Antal indlæg: 1773 Tilmeldt: 11.09.09 Status: Offline
jsh71 skrev:
Det er da bare skruen uden ende hvis de betaler sig for at få gidslerne fri, næ så skulle de heller skyde de piratter det kunne måske give noget respekt.
vi er enige men hjem skal de, rederiet har brugt over et år på ingenting
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Antal indlæg: 127 Tilmeldt: 04.05.11 Status: Offline
tuktuken, jeg kommer ikke med nogen paastand at all, konstaterer blot fakta ved at laese dit indlaeg #4 & indlaeg #12 hvis dette ikke har med soefart at goere??
I oevrigt er jeg ikke til sinds at "fremprovokere" en dialog det er dette problem for stort til og bliver saa rigeligt daekket i andre foraer..
Blot her en kort beskrivelse hvorfor jeg kom i det "roede felt"
Den article du henviser til kender jeg udmaerket, da jeg ogsaa modtog samme via dr nyheder sidste aar den 14 marts 2011 da jeg laa med skib i MUmbai/Indien for at afvente vore sequrity guards idet vi skulle op i perser golfen, saa glad og fro kalte jeg min besaetning sammen for at fortaelle dem at nu blev vi rige da der ville vaere dobbelt hyre fra nu af og fremover. Har dog siden maattet traede lidt paa begejstringsbremsen da et opkald til rederiet lidt senere paa dagen lagde en daemper paa glaeden, idet der blev sagt at man foerst skulle naerlaese den beslutning, det bemaerkes at jeg er medlem af navigatoerforeningen / soefartens ledere og har siden intet hoert fra dem?????
Saa vi afventede deres naerlaesning med langsel ok kolde taeer og endelig den 01.01.2012 kom afgoerelsen som er flgd. (i store traek)
1. within 12 n. miles off somalia n. coast
bonus of basic wages for 5 days minimum - doubble compensation
by disability or death
2. High risk area Gulf of Aden and in transit coridor
bonus equal to basic pay during transit in the corridor
and again double up if injured or dead.
3. in the west of indian ocean bonus equal to basic pay - payable
only on the day the vessel is attacked.
saa som du ser er realiteterne lidt anderledes i den virkelig verden, og ja selvfoelgelig er der stadig den mulighed for os at sige fra, men skal en flok imbecile, dybt kriminelle sorte svin stuere et helt erhverv?? hvis der rundt i verden skulle sequrity guards paa lastbiler viller ske noget lynhurtigt, saa vaer lidt varsom med at rose den indsats som danmark er part af. vi andre sejler ud og passer vores arbejde som vi altid har gjort men naar vi kommer hjem er den roede loeber sku ikke rullet ud og hornorkesteret mangler ogsaa.
Samtidig vil jeg dog ogsaa naevne at det er utrolig godt at Poul Thisted er komt helskindet ud af det helvede han var i, men men men han boer ogsaa prise sig lykkelig for at han var sammen med en fra god's own country ellers havde han siddet der endnu ligesom mine 2 kollegaer sammen med de 4 gutter fra Filipinerne.
Antal indlæg: 1828 Tilmeldt: 05.10.09 Status: Offline
Jo nu forlader man jo ikke sin muligvis gode arbejdsplads fordi der kommer en ordre om at passere krigs sone ? og da slet ikke som officer. Og i dag er det mere alvorlige ting der foregår ? da alt drejer sig om penge. Jeg har også fået krigstillæg på Taiwan fordi der blev fjernet minespærring før vi kom i havn og vi have intryg af at Kinesere og Taiwanere kun skød om natten for syns skyld ? det var flotte lysgranater. Vi hørte dog aldrig om at nogen have ramt noget men det var flot og et tilløbsstykke Vil nødig til søs idag.
Antal indlæg: 30 Tilmeldt: 11.03.12 Status: Offline
Skipper Hans
Min respekt for dine synspunkter.... Men det rokker jo ikke ved dette, at alle der vil deltage i dette lotteri, kan sige fra..
Takker for din forklaring, som trods alt giver en landkrabbe som jeg, bare lidt forståelse for, hvad der kan ske, hvis man tager en tørn som beskrevet.
Jeg vil med min alder ikke deltage i flere vovede projekter med god indtjening, så jeg tillader mig, at blive i min hængekøje....
Antal indlæg: 3349 Tilmeldt: 03.07.09 Status: Offline
DF: Forsvaret må befri gidslerne
Absurd at regeringen bruger så mange ressourcer på en sultestrejkende person i Bahrain, når der intet gøres i denne sag, siger Martin Henriksen fra Dansk Folkeparti
Hvad sker der, Villy Søvndal?
Sådan lyder reaktionen fra Dansk Folkeparti, efter Ekstra Bladet i dag kan bringe et interview med sømændene Søren Lyngbjørn og Eddy Lopez, der i over 17 måneder har været gidsler hos somaliske pirater. I interviewet giver de udtryk for, at de er så medtagne, at de knap kan stå på deres ben - og at de er på grænsen til at bryde helt sammen.
Det får medlem af Folketingets forsvarsudvalg, Martin Henriksen, til at fare i flint.
- Jo længere tid, der går, jo mere kalder situationen på myndighedernes indgriben. Vores udenrigsminister sætter alle mulige ressourcer ind på at hjælpe en sultestrejkende person i Bahrain, som selv har valgt sin skæbne, men i forhold til andre statsborgere, sker der ikke det store. Derfor stiller jeg et spørgsmål, og håber, at det kan sætte skub i regeringens overvejelser om hvad der kan gøres, siger Martin Henriksen.
Han vil nu afkræve Villy Søvndal (SF) en forklaring i folketingssalen. Og så mener han i øvrigt, at Danmark må sætte militæret ind for at befri gidslerne, som man har set amerikanerne gøre det i flere tilfælde.
- Jeg ser gerne, at Danmark udvikler en strategi, som indebærer at vore militære styrker får mulighed for at befri gidsler, når det skønnes nødvendigt. Det lyder sikkert vildt, men jeg er nu tryg ved, at danske enheder kan løfte opgaven, hvis de får ordren, siger Martin Henriksen (DF)
De danske gidsler, der efter 17 måneder stadig er gidsler i Somalia, tror ikke på de kommer hjem i live
Hver eneste dag i 17 måneder har Søren Lyngbjørn, Eddy Lopez og deres fire filippinske besætningsmedlemmer håbet på, at deres rederi ville købe dem fri fra af deres fangeskab hos somaliske pirater. Men nu er håbet slukket. De seks gidsler tror ikke længere på, at de kommer fra Somalia i live.
Smerter efter tæsk
På en skrattende satellitforbindelse fik Ekstra Bladet forleden fat i de to danske gidsler. Det er en afkræftet og udmattet Søren Lyngbjørn, som kommer i røret:
– Vi har det ad helvede til. Jeg kan næsten ikke stå på mine ben længere. Jeg har smerter i fødderne, fordi de har tæsket mig. Vi er hunde-ræd for, at vi dør her i Somalia. Både os og besætningen. Rederiet er sgu ligeglade med os. Jeg tror ikke, vi overlever det her. Der er ikke nogle, der vil hjælpe os.
Da Ekstra Bladet i juni sidste år talte med Søren Lyngbjørn, havde styrmanden kræfter til at spørge, om der havde været valg i Danmark. Denne gang må han efter få minutters samtale give telefonen videre til kaptajn Eddy Lopez, fordi han ikke har kræfter til at tale mere. Eddy Lopez er tydeligvis også mærket af det lange fangenskab hos de somaliske gidseltagere.
– Rederiet må få os hjem. Vi kan ikke holde til det længere. Vi kan ikke mere. Vi kan ikke holde modet oppe længere. Det er så svært, siger han.