Antal indlæg: 6 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Hej alle ((12((
Gemalen og jeg kom hjem forrige tirsdag fra 14 dages ferie i Thailand (Phuket).
Pyhha. Der skal vi ikke hen igen. Jeg tror, at vi kom lige i svenskernes ferie, for dem var der rigtig mange af (for mange...).
Vi startede i Kata på et ikke så pænt hotel, som vi var blevet anbefalet af en god ven. Tjahhh! Han er ungkarl, så vi burde nok have vidst bedre . Nå, så skulle vi jo videre, og jeg søgte i to dage, og fandt så endelig et sted i Karon (Karon View Resort), som var ledigt, og ikke kostede en mindre formue (1700 baht pr. døgn)
Men...men....men. Vi er jo et "ældre" par (50+), som er livsnydere og gerne vil have fred og ro, og det er der absolut IKKE, der hvor vi var.
Nå, til sagen. Jeg vil jo blot spørge jer erfarne mennesker her, om I kan anbefale et sted (måske en ø?) i Thailand, hvor der ikke er 200 barer side om side (lidt overdrevet...), hvor der IKKE er overfyldt med turister, og hvor der IKKE er svenske restauranter i store mængder. Vi vil så gerne hygge os, dase i solen, spise lidt godt, se nogle seværdigheder, shoppe lidt og sove UDEN ørepropper om natten Hvis alt går vel og økonomien tillader det, tager vi nemlig afsted igen til vinter
PS! Så galt var det altså heller ikke. Vi så Big Buddah, Thai-boksning, var på Phi-phi Island og shoppede en del.
Antal indlæg: 184 Tilmeldt: 22.02.09 Status: Offline
Jo Marie i skal bare tage væk fra de turist steder, så bliver alt mere stille og alt bliver billiger, også syntes jeg det er uden for de store turist byer man oplever Thailand.
Håber da i kan få råd til at besøge landet igen.
Antal indlæg: 426 Tilmeldt: 16.04.09 Status: Offline
1.700 Bath for et værelse, det er 50 dollars, så meget har jeg aaaaaaldrig betalt for et værelse i Thailand.
Dit dilemma er jo klassisk. Du er selv turist, men du vil have "dine" steder helt for dig selv, næsten.
Du skal finde de øer som lige er startet for op til for fire fem år siden. Pigerne er normalt det sidste der kommer, sådan lige de første år, hvor lokalsamfundet of de bevidste værter forsøger at holde dem væk.
Jeg har ikke været på Koh Samet i mange år, men der lykkedes det at holde pigerne væk i mange år.
Den første pigebar på Koh Samet var i øvrigt meget pudsigt startet af et tjekke som endelig var kommet fri af jerntæppet. Hans defination af frihed var at åbne en pigebar på Koh Samet.
Prøv de mindre øer som er omkring Koh Chang ovre ved den Cambodjanske grænse. jeg har ikke selv været der.
Svenskere, de er svære at komme udenom. Der var et nyt talt i AftonBladet i går, der er sat en ny rekord for svanke turister i Thailand, og den bliver slået igen i næste sæson. Mere end 450.000 svenskere holder ferie i Thailand i den sæson som er ved at ebbe ud.
Så du i øvrigt den Phuket tråd som jeg lavede for en måned siden?
Tropiske hilsner
Aaby
Antal indlæg: 3629 Tilmeldt: 20.02.09 Status: Offline
hej Marie se her
Huay Yang, en lille fiskerby på Thailands østkyst, som i dag er unik på flere måder. Smilende venlige lokale, sammen med vesterlandske husejere, som vil sætte guldkant på tilværelsen.
Hele byen ånder af LIVSKVALITET.
Det hele startede for ca. 6 år siden, da Thailandfastigheter fandt frem til landsbyen. I dag er flere andre selskaber fulgt efter, og servicen og tiltroen til fremtiden er stor. Over 450 familier er i dag flyttet ind i deres egne huse og lejligheder. Det mest positive er roen, det ægte, de vajende kokospalmer og kun rolige, badevenlige, kilometerlange strande, og desuden er der ingen charterturister.
Huay Yang ligger 300 km syd for Bangkok i provinsen Prachuap Khiri Khan, hvor byen af samme navn er nærmeste større by, ca. 20 km væk.
Når man vil shoppe og opleve fornøjelser og en turistby, er det Hua Hin der gælder. Turen dertil tager ca. 1 � time i bil eller 2 timer med tog. Der er mange seværdigheder og steder at besøge i nærområdet.
Sevärdheter
I Huay Yang har man meget at opleve og se i sit nærområde.
Wannakorn nationalpark/ Koh Jarn
En nationalpark, som ligger lige nord for landsbyen. Koh Jarn er en ø, 20 minutters sejlads væk. Her er glimrende muligheder for snorkling og fiskeri.
Huay Yang Waterfalls
Ligger i en nationalpark i bjergene, som grænser mod Burma. Mange fiskearter, farverige sommerfugle, regnskov og smuk natur er en del af oplevelserne her. Også gode vandrestier.
WAKO Scientic Park
En "videnskabspark" med mange forskellige anlæg. Mest besøgt er det store akvariehus med både ferskvands- og saltvandsfisk.
Dansingkhon
Grænsestation til Burma, hvor der på hverdage er butikker med træmøbler, smykker, planter m.m. Lørdag er den store markedsdag, hvor burmesere kommer over grænsen og sælger deres produkter. Især er det populært at købe orkideer med hjem til sit hus i Huay Yang.
Ao Manao
Ligger i Prachuap Khirikhan og har en fantastisk badelagune. Her er også Huay Yangs nærmeste golfbane på 9 huller, som kan spilles til en meget lav pris.
Koh Talu
En ø lidt over 30 km syd for Huay Yang, som har fantastiske dykke- og snorklingsmuligheder. Det er muligt at bestille en pakke med rejse og ophold.
Thap Sakae
En ægte Thailandsk by ca. 10 km syd for Huay Yang. Som oftest eneste vesterlænding er det en oplevelse at besøge markeder og butikker.
Prachuap Khirikhan
Byen med samme navn som regionen. En meget smuk by med tre bugter, hvoraf den midterste ligger inde i byen med en fin strand. Her finder du et stort antal restauranter og butikker. Her er også et tempelbjerg med aber og en trappe op for den, der vil teste sine kræfter i benene. Turen belønnes med en eventyrlig udsigt.
Nogle få vesterlandske turister er begyndt at finde hertil. Antallet vil sikkert stige kraftigt i de kommende år.
Antal indlæg: 1828 Tilmeldt: 05.10.09 Status: Offline
Ja du har ret i at Prachuap Khirikhan er et dejligt sted ? vi fandt det for nogle år siden da vi blev træt af Hua Hin. Så hoppede vi på bussen syd over og stod af der. Og bad en Tuk Mc om at finde et godt sted. Vi blev kørt ud til Golden Bits fint lille Hotel og en flot strand som vi have for os selv hele ugen. I Weekenden var der et mylder af Thai Familier ? mange fra Bangkok ( hyggeligt ) ca. ½ times gang ind til byen. Og dengang var der kun små lokale spisesteder. Vi blev 1 md. og har senere boet der 8 dage ? det lignede sig selv. Eneste minus er at vejen går langs stranden ? så lidt trafik støj. Mener 80 km. fra Hua Hin. Mvh