Nu er det igang.. Vi flytter alle
|
tuktuken |
Skrevet d. 30-05-2012 10:00
|
Bruger
Antal indlæg: 30
Status:
|
Nedenstående er citeret fra en anden webside, men det gør det jo ikke ringere.
Dette beviser, at jeg som mange af dem jeg kender i udlandet også vil blive den nye form for personer, som vil omgå den danske lovgivning... Flytte ADRESSEN TIL ET EU LAND...
Hvorfor ikke for så får man det hele, og man kan så afvente en retssag fra det offentlige, men så er man sgu nok død... Hvor tosset kan det blive...
Faldt over dette tankevækkende indlæg, ifbm. regeringens nyeste lov tiltag.:
Af: Torben S, 12:50
Der indføres i de nye regler, at de pensionister som i forvejen kun modtager grundbeløbet, ikke fratrækkes yderligere.
Bor man udenfor EU og nogle favoriserede lande, som f.eks. Schweiz, modtager pensionister kun grundbeløbet, og skal oven i købet selv betale forsikring for sygdom.
De fleste af disse mennesker er ikke rige, der kan være mange ting der gør sig gældende, hvorfor de bor hvor de bor.
Min egen situation er, at jeg vil komme til at få kr. 3.800 pr. md. efter skat og sygeforsikring men incl. ATP. Da jeg ikke er formuende, vil jeg være nødt til at rejse hjem, da det med de nugældende regler, allerede er svært at få pengene til at række. Dette betyder, at jeg får den fulde pension plus diverse tillæg, jeg vil tilbageerobre min ret til sundhedssystemet, ligesom min tidligere hjemkomune, skal stille en møbleret lejlighed til min rådighed.
Forestille Jer, hvis flere tusinde, vil være tvunget til det samme. Regnestykket vil se meget anderledes ud, og kommunerne vil få nogle næsten uløselige problemer på halsen.
Se også alle de øvrige kommentarer i tråden til lovforslaget her:
http://www.bt.dk/...
Når jeg læser det ovenstående, mener jeg da helt klart, at man skal starte noget radikalt..... Lav en forening med erfaringer i at snyde det offentlige mest muligt, fordi vi er trods alt mange der husker tidligere løfter, men det var jo da man havde folket i tinget og ikke alle de ligegyldige akademiske jonglører uden arbejds- og anden erfaring...
Kom nu op på mærkerne... Ældre sagen vil kun have penge og ikke kæmpe for dig og mig i udlandet.... Regeringen har glemt hvad de lovede os for mere end 20 år siden... Lad os sætte omgåelse af det gældende på dagsordenen, og lad os vejlede hinanden i, hvordan man kan omgå disse bureaukraters ligegyldige regler... Fordi det var trods alt ikke de løfter vi fik... Da vi startede opsparingen til vores alderdom...
Hvad med at vi finder en god PostBOKS adresse i et EU land, som alle kan bruge...
Det er jo også ganske interessant at konstatere, at pensionstyrelsen, bruger en masse tid på de sølle pensionister, som er de ærlige i f.eks. Thailand... De skjuler ikke noget, men de skal svare på en masse spørgsmål omhandlende, noget alle ved. Hvad med de andre 80 procent som har dækadresser et eller andet sted... Dem kan man ikke komme efter....
Styrelsen er sgu ikke for klog.... men de ved måsske ikke bedre...... De vil ikke i fremtiden og nu kunne jusitify en stilling som den, man har lavet på ambassaden i f.eks. Bangkok og næst i Tyrkiet...
Det viser jo helt klart, at de mennesker på de kontorer ikke har føling med den virkelighed verden nu har... Specielt for danske pensionister i udlandet.... Checke pensionister med fast adresse i f.eks. Thailand... Hvor tosset kan det blive....
Håber alle har haft en god PINSE.......... |
|
|
|
|
per1234 |
Skrevet d. 30-05-2012 15:04
|
Bruger
Antal indlæg: 857
Status:
|
Følg dette emne Nu er det igang.. Vi flytter alle
hvem flytter jeg gør ikke går loven glat igennem bor jeg 6 mdr i danmark og 6 mdr i thailand
det bliver dyrt for det danske samfund, for jeg skal have tilskud til alt |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 30-05-2012 15:30
|
Bruger
Antal indlæg: 614
Status:
|
Ja Per det er en god ide , men så er alt også sagt , det må du ikke du må være ude af danmark i max 6 md. men er du pensionist , må du kun være væk 3 gange 2 måneder , og du skal sørme registres på borger service , med rejseplan og pas , hver gang du har tænkt dig at forlade landet.
Jo jo der passes skam på os.
Jeg indrømmer, at det er formynderi , jeg har arbejdet i mange mange år, og når man så bliver gammel og er ude af arbejdsmarked , så må man ikke selv bestemme hvor længe man vil holde ferie .
|
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 30-05-2012 16:06
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
Lillemanden: Det må være en meget striks kommune i bor i.
Vi andre har først pligt til at orientere kommunen hvis rejsens tid vil påvirke retten til udbetaling. Så længe den ikke overstiger ½år pr. kalenderår er der ingen pligt.
Prøv at læse her:
https://www.borge...2Bookmark0
De 3 gange 2mdr., som du omtaler, er det ikke din sygeforsikring? |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 30-05-2012 16:06
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
hej Lillemanden
de 6 mdr. du må være ude af danmark skal det være 3x2 mdr eller kan du vælge 1x 6 mdr. |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 30-05-2012 16:28
|
Bruger
Status:
|
tak AL48 for linket
jeg læser med stor interesse dette afsnit
Midlertidige udlandsophold
Kommunen vil typisk vurdere, at et ophold i udlandet er midlertidigt og derfor ikke har betydning for din pension, hvis du normalt bor fast i Danmark, og hvis du beholder en ”reelt faktisk bopæl” i Danmark. Det vil du normalt kunne dokumentere ved, at du stadig er tilmeldt folkeregistret i Danmark og opfylder en af betingelserne:
Du rejser kun en enkelt gang, og rejsen er kortere end 12 måneder
jeg læser og forstår det som, jeg rejser en gang i år er i thailand 11 mdr og 14 dage, til bringer de sidste 14 dage i danmark loven er overholdt for det år, rejser ud igen i det nye år, lover starter forfra husk jeg rejsen kun 1 gang pr år |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 30-05-2012 16:33
|
Bruger
Status:
|
M55 skrev:
tak AL48 for linket
jeg læser med stor interesse dette afsnit
Midlertidige udlandsophold
Kommunen vil typisk vurdere, at et ophold i udlandet er midlertidigt og derfor ikke har betydning for din pension, hvis du normalt bor fast i Danmark, og hvis du beholder en ”reelt faktisk bopæl” i Danmark. Det vil du normalt kunne dokumentere ved, at du stadig er tilmeldt folkeregistret i Danmark og opfylder en af betingelserne:
jeg læser og forstår det som, jeg rejser en gang i år er i thailand 11 mdr og 14 dage, til bringer de sidste 14 dage i danmark loven er overholdt for det år, rejser ud igen i det nye år, lover starter forfra husk jeg rejsen kun 1 gang pr år
Pas nu på, for det er højst sandsynligt kun indenfor EU. Rejser udenfor EU er noget andet. |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 30-05-2012 16:39
|
Bruger
Status:
|
hej AL48
citat fra samme side
Eksempel 1
Du er førtidspensionist, beholder dit hus i Danmark, er fortsat tilmeldt folkeregistret i Danmark og vil tage ni måneder til Thailand. Rejsen skal vare under et år og er et enkelt udlandsophold, og derfor kan du beholde din danske førtidspension. Pensionen vil blive udbetalt som hidtil.
det skal prøves af |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 30-05-2012 16:44
|
Bruger
Status:
|
M55 skrev:
hej AL48
citat fra samme side
Eksempel 1
Du er førtidspensionist, beholder dit hus i Danmark, er fortsat tilmeldt folkeregistret i Danmark og vil tage ni måneder til Thailand. Rejsen skal vare under et år og er et enkelt udlandsophold, og derfor kan du beholde din danske førtidspension. Pensionen vil blive udbetalt som hidtil.
det skal prøves af
Så læs lige her først:
http://e-pages.dk...sagen/28/8
Her er mere om det:
http://www.b.dk/p...nsionister
Undskyld lillemand. Jeg havde ikke læst/hørt denne stramning. |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 30-05-2012 17:56
|
Bruger
Antal indlæg: 614
Status:
|
Du rejser flere gange, og hver rejse er kortere end 3-4 måneder. De samlede udlandsrejser varer højst seks måneder i løbet af et år.
hvis I forstår hvad de mener ????
hvordan får man en enkel rejse der ikke må overstige 6 md til at vare 1 år.
ja ok fr 1 /7 til 30 /6
Det er nok derfor de ikke selv kan finde ud af det.
Jeg var på borger service, og fik besked om at komme med min rejseplan og pas , ville hun se på om jeg kunne FÅ LOV TIL AT REJSE.
Jeg har ikke været der siden , fordi jeg ikke syntes det rager dem hvor, hvornår og hvor længe jeg rejser
men hun har fortalt mig at jeg kun må være væk i 3 md af gangen og højest ½ år pr.år.
vi har fast folkeregisteradresse i danmark
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 31-05-2012 08:08
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
hej lillemanden
reglerne er skrevet så kun meget få kan finde ud af dem, de bliver forstået på mange måder
fakta er at ingen har styr på noget som helst på kommunen,
jeg har fået besked på at vi kan rejse ud op til 1 år den første gang næste gang var de meget i tvivl om vi måtte være væk 6 eller næsten 12 mdr
en ting var de sikker på , vi har meldepligt hvis vi vil rejse ud over 2 mdr
jeg er glad for at vi er udenlands dansker så vi ikke skal opfylde alle de tåbelige regler som ingen forstår alligevel |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 31-05-2012 15:12
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Ja se i hellere at komme ud inden de finder på mere |
|