Livet på Landet, burhøns nej tak
|
yindee |
Skrevet d. 15-01-2015 02:18
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
Nåe Leif dyrker bryster, hænge bryster, fy skam dig
|
|
|
|
leif |
Skrevet d. 15-01-2015 06:46
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
hæ hæ, jamen det er da bedre at have hænge brysterne ude i haven end i sengen. ik.
Jeg har da også andre sjove planter på vej.
Peter pepper chili,, blå og sort chili, verdens stærkeste chili m.m.
Hvis nogen mangler frø så er Aliexpress super billig. Det er fra kina men fungerer ganske godt. |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 15-01-2015 06:50
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
leif skrev:
Njae fisk lugter grimt efter kort tid
Bryster der hænger.. hmmm jae altså de kan jo komme til det om nogle år. mange..
De er 15 cm høje nu, så er lidt spændt på om de bliver hvad de lover.
hejsa Leif
bryster hvad er det for en slags plante, hvis det er en plante, det kunne godt ligne en rodplante
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 15-01-2015 07:18
|
Bruger
Status:
|
Det er en melon, eller nok lidt i stil med .. fang..
Vietnam milk melon, hedder de, men er da spændt på om de bliver til hvad de lover.
http://www.aliexp...62489.html
Penis chili og penis makya tror jeg mere på.. endnu da.. he he
Det er sjovere at have noget naboen ikke har. |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 19-04-2015 02:45
|
Bruger
Status:
|
godmorgen til de friske
efter 3 mdr. med æglæggende høns kan jeg konstaterer at forrentningen af den indskutte kapital er på 18 prosent hvilket jeg kun kan være tilfreds i disse tider hvor banken kun vil give 4 prosent
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 19-04-2015 02:53
|
Bruger
Status:
|
skipper skrev:
Alting med måde, som man siger.
Håber IT har kontrol over puttehønerne og ikke har bagtanker med det her
http://www.dagens...2-sekunder
måske skulle det prøves af
status efter 3 mdr.
efter 3 mdr. med æggelæggende høns, kan jeg konstaterer at forrentningen af den indskudte kapital er på 19 prosent
hvilket er udmærket, når jeg tænker på at banken kun vil give 4 prosent
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 04-07-2015 10:59
|
Bruger
Antal indlæg: 1365
Status:
|
Nå så fik vi sku også høns dog kun til eget forbrug
Vi købte 8 høner for 800 bath de er omkring 6 måneder gamle farmen der skulle sælge, skal sælge 300 og moren mente jo at til den pris skulle vi da have mindst 20 men jeg holdt på mit så 8 blev resultatet børnenes legehus er nu ombygget til hønsehus og vi havde noget trådhegn til at lave en lille hønsegård 8 x 5 meter så nu må vi jo se hvad det kan blive til af æggekager og omeletter. Vi hentede dem i går og i morges var der da 5 æg så det tyder da på en vis succes
MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND
Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
|
|
|
|
IT |
Skrevet d. 05-07-2015 02:47
|
Bruger
Status:
|
maichai skrev:
Nå så fik vi sku også høns dog kun til eget forbrug
Vi købte 8 høner for 800 bath de er omkring 6 måneder gamle farmen der skulle sælge, skal sælge 300 og moren mente jo at til den pris skulle vi da have mindst 20 men jeg holdt på mit så 8 blev resultatet børnenes legehus er nu ombygget til hønsehus og vi havde noget trådhegn til at lave en lille hønsegård 8 x 5 meter så nu må vi jo se hvad det kan blive til af æggekager og omeletter. Vi hentede dem i går og i morges var der da 5 æg så det tyder da på en vis succes
der går lige 14 dage så er du oppe på 7 æg om dagen
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 05-07-2015 03:11
|
Bruger
Status:
|
der går lige 14 dage så er du oppe på 7 æg om dagen Det sagde de da vi købte hønsene at vi skulle regne med en uge til 14 dage og at vi ikke måtte skifte foder men nu skriver du 7 æg for 8 høns kan man ikke regne med et æg for hver høne ?
Men i dag fik vi 4 og i går 5 så jeg håber da ikke det går den vej
|
|
|
|
IT |
Skrevet d. 05-07-2015 06:17
|
Bruger
Status:
|
hvis du kan få 7 æg ud af 8 høns er det helt fint
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 05-07-2015 06:44
|
Bruger
Status:
|
hvis du kan få 7 æg ud af 8 høns er det helt fint
så skal jeg da være glad for vi har da fået 2 mere i dag så nu er vi oppe på 6 i dag 11 i alt for 2 dage
|
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 16-01-2017 09:50
|
Bruger
Status:
|
Nå der er jo sket lidt siden sidst de første høns er udskiftet og nye er kommet til 15 høns som efter 1 lille måned producerer 11 til 13 æg hver dag og det er jo fint nok Men i dag skete der noget jeg aldrig har oplevet før måske nogle andre har og kan give mig et svar på hvad dette fænomen nu er for noget i dag var der 13 æg + 1 lille bitte æg på størrelse med en af de glaskugler man havde som barn jeg troede sku først det var en joke fra en af ungerne men nej det var et lilleputæg og vi har ingen hane så det er ikke et haneæg dem har jeg hørt om er der nogen der har et bud på hvorfor dette lille æg kom eller nogen andre der har oplevet noget ligende se selv nedenunder
|
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 16-01-2017 09:53
|
Bruger
Status:
|
Vil ikke komme billedet på men prøver igen
https://s27.posti...G_0203.jpg
https://s30.posti...G_0204.jpg
Nå nu kom de andre så bare se bort fra disse
|
|
|
|
IT |
Skrevet d. 16-01-2017 12:15
|
Bruger
Status:
|
maichai skrev Nå der er jo sket lidt siden sidst de første høns er udskiftet og nye er kommet til 15 høns som efter 1 lille måned producerer 11 til 13 æg hver dag og det er jo fint nok Men i dag skete der noget jeg aldrig har oplevet før måske nogle andre har og kan give mig et svar på hvad dette fænomen nu er for noget i dag var der 13 æg + 1 lille bitte æg på størrelse med en af de glaskugler man havde som barn jeg troede sku først det var en joke fra en af ungerne men nej det var et lilleputæg og vi har ingen hane så det er ikke et haneæg dem har jeg hørt om er der nogen der har et bud på hvorfor dette lille æg kom eller nogen andre der har oplevet noget ligende se selv nedenunder
Hej M
det lille æg kan være fra en høne der lægger æg for første gang, eller fra en gammel høne der lægger sit sidste æg
jeg har set det her på godset en enkel gang
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 16-01-2017 12:59
|
Bruger
Status:
|
Hej M
det lille æg kan være fra en høne der lægger æg for første gang, eller fra en gammel høne der lægger sit sidste æg
jeg har set det her på godset en enkel gang
Ha Ha IT super god forklaring, eneste problem her er at alle høner er ca 5 måneder gamle, men da sjovt at du også har set tilsvarende på godset
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 18-01-2017 00:59
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
der findes mange sjove unormale æggeformer hvorfor får de den form og størrelse, aner det ikke, det må være naturens luner
|
|
|
|
IT |
Skrevet d. 25-03-2017 01:46
|
Bruger
Status:
|
ÆG til Salg
|
|
|
IT |
Skrevet d. 02-04-2017 04:54
|
Bruger
Status:
|
en lille sjov historie fra livet herude
idag fik vi tildelt 2 stk æglæggende høns og 20 kg foder af kommunen hvorfor nu det, jo det var et led i kommunens plan der går ud på at hjælpe de fattige til at blive selv forsynende, er vi fattig ja det er vi da, Fruen på Godset får 500 baht om måneden i Invalidepension derfor er vi med i deres plan
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 02-04-2017 05:05
|
Bruger
Status:
|
Det er åbenbart blevet in at give til de mindre bemidlede her i Thailand I Khon Kaen kan mindre bemidlede få en han & en hun ged til låns når så de får unger og efter hunnen er færdige med at give mælk bliver de gamle geder så givet til nogle andre mindrebemidlet og hvis man f.eks har fået 2 hanner kan man så låne eller bytte til en han eller hun efter behov og det er da et fint system for at få gang i noget indbringende.
|
|
|
|
leif |
Skrevet d. 02-04-2017 09:24
|
Bruger
Status:
|
Der er sikkert.......... Thai style....... mange måder at gøre det på.
Men lige nu er det tid til........ de fattige får hjælp.
officielt... mellem 1200 og 1500,- pensionister op til 3.000
alt afhængig af den lokale høvding der styrer sjovet får folk. |
|
|