopard
http://www.mariti.../?Id=17879 |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 28-02-2013 01:40
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
Status:
Offline
|
Peter skrev:
Så har de solgt M.S. Leopard
http://www.mariti.../?Id=17879
Kilder i skibs branchen oplyser, at prisen for et skib som Leopard, der er bygget i 1989, er omkring en million dollar - svarende til fem-seks millioner danske kroner.
billigt måske skulle man købe et par stykker. Hvad med gidslerne de 6 søfolk, hvornår bliver de frigivet,aldrig er jeg bange for |
|
|
|
|
Skrevet d. 28-02-2013 11:32
|
Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
Status:
Offline
|
Så må vi jo bare håbe de ikke bliver overført til et dansk (ferie) fængsel.
Men hvorfor ikke bare skyde de pisse pirater? Skyd først og spørg bagefter |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 03-03-2013 02:18
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
Status:
Offline
|
hentet ned fra: http://www.pelars...ne-op.html
Er den danske regering endelig ved at vågne op?
02/03/2013
Under støttedemonstrationen for Søren og Eddy den 12. januar i år på Christiansborgs slotsplads, talte Christian Juhl fra Enhedslisten for, at Danmark skal have et piratberedskab. Et piratberedskab, der kan forhindre at en lignende gidselsag, som den vi nu er vidne til med Leopards besætning, aldrig ville kunne forekomme igen.
Christian Juhl mente, at et piratråd med eksperter, som kan rådgive redere og ministrer fra dag et ville være løsningen, og sagde bl.a.
– Der må aldrig gå to år, derfor skal vi have klare forhandlingsdeadlines, så hvis et rederi ikke kan eller vil få gidslerne fri inden for f.eks. 3 eller 6 måneder, må en anden instans tage over, og om nødvendigt tage pant i skibe eller andre værdier, som rederiet råder over.
Christian Juhls forslag til et piratråd lød meget fornuftigt, og man kan kun undre sig over, at der nu snart 6 år efter den første danske kapring i juni 2007, ikke er nogen der er kommet på de tanker før!
Og, desværre tror jeg også, at det kun bliver ved de gode hensigter. Der er intet der tyder på, at et konkret piratråd eller lignende, er noget regeringen er indstillet på.
Men lidt nyt er der dog sket med hensyn til gidslers retssikkerhed.
Onsdag den 27. februar fremsatte erhvervs- og vækstministeren et lovforslag om, at rederierne i fremtiden skal have en plan og ressourcer til at løse en kaprings- og gidselsituation.
Ifølge lovforslaget skal et rederi, der sejler ind i piratfarvand, have en sådan plan klar for, hvordan de vil løse en evt. gidselsituation. Rederierne skal samtidig forpligtes til at evt. gidsler løslades hurtigst muligt.
Regeringen vil dog ikke udvide det offentlige tilsyn med rederierne for at kontrollere, hvordan rederierne håndterer situationer med kapringer og gidseltagninger. Så spørgsmålet kan hurtig blive – hvor meget er forslaget egentlig værd?
Nu er det selvfølgelig indtil videre, kun et lovforslag. Så intet er sikkert endnu.
Lovforslaget møder da heller ikke jubel overalt. Det danske sikkerhedsfirma, Risk Intelligence mener, at en sådan beredskabsplan kun fungerer hvis den løbende revideres og øves.
Og det kan jeg da kun være fuldkommen enig i. Og, hvis ikke der samtidig med at der lovgives om oprettelsen af en piratplan, også pålægges en forpligtigelse til, at rederierne løbende skal revidere og forbedre beredskabet, så er jeg bange for en sådan lov ingen effekt vil have.
For mig at se, er lovforslaget, som det er fremlagt, mere et forsøg fra regeringens side for at vise deres ”interesse” for gidslernes situation, end et reelt tiltag for at udføre noget virkeligt effektiv og handlekraftig på området!
Man tror måske, at man ved dette tiltag fra regerings side, kan forhindre den efterhånden voksende vrede i befolkningen, som er ved at indse det forkastelige og uanstændige i den mangel på, at regeringen påtager sig et ansvar for gidslernes situation.
Det tror jeg nu ikke vil lykkedes. Og jeg håber at mange flere vil give deres mening tilkende ved, forsat at påpege det uansvarlige i hvad vi hidtil har set fra regeringens side. |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 03-03-2013 02:49
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
Status:
Offline
|
jsh71 skrev:
Så må vi jo bare håbe de ikke bliver overført til et dansk (ferie) fængsel.
Men hvorfor ikke bare skyde de pisse pirater? Skyd først og spørg bagefter
Ja, det er det eneste de har respekt for.
Jeg lod mig fortælle af en kaptajn på et af de store containerskibe som besejler denne rute, at i starten skulle piraterne nok holde "nallerne" væk, når de opdagede at skibet førte russisk flag. -De var sgu bevæbnede og skød igen!! |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 03-03-2013 07:32
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
Status:
Offline
|
Har vi en regering ???? |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 03-03-2013 07:56
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
Status:
Offline
|
sank skrev:
Har vi en regering ????
Vi har nogen på Christiansborg, som vi betaler i dyre domme for at regere landet. Dem kunne vi godt undvære,-og i stedet indsætte et forretnings-ministerium. Dem der sidder nu, regerer jo alligevel ikke ud fra Danmark´s bedste |
|
|
|
per1234 |
Skrevet d. 04-03-2013 01:29
|
Bruger
Antal indlæg: 857
Tilmeldt: 19.12.11
Status:
Offline
|
De danske sømænd Søren Lyngbjørn og Eddy Lopez sidder som gidsler i Somalia for 780. dag i træk. Imens lever rederi-ejeren i luksus
http://ekstrablad...930270.ece |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 05-03-2013 02:00
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
Status:
Offline
|
Ufattelig kynisme
SOM det kan læses øverst her på siden, har de danske søfolk Søren Lyngbjørn og Eddy Lopez sammen med fire filippinske kolleger nu siddet fanget hos somaliske pirater i 781 dage. I over to år og to måneder.
SØFOLKENE sidder i Somalias ørken konstant overvåget af khat-gnaskende fangevogtere med skarpladte våben og dollartegn i øjnene.
SIDST Ekstra Bladet fik mulighed for at tale med gidslerne, var Søren Lyngbjørn så syg af malaria, at han måtte have hjælp til alt. Og en udmattet Eddy Lopez fortalte bl.a. om tortur.
MEGET mere ved vi ikke om søfolkene, der er ansat af rederiet Shipcraft med hjemsted i Hørsholm nord for København.
TIL GENGÆLD ved vi meget om, hvad Shipcrafts ejer, John Arne Larsson, laver. Alene det sidste halve år har han og hustruen været på syv luksusrejser kloden rundt.
PÅ Facebook føler parret trang til med billeder og begejstrede beskrivelser at underholde familie og venner om rejserne til f.eks. USA og Mexico. Alt imens livet siver ud af gidslerne. Kynismen er ikke til at fatte.
SHIPCRAFT og Udenrigsministeriet har brokket sig over Ekstra Bladets artikler og hævdet, at de skader forhandlingerne. Udenrigsminister Villy Søvndals (SF) embedsmænd har desuden intimideret danskere, der har arrangeret demonstrationer med krav om politisk handling.
EKSTRA Bladet har ingen planer om at stoppe. Vi tror mere på de uvildige, internationale eksperter, der i rapport efter rapport påpeger, at kun omtale åbner chancen for at få forhandlet gidslerne hjem i live.
SNARERE er det rederens usmagelige pralerier på Facebook, der skader gidslerne. Piraterne og deres kumpaner bruger også internettet.
MAN kan ikke fortænke piraterne i at mene, at Shipcraft er skråt op ligeglade med Søren, Eddy og deres kolleger.
Kilde: Ekstra Bladet |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 05-03-2013 11:07
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Tilmeldt: 08.05.09
Status:
Offline
|
Jeg er ved at få en lumsk mistanke at gidslerne er havnet i den situation at de skal være de første der ikke bliver betalt løsesum for.?
En slags fuck finger til niggeren nede i Afrika.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
farang |
Skrevet d. 05-03-2013 11:29
|
Bruger
Antal indlæg: 454
Tilmeldt: 28.05.11
Status:
Offline
|
skipper skrev:
Jeg er ved at få en lumsk mistanke at gidslerne er havnet i den situation at de skal være de første der ikke bliver betalt løsesum for.?
En slags fuck finger til niggeren nede i Afrika.
Thae du har ret, penge bliver der ikke sendt derned, gidslerne dør der nede, er jeg bange for |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 05-03-2013 11:58
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Tilmeldt: 08.05.09
Status:
Offline
|
Ja farang, sådan bliver det nok.
Så må alle senere skændes om hvem der sked på hvem og hvad.
Og begrave de døde.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 05-03-2013 12:26
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Tilmeldt: 08.05.09
Status:
Offline
|
Nu bliver du nok sur på mig yindee.
Men sig mig syntes du det er Okey at borde et skib, kidnappe besætningen og forlange 46 millioner for at slippe dem fri.
Holde dem som fanger i flere år under kummerlige vilkår, for derefter at give rederiet skylden for at de endnu sidder fangne.
Hvad fanden foregår der, hverken rederiet eller søfolkene har gjort noget forkert.
Regeringen eller Søvndal har heller ikke noget ansvar for kapringen, hele ansvaret må ligge hos de kriminelle kidnappere og landets ledere der sidder og venter på deres del af kagen.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 07-03-2013 04:28
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
Status:
Offline
|
skipper skrev:
Nu bliver du nok sur på mig yindee.
Men sig mig syntes du det er Okey at borde et skib, kidnappe besætningen og forlange 46 millioner for at slippe dem fri.
Holde dem som fanger i flere år under kummerlige vilkår, for derefter at give rederiet skylden for at de endnu sidder fangne.
Hvad fanden foregår der, hverken rederiet eller søfolkene har gjort noget forkert.
Regeringen eller Søvndal har heller ikke noget ansvar for kapringen, hele ansvaret må ligge hos de kriminelle kidnappere og landets ledere der sidder og venter på deres del af kagen.
Hvad syntes du selv |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 07-03-2013 04:30
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
Status:
Offline
|
kilde http://www.pelars...pelse.html
Den store danske piratbekæmpelse!
06/03/2013
I min sidste artikel kunne jeg berette om et lovforslag som Erhvervs-og vækstministeren fremsatte, omhandlende at rederierne i fremtiden skal have en plan og ressourcer til at løse en kaprings- og gidselsituation.
I den forbindelse spurgte jeg mig selv – er den danske regering endelig ved at vågne op?
I dag kan man i Information læse en artikel med overskriften –
DANMARK OG TANZANIA INDGÅR PIRATAFTALE – artiklen kan læses her
Og jeg tænkte – der sgu nok noget om det, de er ved at vågne inde på BORGEN!
Men ak – igen blev man skuffet. Artiklen handlede om, at landets Statsminister er på officielt besøg i Tanzania, og i den forbindelse har indgået en aftal om overdragelse og retsforfølgelse af ”formodede” pirater, som fanges i Det Indiske Ocean.
Havde den aftale været indgået i 2008, havde den været det, som Statsministeren udtalte – Med den her
aftale har Danmark og Tanzania taget et stort skridt i bekæmpelsen af pirater i Det Indiske Ocean -.
Man kan selvfølgelig sige – bedre sent end aldrig – og det er da absolut også det eneste fornuftige der er at sige om det.
Aftalen betyder, at Danmark kan aflevere pirater til Tanzania, som Danmark til gengæld vil hjælpe med at sikre, at piraterne får en retfærdig rettergang, og at deres menneskerettigheder ikke overtrædes under tilbageholdelsen!
Aftalen betyder også, at der er nogle pirater at fange. Det sidste år har det ikke været tilfældet. Så man kan spørge sig selv, hvor meget er aftalen egentlig værd?
Som jeg ser det, er denne aftale, ligeså vel som det lovforslag Erhvervsministeren har fremlagt, et forsøg på at rette op på noget af den kritik som skiftende regeringer har været udsat for de sidste fem år. En kritik, som jeg syntes har været helt berettiget når man ser på hvad resultat der er fremkommet i retning af at bekæmpe pirateriet.
Så hjælper det fedt, at man nu i en form for panik, laver nogle lappeløsninger, som reelt ikke har den store virkning.
Samtidig har de kære ministrer og politiker en formidabel evne til at undgå at komme ind på gidslernes fortvivlede situation.
Her tales der sgu ikke om sikre disse stakler menneskerettigheder og retfærdighed. Her tales slet ikke om dette mørke kapitel i snakken om pirateriet.
Gidslerne er forsat overladt til ”professionelle og erfarne”forhandlere, som myndighederne har fuld tillid til gør det beskidte arbejde, således at ”forhandlingerne” forsat kan trække ud i det uendelige –
hva faen, det drejer sig jo kun om nogle få ulykkelige mennesker, som man tilsyneladende ikke har nogen skrupler mod at ofre – når bare piraterne kan få retfærdig behandling
Jeg siger bare – føj for en latterlig og uansvarlig holdning at fremvise! |
|
|