Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Min kør selv ferie til Jylland
freja
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2011 11:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
 Status: Offline

Min mand syntes jeg trængte til lidt opmuntring efter mit lille stunt i køkkenet.
Så morgenmaden fik jeg serveret i mit soveværelse af min mand, (et sted han normalt kun besøger, på andre tider af døgnet og med et lidt andet formål music) På den fint pyntede bakke, lå en lille gave, spændt åbnede jeg æsken, som til min store overraskelse indeholdt en kør selv ferie til Jylland.

Øh hvor lang tid tager det at køre til Jylland, spurgte jeg for jeg skal vel på arbejde på tirsdag. Men det mente han nu sagtens jeg kunne nå. Der var sørget for pasning til heste, hunde og katte, så ingen undskyldning der.

Men hvad skulle jeg dog tage med, hvordan er klimaet mon i Jylland, på denne tid af året? Jeg pakkede for en sikkerheds skyld lidt af hvert, det var mig dog umuligt at opdrive en jydsk parlør.

Det eneste jeg fik af vide var at vi skulle på safari tur, jeg var slet ikke klar over man kunne komme på safari tur ca. 4 timers kørsel fra mit hjem. Nå men alle kufferter blev pakket, solhat og myggespray måtte da være et must at have med, for en sikkerheds skyld pakkede jeg også lige myggenet og trekking støvlerne i en særskilt rygsæk.

Bilen blev pakket, uha alle hjørner i bilen blev udnyttet, der skal jo pakkes meget til sådan en ægte Jyllandsk bush safari, jeg glædede mig meget, til at se den wild life bush camp, vi vel nok skulle bo i.

Min mand og vores søde husalf, mente nu nok, jeg havde lige rigeligt med, men en spejder skal jo altid være beredt, så jeg insisterede på, at alle kufferter skulle med, til stor irritation for min mand.

Hvornår vi lige passerede grænsen til Jylland, er jeg ikke helt klar over, for vi så ingen toldere, måske fordi det var helligdag? godag

Efter flere timers kørsel gennem det varme og ubarmhjertige Jylland, som mest af alt mindede om Death Valley, gjorde vi et foto stop og ville på en lille vandre tur, men jeg var ærlig talt lidt nervøs, havde vi nu vand nok, for det var en kvælende varm vind, som næsten blæste os omkuld, der slog os i møde da vi steg ud af bilen.

Store totter af stift sammenfiltret udtørret græs fløj hen over stepperne og jeg ville ikke være blevet forbavset, hvis jeg havde set nogle pionerer bumle derud af i deres prærievogne.
Jeg klamrede mig, til min heldigvis store og stærke mand og bad til at vi ikke mødte nogle af de vilde dyr, eller fjendtlig indfødte.

Men vi fik taget nogle fantastiske billeder af landskabet, godt til støvede kom vi heldigvis helskindet tilbage til bilen.

Endelig så jeg et skilt der henviste til deres nationalpark, Givskud løvepark, tænk at der i denne barske natur ligger sådan en oase.

Besøget i parken var alle strabadserne værd, PS. Min parlør fik jeg ikke brug for.

Om aftenen kørte vi til et dejligt hotel, hvor vi overnattede og forkælede hinanden. Love

Vel hjemme igen efter nogle helt igennem dejlige dage, kan jeg kun sige, parken er bestemt et besøg værd, store som små.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2011 11:33

Bruger

Antal indlæg: 596

Oh, the wild, wild vest!

Fik du så også vasket hår ligesom Meryl?

1.bp.blogspot.com/_Lw-65pc10Eo/S4xDfHge-lI/AAAAAAAABl8/DhhU4pbTRd8/s400/washing+hair.jpg

"Out of Givskud Løvepark"

griner

JackD
freja
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2011 12:36
Bruger avatar

Bruger

GrinNej det gjorde jeg ikke, men har før prøvet sådan en hårvask. Det er ik' så ringe endda, når den der vasker det, er en man holder af.music
FCK
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2011 14:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2772

hej Freja
du har en god mand der sørger for visa, og giver dig en tur ud i det mørke jylland. godt du er tilbage på fastlandet igen Grin
kent og on
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2011 17:48

Bruger

Antal indlæg: 31

Næste gang du passerer Lillebæltsbroen fra middelfart, så prøv at kigge op og du vil se et stort skilt hvor der står velkommen til Danmark. Se det er grænsenhej
kent
freja
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2011 22:40
Bruger avatar

Bruger

Det vil jeg gøre, men det varer nok længe inden jeg kommer på så laaang en tur igen.Grin
kro90
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2011 09:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 74

Hej Kent
Du har en lille skrivefejl, der skal ikke stå fra Middelfart, men MOD Middelfart. Sorry Vi Dansker har det godt, men du må ikke sammenligne Danmark, med Nord Slesvig.
God Påske
JackD
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2011 14:06

Bruger

Antal indlæg: 596

Engelsksprogede morer sig kosteligt når de nærmer sig:

Middle Fart!

griner

JackD

elmer
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2011 14:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 159

Midterste Prut! Grin
www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
kent og on
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2011 22:22

Bruger

Antal indlæg: 31

kro90 skrev:
Hej Kent
Du har en lille skrivefejl, der skal ikke stå fra Middelfart, men MOD Middelfart. Sorry Vi Dansker har det godt, men du må ikke sammenligne Danmark, med Nord Slesvig.
God Påske

uha nej det er fuldstændig korrekt skrevet altså FRA Middelfart.

der jo visse fordele ved at bo i Danmark, selv folketinget har indset at jyderne er mere kreditværdige end sjællænderne.

Hvis du nu spørger hvorfor?????????????

Så prøv at se på Storebæltsbroen.
når du kører mod Danmark skal du betale forud for passage af broen.griner
men når vi skal over på øen, kan vi skam godt køre over uden at betale forud.driller

så kan du jo gå og tænke lidt over det her i varmen.
rigtig god påskeskaal
hilsen Kent
freja
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2011 22:25
Bruger avatar

Bruger

GrinGrin den var god.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Gifte sig men en thailændere,tja døm selv? Alt det andet 10 16-10-2024 14:55
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 13 24-06-2024 11:33
Krigen fanger russere på ferie i Thailand Hele Thailand 2 13-03-2022 12:54
Danmark vil foreslå, at rejsebureauer under coronakrisen må give et tilgodebevis for aflyst ferie. Nyheder på dansk 1 13-05-2020 19:43
Sådan beskytter du dig selv og andre mod smitte med coronavirus/covid-19. Udenfor Thailand 2 16-03-2020 19:04

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768