Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det kan være farligt at tage brusebad.
freja
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2011 12:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
 Status: Offline

Har lige fået denne tilsendt at en kollega.

Ungt svensk par dræbt af elektrisk stød

To unge svenskere er døde efter at have fået elektrisk stød i brusebadet på en ferie i Thailand
09:48, 05. apr 2011 | Jeanet Rosenkjær Horstmann Ferien i Thailand endte brat for en 25-årige svensk mand og hans 23-årige veninde, som døde efter at have fået elektrisk stød gennem vandet, da de tog sig et brusebad på deres hotelværelse.
Den forfærdelige ulykke skete i lørdags på et hotel i AO Nang i Krabiprovinsen. Der lød pludselig et skrig fra parrets værelse, og en rejsekammerat kom hurtigt til, men der ventede hende et frygteligt syn, da hun fandt parret livløst på gulvet. Hun forsøgte at hjælpe dem, men måtte trække sig væk, da hun selv fik stød, det skriver Aftonbladet.
- Brusebadet er blevet strømførende på den ene eller den anden måde. Det er de spor, man i øjeblikket arbejder med, siger Per-Anders Andersson på den svenske ambassade i Bangkok til Aftonbladet.
Det er sket før
Det er ikke første gang, at svenske gæster har fået elektrisk stød af vandet i Thailand.
Nu står et svensk søskendepar frem og fortæller om deres ubehagelig oplevelse. Efter en ferie i AO Nang i Thailand mellem jul- og nytår oplevede de at få voldsomt stød, da de tog brusebad.
Mikaela på 18 år og Sofia på 16 år boede i et enkelt-værelse på det nybyggede hotel, og det var også under badet, at de oplevede de vilde stød.
- Det skete, da jeg tog brusebad og ville slukke for vandhanen, at jeg fik et chok, siger Mikaela til Aftonbaldet.
Ingen af pigerne kom noget til.
Tilbage i 2007 døde en 34-årige svensker af lignende omstændigheder. Han skulle rejse rundt i Asien sammen med to kammerater, som begge valgte at rejse hjem efter den tragiske hændelse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Simsalabim
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2011 13:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 19

Brusebadet er blevet strømførende på den ene eller den anden måde .Citat slut .

Der er blevet fundet en ål i afløbet - Den er straks blevet sat til opladning Græder
Heart and soul - Never feel old
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2011 13:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

ølkrus Ja imedens vi rejste meget rundt de første år ? på billige hoteller. Medbragte jeg altid en skruetrækker søger og en fladtang + et par pakninger ved ikke næsten alle steder manglede der pakning i bruser strøm i stik og umuligt at justere Air con uden en fladtang ? de have altid fjernet knappen og de stod på 20g. Shock og vi rejste jo ikke 10-12 tim. for at fryse rasende
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2011 13:53
Bruger avatar

Bruger

sank skrev:
ølkrus Ja imedens vi rejste meget rundt de første år ? og boede altid på billige hoteller. Medbragte jeg altid en skruetrækker søger og en fladtang + et par pakninger ved ikke næsten alle steder manglede der pakning i bruser strøm i stik og umuligt at justere Air con uden en fladtang ? de have altid fjernet knappen og de stod på 20g. Shock og vi rejste jo ikke 10-12 tim. for at fryse rasende
Warlock
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2011 14:27

Bruger

Antal indlæg: 84

Jeg har fulgt med i de svenske aviser, idag var der en ingeneør fra et elværk som udtalte sig om, at det at vand er strømførende, var en myte, og ved 230 Volt, ville man ikke kunne tage skade, men der kunne være mulighed for at det kunne være lidt farligt, hvis bruse hovdet var lavet af metal, og der var løs forbindelse i vandvarmeren, samtidig med man havde kontakt med en jord forbindelse, men stadig, så skulle man evt. have svagt hjerte.

lidt mere update:

http://op.se/etta...scholyckan

http://ltz.se/nyh...l-duschdod
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2011 15:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

mange steder er der ikke jord sat til vandvarmeren det forlanges der ellers idag lige som HPFI-relæet
pirat
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2011 12:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

vandrør i thailand er af plastik

Et ungt svensk par døde i lørdags efter at have fået elektrisk stød i badet. Parret var på ferie i AO Nang i Thailand, men ferien endte på tragisk vis.

ekstrabladet.dk har nu undersøgt, hvordan det kan lade sig gøre at miste livet på den måde. Den helt tekniske forklaring lyder som følger:

- Vandrør er af jern, der kan lede strøm på samme måde som en ledning. Hvis det er sådan, at der kommer en strømført ledning med 230 volt hen på vandrøret, så vil det fungere som en ledning, og der vil så være 230 volt på det, forklarer Thomas Bergen, der er afdelingsleder for Elprojekter ved DONG Energy.

http://ekstrablad...532102.ece
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2011 13:18
Bruger avatar

Bruger

Shock Jeg har for mange år siden stået med benet op af et vandrør og stukket en uisoleret skrutrækker ind på den forkerte side af relæet Shock og det var medens mit hår var som på avartaret. Konen sagde at mit hår stod lige op i luften og slog gnister ked jeg have ondt hen over skulderen i 14 dage Græder
leif
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2011 15:54

Bruger

Antal indlæg: 681

vandrør i thailand er af plastik

ja rigtigt mange er. men ikke alle steder.
Det kan næsten kun have været en defekt vandvarmer.
især fordi de begge når at komme under bruseren inden det går galt.

Om det er værre når det er sammen med vand ved jeg ikke, men normalt dør man ikke af 220v ( undtagen Thaier )

et meget brugt kneb til at fange fisk er at bruge 220v, fiskene lammes og kommer op til overfladen. Men der bruger man så kun plus ledningen.

leif
elmer
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-04-2011 07:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 159

hej leif
du skrev
et meget brugt kneb til at fange fisk er at bruge 220v, fiskene lammes og kommer op til overfladen. Men der bruger man så kun plus ledninge

er det ikke forbudt i danmark

www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
FCK
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-04-2011 09:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2774
 Status: Online

sikkerheden er i top i følge flere Rejsebureauer

Rejsebureauer: Ingen dræber-strøm hos os
Efter den tragiske dødsulykke, hvor et svensk par døde af elektrisk stød i badet, har de danske rejsebureauer gået sikkerheden efter i sømmene
http://ekstrablad...532906.ece
leif
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-04-2011 09:45

Bruger

Antal indlæg: 681

er det ikke forbudt i danmark

Joe sikkert.
Men det er også i Thailand jeg har set det brugt.

I DK er det vel mest regnorm man får op af jorden, ved at sætte 220v til en greb.godag
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
At være sømand Film, bøger etc 5 29-09-2024 14:08
Forsøgte at tage sit liv Nyheder på dansk 6 13-09-2023 03:06
Pheu Thai klar til at tage over efter Move Forward Nyheder på dansk 4 26-07-2023 09:02
Thi LoSu-vandfaldet i Taks Umphang Wildlife Sanctuary vil være lukket fra 1. juli til 31. august Øst Thailand 1 24-06-2023 17:24
Sådan undgår du at være en forfærdelig turist Hele Thailand 1 04-04-2023 07:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768