Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Farang Mar.
Suk99
#61 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 13:53

Bruger

Antal indlæg: 286
 Status: Offline

kunst skrev:
Suk du skriver, en lille sygeplejerske uddannelse, hvad er det, er selv gift med en sygeplejerske, siger der er kun en uddannelse, men måske du ved bedre, hun er kun fra isan, så det tæller vel ikke i din termologi

Det er en lille bitte uddannese hun tog saa hu kan ta' blodproever, tjekke for sukkersyge, uddele medicin osv, hun bruger det naar hun er i Noenmaprang ved sin mor og far, saa tjekker hun lige dem som maatte ha' brug for det, den lille uddannelser er ikke stor nok til at hun kan blive ansat paa et hospital, hvilket hun heller ikke er interesseret i. Hun tog den blot for at kunne hjaelpe folk hvis de havde brug for det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#62 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 14:01

Bruger

kro90 skrev:
Hej Suk
Ikke at jeg kender hverken dig eller konen, men med ALLE de uddannelser hun har været igennem må hun være omkring de 60 år.
Og det kan godt være hun stadig / endnu holder af dig, men du er mig bekendt blevet smidt på porten mere en gang, sidste gang mener jeg at kunne huske at du grad ud på op til flere thai relaterede sider, og viste billeder af din rørende resterende formue, en pk. smøger, lidt småmønt, Ak ja man glemmer hurtig.
Kast ikke med sten, når du selv bor i et glashus.
Lad være med at skærer alle over en kam. Det gælder især kvinder, og kvinder der kommer fra Isan. Har din Ejendomsmægler kone ikke gjort store forretninger netop DER?, eller har hun bare snydt alle de "dumme kællinger og ludder" (for at bruge de ord du kan skrive og formodentlig forstå) der kommer derfra? Ja jeg spørger bare.
God dag til jer alle

HUN ER 40, MEN SPILDER IKKE SIT LIV FORAN TV'ET, DET VAR DER MANGE DER KUNNE LAERE AF..........Jeg skaere ikke alle over en kam, det har jeg ogsaa givet udtryk for...........Beklage caps lock var slaaet til.

Hun har lukket sin ejendomsside ned, det var der ikke saa mange penge i.

JA Ning og je har haft et par kriser, hvilket forhold har ikke det til tider ?

Min kone snyder ingen, hun er fair overfor alle, og det er uagtet deres status, nemt at hoere at du aldrig har moedt Ning, jeg vil haabe at du moeder hende en dag, saa kan du goere dine ord til skamme.
farang baa
#63 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 14:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 29

skipper skrev:
farang baa.
Vi har nok de koner vi selv valgte, og så må vi ellers se hvordan det går.
Om der er forskel på en dansk eller thailandsk kvinde, eller en helt anden er svært at sige, jeg har rodet lidt rundt i mit liv hvad angår damer, og jeg kan ikke finde nogen jeg foretrækker frem for andre.
Jeg synes egentlig de er dejlige alle sammen, uanset hvor de kommer fra, og så håber jeg da de mener det samme om mig.

Selvfølgelig er der da forskel på thailandske og danske kvinder, men det afgørende er nu, at man har det godt sammen med den, som man har valgt at have et forhold til.

Og måske husker på, at et godt (og langt) forhold sjældent kommer af sig selv men (til tider) kræver 'hårdt' arbejde.

Jeg ved godt, at der er delte meninger om hr. Stickman men jeg synes nu, at sidste uges klumme "The Challenges of Thai / Foreign Relationships" er meget god.
Suk99
#64 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 14:03

Bruger

I oevrigt trist at i er saa mistroiske, men det er der vel en grund til....Den lader vi lige staa et oejeblik, saa kan i taenke over den.
soi8
#65 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 14:24

Bruger

Antal indlæg: 375

suk99 skrev:
Jeg ved godt, at der er delte meninger om hr. Stickman men jeg synes nu, at sidste uges klumme "The Challenges of Thai / Foreign Relationships" er meget god.

Ja, den er da rigtig god. Jeg er overbevist om alle der har opholdt sig i Thailand i længere perioder kan nikke genkendene til mange af de emner der bliver berørt her. Jeg kan ihvertfald, men om alle vil indrømme det er en anden sag....
yindee
#66 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 14:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

farang baa skrev:
skipper skrev:
farang baa.
Vi har nok de koner vi selv valgte, og så må vi ellers se hvordan det går.
Om der er forskel på en dansk eller thailandsk kvinde, eller en helt anden er svært at sige, jeg har rodet lidt rundt i mit liv hvad angår damer, og jeg kan ikke finde nogen jeg foretrækker frem for andre.
Jeg synes egentlig de er dejlige alle sammen, uanset hvor de kommer fra, og så håber jeg da de mener det samme om mig.

Selvfølgelig er der da forskel på thailandske og danske kvinder, men det afgørende er nu, at man har det godt sammen med den, som man har valgt at have et forhold til.

Og måske husker på, at et godt (og langt) forhold sjældent kommer af sig selv men (til tider) kræver 'hårdt' arbejde.

i bund og grund er alle kvinder vel ens, uanset hvor de kommer fra i verden de vil alle sammen have en god mand og en god far til deres børn

det der kan gøre livet lidt vanskeligt for os der er thai gift, er den thailandske kultur som jo ikke lige er en vi er vandt til, den kan til tider være svær at forstå, selv om vi gerne vil

vil du/i jeg have et godt (og langt) forhold til en thai, skal der arbejdes hårdt det kommer ikke af sig selv
NFP
#67 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 14:32

Bruger

Antal indlæg: 415

Suk99 skrev:
I oevrigt trist at i er saa mistroiske, men det er der vel en grund til....Den lader vi lige staa et oejeblik, saa kan i taenke over den.

Jeg ved ikke om man kan kalde det at vaere mistroisk. Men nu har vi da faaet en forklaring omkring sygeplejerske uddannelsen.

Nu kommer her hvad jeg mener er et aerligt udsagn:

Hun har lukket sin ejendomsside ned, det var der ikke saa mange penge i.

Hvis min hukommelse ikke har svigtet mig mener jeg at kunne huske fra et andet forum at fruen tjente styrtende med penge ved at vaere ejendomsmaegler. Men jeg kan tage fejl ligesom den med hotel direktoer, eller hotel manager.

Som tidligere naevnt af et andet medlem saa er vi godt og grundigt traet af at hoere den nedladenhed der finder sted over for Thai kvinder som IKKE kommer fra Phitsanuloke men som kommer fra Isaan i saerdeleshed.

At Suk99 er stolt over sin kone er godt. Jeg er ogsaa stolt over min.
ADM
#68 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 14:32
Bruger avatar

Super Administrator

Antal indlæg: 106

Suk nu har jeg slettet tre af dine indlæg i dag

dette er sidste advarsel
Suk99
#69 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 14:49

Bruger

Taget til efterretning.
Suk99
#70 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 14:58

Bruger

NFP.

Selvfoelgelig tjente hun penge paa de ejendomme, men det var ikke en indkomst man kunne regne med.

Og ja du tager igen fejl, jeg har aldrig naevnt at hun tjente mange penge ved det.

At udleje et hus gi'r 1 md
s leje og et salg giver 3 % af salgsprisen, og man lejer og saelger ikke ud hver dag, hold dig nu til sanheden....

Og da vi fllyttede til Samutprakan var der ligesom lidt lang at koere hvis et hus skulle fremvises.
LungW
#71 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 15:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337

Suk99 skrev:
kunst skrev:
Suk du skriver, en lille sygeplejerske uddannelse, hvad er det, er selv gift med en sygeplejerske, siger der er kun en uddannelse, men måske du ved bedre, hun er kun fra isan, så det tæller vel ikke i din termologi

Det er en lille bitte uddannese hun tog saa hu kan ta' blodproever, tjekke for sukkersyge, uddele medicin osv, hun bruger det naar hun er i Noenmaprang ved sin mor og far, saa tjekker hun lige dem som maatte ha' brug for det, den lille uddannelser er ikke stor nok til at hun kan blive ansat paa et hospital, hvilket hun heller ikke er interesseret i. Hun tog den blot for at kunne hjaelpe folk hvis de havde brug for det.

Suk, jeg tror såmænd der er mange her der absolut intet har imod hverken dig eller dejlige Ning.

Det vi er trætte af er den evindelige "pynten op på facts" og nedrakning af andre kvinder ell. ludere fra Isaan som du vel kalder dem?

Du siger det er en "lille uddannelse til sygeplejerske" - men efter min bedste overbevisning vil det være mere korrekt at kalde hende sygeplejer ell. social og sundhedsmedhjælper.

Hold dig til facts, hold inde med dit praleri, du får kun hug Suk!

kat
Suk99
#72 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 15:17

Bruger

Kunst du kan kigge her, kan du ikke laese Thai kan din kone jo oversaette.

Ingen behoever at kommentere, det er blot saa i kan se at jeg skriver sanheden.

https://www.faceb...=3&theater

Og det var til Kunst.
Suk99
#73 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 15:34

Bruger

LungW.

Kald det hvad du vil, jeg har naevnt hvad den lille uddannelse giver hende ret til og intet andet, jeg praler skam stadig ikke, det er sanheden. Hvis du vil ha' billeder af hende som skolelaere, da hun gik pa high scool, gik paa UNI eller hendes shops, ja eller hendes arbejde samt hendes firmabil da hu arbejdede som hoteagent, jamen saa siger du bare til, jeg kan dokumentere alt hvad jeg har skrevet, jeg hverken lyver eller praler....HUSK DET !

Men tak.
farang baa
#74 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 16:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 29

Suk99 skrev:
LungW.

Kald det hvad du vil, jeg har naevnt hvad den lille uddannelse giver hende ret til og intet andet, jeg praler skam stadig ikke, det er sanheden. Hvis du vil ha' billeder af hende som skolelaere, da hun gik pa high scool, gik paa UNI eller hendes shops, ja eller hendes arbejde samt hendes firmabil da hu arbejdede som hoteagent, jamen saa siger du bare til, jeg kan dokumentere alt hvad jeg har skrevet, jeg hverken lyver eller praler....HUSK DET !

Men tak.

Ro på, der er da ingen som beskylder dig for praleri...

Min hukommelse er desværre lidt medtaget og jeg har derfor helt glemt hvad du lavede før i tiden. Kan det passe, at du har en universitetsgrad? Et ja eller nej vil være svar nok.
LungW
#75 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 19:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337

"Ro på, der er da ingen som beskylder dig for praleri..."

Jo, det gør jeg, for der skal prales hele tiden med alt muligt.

Eksempler?

Sælge grøntsager og tjene 200K THB pr. måned. Fuld af løgn og pral.

Mere? Gider ikke...

ved ikke
kunst
#76 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 19:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 5

[quote]Suk99 skrev:
Kunst du kan kigge her, kan du ikke laese Thai kan din kone jo oversaette.

Ingen behoever at kommentere, det er blot saa i kan se at jeg skriver sanheden.

https://www.faceb...=3&theater

Og det var til Kunst.[/quot

nej,læser ikke Thai, er vist heller ikke nødvendig denne gang, som Lung W siger social/sundshedsmedhjælper, ikke helt det samme
Suk99
#77 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 19:53

Bruger

Det var dog utroligt, 3 shops de rigtige steder giver hende ca. 200.000 thb. pr. md. hva' har du saa ondt i roeven af LungW.

Men hun kommer ikke sovende til de penge.

At du tror at det er loegn og pral kan jeg nu ikke tage mig af, som sagt hun betaler alle vores udgifter, og vi har mange, udgifter for ca. 50.000 thb. pr. md. saa stik du bare piben ind, du begynder at opfoere dig som en troll, som bare ynder at jeg bliver smidt ud af siden her, men du kan ikke faa mig op i det roede felt, den fornojelse skal du ikke ha',

Til Adm. Laeg nu maerke til hvem som fortsaetter med oekonomi,i, jeg foeler jeg har ret til at svare.

I kan kalde hende sundhedshjaelper eller hvad i vil, jeg har som skrevet fortalt hvad hun maa og kan og ikke maa og kan...slap nu lige lidt af.

Som sagt hun har lige koebt en ny bil og den blev betalt paa en gang, kan du foelge med lille LungW.
sam
#78 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 20:26

Bruger

Antal indlæg: 256

SUK99,

Indlæg 72.

Det er blot et kursus bevis! ( 2 år siden)
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
kro90
#79 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 20:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 74

Kære SUK
Læs nu hvad jeg skriver:
"Har din Ejendomsmægler kone ikke gjort store forretninger netop DER?, eller har hun bare snydt alle de "dumme kællinger og ludder" (for at bruge de ord du kan skrive og formodentlig forstå) der kommer derfra? Ja jeg spørger bare."
Ovennævnte var et ? ikke en konstatering!

Jeg skriver også:
"Ikke at jeg kender hverken dig eller konen,"
Du svarer:
"nemt at hoere at du aldrig har moedt Ning, jeg vil haabe at du moeder hende en dag, saa kan du goere dine ord til skamme."
Ja! det var jo netop det jeg skrev.
Jeg kender hverken Dig eller Ning,

Har lidt ondt af dig for alle er på nakken af dig, og du har skaffet mig mange små grin hen af vejen.
Om du praler ved jeg ikke, men er dog lidt træt af at læse om de samme "historier" gang på gang.
Det kunne faktisk være sjovt at møde dig og Ning en gang, da det faktisk er svært at kritiserer andre folk, ud fra det de skriver og uden at have et godt kendskab til dem. dem. Kan se at der ikke skal ret meget til at bringe dig op i det røde felt, og det er faktisk synd.
Du har for længe siden skrevet ret gode og lærerige ting på diverse fora, men de fleste gange er dine skriverier gået op i hat og briller, fordi du ikke kan styrer dit skriveri.

Et personligt forslag til dig er lad være med at læse/skrive indlæg hvis du har fået en øl eller to, ikke at jeg dermed påstår du drikker for meget, men noget tyder på at du i perioder har svært ved at holde en god og sober tone, hvorimod du andre gange kan skrive / kommunikerer ganske udmærket.

De eneste relationer til dig, er at jeg har truffet et par personer i Thailand der har udtalt sig om dig både positivt, men så absolut også negativt, sjovt nok var de enige om, at du havde en sød kone.
Så hils Ning fra mig.
De bedste ønsker om en god nat/dag derovre. her fryser vi med +4 grader kl. 20.hej
Suk99
#80 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2014 20:35

Bruger

sam skrev:
SUK99,

Indlæg 72.

Det er blot et kursus bevis! ( 2 år siden)

Har jeg naevnt andet, kaldet hvad du vil, det tog ca. 1 aar, dog ikke hver dag, det er dog utroligt at i bliver ved med at rode rundt.

Som skrevet hun tog det for at kunne hjaelpe folk, det er der vel ikke noget galt i...eller hva' ?
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
After Living for 38 YEARS in THAILAND, 67 Year old Farang tells us how to be HAPPY De fastboende 1 13-05-2023 06:43
WHY YOUNG THAI WOMEN MARRY OLD FARANG MEN Discover Thainess 2 24-09-2022 17:54
FARANG: The Story of Chef Andy Ricker of Pok Pok Thai Empire Skik og brug 1 05-09-2019 08:36
Millions of followers - farang in North Thailand a massive hit with the Thais De fastboende 1 10-08-2019 08:04
Svensk thrillerserie fra 2017. (Farang) Film, bøger etc 1 21-07-2019 09:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768