Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Jeg vil dele min glæde med jer !!
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2010 11:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

En positiv historie fra det virkelige liv Thumb

Engang i April måned, mente jeg at jeg havde fortjent en gave som jeg ville blive rigtig glad for, så der var ikke så langt fra tanke og til handling. Så jeg kørte ind til det nyåbnede Tesco Lotus i Lamai, jeg ville dog ikke ind i selve Tesco Lotus, men hen til en forretning der hedder Banana It for at købe mig en Ipod Touch for at tilfredsstille min musik glæde.

Adam min ven fra Japan som var på Samui en måned før havde fået overbevist mig om at det var sådan en jeg skulle eje. Udover musikken og videoerne kan man næsten gøre alt med den her fætter, selv spil som jeg ellers ikke gider spilde tid på, fangede mig. Og muligheden for at gå på nettet med den osse, tiltalte mig enormt.

Så jeg hev små 15.000 Bht op af lommen og købte en 8 GB Ipod Touch, jeg ville gerne have en med flere GB end de 8. Men så kostede den det hvide ud af øjnene, men 8 Gb er trods alt osse en del. Så jeg var meget glad da jeg lagde den første musik ind på den, morgenturen blev meget mere hyggelig og jeg nød at kunne lytte til lige netop den musik jeg er glad for music

Men så begyndte den at at blive træt på min tur til Bali, knappen der sidder i toppen virkede 1 ud af 100 gange så jeg ikke kunne slukke den der. Og adgangen til Internettet forsvandt osse, opdateringer og alt andet man ellers kan med den duede ikke mere. Så jeg fandt kvitteringen frem og kørte hen til forretningen med den, en rigtig kloge Åge i forretningen spurgte mig om det var okay at han formaterede den. Jeg kiggede ham dybt i øjnene og sagde at selvfølgelig måtte han det hvis knappen så kom til at virke ved ikke

Og uden at sige mere, drejede han om på hælen og udfyldte nogle papirer og gav mig en kvittering på at jeg havde afleveret den griner

Det her skete den 3 September og er altså ikke så længe siden, men nu er jeg jo en utålmodig fætter og savner min musik, så jeg prøvede for en uge siden at spørge om der måske var sket noget. Men den hovne gut jeg snakkede med, kiggede bare på kvitteringen og sagde nej !!!

Men så i går gik jeg derhen igen, nu var der gået næsten en måned uden al min fede musik. Og den meget stolte unge mand der gik rundt i forretningen i skjorte og slips overgav sig på et split sekund, og gav kvitteringen til en ung pige, det var trods alt en alt for stor opgave griner

Og så begyndte der ellers at ske noget, hun greb straks knoglen og ringede til Bangkok hvor alting bliver sendt hen her fra øen fik jeg forklaret. Men der var et eller andet hun ikke kunne fortælle mig på engelsk, men det var noget med tiden. Hun pegede på sit ur og op i loftet som om hun kunne se solen, og sagde at hun ikke kunne få fat i dem før klokken 12. Fint fint, nu skete der i det mindste noget, så jeg var sgu alvorlig glad for at jeg havde fundet en med egen vilje.

Men problemet var bare at klokken var 12.34 på min telefon da jeg fik den forklaring Shock

Pigen fik mit nummer og lovede at ringe tilbage til mig samme dag og var iøvrigt meget venlig og smilende, og ganske rigtig ringede hun ved 4 tiden og sagde at der ville gå en uge før jeg fik min Ipod tilbage. Æv tænkte jeg, så kunne jeg ikke få den med på min tur lige om lidt ked

Og så i et aller helvedes regnvejr i formiddags ringede hun igen og sagde på engelsk at jeg kunne hente min Ipod very soon !! Vi aftalte at jeg ville komme når regnen var overstået selv om jeg ikke var helt sikker på at den ville være der, for det var lidt en forvirrende forklaring jeg fik !!

Nå, regnen holdt op så jeg kunne komme afsted efter min elskede Ipod. På vej ind i butikken som er en stor åben forretning uden dør, tog jeg kvitteringen op ad lommen og gik mod skranken hvor jeg til mit held næsten stødte ind i pigen der havde ringet. Hun snakkede i telefon og så lidt stresset ud, men hun smilede venligt til mig, tog kvitteringen og gav mig æsken med min Ipod alt imens hun fortsatte sin samtale og gik videre.

Selvfølgelig skulle æsken åbnes hurtigst muligt for at se om der var noget i æsken, men det var sgu besværligt. Især fordi jeg som sædvanligt ikke havde taget mine briller med som er nødvendige efter jeg blev opereret for grå stær på begge øjne, jeg er blind som en muldvarp på tæt hold, så jeg havde mine problemer.

Men endelig lykkedes det at få åbnet æsken, og indeni lå der en spritny Ipod hejThumbmusic

Hold op jeg blev glad, sikke en service jeg havde fået. Den 'gamle' Ipod med alle dens ridser og skrammer var blevet erstattet af en ny skinnende blank fætter godag

Og nu får i forklaringen på hvorfor jeg bruger så lang tid på at fortælle den her historie !!

For da jeg kom hjem og selvfølgelig skulle sætte den til opladning i Computeren blev jeg hilst velkommen af Apple som sædvanligt når jeg tilslutter Ipod'en til Pc'en. Og det var ikke en 8 GB Ipod jeg har fået, nej det gudhjælpemig en 32 GB hejdrillerGrinmusic

Magen til flotte service har jeg sgu aldrig oplevet før, så husk venligst på Banana It som også har en afdeling i Shaweng 100 meter efter Tesco Lotus når man kommer fra Lamai. Her har jeg købt stumper til mine computere og fået lige så fin service som i Lamai.

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2010 12:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

unge mand vil de straks henvende dem på den lokale politistation og afleverer Ipod og diverse papirer

de er jo blevet snydt så vandet driver af dem de satans thaier bliver bare ved Shock

tænk sig giver dem en 32 GB i stedet for en 8 GB Ipod som de har krav på

utroligt at de bliver ved med at snyde os ærlige faranger jeg er bare så gal Angry
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2010 12:46
Bruger avatar

Bruger

Æv, nu bliver jeg sgu for alvor nervøsked

Alle historierne om bunkepul i fængslerne dukker op, og mig der elsker at sidde ned Grinog alt det på grund af en Mp3 fil griner

Nu må du ikke fortælle hvor jeg bor vel Pirat !!!

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-10-2010 20:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Pens.

Det bedste i denne situation er nok at ikke gnække for meget over sejren, og i hvertfald ikke at fortælle forretningen om fejltagelsen.

Ellers vil det nok medføre yderligere omkostninger til glidecreme og div.

Synd jeg gik glip af din strandrensning, iført lændeklæde og stråhat, jeg må have været uopmærksom et øjeblikmusic
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-10-2010 16:56
Bruger avatar

Bruger

Jeg har fået rigtig dårlig samvittighed efter dit svar, så jeg sniger mig langs murene og frygter at jeg bliver genkendt Sad

Så langt så godt siger man, men hvad gør jeg når jeg igen skal handle kød i Tesco ??

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-10-2010 14:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

((12(( Ja det er nogle skrækkelige folk de Thaier ? et sted i Provinsen have vi spist i en lille Restaurant God mad og da jeg fik regningen og betalte lod jeg byttepengene blive ligende og så gik vi ? da vi var nået et stykke ned af gaden kom den unge pige rende efter os ? halo i glemte dem her music og hun forstod ikke rigtig at det var til hende de 18 - 20 baht music
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-10-2010 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

sank.

Den har jeg kun oplevet i Shanghai, der nægtede de at modtage dem Thumb
Badedyr
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2010 03:45

Bruger

Antal indlæg: 151

Har også prøvet det her hvor jeg bor lige nu, at smide 20 Bath på sengen, når jeg kommer tilbage til hotel, er værelset gjort ren, og de 20 bath ligger på sengen endnu........hej

Håber i alle sammen får en rigtige dejlige dag, der hvor i nu engang er i verden....

Mvh Per
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2010 05:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

Badedyr skrev:
Har også prøvet det her hvor jeg bor lige nu, at smide 20 Bath på sengen, når jeg kommer tilbage til hotel, er værelset gjort ren, og de 20 bath ligger på sengen endnu........hej

Håber i alle sammen får en rigtige dejlige dag, der hvor i nu engang er i verden....

Mvh Per

læg dem på hovedpuden og de forsvinderGrin
bamsen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2010 07:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

Davs Per Badedyr

giv dog de penge i hånden til rengørings damen,så hun
ser det er ok.
Jeg giver dem altid 100 baht 1 dag.og så 20 om dagen
så får mkan god serviceThumb

bamsen
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Freelance thaipiger: En glæde eller en forbandelse Amazing Pattaya 5 02-06-2013 13:37
glæde og et Thailandsk bryllup?????? Manse's Klumme 3 27-10-2009 13:10
Tanks er blevet mobiliseret i dele af Bangkok Hele Thailand 2 12-04-2009 12:42
Så der sgu noget at glæde sig til Alt det andet 3 21-03-2009 17:24

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768